پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نوار های سیاه اطراف موکت

فرش ها نقش مهمی در هر خانه ای به همراه دارند و از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، پس از فرش ها، موکت ها هستند که یکی از  کالاهای اصلی خانه به شمار می روند، که نقش کف پوشی برای خانه را ایفا خواهند کرد. بسیاری از افراد برای قسمت های مختلفی از خانه، به جای استفاده از  فرش ها، از موکت ها استفاده می کنند، مخصوصا در اتاق های خواب، راهروها و … ، اما همانطور که همه ما از این مسئله مطلع هستیم، فرش ها و موکت ها پس از گذر مدت زمانی دچار کثیفی خواهند شد و میزان بسیار زیادی آلودگی را به خود جلب خواهند کرد، چرا که با آنها تماس بسیار زیادی داریم، پس در نتیجه زودتر در معرض کثیفی قرار خواهند گرفت و نیاز به شستشو پیدا می کنند. موکت ها نیز پس از گذر مدت زمانی دچار آلودگی های محیط می شوند، که باعث می‌شود تا موکت ها جلوه و نمای بدی را به خود جلب کنند، در خصوص موکت ها، معمولا زمانی که دچار کثیفی می‌شوند، در اطراف آنها نوار های سیاه نمایان خواهد شد، این نوار های سیاه معمولا در حاشیه های موکت ها به وجود می آیند، در چهار طرف موکت ها، و یا در قسمت هایی که در جلوی پاگرد و در ها است و رفت و آمد در آن ناحیه بیشتر است.

نوار های سیاه اطراف موکت

عوامل بسیار زیادی در به وجود آمدن نوار های سیاه اطراف موکت نقش خواهند داشت، عواملی همچون رفت و آمد متعدد افراد خانواده، جذب و قرار گرفتن خاکستر های بخاری و یا شومینه بر روی سطح موکت ها، باکتری های موجود در هوا و …. معمولا در منازلی که اعضای خانواده  استعمال دخانیات را در خانه انجام می‌دهند، بیشتر با مسئله به وجود آمدن نوار های سیاه در اطراف موکت ها مواجه می‌شوند.

نوار های سیاه اطراف موکت

همانطور که در پیش تر به آن پرداختیم، نوار های سیاه در حاشیه های موکت ها به طور معمول به وجود می آیند، که در این خصوص می توان گفت که قرنیز ها نیز در به وجود آمدن نوار های سیاه نقش خواهند داشت. هوایی که در فضای داخلی منزل و اتاق وجود دارد، به طور مداوم در حال چرخش و جابه جا شدن است، که در خود مقدار زیادی آلاینده و باکتری دارند، قسمتی از این آلاینده و باکتری ها جذب فیلترهای سیستم تهویه مطبوع  می‌شوند، اما نه همه آنها بلکه بخشی از آنها از فیلتر ها عبور کرده و در هوای اتاق پخش می‌شوند. پس از پخش شدن در هوا آنها به سمت پایین اتاق حرکت می کنند و با قرنیز ها برخورد می کنند، سپس این برخورد سبب می‌شود تا آلاینده ها و باکتری های موجود بر روی قرنیز ها توسط اطراف موکت ها جذب می شود.

راهکار استفاده از مواد برای تمیز کردن موکت

مسئله تمیزی و پاکیزگی موکت ها برای هر یک از ما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد، چراکه علاوه بر اینکه بر سلامتی ما تاثیر خواهد داشت، در زیبایی و نمای موکت ها و همچنین دکوراسیون داخلی منزل نیز تاثیر گذار خواهد بود، از این رو افراد همواره به دنبال راهکاری می گردنند، تا به کمک آنها موکت ها را تمیز کنند، البته فراموش نشود که این تنها تمیز کردن موکت ها نیست که دارای اهمیت است بلکه، حفظ پاکیزگی و پیشگیری از کثیف شدن آنها نیز مسئله ای مهم به شمار می‌رود، شما می‌توانید با رعایت موارد مختلفی سبب جلوگیری از کثیف شدن موکت ها شوید. راهکار هایی وجود دارد که با انجام آنها می توانید تا مدت زمانی خیالتان از بابت تمیزی موکت ها راحت باشد، فقط کافیست نکات بهداشتی را در نظر گرفته و به آنها عمل کنید:

۱- از استعمال دخانیات، در داخل منزل جدا خودداری نمایید، چرا که دوده ای که از دود سیگار خارج می‌شود، بر روی سطح موکت ها قرار می‌گیرد و در نتیجه سبب می شود تا پس از گذر مدت زمانی آنها کثیف شوند، پس توصیه می شود چنانچه فردی از اعضای خانواده، استعمال دخانیات را انجام می‌دهند، این کار در در فضای باز بیرون از خانه انجام دهد.

