پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

لکه ی لبو را چگونه از لباس و فرش پاک کنیم؟

لکه ممکن است در هر زمان بر روی لباس و فرش و مبل ریخته شود و برای پاک شدن بهتر آن لازم است سریعا به پاک کردنش پرداخته شود. به طور کلی برای پاک کردن لکه ها لازم است به دو نکته توجه شود که این دو نکته شامل موارد زیر می باشد:

۱- نکته ی اول سرعت در پاک کردن است که لکه هر چه زودتر تمیز شود زودتر پاک شده و کاملا تمیز می شود و بلعکس هر چه دیرتر به پاک کردن لکه ها، اقدام شود لکه ماندگار تر خواهد شد و جز سرسخت ها قرار می گیرد.

۲- نکته ی دوم هم در خصوص شناسایی نوع لکه است که لازم است لکه به خوبی تشخیص داده شود تا روش مناسب جهت پاک شدنش استفاده شود چرا که هر نوع لکه روش مخصوص به خود را جهت پاک کردن احتیاج دارد.

لکه ی لبو را چگونه از لباس و فرش پاک کنیم

با رعایت این دو نکته به راحتی می توانید انواع لکه ها را نیز پاک کرده و تمیز کنید که در این مقاله قصد داریم در خصوص لکه ی لبو صحبت کنیم که این لکه ی قرمز رنگ ممکن است بر روی هر چیزی ریخته شود. فرش ها به طور گسترده پهن هستند و احتمال ریختن انواع لکه ها بر روی آن ها زیاد است و لباس ها هم به همین صورت است که برای پاک کردنشان می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که در قسمت های بعدی به این روش ها می پردازیم.

نحوه ی پاک کردن لکه لبو از روی فرش

همان طور که می دانید فرش ها از جمله لوازمی مهم و زینتی در منازل هستند و به دلیل گسترده بودنشان و این که بیش تر حجم منازل را فرش ها پوشانده اند نسبت به سایر لوازم دیگر بیش تر در دید هستند به همین دلیل لازم است همیشه در حالت تمیز و مرتب باشند تا جلوه ی خاص و زیبای خود را حفظ کنند.
فرش ها به دلایل مختلفی دچار آلودگی می شوند که این آلودگی اگر برطرف نشود می تواند ظاهری ناخوشایند را ایجاد کند.
یکی از این آلودگی ها لکه ها هستند که ممکن است از هر ماده و محلولی باشند و لکه هایی که بر روی فرش ایجاد می شود اگر در همان لحظه برطرف نشوند، ماندگاری آن ها بیش تر می شود و جز لکه های سرسخت قرار می گیرند و لکه ی سرسخت هم با هر مواد شوینده و روشی برطرف نمی شود و تنها راه قالیشویی است که می تواند لکه های سرسخت را برطرف کند اما به هر حال بهتر است در همان لحظه به پاک کردن لکه پرداخته شود.

نحوه ی پاک کردن لکه لبو از روی فرش
یکی از این لکه ها، لکه ی لبو است که وقتی بر روی فرش ریخته می شود به رنگ قرمز تیره در آمده و کاملا به چشم می خورد اما با کمک روش های ساده و آسان که خانگی هم هستند می توان به راحتی به پاک کردن آن پرداخت. جهت پاک کردن لکه لبو از روی فرش روش های ساده و خانگی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- اولین روش این است که دستمالی تمیز را جهت خشک کردن لکه ی لبو بر روی آن قسمت قرار داده تا حدی از خیسی فرش کاسته شود و سپس کامل روی لکه بکشید این کار می تواند لکه را از بین ببرد و البته این را در نظر بگیرید که لکه کاملا تازه باشد و مدتی از آن نگذشته باشد تا در همان لحظه پاک شود. اگر لکه کمی مانده بود برای جذب خیسی لبو از فرش از دستمالی مرطوب شده با آب سرد استفاده شود تا به راحتی جذب دستمال شود.

۲- استفاده از پاک کننده که جهت پاک کردن لکه ها استفاده می شود که لازم است جهت انجام این کار از آب سرد استفاده کنید چرا که آب سرد می تواند لکه را پاک کند اما آب گرم باعث می شود لکه بیش تر تثبیت شود و این نکته ای است که ممکن است رعایت نشود پس در حین انجام کار به دمای آب توجه کافی شود. به کمک مسواک و یا برس مخصوص فرش می توانید از محلول آب و مواد شوینده جهت پاک کردن لکه ی لبو استفاده کنید.

۳- استفاده از سفید کننده های مخصوصی که بر پایه ی اکسیژن هستند می توانند لکه ی لبو را به راحتی از بین ببرند و روش انجام آن ها نیز مطابق روشی است که در مورد قبل توضیح دادیم‌.

