پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه شستن فرش با لباسشویی

همانطور که می دانید فرش ها انواع مختلفی دارند و در اشکال و طرح های مختلفی بافته می شوند. برخی از فرش ها ابعاد کوچک تری نسبت به فرش های دیگر دارند و به راحتی می توان آن ها را با لباس شویی مورد شستشو قرار دهیم.
برخی از لباس شویی ها که وزن بالایی را می توانند تحمل کنند و مارک و نحوه آن ها نسبت به ماشین لباس شویی های دیگر پیشرفته تر است و می توان برخی فرش ها را با آن مورد شستشو قرار دهیم.
همانطور که گفته شد برخی از فرش در اشکال و ابعاد مختلفی هستند به طور مثال پادری ها، قالیچه ها، فرش های نازک و… را می توان به راحتی با ماشین لباس شویی مورد شستشو قرار داد. برای این که بتوانیم با لباس شویی فرش ها را مورد شستشو قرار دهیم ابتدا باید برخی نکات را رعایت کنیم و برخی کارها را انجام دهیم. نکات شامل موارد زیر می باشد.

۱-  برای این که فرش ها پس از شستشو با لباس شویی مانند روز اول باقی بمانند بهتر است که لباس شویی را در حالت آب سرد قرار دهید تا فرش با آب سرد مورد شستشو قرار بگیرد.

۲- اگر تصمیم گرفته اید فرش خود را با لباس شویی مورد شستشو قرار دهید بهتر است که شوینده را انتخاب کنید که هیچ آسیبی به فرشتان وارد نکند. برخی از شوینده ها نسبت به شوینده های دیگر اسیدی تر و قوی تر هستند و اگر به مدت طولانی با فرش و… برخورد داشته باشند سبب رنگ پریده شدن می شوند به همین دلیل برای شست و شوی فرش هایتان با لباس شویی بهتر است که از شوینده های مخصوص و مناسب استفاده کنید.

۳- لباس شویی خود را در حالتی قرار دهید که فرشتان را به آرامی مورد شستشو قرار دهد و از قرار دادن لباس شویی در حالت تند خودداری کنید به دلیل این که ممکن است سبب آسیب دیدن سطح فرشتان شوید.

۴- پس از این که فرشتان یک بار با لباس شویی به طور کامل شسته شد، دوباره لباس شویی را در حالت خشک کن قرار دهید تا فرشتان کاملا خشک و نم دار شود تا بتوانی به راحتی و زود تر فرشتان را خشک کنید.

نحوه شستن فرش با لباسشویی

۵- از شستشو فرش هایی که ابعاد زیادی دارند با لباس شویی خودداری کنید به دلیل این که نه تنها فرشتان تمیز نمی شود بلکه ماشین لباس شویی هم خراب می شود.

همچنین برای شستشو فرش هایتان با لباس شویی برخی اقدامات را باید انجام دهید به عنوان مثال:

۱- قبل از قرار دادن فرشتان درون لباس شویی ابتدا فرش را کاملا جارو بکشید تا هیچ اثری از زباله و آلودگی در بین الیاف فرش باقی نماند.

۲- برای انتخاب شوینده سعی کنید قبل از این که فرش را درون لباس شویی قرار دهید، شوینده را گوشه ای از فرش تست کنید و در صورتی که فرش با شوینده سازگار بود از شوینده استفاده کنید تا فرش پس از شستشو آسیبی نبیند.

۳- اگر فرشتان پاره و آسیب دیده می باشد بهتر است که روش دیگری را برای شستشو انتخاب کنید و از شستن فرش با لباس شویی خودداری کنید به دلیل این که ماشین لباس شویی فرش را با قدرت و فشار بالای آب مورد شستشو قرار می دهد و ممکن است پارگی یا آسیب دیدگی فرش بیشتر شود.

۴- اگر فرشتان دستباف می باشد به هیچ عنوان آن را با لباس شویی مورد شستشو قرار ندهید به دلیل این که به راحتی دچار تداخل رنگی یا رنگ پریدگی می شود و کیفیت و زیبایی خود را از دست می دهد برای انجام این کار بهتر است آن را به قالی شویی بسپارید.

۵- بهتر است که علاوه بر جارو کشیدن فرش اقدام به غبار گیری فرشتان نیز کنید. غبارگیری فرش سبب می شود فرش درون لباس شویی به طور کامل شسته شود و پس از شستشو کاملا براق شود.

