پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

لکه ابگوشت روی فرش

به وجود آمدن انواع لکه ها بر روی فرش ها یک امر طبیعی می باشد، ولی نحوه از بین بردن آن بسیار مهم است. به دلیل این که از بین بردن لکه ها با توجه به شرایط فرش و اصول ها تاثیر زیادی بر روی حفظ کیفیت فرش دارد. لکه ابگوشت یکی از لکه هایی است که گاهی اوقات ممکن است بر روی فرش به وجود بیاید و افراد به دنبال روش هایی برای از بین بردن آن لکه باشند. روش های مختلفی را برای از بین بردن لکه ی ابگوشت می توانید امتحان کنید:

۱- استفاده از شامپو فرش

شامپو فرش ها جزء مواد حل کننده چربی و سفید کننده هستند و می توانند لکه ابگوشت را به راحتی پاک کنند. برای پاک کردن لکه ابگوشت با شامپو فرش بهتر است، ابتدا به نوع و جنس فرش توجه کنید، تا شامپو به فرش شما آسیبی وارد نکند. اگر فرش شما دستبافت است سعی کنید از شامپو فرش استفاده نکنید و از محلول های لکه بر فرش های دستبافت استفاده کنید.

۲- استفاده از مایع ظرفشویی و جوش شیرین

مقداری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با آب سرد ترکیب کنید و با دستمال تمیز شروع به پاک کردن لکه ابگوشت کنید. پس از این که لکه را پاک کردید، دوباره با یک دستمال تمیز و نم دار سطح فرش را پاک کنید. پس از این که لکه را به طور کامل پاک شد، با یک دستمال خشک فرش را به طور کامل خشک کنید و از خیس نگه داشتن فرش خودداری کنید.

لکه ابگوشت روی فرش

۳- جوش شیرین

یکی از روش هایی که می توانید لکه ابگوشت و چربی را به طور کامل از سطح فرش پاک کنید، استفاده از جوش شیرین می باشد. برای پاک کردن لکه ابگوشت با جوش شیرین زمانی می توانید استفاده کنید، که لکه به تازگی بر روی سطح فرش به وجود آمده باشد و لکه هنوز خشک نشده باشد. ابتدا با استفاده از قاشق سعی کنید مایع را از الیاف خارج کنید و سپس جوش شیرین را بر روی لکه بریزید؛ توجه داشته باشید که لکه را با جوش شیرین کاملا بپوشانید و چند ساعت صبر کنید. پس از چند ساعت سطح فرش را جارو برقی بکشید تا جوش شیرین از سطح فرش برداشته شود. جوش شیرین به راحتی چربی ها را به خود جذب می کند و از لک شدن سطح فرش جلوگیری می کند.

۴- شستشوی فرش

یکی از روش هایی که می توانید انواع لکه ها را از سطح فرش به طور کامل پاک کنید، شستن فرش ها می باشد. شستن فرش با شوینده های مخصوص لکه باعث از بین رفتن انواع لکه ها می باشد. برای استفاده از این نوع شوینده ها باید به برخی نکات توجه کنید؛ به طور مثال حتما از شوینده مخصوص خود فرش استفاده کنید، در مصرف شوینده ها زیاده روی نکنید و قبل از استفاده از مواد شوینده نحوه استفاده آن را به خوبی مطالعه کنید.

۵- مراجعه به قالیشویی

مراجعه به قالیشویی های معتبری از جمله قالیشویی رسالت برای از بین بردن لکه ها بهترین روش می باشد. به دلیل این که متخصصین قالیشویی با توجه شرایط و جنس فرش اقدام به از بین بردن لکه های فرش شما می کنند و از به وجود امدن هر گونه آسیبی برای فرش جلوگیری می کنند.

نحوه از بین بردن انواع لکه چربی روی فرش

نحوه از بین بردن انواع لکه ها نسبت به جنس و نوع فرش و نوع لکه انجام می شود. برای پاک کردن لکه های چربی از فرش های دستبافت

۱- به هیچ عنوان از شوینده های قوی و شیمیایی استفاده نمی کنند، بلکه از شوینده های ملایم یا دست ساز استفاده می شود.

۲- پاک کردن لکه های چربی فرش دستباف توسط افراد متخصص و ماهر انجام می شود و افراد بی تجربه از انجام آن خودداری می کنند. نحوه از بین بردن انواع لکه های چربی از سطح فرش ها به صورت زیر می باشد.

نحوه از بین بردن انواع لکه چربی روی فرش

۳- ابتدا سطح فرش باید به طور کامل جارو کشیده شود، تا تمامی گرد و خاک و زباله هایی که در بین تار و پود فرش ها وجود دارد، برداشته شود تا راحت تر و سریع تر بتوان لکه را از بین برد.