راهکار استفاده از مواد برای تمیز کردن موکت

۲- وارد شدن به خانه با کفش ها اکیدا ممنوع است! چرا که همواره در ساعاتی که در بیرون از منزل در حال راه رفتن با آنها می‌باشد، کثیفی و میکروب های بسیار زیادی بر کف کفش ها قرار می‌گیرد، حال چنانچه با کفش ها به داخل خانه و روی موکت ها بیاید، همه آن میکروب و کثیفی را به بافت موکت وارد می‌کنید، و این کثیفی با فشار بسیار زیادی به داخل بافت موکت نفوذ پیدا خواهد کرد، علاوه بر اینکه برای سلامتی هر یک از اعضای خانواده بسیار زیان آور خواهد بود و خطر جدی به شمار می رود، سبب می‌شود تا موکت ها مقداری زیادی کثیفی را به خود جذب نمایند.

۳- هنگام خوردن خوراکی و یا انواع نوشیدنی‌ها سعی کنید تا از زیر انداز استفاده نمایید، به این ترتیب مواد خوراکی بر روی موکت ها ریخته نمی شود.

راهکار هایی برای تمیز کردن موکت ها

راهکاری های مختلفی برای تمیز کردن موکت ها وجود دارد، یکی از این راهکار های موجود شستن موکت در قالیشویی معتبر می‌باشد، در اکثر مجموعه قالیشویی های معتبر، یک تیم مخصوص  موکت شویی به صورت پیشرفته وجود دارد. که با استفاده از جدید ترین ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، شستشو‌ی موکت ها را انجام می‌دهند. روش دیگری که برای تمیز کردن موکت ها وجود دارد، روش های خانگی برای تمیز کردن آنهاست، شما می توانید با انجام راهکار های مختلف، موکت های منزل خود را تمیز نمایید، البته فراموش نشود که پیش از شروع فرایند تمیز کردن و شستشوی آنها، به دفترچه راهنما موکت رجوع کنید، و آن را ملاحظه نمایید.

راهکار هایی برای تمیز کردن موکت ها

۱- کشیدن جارو برقی به صورت مرتب روشی برای تمیز کردن موکت ها

همواره گرد و غبار و کثیفی های زیادی بر روی سطح موکت ها قرار می‌گیرند، که هنگامی که ما بر روی آنها قدم می گذاریم، این کثیفی ها به عمق بافت موکت می‌رسد، در صورتی که به طور مرتب موکت ها را جارو برقی بکشید، تا حد زیادی از وقوع این اتفاق جلوگیری کرده اید، در هنگام کشیدن جارو برقی موکت ها حتما توجه فرمایید، که هم در جهت افقی و هم در جهت عمودی این کار را انجام دهید.

۲- استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن موکت ها

 شما می توانید با توجه به نوع موکت های خود از محلول آب و شامپو فرش استفاده کنید، به کمک یک اسفنج همه نواحی موکت را با محلول تمیز کنید، سپس با یک اسفنج مرطوب، کف موجود در موکت را به طور کامل از بین ببرید.

۳- لکه برداری موکت

از بین بردن لکه های موجود بر روی موکت ها، چنانچه بر روی موکت ها لکه هایی به وجود آمد، با استفاده از مواد شوینده و یا محلول هایی همچون سرکه سفید و جوش شیرین فرایند لکه زدایی را انجام دهید.

نکاتی برای پیشگیری از آلودگی

در پیش تر به طور مختصر به این موضوع پرداختیم، که تنها تمیز کردن و شستشوی موکت ها نیستند، که مهم هستند، بلکه نگهداری درست و اصولی از آنها و همچنین انجام راهکارهایی برای جلوگیری از کثیف شدن موکت ها، امری بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود، البته این مسئله صحیح است که بلاخره پس از گذر مدت زمانی، موکت ها به تمیز شدن و شستشو نیاز پیدا می‌کنند، اما می‌توان این مدت زمان را طولانی و یا کوتاه کرد. عوامل بسیار زیادی در کثیف شدن موکت ها نقش دارند، از رفت و آمد اعضای خانواده تا هوای موجود در اتاق.

۱- استفاده از تهویه راه حلی برای جلوگیری از کثیف شدن موکت ها

آلاینده های موجود در هوا می‌توانند با قرار گرفتن بر روی سطح موکت ها، باعث سیاهی و کثیفی آنها شوند، برای جلوگیری از وقوع این اتفاق بهتر است که از سیستم های تهویه استفاده نمایید، و برای اینکه عملکرد آنها خوب باشد، به طور منظم، فیلتر های آنها را تعویض نمایید.

۲- پاک کردن سریع هرچیزی که بر روی موکت ها ریخته شده

چنانچه بر روی موکت ها هرگونه مواد خوراکی، غذا، و یا نوشیدنی ریخته شد، باید سریعا اقدام به تمیز کردن آن نمایید و اجازه ندهید که در موکت باقی بماند.

راه آسان و خانگی برای رفع لکه دوده

برای جلوگیری از پوسیدگی و تثبیت لکه های موجود بر روی موکت ها توصیه می‌شود، تا در صورتی که آنها دچار لکه شدند، سریعا لکه ایجاد شده را از بین ببرید، یکی از لکه هایی که بر روی موکت ها امکان دارد به وجود بیاید، لکه دوده می باشد، که در این صورت باعث می‌شود تا موکت کدر و یا کدر به نظر برسد.