در نظر داشته باشید که از مواد شوینده ای که بر پایه کلر است استفاده نشود چرا که باعث پوسیدگی فرش می شود و اگر هم لکه خشک‌ شده بود می توانید از ژل های شوینده و دستمال های مرطوب جهت نرم کردن لکه ی خشک شده استفاده کنید.

نحوه ی پاک کردن لکه ی لبو از روی لباس

پاک کردن لکه ی لبو از روی لباس همانند فرش است لازم است جهت پاک کردن سریعا اقدام شود تا روند پاک شدن بهتر و سریع تر انجام شود. لکه بر روی لباس بسته به جنس و رنگ لباس درجه ی سختی و آسانی دارد به این منظور که طبیعتا لکه ی لبو بر روی لباس سفید دیرتر از لباس رنگ تیره پاک می شود و لازم است از لکه بر های قوی هم استفاده شود.
هنگامی که لبو بر روی لباستان می افتد سریعا بدون این که به جای دیگر بمالید، تکه ی لبو را از لباس بردارید تا سپس به تمیز کردن بپردازید سپس لازم است رطوبت لبو از لباس تا حد زیادی گرفته شود تا تمیز کردن راحت تر انجام شود و هم چنین بدانید که اصلا با دستمال بر روی لباس نکشید چرا که لکه پخش شده و قسمت بیش تر از لباس را می گیرد و در این حالت کار تمیز کردن سخت تر خواهد شد.

نحوه ی پاک کردن لکه ی لبو از روی لباس
برای پاک کردن لکه ی لبو از لباس ابتدا توسط آب سرد روی لکه را بگیرید تا لکه توسط آب تا حدی جذب شود و سپس از لکه بر و پاک کننده ی مخصوص لباس برای تمیز کردن استفاده کنید که لازم است پاک کننده را به حالت کفی در آورده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی لکه قرار دهید سپس گذر این مدت لازم است توسط دستمالی تمیز کف ها را پاک کرده و با آب سرد به شست و شو بپردازید.
برای خشک کردن لباس آن را در معرض خورشید قرار ندهید چرا که باعث ایجاد لکه ی زرد بر روی لباس می شود و هم چنین اگر لباس سفید بود از سفید کننده استفاده کنید تا لکه به راحتی پاک شود و همانند برطرف کردن لکه از روی فرش، اصلا از آب گرم جهت تمیز کردن لکه استفاده نکنید چرا که لکه را ماندگار خواهد کرد. اگر لکه سرسخت شده بود می توانید از خدمات خشکشویی جهت انجام این کار استفاده کنید تا لباس در کیفیتی عالی شسته و تمیز شود. در تمیز کردن لکه ی لبو داشتن سرعت عمل بسیار مهم است پس بهتر است سرعت عمل بالایی داشته باشید.

اگر لکه لبو قدیمی بود چه کنیم؟

لکه ی لبو اگر قدیمی شود توسط روش های ساده و خانگی نمی تواند به خوبی و کاملی پاک شود چرا که ماندگاری لکه باعث شده است که جز لکه های سرسخت قرار بگیرد و پاک شدن دشوار شود. در این شرایط اصلا جای نگرانی نیست چرا که به راحتی می توانید از خدمات قالیشویی ها استفاده کنید. قالیشویی های معتبر دارای مواد شوینده های مخصوصی هستند که در زمینه ی از بین بردن لکه کاملا تخصصی عمل می کنند.

اگر لکه لبو قدیمی بود چه کنیم؟

قالیشویی ها در ابتدا به تشخیص نوع لکه می پردازند تا مواد شوینده و لکه بر مخصوص را انتخاب و به کار ببرند. هم چنین دستگاه های مخصوصی در این زمینه موجود است که به راحتی هر لکه ای که باشد قابل تمیز شدن می باشد. هنگامی که لکه بر روی فرش ایجاد می شود در صورت ماندگاری بیش از حد می تواند به فرش آسیبی هم بزند و جدا از این که سخت تر پاک می شود، تار و پود فرش را هم می تواند درگیر کند پس بهتر است در لحظه به پاک کردن بپردازید و در صورت ماندن می توانید از خدمات قالیشویی های معتبر استفاده کنید. در این شرایط استفاده از خدمات لکه بری قالیشویی ها برای زمانی است که روش های خانگی تاثیری نداشته و نتوانسته لکه را کامل پاک کند. برای پاک کردن لکه ی لبو بهتر است ابتدا از روش های خانگی خود استفاده کنید و سپس قالیشویی تا در این صورت آسیبی برای فرش ها ایجاد نشود.

تماس با ما