پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

نحوه شستشوی فرش پشمی

یکی از فرش هایی که افراد زیادی به آن ها علاقه نشان داده اند فرش های پشمی می باشد. فرش های پشمی با الیاف و نخ های متفاوتی بافته می شوند و برای این که بتوانیم از فرش های پشمی به مدت طولانی استفاده کنیم بهتر است که هر چند وقت یک بار اقدام به شستشوی اصولی آن ها کنیم تا مقاومت و زیبایی فرش ها حفظ شود. نحوه شستشو فرش های پشمی باید به صورت حرفه ای و تخصصی انجام شود تا فرش هیچ آسیبی نبیند‌. نحوه شستشو فرش های پشمی به صورت زیر می باشد.

۱- برای شستشو فرش های پشمی ابتدا باید سطح فرشتان را به طور کامل جارو برقی بکشید تا گرد و خاک هایی که درون الیاف فرش قرار گرفته اند خارج شود تا برای شستشو آماده شود.

۲- پس از جارو زدن فرش، فرشتان را به فضای باز منتقل کنید و با استفاده از شوینده ی مناسب و فرچه های مناسب فرشتان را مورد شستشو قرار دهید.

۳- پس از شستشو فرش با شوینده، فرش را به طور کامل با آب سرد آبکشی کنید تا مواد شوینده از فرش خارج شود و فرش را کاملا خشک کنید.

نحوه شستشوی فرش پشمی

برای شستشو فرش های پشمی بهتر است که فرشتان را به صورت اصولی مورد شستشو قرار دهید. یکی از روش هایی که می توانید فرش های پشمی را به صورت اصولی مورد شستشو قرار دهید، سپردن فرش به قالیشویی می باشد. در قالیشویی ها برای شستشو فرش ها از شوینده ها، دستگاه ها و… مخصوص استفاده می کنند تا فرش ها به صورت کامل شسته شوند. فرش های پشمی به دلیل حالتی دارند زباله ها و گرد و خاک ها به راحتی به درون تار و پود ها قرار می گیرند به همین دلیل بهتر است که فرش های پشمی خود را به طور منظم جارو بکشید تا رنگ و طرح خود را از دست ندهد. اگر در زمینه شستشو انواع فرش ها تخصص لازم را داشته باشید می توانید فرشتان را به راحتی در منزل مورد شستشو قرار دهید ولی اگر در این زمینه هیچ گونه اطلاعات و تخصصی ندارید بهتر است که فرشتان را به قالیشویی های معتبر و مجاز بسپارید تا فرشتان پس از شستشو هیچ آسیبی نبیند. الیافی که برای بافت فرش های پشمی مورد استفاده قرار می گیرد انواع مختلفی دارند و هر چقدر کیفیت الیاف و نخ ها بهتر باشد فرش بهتر و راحت تر تمیز می شود به همین دلیل اگر الیاف فرشتان کیفیت بالایی ندارد بهتر است که برای شستن آن ها از شوینده های خاص تری استفاده کنید تا فرشتان هیچ گونه آسیبی نبیند و کیفیت اولیه خود را مانند روز اول حفظ کند. فرش های پشمی نمای بسیار زیبایی دارند به همین دلیل نحوه شستشو فرش های پشمی را به درستی انتخاب کنید تا پشیمانی برایتان ایجاد نشود.

طریقه تمیز کردن فرش دستباف پشمی

فرش های پشمی انواع مختلفی دارند و یکی از انواع آن ها فرش های دستبافت پشمی می باشند. فرش های دستبافت پشمی نسبت به فرش های پشمی ماشینی ارزش بیشتر و بالاتری دارند و برای شسشتو آن ها باید توجه بسیار زیادی داشته باشیم. نحوه تمیز کردن فرش های دستبافت پشمی را می توان به روش های مختلفی انجام داد به طور مثال:

۱- یکی از روش هایی که می توانید فرش دستباف پشمی خود را تمیز کنید استفاده از شامپو فرش های مخصوص می باشد. یکی از شامپو فرش هایی که در بازار ها وجود دارد شامپو فرش های مخصوص فرش دستباف می باشد و با استفاده از آن ها می توان به راحتی فرش را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و لکه کرد. برای تمیز کردن فرش های پشمی دستباف با استفاده از شامپو فرش باید از اسفنج تمیز استفاده کنید.

۲- یکی دیگر از طریقه تمیز کردن فرش دستباف پشمی، سپردن فرش به قالیشویی می باشد. در قالیشویی ها برای شستشو انواع فرش های دستبافت به صورت کاملا حرفه ای و اصولی عمل می کنند و فرش پس از شستشو هیچ گونه آسیبی مانند تداخل رنگی، رنگ پریدگی و…. نمی شود. شستشوی فرش های پشمی دستباف در قالیشویی ها توسط متخصصین یا افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارند انجام می شود تا از ارزش فرش کاسته نشود.

