پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قیمت شستن فرش ۱۲ متری

فرش های دستبافت و ماشینی و… در متراژ های مختلفی برای مکان های مختلف وجود دارند. به طور مثال برای فضای های بزرگ مانند مسجد یا نماز خانه ها برای این که تعداد کمتری فرش در آن جا قرار دهند، از فرش هایی با متراژ بالا استفاده می کنند. فرش ۱۲ متری به دلیل متراژ بالایی که دارد، نحوه ی شستشوی آن ها سخت تر و وقت گیر تر و برای شستن آن ها از روش های خاصی استفاده می کنند. قیمت شستشوی فرش ۱۲ متری نسبت به برخی از نکات ممکن است متفاوت باشد.

۱-  جنس فرش

جنس فرش تاثیر زیادی بر قیمت شستن فرش ۱۲ متری دارد. به طور مثال اگر بافت فرش با تار و پود های بسیار با کیفیت انجام شده باشدف نحوه ی شستشو و مواد شوینده ای که برای آن استفاده می شود خاص تر و گران تر است.

۲- رنگ فرش

 نوع رنگ فرش نیز بسیار مهم است. اگر  رنگ فرش با کیفیت و خاص باشد از شوینده های خاص تری برای شستشو آن استفاده می شود، تا رنگ فرش کاملا ثابت و براق باقی بماند. و همچنین فرش های رنگ روشن از حساسیت بالاتری برخوردار هستند.

قیمت شستن فرش ۱۲ متری

۳- استفاده از مواد شوینده

فرش ۱۲ متری به دلیل این که متراژ ان ها بزرگ تر است، مقدار بیشتری به مواد شوینده برای شستشو نیاز است و اگر برای شستشو از مواد شوینده ی بهتر و خاص تری استفاده شود، بر قیمت نهایی شستشو می افزاید.

۴- نوع فرش

اگر فرش شما دستبافت باشد، هزینه ی شستشوی آن گران تر و بیشتر می شود و هزینه ی شستشوی فرش های ماشینی و دستبافت با یک دیگر متفاوت است. فرش های دستبافت نسبت به مواد شوینده ی بی کیفیت حساس هستند و باعث آسیب دیدن الیاف فرش می شود.

۵- حمل و نقل فرش ها

فرش ۱۲ متری به خاطر متراژ و حجم و وزن که دارند، به راحتی قابل حمل نیستد و نمی توانید فرش ها را برای شستشو به قالیشویی تحویل دهید. به همین دلیل می توانید از سرویس حمل و نقل فرش ها در قالیشویی های معتبر از جمله قالیشویی در فلاح بهره مند شوید. این سرویس نسبت به متراژ و تعداد فرش ها هزینه ی آن متفاوت است.

۶- نحوه ی خشک کردن فرش ها پس از شستشو

برای خشک کردن فرش ها در قالیشویی از دستگاه های خشک کن، بخار و… استفاده می کنند. اگر فرش سالم باشد و هیچ آسیبی در بین تار و پود و گره ها، ریشه ها و… دیده نشود، فرش را پس از شستشو با دستگاه بخار خشک می کنند. تا زمانی که فرش را پهن می کنید، فرش کاملا صاف و براق باشد ولی زمانی که فرش آسیب دیده باشد. نمی توان از دستگاه بخار استفاده کرد. به همین دلیل فرش را با دستگاه خشک کن خشک می کنند. خشک شدن فرش ها با دستگاه بخار مقداری گران تر است.

مزایا استفاده از خدمات قالیشویی برای شستشوی فرش ۱۲ متری

شستشوی فرش ها در قالیشویی بهتر است و خیالتان بابت نحوه ی شستشو و سالم ماندن فرش راحت می ماند. شستشوی فرش ها در قالیشویی مزایای متنوعی دارد:

۱- قالیشویی پس از این که فرش ها را از شما تحویل می گیرد، به شما ضمانت نامه را تحویل می‌دهد، تا خیالتان بابت فرش راحت باشد.

مزایا استفاده از خدمات قالیشویی برای شستشوی فرش های ۱۲ متری

۲- شستشو فرش های متراژ بالا در قالیشویی زیر نظر متخصصین انجام می شود و قبل از شستشو، فرش ها را کاملا بررسی می کنند و از نوع تار و پود فرش اطلاعاتی را به دست می آورند.

۳- شستشوی فرش های متراژ بالا با آب سرد انجام می شود تا از رنگ دادگی و ترکیب رنگ و طرح فرش خودداری شود.

۴- فرش هایی که متراژ بالا دارند، حمل و نقل آن ها برای ابکشی و شستشو با دستگاه ها انجام می شود، تا از ضربه دیدن و کش آمدن و پاره شدن فرش جلوگیری شود.

