پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از روی فرش

روش های زیادی برای از بین بردن رنگ پلاستیک از روی فرش وجود دارد‌، که با توجه به درجه پر رنگی و گستردگی لکه می توان هر کدام از آن را به کار برد. رنگ ها عموما جز لکه هایی هستند، که حذف آن بر روی فرش تا حدودی مشکل خواهد بود و به راحتی و با هر مواد شوینده ای نمی توان گفت، که لکه ها به طور کامل برطرف خواهند شد. از آن جایی که رنگ پلاستیک، یک ترکیب شیمایی قوی است، زمانی که با فرش برخورد کند، تمیز کردن آن بسیار مشکل خواهد بود. البته در مقایسه با دیگر رنگ ها، نظیر رنگ های روغنی می توان گفت کار ساده تری پیش روی شما است.

پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از روی فرش

برای تمیز کردن و زدودن لکه ها، از روی فرش باید مراقب بود، که بافت فرش آسیب نبیند؛ بنابراین در مراحل نخست می توان لکه زدایی از راه های ساده با مواد شوینده معمولی استفاده کرد.

در هنگام ریختن رنگ پلاستیک بر روی فرش نباید سراسیمه عمل کنید و در همان ابتدای کار برای پاک کردن آن از محلول های فوق تهاجمی نظیر سفید کننده ها بر روی لکه استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است فرش شما به مواد موجود در سفید کننده ها واکنش نشان داده و به جای تمیز کردن، کل قسمتی که بر روی آن مواد ریخته اید رنگ خود را از دست بدهد. یکی از راه های تمیز کردن لکه رنگ پلاستیک از روی فرش، سپردن شستشوی فرش قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی منطقه ۱۷ می باشد. در ادامه به روش های پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از روی فرش در منزل می پردازیم. 

۱- استفاده از آب و پودر دستی

برای پاک کردن لکه رنگ پلاستیک‌ از روی فرش ابتدا از آب و یک تکه پارچه کمک بگیرید، رنگ های پلاستیک به دلیل خواص ذاتی خود در آب حل می شوند. همین ویژگی باعث می شود که شما بتوانید به راحتی مقداری از رنگ را به وسیله پارچه و آب از روی فرش پاک‌کنید.

پارچه را کامل خیس کنید و بر روی لکه بگذارید. البته نکته ای که باید یادآوری کنیم این‌است که در این مرحله به هیچ عنوان پارچه خیس را بر روی لکه به حالت رفت و برگشتی نکشید، بلکه آن را خیس کرده و بر روی لکه با اندکی فشار به سمت فرش بگذارید؛ تا رنگ ها به پارچه سفید در دست شما منتقل شود. با استفاده از این شیوه می توانید تا حدودی رنگ پلاستیک را بر روی فرش کمرنگ کنید. آن گاه  برای حذف کامل لکه به سراغ پودر های لباسشویی بروید. پودرهایی که برای شستن با دست استفاده می شوند. پودر را آب حل کنید و با استفاده از یک برس بر روی لکه ناشی از پلاستیک بکشید. این‌کار ادامه دهید تا زمانی که لکه به صورت کامل محو شود.

۲- استفاده از سرکه و شامپو فرش

اگر روش گفته شده در بالا را امتحان کردید و جواب نگرفتید، می توانید برای پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از روی فرش، محلول دیگری استفاده کنید‌. محلولی که در آن علاوه بر آب و پودر از سرکه و شامپو فرش نیز به کار گرفته اید. سرکه و شامپو فرش دو ماده اصلی در از بین بردن انواع مختلف لکه ها بر روی فرش هستند، که اگر برای شستن فرش از آن ها کمک بگیرید، نتیجه دلخواه را کسب خواهید کرد. اما باید عنوان کرد که هنگام کار کردن با این محلول ها باید صبوری کافی همراه با زمان لازم وجود داشته باشد؛ زیرا بلافاصله بعد از قرار گرفتن محلول بر روی لکه، لکه ناشی از رنگ پلاستیک از بین نخواهد رفت. بلکه باید یک برس را آماده کرد و بعد از ریختن محلول تا چندین دقیقه بر روی لکه کشیده شود، تا اثری از آن باقی نماند.

پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از روی فرش

۳- استفاده از نفت و تینر

بعضی مواقع، گستردگی و عمق لکه های ناشی از رنگ پلاستیک آن چنان زیاد است، که روش های گفته شده در بالا جوابگو نخواهند بود و به کار گیری آن ها نتیجه رضایت بخش را نخواهد داشت. بنابراین در این زمان نوبت به استفاده از روش های تهاجمی تر، نظیر استفاده از نفت و بنزین و تینر می شود، از آن جایی که ممکن است برخورد این مواد با فرش، باعث آسیب رساندن به تار و پود و نخ های مورد استفاده در جریان تولید فرش شود، به آن روش های تهاجمی گفته می شود.