۳- برای این که سطح فرش دستباف پشمی خود را همیشه تمیز و براق نگه دارید می توانید از چند روز یک بار اقدام به جارو زدن فرش خود کنید. جارو کشیدن فرش های پشمی سبب تجمع نکردن گرد و خاک ها در سطح و عمق فرش می شود و فرشتان همیشه براق و تمیز باقی می ماند.

۴- یکی از طریقه هایی که می توانید فرش دستباف خود را تمیز کنید شستشو آن در منزل می باشد. اگر فرشتان تثبیت رنگ شده باشد می توانید به راحتی فرشتان را مورد شستشو قرار دهید تا کاملا تمیز شود. برای شستشوی فرش های دستبافت پشمی خود در منزل بهتر است که از شوینده های تمیز کنند و لکه بر استفاده کنید تا فرشتان کاملا تمیز شود.

طریقه تمیز کردن فرش دستباف پشمی روش های مختلفی برای تمیز کردن فرش های دستبافت پشمی وجود دارد و برای تمیز کردن آن ها بهتر است روشی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به آن وارد می کند. فرش هایی دستبافت هستند نسبت به فرش هایی که به صورت ماشینی بافته شده حساسیت بیشتری دارند و زودتر از فرش های دیگر آسیب می بینند به همین دلیل برای انتخاب نحوه شستشو فرش های دستبافت پشمی خود توجه بیشتری داشته باشید تا فرشتان آسیبی نبیند. الیافی که برای بافت فرش های دستبافت پشمی استفاده می شود متفاوت است به همین دلیل برای شست و شوی فرش های پشمی دستباف ابتدا فرشتان را بررسی کنید و نوع الیاف را متوجه شوید تا از شوینده های مناسب تری استفاده کنید. اگر شوینده های اشتباهی برای شستشو فرش های پشمی دستباف استفاده کنید ممکن دست آسیب هایی مانند زبر شدن الیاف، شکستگی الیاف، تغییر جهت خواب فرش و…‌ ایجاد شود به همین دلیل قبل از هر چیزی نوع الیاف و تار و پود را بررسی کنید تا مشکلی برای فرش ایجاد نشود.

تمیز کردن لکه‌ ها از روی فرش پشمی

یکی از مشکلاتی که برای فرش های پشمی رخ می دهد ایجاد لکه های مختلف بر روی فرش می باشد. ایجاد شدن لکه ها بر روی فرش نمای فرش را از بین می برد و افراد همیشه به دنبال راه حل هایی برای از بین بردن لکه فرش های پشمی خود هستند. برای از بین بردن یا تمیز کردن لکه های فرش پشمی روش های مختلفی وجود دارد و یکی از روش ها شستشوی فرش ها می باشد و برای شستشو فرش باید از شوینده های لکه بر استفاده شود تا لکه ها به طور کامل از بین برده شوند. همچنین یکی دیگر از روش هایی که می توان لکه های فرش های پشمی را از بین ببریم استفاده از محلول های خانگی یا شیمیایی می باشد. به عنوان مثال

۱- یکی از محلول هایی که می توان به راحتی برای از بین بردن لکه های فرش های پشمی استفاده کنیم محلول جوش شیرین و مایع ظرفشویی می باشد. مقدار برابر جوش شیرین و مایع ظرفشویی را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج یا دستمال لکه ها را با این محلول تمیز کنید و پس از تمیز شدن فرش با یک دستمال خشک محل لکه ها را خشک کنید تا آب اضافی از فرش خارج شود.

تمیز کردن لکه‌ ها از روی فرش پشمی

۲- یکی دیگر از محلول هایی که می توانید برای تمیز کردن لکه های قدیمی یا جدید فرش های پشمی استفاده کنید محلول آب و سرکه سفید می باشد. سرکه سفید نسبت به سرکه های دیگر قوی تر است و به راحتی می تواند انواع لکه ها را از سطح فرش از بین ببرد. نصب پیمانه اب سرد را با دو قاشق غذا خوری سرکه سفید ترکیب کنید و بر روی لکه ها اسپری کنید و چند دقیق صبر کنید سپس با استفاده از یک دستمال تمیز محل لکه را تمیز کنید. اگر لکه به طور کامل تمیز نشد می توانید این مراحل را دوباره تکرار کنید.

۳- برای تمیز کردن لکه های فرش های پشمی می توانید مقداری شوینده لکه بر را با آب ترکیب کنید و با استفاده از دستمال یا اسفنج محل لکه را کاملا تمیز کنید تا لکه به طور کامل پاک شود. برای تمیز کردن فرش با شوینده لکه بر، توجه داشته باشید که بیش از حد از شوینده استفاده نکنید به دلیل این که ممکن است سبب آسیب دیدن فرش خود شوید و محل لکه رنگ پریده دیده شود.

تماس با ما