پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه شستن فرش فانتزی

فرش های ماشینی یکی از انواع فرش ها می باشد و از این نوع فرش معمولا در اتاق خواب ها یا آشپرخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شستشو فرش های فانتزی به روش های مختلفی انجام می شود. به شرح زیر:

۱- شستشو فرش های فانتزی در قالیشویی

بهترین روش برای شستشو فرش های فانتزی سپردن به قالیشویی می باشد تا فرش با دستگاه مخصوص مورد شستشو قرار بگیرد و حالت خود را از دست ندهد. فرش های فانتزی با فرش های دیگر متفاوت است و جنس و کیفیت آن با فرش های ماشینی و دستبافت تفاوت های بسیار زیادی دارد.

۲- شستشوی فرش های فانتزی در منزل

یکی از روش های شستشو فرش های فانتزی، شستشوی آن ها در منزل است. فرش های فانتزی از رنگ های شاد و دلباز بافته شده اند و برای شستشو آن ها در منزل باید از شوینده هایی استفاده کنید که به رنگ فرش آسیبی وارد نمی کند و مانند روز اول زیبا و براق دیده شود.

نحوه شستن فرش فانتزی
نحوه شستشو فرش های فانتزی باید آرام و با حوصله انجام شود تا فرش طرح خود را از دست ندهد. برخی از فرش های فانتزی طرح برجسته هستند و شستشوی آن باید به گونه ای انجام شود که طرح های سطح فرش دچار آسیب نشود و مانند روز اول حالت و طرح خود را حفظ کند.
در قالیشویی ها شستشوی فرش های فانتزی با شوینده های متفاوتی انجام می شود. شوینده ها مقدار آنزیم ها و سفید کننده هایشان با یک دیگر متفاوت است و اگر فرش مقاومت لازم برای شستشو با مواد شوینده ی قوی را داشته باشد مورد شستشو قرار می گیرد به دلیل این که اگر فرش مقاومت کافی نداشته باشد به راحتی دچار آسیب و پوسیدگی می شود که کارآیی خود را از دست می دهد. فرش های فانتزی ظاهر خود را با طرح خود به نمایش می گذارند به همین دلیل در قالیشویی ها برای شستشو فرش های فانتزی توجه و دقت زیادی می شود.

شستشوی انواع فرش های فانتزی

شستشو فرش های فانتزی بهتر است که به صورت اصولی و توسط متخصص این کار انجام شود تا فرش در حین شستشو و پس از شستشو دچار مشکلاتی نشود.
اگر تصمیم به شستشو فرش فانتزی خود در منزل را گرفته اید بهتر است فرش را در فضای باز و تقریبا شیب دار مورد شستشو قرار دهید و از پهن کردن فرش در محیط ها آلوده و خاکی خودداری کنید به دلیل این که پشت فرش به راحتی پس از شستشو دچار لک هایی می شود و از بین بردن آن ها به سختی انجام می شود. یکی از روش هایی که می توانید فرش هایی فانتزی را تمیز کنید، شستشوی آن ها با شامپو فرش می باشد.

۱- شامپو فرش یکی از شوینده هایی می باشد که می توانید فرش را به خوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن فرش فانتزی با شامپو فرش بهتر است که از فرچه های نرم استفاده کنید و پس از تمیز کردن فرش با شامپو فرش سطح فرش را به طور کامل خشک کنید تا دچار پوسیدگی نشود.
شامپو فرش ها، فرش را به خوبی تمیز می کند و اگر لکه هایی در سطح فرش دستباف وجود داشته باشد با شامپو فرش با راحتی از بین می رود. شامپو فرش جزء شوینده های ملایم می باشد و تمیز کردن فرش با ان باعث زبری سطح فرش نمی شود.

شستشوی انواع فرش های فانتزی

۲- یکی دیگر از موادی که می توان با آب فرش های فانتزی را مورد شستشو قرار داد، پودر صابون می باشد. پودر های صابون مانند شامپو فرش ها شوینده ی ملایمی است و هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کند. پودر های صابون در انواع رایحه ها وجود دارند و پس از شستشو فرش بوی خوبی می گیرد و از ایجاد بوی بد و نا مطبوع جلوگیری می شود.
شستشوی فرش های فانتزی به روش های مختلفی انجام می شود افراد مطابق با شرایط محیطی و زیستی خود نوع شستشو را انتخاب می کنند. به طور مثال در مناطق شمالی کشور که همیشه باران صورت می گیرد افراد این مناطق شستشو فرش هایشان را به قالیشویی ها می سپارند تا فرش ها در قالیشویی به طور کامل خشک شود و دچار پوسیدگی نشوند.

چند راهکار برای شستشوی فرش های فانتزی در منزل

برخی افراد شستشو فرش های فانتزی خود را در منزل انجام می دهند برای شستشو فرش های فانتزی در منزل چند راهکار پیشنهاد می شود.

