پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

معرفی بهترین قالیشویی دستباف

فرش های دستباف از جمله فرش های حساسی هستند، که از همه جهات باید مورد مراقبت کامل قرار بگیرند و این فرش ها از نخ های مخصوصی بافته می شوند. که در شست و شو با هر مواد شوینده ای سازگار نمی باشند. نکات و اصول مراقبتی در خصوص فرش های دستباف بیش تر از سایر فرش ها انجام می شود. اگر بخواهیم در رابطه با شست و شوی فرش های دستباف بگوییم، این گونه است که بهتر است در منزل و به روش های سنتی شسته نشوند، چرا که در این روش مواد شوینده مخصوص نمی باشد و شست و شو به کمک دست و فرچه است. که فرچه خود به تنهایی از عوامل آسیب رسان به فرش دستباف است و تار و پود فرش را هدف قرار می دهد. به همین دلیل بهترین گزینه قالیشویی ها هستند که البته نه هر قالیشویی.

معرفی بهترین قالیشویی دستباف

برای شست و شوی فرش دستباف باید از قالیشویی های معتبر از جمله قالی شویی در پرند استفاده شود و تمام تجهیزاتشان مجهز و مدرن باشد و البته از همه مهم تر اتوماتیک. چرا که این تجهیزات به آرامی کار شست و شو را انجام می دهند و اصلا آسیبی به فرش وارد نمی کنند و از همه مهم تر مواد شوینده ی مصرفی در قالیشویی ها کاملا مخصوص فرش های دستباف می باشد. بهترین قالیشویی دستباف، قالیشویی است که در وهله ی اول اتوماتیک باشد و بعد از کادری حرفه ای و متخصص برخوردار باشد و آشنایی کامل با کار با دستگاه ها را داشته باشد.

فرش های دستباف برای شست و شو و حتی تعمیرات باید در بهترین قالیشویی ها قرار بگیرند، تا در بالاترین کیفیت شسته و کار تعمیرات انجام شود. برای این که این مورد را بیابید لازم است در این خصوص بررسی و تحقیقاتی را انجام دهید تا بتوانید، بهترین گزینه را انتخاب کنید و هم فرشتان را تمیز کنید و هم از عوامل آسیب رسان دور کنید.

تاریخچه ی فرش دستباف

اگر بخواهیم در رابطه با تاریخچه ی فرش دستباف بگوییم، این فرش به دوره ی هخامنشیان و ساسانیان و حتی چند صد سال قبل از میلاد برمی گردد. که هنر قالی بافی هنر دست ایرانیان می باشد که امروزه هم تا حدودی این هنر پای برجاست و بیش تر در شهر های تبریز و اصفهان می باشد. فرش دستباف نمایانگر فرهنگ و تمدن هر کشور می باشد و هم چنین در قدیم هم نمایانگر هر پادشاه که نماد آن بود و این فرش ها قدمتی چند هزار ساله دارند و حتی از دوره های قدیم هم در برخی موزه ها آثاری از فرش ها وجود دارد، که بسیار با ارزش هستند. هم چنین دلیل علاقه ی زیاد به این حرفه در هر دوره ای از تاریخ قالی های زیبا به دست  بافندگان ماهر، تهیه می شد و با گذر از هر دوره این فرش ها به صورت حرفه ای تر و البته زیبا تر بافته می شد، که این موارد در سیر تحول در فرش ها به وضوح قابل مشاهده می باشد.

تاریخچه ی فرش دستباف

یکی از مهم ترین دوره های تاریخی از نظر بافته شدن قالی، دوره ی صفویه می باشد که هنرمندان این دوره از مهارت بسیار بالایی برخوردار بودند، به گونه ای که تا به اکنون هنر دست این هنرمندان در موزه موجود می باشد و از طراحی و نقشه ای بسیار حرفه ای برخوردار هستند و هم چنین لازم به ذکر است که شاهان صفوی نیز به فرش های دستباف علاقه ی بسیار زیادی داشتند. به همین دلیل اوج شکوفایی استعداد در آن دوره بود. این صنعت هم چنین تا به امروز رواج دارد اما امروزه با ابزار آلات مدرن تر و مجهز تری انجام می شود و این فرش ها از کیفیت بسیار بالایی هم برخوردار می باشند.

انواع فرش دستباف

فرش های دستباف از لحاظ مختلف دارای انواعی هستند که در این قسمت به هر کدام می پردازیم. در ابتدا به انواع فرش دستباف از نظر سبک محلی می پردازیم که شامل:

۱- سبک شهری فرش دستباف

این سبک به دست بافندگان شهر نشین تهیه می شود و از ظرافت خاصی هم برخوردار است و رج شمار در این سبک زیاد است و به علت دارا بودن ابزار آلات مجهز در طرح های متنوع و زیادی بافته می شوند.

۲- سبک روستایی فرش دستباف

 این سبک در روستا بیش تر بافته می شود و بسیار ساده و ابتدایی می باشد. این طرح ها بدون نقشه می باشد و با خلاقیت ذهن بافنده تهیه می شود.

