پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

مراحل و روش‌های غبارگیری فرش چگونه است؟

فرش ها یکی از زیبا ترین و چشم نواز ترین وسایلی می باشد که در منازل وجود دارد و برای حفظ و نگهداری آن ها باید تلاش بسیار زیادی کنیم و یکی از کار هایی که برای حفظ زیبایی و براقیت فرش های خود می توانیم انجام دهیم غبارگیری فرش ها می باشد.
غبار گیری فرش باید به صورت حرفه ای و اصولی انجام شود تا فرش پس از غبار گیری آسیب چندانی نبیند‌. مراحل غبار کشی فرش را بهتر است که با آرامش و به آرامی انجام دهید تا فرش به طور کامل عاری از هر گونه گرد و خاک شود. مراحل غبار گیری فرش ها در قالیشویی به صورت زیر است.

۱- ابتدا فرش را به صورت اصولی و حرفه ای درون دستگاه قرار می دهند.

۲- پس از قرار دادن فرش درون دستگاه، دستگاه ها را تنظیم می کنند تا به مدت زمان مخصوصی فرش را به طور کامل غبار گیری کند.

۳- پس از اتمام غبار گیری فرش با دستگاه فرش کاملا تمیز و براق شده است و هیچ گونه گرد و خاکی درون فرش قرار ندارد.

مراحل و روش‌های غبارگیری فرش چگونه است؟

غبار گیری فرش به روش های مختلفی انجام می شود و افراد می توانند غبار گیری فرش های خود را به صورت های مختلفی انجام دهند ولی بهتر است برای انتخاب روش غبار گیری روشی را انتخاب کنیم که کمترین آسیب را به فرشمان وارد می کند به طور مثال برخی از روش های غبار گیری ممکن است به فرشتان آسیب وارد کند و سبب شکستگی فرش شود به همین دلیل برای انتخاب روش غبار گیری به برخی موارد توجه کنید.

به طور مثال:

۱- به جنس و کیفیت فرش خود توجه کنید.

۲- به عمر فرش خود توجه کنید.

۳- اگر فرشتان آسیب دیده است بهتر است که روش خاصی را انتخاب کنید.

۴- اگر فرشتان بیش از حد در برابر نور خورشید قرار گرفته است بهتر است که غبارگیری فرشتان را به افراد متخصص بسپارید تا فرشتان در حین غبار گیری آسیبی نبیند.

چه زمانی فرش نیاز به غبارگیری دارد؟

انواع فرش ها در هر حالتی که قرار گرفته باشند برخی اوقات به غبار گیری احتیاج دارند تا زیبایی اولیه خود را به دست آورند. زمان هایی که فرش به غبار گیری احتیاج دارد را می توانم به صورت زیر بیان کنیم.

۱- اگر فرش خودتان را در فضا های باز پهن کرده اید به دلیل مجاورت مستقیم با هوا گرد و خاک های بیشتری بر عمق و سطح فرش قرار می گیرند و به غبارگیری نیاز دارند به همین دلیل فرش هایی که در فضای باز هستند بهتر است که هر چند ماه یک بار به صورت اصولی غبار گیری شوند تا الیاف آن دچار تیرگی یا تغییر رنگ نشود.

۲- اگر پرز های فرشتان بلند است یا ضخامت فرشتان نسبت به فرش های دیگر بیشتر است فرشتان به غبار گیری بیشتری نیاز دارد به دلیل بلند بودن الیاف فرش به راحتی و زود تر گرد و خاک ها را به خود جذب می کند و بهتر است که هر چند وقت یک بار فرشتان را غبارگیری کنید تا دچار کدری یا تیرگی نشوند.

۳- یکی از زمان هایی که فرش به غبار گیری احتیاج دارد، قبل از شستشو می باشد. قبل از شستشو فرش برای شستشو بهتر و تمیز تر اقدام به غبار گیری می شود تا در حین شستشو گرد و خاک ها سبب از بین بردن اثر گذاری مواد شوینده نشود.

چه زمانی فرش نیاز به غبارگیری دارد؟

۴- اگر به تازگی محل سکونت خود را جا به جا کرده اید به دلیل جا به جایی و موارد دیگر ممکن است سطح فرشتان با گرد و خاک های زیادی در تماس قرار گرفته باشد به همین دلیل در این مواقع نیز می توانید اقدام به غبار گیری فرش خود کنید تا فرشتان مانند روز اول تمیز شود.

غبار گیری فرش ها بهتر است که در زمان های درست و اصولی انجام شود تا فرشتان از کیفیت اولیه خود دور نشود و اگر تصمیم به غبارگیری فرش خود کردید نسبت به شرایط خود نوع غبارگیری را انتخاب کنید. غبارگیری فرش ها زمان زیادی نمی گیرد و اگر به صورت حرفه ای انجام شود در مدت کوتاهی می توان فرش را غبار گیری کرد.