مقداری تینر و یا نفت ، هر کدام را که در دسترس دارید، فقط بر روی لکه ناشی از رنگ پلاستیک بریزید. در این جا تاکید می شود، فقط بر روی رنگ ها بریزید. سپس با استفاده از یک برس به آن بکشید، تینر و نفت به طور کامل لکه را از بین خواهند برد طوری که هیچ اثری از آن بر جا نماند.

اگر فرش شما دستبافت نباشد، می توانید از نفت و تینر با نگرانی کمتر استفاده کنید و مطمعن باشید که این دو ماده همراه با بنزین به طور بسیار موثری قادر به از بین بردن رنگ پلاستیک و آثار آن هستند به گونه ای که فرش از لکه پاک شده و مانند روز اول گردد و به یک براقی و زیبایی خیره کننده ای برسد.

روش های کاربردی برای پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از سطح فرش

روش های کاربردی برای پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از سطح فرش وجود دارد، که هر کدام از آن ها تاثیر مثبتی در جهت رفع لکه دارند‌. برخی مقدار زیادی از  رنگ را می گیرند برخی لکه را کمرنگ می کنند و برخی دیگر لکه را به طور کامل حذف خواهند کرد. در زیر به چند مورد از این روش ها اشاره خواهیم کرد :

۱- روش اول حذف لکه با استفاده از آب و یک تکه پارچه کتان است، روشی که بسیار راحت بوده و در هر منزلی می توان آب و یک تکه پارچه کتان را پیدا کرد.

۲- روش دوم به کارگیری آب و پودر و برس است، که پودر حل شده در آب را به وسیله برس بر روی لکه رنگ پلاستیک می کشیم، تا زمانی که لکه محو و یا کمرنگ شود.

۳- روش سوم استفاده از آب، پودر، سرکه و شامپو فرش است، که این محلول در جهت رفع رنگ پلاستیک کاربرد زیادی داشته و مواد اولیه آن در بیشتر منازل موجود می باشد.

روش های کاربردی برای پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از سطح فرش

۴- روش چهارم از بین بردن رنگ پلاستیک به وسیله تینر و یا نفت است، که  این روش به طور کامل رنگ پلاستیک و لکه بر جای مانده از آن بر روی فرش را از بین خواهد برد. اگر به نفت دسترسی ندارید، می توانید به جای آن از بنزین استفاده کنید و اگر به نفت و بنزین همزمان در منزل دسترسی ندارید، می توانید از تینر استفاده کنید.

روش چهارم علاوه بر قدرت بالا در از بین بردن لک های رنگ پلاستیک بر روی فرش، دارای معایبی هستند. اولین عیب استفاده از این روش بوی بد آن است، به طوری که بعد از استفاده، تا مدت ها بوی نفت و یا بنزین بر روی فرش شما باقی خواهند ماند و ممکن است اذیت کننده باشد.

از معایب دیگر روش چهارم این است که بعد از برخورد هر کدام از این مواد با فرش یعنی تینر، نفت و بنزین باعث خشک شدن فرش می شود. به این صورت که تار و پودهای فرش در مکانی که نفت و یا بنزین ریخته شده خشک خواهد شد. برای رفع این روش بهتر است، که بعد از استفاده از این مواد مقداری شامپو فرش را آب مخلوط کرده و بر روی فرش بریزید و با استفاده از یک برس نرم بر روی آن بکشید تا درصدی از خشکی ناشی از نفت، بنزین و تینر کم شود. با به کارگیری این روش های کاربردی به راحتی می توانید، لکه های رنگ پلاستیک را از روی فرش پاک کنید و نگران کثیف شدن فرش خود نباشید.

تمیز کردن لکه رنگ پلاستیک روی فرش با شامپو فرش

از اسم شامپو فرش می توان متوجه شد، که شرکت سازنده این محصول آن را برای شستن فرش ها تولید کرده است. بنابراین می توان با قطعیت گفت که در ترکیبات این شامپو فرش موادی به کار رفته که کمک بزرگی در جهت پاک کردن لکه های روی فرش خواهد کرد.

تمیز کردن لکه رنگ پلاستیک روی فرش با شامپو فرش

از این رو برای تمیز کردن لکه رنگ پلاستیک روی فرش با شامپو فرش تعلل جایز نیست. می توان با ترکیب شامپو فرش با آب و استفاده از یک برس به تمیز کردن لکه رنگ پلاستیک روی فرش اقدام کرد، روش دیگر که در این میان می توان به کار گرفت، این است که شامپو فرش را مستقیم‌ و بدون ترکیب با آب بر روی لکه رنگ پلاستیک ریخته و با استفاده از یک برس بر روی آن بکشید. این شیوه در جهت پاک کردن کامل رنگ پلاستیک بسیار کارساز خواهد بود. بنابراین توصیه می شود که برای تمیز کردن لکه رنگ پلاستیک روی فرش از این طریق عمل کرد؛ زیرا کارایی بیشتری خواهد داشت. پس می توان گفت که شامپو فرش محلولی اختصاصی در جهت شستشوی فرش و زدودن لکه از روی فرش هاست.

تماس با ما