انواع فرش دستباف

۳- سبک عشایری فرش دستباف

 این سبک هم بسیار ساده می باشد و در اندازه های بسیار کوچکی بافته می شوند و یا بافت بسیار درشتی دارند و یا بسیار ریز.

هم چنین از نظر شیوه ی بافت هم شامل موارد زیر می باشد:

۱- فرش تمام لول: بافتی بسیار محکم دارند و اصلا بین تار و پود این فرش فاصله ای وجود ندارد.

۲- فرش لول: تار و پود های این نوع فرش به اندازه ی یک نخ فاصله دارد و به شیوه ی حصیری بافته می شوند.

۳- فرش نیم لول: هم چنین این فرش ها توسط نخ های ابریشم، گل ابریشم، پشم و سوف بافته می شود که این نخ ها بسیار با کیفیت و البته حساس هستند که مراقبتی هستند.

چرا باید شستن فرش دستباف را به قالیشویی بسپاریم؟

همان طور که ذکر کردیم فرش های دستباف از بافت و تار و پودی حساس برخوردار می باشند و جهت استفاده از آن ها، اصول  خاص مراقبتی لازم است انجام شود و فرش های دستباف هم همانند سایر لوازم دچار آلودگی می شوند و لازم است، شست و شو شوند که شست و شو در منزل علاوه بر این که زحمت زیادی دارد، می تواند آسیب های زیادی هم به فرش وارد کند. به خصوص این که فرش های دستباف از ظرافت خاصی برخوردار هستند. این فرش ها از ارزش مالی و معنوی بالایی برخوردار می باشند به همین دلیل همیشه توصیه بر این است که شست و شوی فرش های دستباف را باید قالیشویی دستباف انجام دهد.

چرا باید شستن فرش دستباف را به قالیشویی بسپاریم؟

که تفاوتی هم نمی کند فرش باشد و یا تابلو فرش، ابعاد کوچکی داشته باشد، یا بزرگ به هر حال در قالیشویی دستباف کار شست و شو در بالاترین کیفیت از همه جهات انجام می شود و هم چنین جهت خشک شدن این فرش ها هم مکان ها و گرمخانه های مخصوص و مجهزی وجود دارد، که با رعایت اصول بهداشتی این فرش ها خشک شوند. در قالیشویی دستباف از مواد شوینده هایی استفاده می شود که حتی می توانند به طول عمر فرش بیفزایند و البته این در خصوص برخی فرش ها صدق می کند و در صورت کثیف بودن و آلوده بودن بیش از اندازه ی فرش ها می توانید، از خدمات اعلا شویی قالی شویی دستباف هم استفاده کنید.

بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم

اگر بخواهیم بهترین قالیشویی را از دیدگاه مردم بیان کنیم، معمولا قالیشویی است، که تمام نکات مثبت و کاربردی را کامل داشته باشد، که این نکات به طور معمول شامل موارد زیر می باشد:

۱- دارا بودن تجهیزاتی کامل و مجهز که در این باره اتوماتیک بودن دستگاه ها بسیار مهم است، چرا که امروزه فرش ها در انواع متنوعی هستند و جنس های مختلفی دارند به همین دلیل شست و شوی هر کدام و مواد شوینده های هر کدام با یکدیگر فرق دارد. به همین دلیل با اتوماتیک بودن دستگاه ها تمام فرش ها در کیفیتی عالی و بدون آسیب شسته می شوند.

۲- مورد بعدی رعایت اصول بهداشتی و شست و شوی شرعی که باید تمام نکات رعایت و محیطی که کار شست و شو و خشک کردن فرش ها انجام می شود، کاملا تمیز و بهداشتی باشد تا فرش پس از شست و شو دوباره دچار آلودگی نشود.

بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم

۳- مورد بعدی کادر مجرب است که برای این که فرش ها دچار آسیب نشوند. باید نظارت کامل صورت بگیرد و حضور نیروی کار که با تمام دستگاه ها اشنایی دارند بسیار مهم است.

۴- پس از شست و شو فرش ها باید به صورت کاملا تمیز و مرتب داخل کاور به مشتریان تحویل داده شود و در این بین برخورد پرسنل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از دیدگاه مردم هم مهم می باشد.

تمام این موارد نکات مثبت و مهمی هستند که در قالیشویی دستباف خوب و معتبر رعایت می شود، که مشتریان زیادی هم با رضایت کامل به خود اختصاص می دهند.

قالیشویی خوب برای فرش دستباف چه قالیشویی است؟

برای شست و شوی بهتر و بدون آسیب فرش های دستباف، قالیشویی های معتبر هستند اما این را در نظر بگیرید، که اگر قالیشویی را جهت شست و شوی فرش های دستباف خود انتخاب می کنید. حتما ضمانت نامه کتبی را دریافت کنید، چرا که این فرش ها در هر قسمت و مرحله از شست و شو و خشک کردن از حساسیت بالایی برخوردارند و باید زیر نظر افراد متخصص شسته شود. به همین دلیل این ضمانت نامه ای که قالیشویی دستباف ارائه می دهد نوعی اعتماد دادن به مشتری هم محسوب می شود.

تماس با ما