پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه ی شستن فرش خیلی کثیف

به طور کلی فرش ها از جمله لوازم مهمی در منازل هستند که باید از آن ها به خوبی نگهداری و مراقبت شود و در این شرایط با چالش شست و شوی فرش ها هم رو به رو هستیم. 
فرش ها از آن جایی که جز لوازم بسیار کاربردی و البته زینتی هستند دچار آلودگی و کثیفی می شوند و هم چنین بر روی آن ها رفت و آمد مکرر هم انجام می شود.
فرش ها در برخی شرایط خیلی آلودگی را به خود جذب می کنند که در این صورت تنها راه حل شست و شوی کامل می باشد.
شست و شو هم می تواند داخل قالیشویی های معتبر انجام شود و هم در منزل به صورت دستی انجام شود که به هر حال روش و مراحلی وجود دارد که انجام دادنشان کاملا ضروری است تا فرش ها بدون آسیب و در بالاترین کیفیت شسته شوند.
کثیف شدن بیش از حد فرش ها به دلایل مختلفی انجام می شود که یا شست و شوی سالیانه دیر به دیر بوده و یا در اثر ریختن مواد و محلول های مختلف بوده است، به همین دلیل همیشه توصیه می شود که هر ساله به تمیز کردن و شستن فرش ها پرداخته شود چرا که آلودگی نیز آسیب هایی را می تواند ایجاد کند و فرش خیلی کثیف هم اگر به موقع رسیدگی نشود آسیب هایی هم در خصوص تار و پودشان ایجاد می شود.
شست و شوی فرش های خیلی کثیف مراحلی دارد که شامل موارد زیر می باشد:
۱-  در اولین مرحله خارج کردن مواد ریز خوراکی و انواع اجسام خارجی و حتی گرد و غبار فرش است که این کار را هم می توانید به کمک جارو برقی انجام دهید و یا می توانید فرش را به آرامی بتکانید، اما در حین تکانیدن مراقب باشید که آسیبی به تار و پود فرش وارد نشود.
با تکاندن و جارو کشیدن فرش هر آن چه که بین پرزهای فرش باشد خارج می شود، چرا که اگر در همان جا باقی بمانند باعث می شود، که فرش کثیف تر از  حالت اولیه اش شود و حتی پس از شست و شو به طور کامل تمیز نشود.
۲- قبل از شست و شو و خیس کردن فرش نکاتی وجود دارد که لازم است در نظر گرفته شود که اولین نکته در خصوص تست کردن رنگ دهی فرش است، که حتما این نکته را در نظر بگیرید چرا که اگر فرشتان رنگ دهی داشته باشد.
در حین شست و شو کاملا از بین می رود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود که برای انجام تست این کار ابتدا دستمالی را برداشته که ترجیحا سفید باشد تا به وضوح قابل تشخیص باشد و کمی نمدار کنید و به قسمتی از فرش بزنید و بکشید اگر دستمال رنگی شد اصلا به شست و شو ادامه ندهید و فرش را به قالیشویی بسپارید تا آسیبی جدی به فرش وارد نشود.
آن ها می توانند فرش را تسبیت رنگ کرده ، نکته ی بعدی این که برای شست و شوی فرش حتما از آبی با درجه حرارت مناسب استفاده کنید، تا تار و پود فرش آسیبی نبیند که ترجیحا استفاده از آب ولرم است.
جهت خشک کردن هم بهترین مکان را انتخاب کنید، که کاملا تمیز و بهداشتی باشد و بهتر است سطحی که فرش را برای خشک شدن قرار می دهید کمی شیب دار باشد تا فرش بهتر و زودتر خشک شود.
۳- با رعایت نکات ذکر شده می توانید به ادامه ی شست و شو بپردازید، که فرش را خیس کرده و مواد شوینده ای که از برند معتبر است و مخصوص می باشد بر روی فرش بریزید و اجازه دهید تا کمی فرش به همان حالت بماند تا کاملا خیس بخورد، از خیس شدن تمام قسمت های فرش مطمئن شوید.
۴- پس از خیس خوردن کامل فرش نوبت به شست و شو می رسد که نکته ای در خصوص مواد شوینده وجود دارد که این است، حتما از این که مواد شوینده ی مصرفی شما خاصیت قلیایی دارد مطمئن باشید، چرا که اگر خاصیت اسیدی داشته باشد فرش را کاملا با آسیب رو به رو می کند و حتی ممکن است از بین ببرد.نحوه ی شستن فرش خیلی کثیفبه کمک برس های مخصوص کل فرش را تمیز کنید و پس از اتمام آن آبگیری لازم را انجام دهید.
۵- بهتر است برای فرش های بسیار کثیف از اعلاشویی قالیشویی ها خدمات بگیرید، یا می توان در منزل مراحل شستشو را دو بار تکرار کرد.
۶- در مرحله ی آبگیری برای این که بفهمید فرش کامل تمیز شده است یا خیر به ریشه ها نگاه کنید چرا که ریشه های تمیز حاکی از تمیز بودن فرش دارند.
آبگیری را کامل انجام دهید تا مواد شوینده تماما خارج شود  و لا به لای پرز فرش گیر نکند. در اخر ریشه های فرش برای این که زردی نگیرند یک بار با مواد شوینده جداگانه بشویید و کامل آبگیری کنید.
۷- از پارو هم برای تمیز کردن کامل و بهتر فرش می توانید استفاده کنید که این مورد کاملا سلیقه ای می باشد.
در اخر هم فرش را در مکانی مناسب جهت خشک شدن قرار دهید و اصلا مقابل نور مستقیم خورشید نگذارید چرا که اشعه ی خورشید فرش را دچار آسیب می کند.
با انجام به ترتیب این نکات می توانید فرش خیلی کثیف را در بالا ترین کیفیت بشویید.