۱- یکی از راهکار هایی که برای شست و شوی فرش های فانتزی در منزل پیشنهاد می شود این است که قبل از شستشو فرش را به طور کامل جارو بکشید تا گرد و خاک هایی که در سطح فرش قرار دارند کاملا از بین برود تا برای شستشو آماده شود. وجود گرد و خاک ها سبب می شود که فرش به طور عمقی شسته نشود و پس از شستشو در سطح فرش لکه هایی ایجاد شود.

۲- برای شستشو فرش ها در منزل از شوینده های ملایم استفاده کنید و از استفاده از شوینده های قوی خودداری کنید به دلیل این که اطلاعات و آگاهی های لازم را ندارید و ممکن است در حین شستشو برای فرش مشکلاتی ایجاد کنید. اگر فرش ها با شوینده های قوی و اسیدی شسته شوند به راحتی دچار ساییدگی می شوند و زمانی که فرش را پهن می کنید در برخی از نقاط فرش فرورفتگی هایی ایجاد می شود که نمای فرش را از بین می برد.

چند راهکار برای شستشوی فرش های فانتزی در منزل

۳- برای شستشو فرش از فرچه یا اسفنج استفاده کنید و فرش را با فشار مناسب مورد شستشو قرار دهید و از وارد کردن فشار زیاد به سطح فرش خودداری کنید تا تار و پود فرش مقاومت خود را از دست ندهد و گره های پشت فرش شل نشوند.

۴- برای خشک کردن فرش از پهن کردن فرش بر روی نرده ها خودداری کنید به دلیل این که فرش تا می‌خورد و ممکن است دچار شکستگی شود. پس از پایان آبگیری و آبکشی فرش را لول کنید و به صورت شیبدار قرار دهید تا آب اضافی آن به طور کامل از سطح فرش خارج شود و سپس فرش را در زیر آفتاب به طور کامل خشک کنید و از خشک شدن ان مطمئن شوید.

شستشوی فرش های فانتزی در قالیشویی

فرش های فانتزی در قالیشویی ها به صورت حرفه ای و اصولی شسته می شوند و پس از شستشو طرح و سطح فرش دچار هیچ مشکلی نمی شود.

در قالیشویی برای شستشو فرش نکاتی را رعایت می کنند به طور مثال:

۱- برای شستشو و از بین بردن گرد و خاک ها از دستگاه های پیشرفته و اتومات استفاده می کنند. استفاده از دستگاه های پیشرفته و اتومات سبب بالا تر رفتن کیفیت کار می شود و سرعت العمل شستشو فرش ها بالا می رود.

۲- در قالیشویی برای شستشو فرش های فانتزی از شوینده هایی استفاده می کنند که باعث آسیب دیدن سطح فرش نشود و فرش طرح خود را مانند روز اول حفظ کند. گاهی اوقات نسبت به جنس فرش پس از شستشو فرش را با شوینده های نرم کننده شستشو می دهند. تا سطح آن نرم و لطیف شود و از زبر شدن سطح فرش جلوگیری شود. همچنین استفاده از شوینده های نرم کننده از ایجاد بوی نامطبوع نیز جلوگیری می کند.

۳- برای خشک کردن فرش های فانتزی در قالیشویی از دستگاه خشک کن استفاده می کنند و فرش را با درجه و دمای خاصی با دستگاه خشک می کنند. فرش های فانتزی معمولا حساس هستند و در دمای بالا آسیب می بینند به همین دلیل درجه ی دستگاه را نسبت به فرش تعیین می کنند.
پس از خشک شدن فرش، فرش را در دستگاه بخار قرار می دهند تا چروک های فرش از بین برود و سطح فرش صاف و یک دست شود. دستگاه بخار هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کند و مانند اتو عمل می کند.

شستشوی فرش های فانتزی در قالیشویی

۴- در قالیشویی برای شستشو سطح فرش از دستگاه های اتومات استفاده می کنند و دستگاه فرش را با فشار مناسب شستشو می دهند. اگر فرش با فشار زیادی شسته شود تار و پود فرش دچار شکستگی می شود و در گذر زمان دچار ریزش می شود. اگر تار و پود فرش دچار ریزش شود فرش زیبایی خود را از دست می دهد و مانند روز اول زیبایی ندارد.
در قالیشویی برای شستشو فرش های فانتزی از افراد ماهر و ارزیابان کمک می گیرند تا فرش به طور اصولی شسته شود و از آسیب دیدن های احتمالی مانند پارگی و سوراخ شدن و… جلوگیری شود و پس از اتمام شستشو و… فرش به صورت بسته بندی شده درب منزل به مشتری تحویل داده خواهد شد.

تماس با ما