راه آسان و خانگی برای رفع لکه دوده

برای از بین بردن لکه دوده از روی موکت، می‌توانید از نمک و آب استفاده نمایید، به این صورت که نمک را روی فرش بریزید، سپس اجازه دهید تا بر روی سطح موکت باقی بماند، پس از گذر مدت زمانی نمک ها را از روی فرش پاک کنید و با استفاده از آب و مواد شوینده آن قسمت را پاک نمایید، در صورتی که با انجام این روش از بین نرفت، از الکل استفاده نمایید.

پاک کننده قوی موکت

موکت ها یکی از لوازمی هستند که افراد برای پر کردن محیط های کوچک انتخاب می کنند‌. موکت ها در طرح و نقش های مختلفی وجود دارد و افراد طبق دکوراسیون منزل خود موکت مورد نظر را انتخاب می کنند. برای حفظ حالت و رنگ موکت ها بهتر است که هر چند وقت یک بار اقدام به تمیز کردن موکت کنید. پاک کردن سطح موکت ها را می توان با استفاده از مواد ها و روش های مختلفی انجام داد.

۱- یکی از پاک کننده های قوی که می توان برای پاک کردن موکت ها انتخاب کرد شوینده های سفید کننده می باشد. این شوینده های جزء شوینده های تقریبا قوی می باشد و به راحتی سطح موکت را کاملا تمیز و براق می کند.

۲- یکی دیگر از پاک کننده های قوی که می توان موکت را کاملا تمیز کرد شستشو موکت با پودر های ماشینی می باشد. پودر های ماشینی به دلیل وجود آنزیم ها در آن به راحتی موکت را تمیز و براق می کند و پس از شستشو سطح موکت کاملا تمیز و براق می شود.

پاک کننده قوی موکت

۳- با استفاده از شامپو فرش می توان موکت را کاملا تمیز کرد. شامپو فرش ها انواع مختلفی دارند و می توان نوع مناسب را برای تمیز کردن موکت ها انتخاب کرد. شامپو فرش ها نیز به راحتی لکه های موکت را از بین می برد و تنها مزایای آن این است که نیازی به آبگیری ندارد و پس از بیست و چهار ساعت می توان از موکت به راحتی استفاده کرد.

۴- محلول های خانگی یکی از پاک کننده های قوی موکت می باشد. با استفاده از محلول های خانگی می توان موکت را به طور کامل تمیز و براق کرد ولی در این روش بهتر است که از محلول هایی استفاده شود که کمترین آسیب را به موکت وارد کند.

برخی از موکت ها طرح برجسته هستند و برای تمیز کردن آن باید به این نکته توجه داشت که موکت را به گونه تمیز کنند که حالت موکت تغییری نکند و طرح برجسته آن با روز اول خود فرقی نکند. به همین دلیل هم در انتخاب نوع پاک کردن و نوع تمیز کردن موکت خود توجه بسیار زیادی داشته باشید.

راه آسان و خانگی برای رفع لکه دوده

لکه های دوده به راحتی ایجاد می شود و برای پاک کردن لکه ی دوده به صورت خانگی و آسان می توان روش های مختلفی را امتحان کرد.

۱- یکی از روش های پاک کردن دوده، استفاده از سرکه می باشد. مقداری سرکه را با آب سرد مخلوط کنید و با استفاده از یک دستمال محل دوده را به طور کامل تمیز کنید تا هیچ اثری از دوده باقی نماند. برای استفاده از سرکه سعی کنید که از سرکه سفید استفاده کنید تا اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

۲- یکی دیگر از روش های پاک کردن دوده استفاده از مایع ظرف شویی می باشد. مایع ظرف شویی را با آب سرد مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج محل دوده را به طور کامل تمیز کنید تا تمامی دوده ها پاک شوند و پس از، از بین رفتن دوده ها با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز محل مورد نظر را خشک کنید تا لکه های جدیدی بر روی آن ایجاد نشود.

راه آسان و خانگی برای رفع لکه دوده

۳- برای از بین بردن دوده می توان اقدام به شستشو محل مورد نظر کنید. اگر فضای باز و کافی را در اختیار داشته باشید می توانید به راحتی مراحل شستشو را انجام دهید تا محل دوده به طور کامل تمیز و عاری از هر گونه دوده شود.

۴- برای از بین بردن دوده می توانید اقدام به تمیز کردن محل مورد نظر با پودر صابون کنید.
پودر صابون یک شوینده ی ملایم می باشد که به راحتی می توان لکه دوده را از بین ببرد. مقداری پودر صابون را با آب سرد یا ولرم مخلوط کنید و سپس بر روی محل دوده اسپری کنید تا پودر صابون اثر خود را بگذارد پس از چند دقیقه با استفاده از یک اسفنج یا تور شروع به تمیز کردن محل مورد نظر کنید تا دوده به طور کامل از محل برداشته شود. پس از پاک کردن دوده با یک دستمال خشک و سفید اقدام به خشک کردن محل مورد نظر کنید تا کاملا خشک شود.

تماس با ما