شستن فرش ماشینی و دستباف

فرش ماشینی و دستباف از جمله فرش های پرطرفدار هستند، که در اکثر منازل وجود دارند و کثیف شدن فرش ها هم همان طور که در قسمت بالا ذکر کردیم به دلایل مختلفی به وجود می آیند، که لازم است گاهی به شست و شوی آن ها پرداخته شود.
هر کدام به نحوه ی شست و شو می شوند، چرا که جنس هر کدام با یکدیگر متفاوت است و فرش های دستبافت نیز از حساسیت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل توصیه می شود که این فرش ها به قالیشویی ها سپرده شوند تا در بالاترین کیفیت شسته شوند و هم چنین اگر نکات مراقبتی و بهداشتی در خصوص فرش ها رعایت شود.شستن فرش ماشینی و دستبافمی توانید دیر به دیر به شستن آن ها بپردازید که این نکات در خصوص تمام فرش ها می باشد و شامل موارد زیر می باشد:
۱- جارو کشیدن روزانه ی فرش ها به منظور جلوگیری از تجمع گرد و خاک.
۲- استفاده از رویه های مخصوص فرش که در این صورت از عوامل آسیب رسان و همین طور الودگی به دور هستند.
۳- هرزگاهی می توانید از شامپو فرش ها به تمیز کردن سطحی فرش ها بپردازید.

راه های تمیز کردن فرش خیلی کثیف

روش های مختلفی جهت تمیز کردن فرش های کثیف وجود دارد، که با استفاده از آن ها می توانید همیشه فرشتان را در حالت تمیز نگه دارید که این روش ها شامل موارد زیر می باشد:
۱- مورد اول در خصوص غلتک پرز گیر می باشد که فرش در صورت داشتن پرز زیاد به شکل کثیفی در می آید و هم چنین گرد و غبار بیش تری به خود می گیرند و در این صورت فرش به سرعت کثیف می شود، به همین دلیل می توانید به کمک این غلتک مخصوص پرز، تمام پرزهای فرش را بگیرید و یا حتی ذرات و خورده ریز های کوچک را هم جمع آوری کنید.راه های تمیز کردن فرش خیلی کثیف۲- استفاده از محلول های خانگی دست ساز که متشکل از آب اکسیژنه، سرکه سفید، روغن، مایع ظرفشویی هستند که با آب ولرم مخلوط می شوند، که به کمک این محلول به راحتی می توانید فرش را تمیز کنید و لکه ها را نیز از بین ببرید.
۳- استفاده از جوش شیرین به تنهایی هم بسیار کارساز است، چرا که هم می تواند فرشتان را تمیز کند و هم بوی نامطبوع فرش را بگیرد.
۴- در صورت وجود لکه سریعا به تمیز کردن آن بپردازید، قبل از این که لکه کهنه شود تا پاک کردنش راحت تر باشد و حتما این کار را قبل از شست و شو انجام دهید.
۵- مورد آخر هم در خصوص استفاده از شوینده های مخصوص است، که می توانید در خانه بدون نیاز به آبگیری استفاده کنید و تنها لازمه ی این کار دستمال و مواد شوینده است.

اعلاشویی فرش چیست؟

به طور کلی اعلاشویی همان دوبار شستن فرش است و که به درخواست مشتری این کار انجام می شود و معمولا از این خدمات قالیشویی ها زمانی استفاده می شود، که فرش بسیار کثیف است و خیلی وقت هم شسته نشده است و این مورد بیش تر منازلی است که حیوان خانگی وجود دارد و یا کودک نو پا در منزل می باشد.اعلاشویی فرش چیست؟در اعلاشویی مواد شوینده ی مخصوص هم استفاده می شود و حتما از نرم کننده ها استفاده می شود و این تفاوت بارز در اعلاشویی و شست و شوی طبیعی است و این نرم کننده فرش را بسیار نرم تر و لطیف تر از حالت اولیه اش می کند و هم چنین از نظر تمیزی هم بسیار با کیفیت است.

تماس با ما