شستن موکت ها و قالیچه ها

موکت ها و قالیچه ها یکی از لوازمی می باشد که در تمامی منازل پیدا می شود. موکت ها و قالیچه ها طرح و رنگ های متفاوتی دارند و افراد زیادی در منزل خود از آن ها نگهداری می کنند. گاهی اوقات افراد تصمیم به شستن موکت و قالیچه های خود می کنند تا مانند روز اول تمیز و براق شوند. روش های مختلفی برای شستشو قالیچه ها و موکت ها وجود دارد به شرح زیر:

۱- یکی از روش هایی که می توانید موکت و قالیچه ها را مورد شستشو قرار دهید شستشو آن ها در منزل است. اگر منزل شما حیاط بزرگی داشته باشد می توانید به راحتی موکت و قالیچه ها را مورد شستشو قرار دهید تا کاملا تمیز و نو شوند.

۲- سپردن موکت و قالیچه ها نیز یکی دیگر از روش های شستشو آن ها می باشد. در قالیشویی ها شستشوی موکت ها و قالیچه ها به صورت کاملا اتومات و پیشرفته انجام می شود و هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی شود. در قالیشویی ها برای شستن موکت و قالیچه ها از دستگاه های خاصی استفاده می کنند تا بافت و گره های آن ها هیچ آسیبی نبیند.

۳- اگر متراژ موکت و قالیچه هایتان کم باشد می توانید در منزل با استفاده از لباس شویی اقدام به شستشو آن ها کنید. در این روش باید موکت یا قالیچه های خود را به طور جداگانه و با شوینده های مخصوص به خود مورد شستشو قرار دهید تا پس از شستن کاملا تمیز و عاری از هر گونه لکه شوند.

شستن موکت ها و قالیچه ها

۴- خشکشویی یکی از روش های شستن موکت و قالیچه ها می باشد. خشکشویی فرش، موکت و قالیچه و… با استفاده از دستگاه های مخصوصی که نیازی به آبگیری ندارند توسط کارکنان حرفه ای قالیشویی های معتبر انجام می شود و پس از پایان کار موکت و قالیچه ها کاملا براق و تمیز می شوند.

۵- یکی از روش هایی که می توانید موکت یا قالیچه هایتان را مورد شستشو قرار دهید، بخار شویی آن ها می باشد. این فرایند نیز توسط قالیشویی به صورت حرفه ای انجام می شود و پس از اتمام کار موکت و قالیچه ها بدون آسیب دیدن کاملا تمیز و درخشان می شوند.

اگر تصمیم به شستشو موکت ها و قالیچه های خود گرفته اید بهتر است روشی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به موکت و قالیچه هایتان وارد می کند به دلیل این که موکت یا قالیچه ها نمای بسیار زیبایی به منزلتان می دهند و حفظ زیبایی و کیفیت آن ها بسیار اهمیت دارد.

چرا نباید انواع فرش را با لباسشویی شست؟

فرش ها انواع مختلفی دارند و در بازار های خرید و فروش در انواع مختلفی وجود دارند. برخی از فرش ها را نمی توان به لباس شویی مورد شستشو قرار داد به دلیل این که:

۱- برخی از فرش ها پرزدهی بسیار زیادی دارند و اگر با لباس شویی مورد شستشو قرار بگیرند پرز های زیادی از خود خارج می کنند و ممکن است راه خروج آب ببندد به همین دلیل اگر فرشتان پرزدهی زیادی دارد بهتر است که از شستن آن با لباس شویی خودداری کنید.

۲- لباس شویی مخصوص شستشو لباس ها می باشد و اگر هر فرشی را با لباس شویی مورد شستشو قرار دهید ممکن پس از شستشو زمانی که اقدام به شستشو لباس ها کنید، لباس ها آسیب ببیند به دلیل این که ممکن است شوینده ها یا پرز هایی که درون لباس شویی باقی مانده اند به لباس ها آسیب جزئی وارد کند.

چرا نباید انواع فرش را با لباسشویی شست؟

۳- لباس شویی ها معمولا تا وزن خاصی را می توانند تحمل کنند و اگر وزن جسم از حد خود بالا تر برود لباس شویی خاموش می شود و شستشو خودداری می کند به همین دلیل از شستشو فرش های ضخیم و متراژ بالا با لباس شویی خودداری کنید به دلیل این که زمانی که خیس شوند وزنشان دو برابر می شود و سبب آسیب دیدن لباس شویی می شود.

۴- لباس شویی فرش ها را پر قدرت و سریع مورد شستشو قرار می دهد و ممکن است پس از شستشو فرش ها کمی آسیب ببیند به همین دلیل هیچ کس شستشو فرش ها را لباس شویی تضمین نمی کند به دلیل این که هر از گاهی ممکن است فرش ها آسیب ببیند و رنگ اولیه خود را از دست بدهند.

۵- فرش ها به دلیل این وزن بالایی دارند ممکن است به موتور یا قسمت های دیگر لباس شویی فشار وارد کند به همین دلیل نمی توان هر فرشی را با لباس شویی مورد شستشو قرار دهیم‌. به همین دلیل قبل از انتخاب نوع شستشو بهتر است که تمامی موارد را زیر نظر بگیرید.

تماس با ما