پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نکات انتخاب مبلمان راحتی

مبلمان در مدل های مختلفی وجود دارند و سبک های مختلفی از آن ها در بازار به فروش می رسد و نسبت به گذشته از هر نظر دارای تنوع و رنگبندی می باشند. سبک های مبلمان شامل: استیل، راحتی، سلطنتی، چستر می باشد، که به هر سلیقه ای این مبل ها وجود دارند و از آن جایی که مبل ها امروزه جز لوازم زینتی و هم ضروری محسوب می شوند، در دیزاین منازل، رنگ و سبک آن ها نقش بسیار مهمی را دارد.

نکات انتخاب مبلمان راحتی

در این مقاله قصد داریم در خصوص مبلمان راحتی صحبت کنیم؛ که مبلمان راحتی سبک، از مبل ها هستند که علاوه بر زیبایی و شیکی بسیار کاربردی می باشند و در ابعاد و سایز مختلفی از آن ها موجود می باشد. که هم در منازلی با فضای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند و هم در منازلی با فضای بزرگ و در عین سادگی می توانند خاص و زیبا باشند.

نکات انتخاب مبلمان راحتی

مبلمان راحتی سبکی منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارد، که می تواند در هر قسمت از خانه قرار بگیرد. هم چنین این مبل ها علاوه بر این که از نظر اندازه و متراژ در اندازه های متفاوتی هستند، طرح ها و رنگ های متنوع هم دارند، که در هر فضایی مناسب هستند. مبل های راحتی نسبت به سایر مبل ها، وزنی بیش تر دارند و حتی از لحاظ قیمتی هم بیش تر می باشند. اما بسیار استحکام و مقاومت خوبی دارند به گونه ای که می توان گفت طول عمر بالایی هم دارند. چند نکته در خصوص مبل های راحتی:

۱- وزن مبل های راحتی

 اما در خصوص کیفیت این مبل ها باید گفت که به راحتی قابل تشخیص هستند. این گونه که هم می توان از وزن آن ها کیفیت را تشخیص داد و هم از تولید صدا؛ چرا که مبل های راحتی با وزن سبک و مبل هایی که صدا و لرزشی در آن ها وجود دارد، جز مبلمان راحتی بی کیفیت محسوب می شوند. که این مورد جز نکاتی است که در حین خرید باید به آن دقت شود تا مبلی بی کیفیت خریداری نشود.

۲- جنس مبل های راحتی

نکته ی دیگر در خصوص جنس این مبل ها و چوبی که در آن ها استفاده شده است، می باشد. که غالبا از نوع بهترین پارچه و یا چرم می باشد‌.

۳- چوب مبل های راحتی

فریم مبل های با کیفیت از چوب های مرغوب افرا، گردو، روس می باشد که حتی پس از گذر سال ها اتفاقی برای آن ها نمی افتد.

۴- فنر و فوم داخلی مبل

نکته ی دیگر این که اگر بخواهید از داخل مبل هم اطمینان حاصل کنید، تنها راه این است که وزن آن را سبک سنگین کنید. چرا که داخل مبل های راحتی، فوم به کار رفته است. که اگر فوم چگالی بالایی داشته باشد، از نظر وزنی سنگین است و مقاومت و استحکام خوبی دارد و می تواند تا سال ها، طول عمر مفیدی داشته باشد. به طور کلی اگر بخواهید مبل راحتی خوب و مناسبی داشته باشید، از نظر قیمتی هم باید بیش تر هزینه کنید تا تمام نکات گفته شده در مبل وجود داشته باشد و مبل با کیفیتی را خریداری کنید.

اصول انتخاب مبلمان منزل

یکی از چالش هایی که در هنگام خرید مبلمان با آن رو به رو هستید، این است که چه سبکی از مبل را انتخاب کنید، که مناسب منزلتان باشد و از آن جایی که خرید مبل هزینه ی زیادی دارد و جز لوازم لوکس برای منزل محسوب می شود، باید بهترین گزینه را در این خصوص انتخاب کنید تا دچار پشیمانی نشوید‌. گزینه های زیادی است که در هنگام خرید باید پیش رو بگذارید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. انتخاب مبلمان دارای اصول مشخص است و همین طور گزینه که در خصوص رنگ، طرح، متراژ خانه، سبک خانه می باشد. و شما باید تمام این موارد را در نظر بگیرید. برای انتخاب مناسب، لازم است به موارد زیر توجه کنید:

۱- مورد اول این است سبک چیدمان و دیزاین منزلتان را بشناسید. منظور از سبک خانه این است، دیزاین خانه بر چه اساس است، سبک مدرن است یا قدیمی، کلاسیک است یا معمولی و… چرا که برای هر مدل و چیدمان، مبلمان مخصوصی استفاده می شود و اگر در این موضوع دچار خطا شوید، به طور کلی خانه و چیدمان، نمای خود را از دست می دهد و حتی مبلی که خریداری کرده اید هم جلوه ی خاصی نخواهد داشت؛ چرا که تمام لوازم و مبلمان با یکدیگر همخوانی ندارند و حس ناخوشایندی را ایجاد می کند.