روش‌های غبارگیری فرش به صورت سنتی

یکی از روش های غبارگیری فرش ها، غبارگیری به صورت سنتی می باشد و فرش ها کاملا به روش های سنتی و بدون استفاده از دستگاه ها غبارگیری می شود. روش های سنتی از گذشته تا به حال وجود داشته است و برخی افراد معتقد هستند که بهترین روشی که می توان فرش را غبارگیری کرد روش های سنتی می باشد. روش های غباری فرش به صورت سنتی شامل موارد زیر می باشد.

۱- غبار گیری فرش با استفاده از جاروبرقی

یکی از روش هایی که می توانیم فرش را به صورت سنتی غبارگیری کنیم با استفاده از جاروبرقی می باشد. برای غبارگیری فرش با جاروبرقی فرش را باید با مکش مناسب به طور کامل جارو بکشیم تا تمامی گرد و خاک هایی که در فرش قرار گرفته اند خارج شود و فرش براقیت اولیه خود را به دست آورد.
برای این که جاروبرقی فرش را با مکش قوی غبارگیری کند ابتدا کیسه جاروبرقی را تعویض یا تمیز کنید و سپس اقدام به جارو کشیدن فرش کنید. این کار سبب می شود جارو برقی با قدرت بیشتری عمل کند.

۲- غبار گیری فرش با استفاده از جارو دستی

یکی از ابزار هایی که می توانید در منزل به راحتی فرش را غبار گیری کنید استفاده از جارو دستی می باشد. با جارو دستی می توانید گرد و خاک هایی که در سطح فرش قرار گرفته اند را بردارید. در این روش باید جارو دستی را کاملا تمیز و نم دار کنید تا بتواند به درست عمل کند سپس تمام سطح فرش را جارو بزنید.

روش‌های غبارگیری فرش به صورت سنتی

۳- غبارگیری فرش به صورت ضربه زدن

یکی از روش های غبارگیری فرش که از گذشته تا کنون وجود دارد منتقل کردن فرش در فضای باز و ضربه زدن به آن می باشد. در این روش باید فرش را به کمک چوب یا میله ضربه بزنید تا گرد و خاک هایی که بر روی آن قرار دارد خارج شود. در این روش باید ضربه هایی که به فرش وارد می کنید زیاد محکم نباشد تا فرش آسیبی نبیند.
برای غبارگیری فرش ها به صورت سنتی بهتر است که به درستی عمل کنید تا فرشتان در منزل به راحتی و به سرعت غبارگیری شود و هیچ گونه آسیبی نبیند. فرش ها کاملا حساس و ظریف هستند و به راحتی ممکن است در اثر ضربات، جا به جایی و… آسیب ببیند به همین دلیل روش درستی را برای غبارگیری فرش هایتان انتخاب کنید.

روش غبارگیری فرش ماشینی

فرش های ماشینی را می توان به روش های متفاوتی غبارگیری کنیم تا زیبایی و کیفیت خود را به طور دائم داشته باشند.

یکی از روش هایی که می توان فرش را به صورت اصولی و حرفه ای و بدون درد سر غبار گیری کنیم، مراجعه به قالیشویی ها می باشد. یکی از دستگاه هایی که در قالیشویی ها وجود دارد دستگاه خاک گیر می باشد. این دستگاه به منظور غبارگیری وجود دارد و توانایی غبارگیری چند فرش به صورت همزمان را نیز دارد‌. این دستگاه ها انواع فرش های ماشینی را در ابعاد مختلف غباررگیری می کند و هیچ گونه آسیبی را به فرش وارد نمی کند.

روش غبارگیری فرش ماشینی
یکی دیگر از روش هایی که می توان غبار های فرش های ماشینی را از بین ببریم شستشو فرش ها به صورت اصولی می باشد‌ برای شستشو فرش های ماشینی می توانیم فرش را هم در منزل یا در قالیشویی مورد شستشو قرار دهیم ولی اگر فرش های ماشینی در قالیشویی شسته شوند بهتر است به دلیل این که علاوه بر از بین رفتن گرد و خاک ها، فرش تمیز و براق نیز می شود.
برای غبار گیری فرش های ماشینی بهتر است که ابتدا فرش را بررسی کنیم به دلیل این که اگر فرش پوسیدگی یا ساییدگی داشته باشد نمی توان فرش را به راحتی غبارگیری کنیم به دلیل این که ممکن است در حین غبار گیری دچار آسیب های بیشتری شوند به همین دلیل برای بررسی فرش های ماشینی قبل از غبارگیری، تمام نقاط فرش را بررسی و مشاهده کنید تا اگر مشکلی برای فرشتان مشاهده شد اقدام به ترمیم و رفوی فرش شود تا برای غبارگیری آماده شود.

غبارگیری فرش های ماشینی راحت و بدون درد سر است و اگر به صورت حرفه ای عمل کنیم فرش کاملا سالم و تمیز باقی می ماند و طول عمر فرش خود را می توانیم بالا تر ببریم.

تماس با ما