۴- سپس با شوینده ای که می توان فرش را با آن مورد شستشو قرار داد، مشخص شود. برای از بین بردن لکه های فرش نمی توان از هر نوع شوینده ای استفاده کرد. به دلیل این که ممکن است مقاومت نخ های فرش در برابر شوینده کم باشد و فرش دچار رنگ پریدگی شود.

۵- سپس باید مواد شوینده تست شود. نحوه تست گیری مواد شوینده به این صورت است که گوشه ای از فرش را با شوینده می شورند و اگر فرش دچار رنگ دادگی و رنگ پریدگی نشد، اقدام به از بین بردن تمامی لکه ها می کنند.

۶- پس از بین بردن لکه ها، حتما اقدام به خشک کردن فرش کنید. برای خشک کردن فرش روش های مختلفی وجود دارد. در قالیشویی ها معمولا فرش را در دستگاه بخار یا خشک کن قرار می دهند، در منزل می توانید فرش را به مدت یک ساعت در برابر نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید یا از وسایل گرمایشی برای خشک کردن فرش های خود استفاده کنید.

روش پاک کردن لکه خورشت از روی فرش در منزل

به وجود آمدن لکه خورشت بر روی فرش گاهی اوقات ممکن است پیش بیایید و افراد به دنبال روش هایی باشند، که بتوانند به راحتی و در سریع ترین زمان لکه را از سطح فرش پاک کنند. برای پاک کردن لکه خورشت از سطح فرش نکاتی را باید رعایت و توجه کنید به طور مثال:

۱- زمانی که لکه خورشت بر روی فرش شما ایجاد شد، ابتدا با استفاده از قاشق خورشت را از سطح فرش خارج کنید و از بیشتر نفوذ کردن رنگ و مایع خورشت به داخل فرش جلوگیری کنید.

۲- سپس با یک دستمال تمیز و خشک سعی کنید لکه را خشک کنید‌.

۳- پس از این که سطح لکه را خشک کردید، با استفاده از روشی که می خواهید لکه را از بین ببرید، شروع به تمیز کردن فرش کنید‌. برای از بین بردن لکه خورشت توجه داشته باشید که از پخش کردن لکه خودداری کنید.

۴- پس از این که لکه ابگوشت و خورشت را پاک کردید، حتما فرش را خشک کنید و از خیس نگه داشتن فرش خودداری کنید. خیس نگه داشتن فرش باعث به وجود آمدن کپک و پوسیدگی فرش می شود و زمانی که فرش دچار پوسیدگی و کپک زدگی شود، مقاومت و زیبایی خود را از دست می دهد.

روش پاک کردن لکه خورشت از روی فرش در منزل

۵- پس از این که محل لکه را خشک کردید حتما فرش را جارو برقی بکشید تا نخ ها و تار و پود فرش به حالت اولیه خود باز گردند و دچار تغییر حالت نشوند.

برای پاک کردن لکه خورشت از سطح فرش روش های مختلفی را می توانید انجام دهید که شامل موارد زیر می شود:

۱- آب گرم

یکی از روش هایی که می توانید لکه ابگوشت و خورشت را از سطح فرش به طور کامل پاک کنید، تمیز کردن لکه با آب گرم می باشد. خورشت به دلیل این که چرب و رنگی است، به راحتی می تواند باعث رنگ گرفتن فرش شود و وجود روغن و چربی‌ ها در خورشت باعث می شود، که چربی ها به عمق تار و پود نفوذ کنند و نتوان به راحتی آن را از بین برد. چربی ها نسبت به اب گرم نمی توانند از خود مقاومت نشان دهند و به راحتی جدا می شوند. به همین دلیل تمیز کردن لکه ی خورشت با آب گرم به راحتی انجام می شود.

۲- استفاده از آب و وایتکس

می توانید برای از بین بردن لکه خورشت از وایتکس استفاده کنید. مقداری وایتکس را با اب مخلوط کنید و یک دستمال تمیز و خشک را با این محلول نم دار کنید و شروع به تمیز کردن فرش کنید. وایتکس به راحتی می تواند چربی ها را از عمق فرش جدا کند و رنگ فرش را به حالت اولیه خود بازگرداند. برای استفاده از وایتکس سعی کنید، بیش از حد مصرف نکنید به دلیل این که ممکن است باعث ایجاد رنگ پریدگی سطح فرش شوید.

۳- استفاده از شوینده های لکه بر

با استفاده از شوینده های لکه بر می توانید انواع لکه ها را از سطح فرش پاک کنید. لکه بر های مختلفی در فروشگاه ها وجود دارند، می توانید لکه بری متناسب با جنس و نوع فرش خود تهیه کنید و با توجه به نحوه استفاده ای که در پشت آن درج شده فرش را تمیز کنید.

تماس با ما