اصول انتخاب مبلمان منزل

۲- مورد بعدی در خصوص متراژ خانه است که باید سبک مبل را بر اساس مقدار فضایی که دارید، انتخاب کنید. چرا که اگر فضای کمی دارید و مبل بزرگی انتخاب کنید، فضا خیلی کوچک تر شده و حتی ممکن است جا برای رفت و آمد نباشد. که در این حالت منزل به صورت دلگیر و کوچک در می آید. به همین دلیل با توجه به وجود سبک های مختلفی از مبل، بهتر است گزینه ای مناسب، که از نظر ابعادی مناسب منزلتان است را انتخاب کنید.

۳- اگر در خصوص چیدمان از دیزاینر های با تجربه کمک گرفته اید، بهتر است در خصوص خرید مبلمان هم از آن ها کمک بگیرید؛ چرا که دیزاینر ها با توجه به تجربه و سابقه ی کاری ای که دارند، می توانند مناسب ترین گزینه را برای منزلتان انتخاب کنند.

۴- و در نهایت هم کیفیت و دوام مبل را علاوه بر زیبایی در نظر بگیرید، تا بتوانید سال ها بدون این که آسیبی ببیند و یا کهنه شود، استفاده کنید.

هم چنین این موارد از جمله اصول و نکاتی بودند که بسیار واضح بوده و با در نظر گرفتن آن ها می توانید مناسب ترین مبل را برای منزل خود انتخاب کنید و منزل خود را بسیار زیبا تر و خوش نما تر از حالت اولیه اش در آورید.

نکات مهم و کاربردی در مورد مبل

در هنگام خرید مبل، گفتیم که نکات و اصولی وجود دارد که باید به آن دقت شود؛ اما در خصوص خود مبل هم شاهد نکاتی هستیم که در این قسمت از مقاله به آن می پردازیم. برای این که مبلمان، همیشه ایده آل و منحصر به فرد باقی بماند، لازم است موارد و نکات مراقبتی را هم رعایت کنید. که شامل موارد زیر می باشد:

۱- اگر مبل را خریداری کردید، بهتر است در قسمتی از منزلتان بگذارید، که نور خورشید به آن نرسد و یا اگر منزلتان نورگیر می باشد، بهتر است پارچه ای را بر روی مبلتان بیندازید. چرا که پارچه ی مبل اگر در طولانی مدت مقابل نور مستقیم خورشید باشد، کدر و پوسیده می شود و حتی رنگ پارچه ی مبل را هم می توانید تغییر دهید. که در این صورت مجبور به تعویض پارچه ی مبل می شوید. که می تواند هزینه بر هم باشد؛ چرا که مبل ها از لوازم زینتی هستند و سالم بودن آن ها بسیار پر اهمیت می باشد و در صورت آسیب دیدن، نمای مبل از بین می رود.

۲- به طور روزانه به گردگیری مبلتان بپردازید؛ چرا که گرد و غبار می تواند به عمق مبل و پارچه ی مبل نفوذ کند و پس از گذر زمان، مبل را دچار مشکل کند. هم چنین اگر هرزگاهی هم به کمک دستگاه های مخصوص به شست و شوی مبلتان هم بپردازید، که بهترین مبل شویی تهران در این زمینه، می تواند در حفظ تمیزی و سلامت مبل هم کمک بسیار زیادی کند. که این دستگاه ها نسبت به روش های سنتی که توسط دست انجام می شود، خیلی بهتر و کاربردی تر می باشند و هم چنین این دستگاه ها با توجه به درجه، تنظیم هایی که دارند میزان دمای آب را هم می توانند تنظیم کنند و از ایجاد آسیب جلوگیری کنند و مبلتان را به حالت بسیار تمیز در می آورند.

نکات مهم و کاربردی در مورد مبل

۳- برای این که عمر مبلتان را بیش تر کنید، می توانید از کاور های مخصوص که در اصطلاح لباس مبل می گویند، استفاده کنید. که این کاور ها بسیار کاربردی هستند؛ اما کاملا سلیقه ای می باشند و در صورتی که مورد پسندتان بود، برای این که مبلتان از هر گونه الودگی و آسیب در امان باشد، می توانید مورد استفاده قرار دهید.

نکات کلیدی قبل از خرید مبلمان

قبل از خرید مبل باید به یک سری نکات توجه کنید، که شامل:

۱- ابتدا به بودجه ی خود توجه کنید و متناسب با بودجه از بین مدل و سبکی که می توانید بخرید، انتخاب خود را داشته باشید.

۲- به علت وجود سبک های راحتی، استیل و سلطنتی، باید بدانید که کدام مدل می تواند منزلتان را زیبا تر و مدرن تر کند و سپس انتخاب کنید.

۳- رنگ مبل باید مناسب با طرح و رنگ خانه و سایر لوازم باشد تا با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

نکات کلیدی قبل از خرید مبلمان

۴- کیفیت محصول بسیار مهم است و این که تا چه میزان احساس راحتی دارید، که برای این کار بر روی مبل بنشینید و تست کنید.

۵- می توانید در صورت داشتن فضا از میز ناهارخوری ست با مبل استفاده کنید. چرا که می تواند نمای مبل و به طور کلی خانه را دو برابر کند.

تماس با ما