۵- شستشوی فرش ۱۲ متری در قالیشویی، بهترین روش است، زیرا فرش های ۱۲ متری زمانی که خیس می شوند، وزن آن ها چند برابر می شود و حمل و جا به جایی آن ها بسیار سخت تر می شود. ولی در قالیشویی حمل و نقل فرش ها با دستگاه های مخصوص انجام می شود.

۶- شاید بشود در اغلب منازل امروزی فرش های کوچک و قالیچه هارو شست اما فرش ۱۲ متری نیاز به محل وسیع جهت شستشو دارد، که این امر تنها در قالیشویی امکان پذیر است.

فرش دستباف و فرش ماشینی چه تفاوتی بین شیوه شستشوی آن ها وجود دارد؟

نحوه ی شستشوی فرش های دستبافت و ماشینی با یک دیگر متفاوت است و هنگام شستشوی فرش های دستبافت انجام برخی از قوانین لازم و ضروری است تا کیفیت و ارزشمندی فرش دستباف حفظ شود به طور مثال:

۱- هنگام شستشوی فرش های دستبافت، فرش را بر روی یک سطح شیب دار قرار می دهند، تا زمانی که فرش خیس می شود. آب اضافی و رنگ گرفته به راحتی از فرش خارج شود و درون فرش باقی نماند. باقی ماندن آب در فرش باعث پوسیدگی و بوی بد و تغییر رنگ ریشه ها می شود.

۲- شستشوی فرش های دستبافت باید با شوینده های ملایم مانند پودر صابون انجام شود. شستشوی فرش های دستبافت با شوینده های قوی و اسیدی اشتباه می باشد و باعث نابودی فرش می شود.

فرش دستباف و فرش ماشینی چه تفاوتی بین شیوه شستشوی آن ها وجود دارد؟

۳- خشک کردن فرش های دستبافت با فرش ماشینی متفاوت است. برای خشک کردن فرش های ماشینی از دستگاه ها استفاده می کنند. ولی برای خشک کردن فرش های دستبافت سعی می شود که آن ها را به طور طبیعی و در هوای آزاد خشک کرد.

۴- شستشوی فرش های دستبافت با شوینده های خاصی انجام می شود، تا فرش پس از شستشو دچار ایجاد بوی بد و نا مطبوع نشود.

شستشوی فرش های ماشینی راحت تر از فرش های دستبافت است و هنگام شستشوی فرش های ماشینی نگران رنگ پس دادن فرش یا تداخل رنگی نیستند. و شستشوی فرش خیلی سریع انجام می شود. تفاوت های شستشوی فرش های ماشینی و دستبافت شامل موارد زیر می شود:

۱- برای شستن فرش های ماشینی نیاز به تست رنگ نیست و می توان به راحتی فرش ها را شست.

۲- خشک کردن فرش های ماشینی در دستگاه های خشک کن و بخار انجام می شود

۳- فرش های ماشینی قبل از شستشو نیازی به تثبیت ندارند.

تاثیر لکه بری بر روی قیمت شستن فرش ۱۲ متری

لکه بر ها انواع مختلفی دارند و می توانند هر نوع لکه ای را از بین ببرند مانند لکه قهوه، نسکافه، شیر کاکائو، آب میوه ها و… .

پاک کردن لکه ها از روی فرش ها با روش های مختلفی انجام می شود. ولی بهترین روش پاک کردن لکه ها استفاده از مواد شوینده ی لکه بر است. لکه بری که برای از بین بردن لکه های فرش های دستبافت ۱۲ متری استفاده می شود، با لکه بر های فرش ماشینی متفاوت است و قیمت لکه بری فرش های دستبافت نسبت به فرش ماشینی گران تر است. به دلیل این که فرش های دستبافت فرش های ارزشمندی هستند و حفظ و نگهداری آن ها در هنگام شستشو و پس از شستو بسیار مهم است.

تاثیر لکه بری بر روی قیمت شستن فرش ۱۲ متری

استفاده از لکه بر ها باید برخی از نکات رعایت شود:

۱- برای استفاده از لکه بر ها باید به اندازه نیاز از مواد استفاده شود. اگر فکر می کنید هر چقدر بیشتر از لکه بر ها استفاده کنید فرش تمیز تر و براق تر می شود اشتباه فکر می کنید. زیاده روی در استفاده از لکه بر ها باعث سفید شدن بیش از حد یا کم رنگ شدن رنگ فرش می شود. به همین دلیل استفاده از لکه بر ها در قالیشویی به این صورت است که مقدار کمی از لکه بر را در چند لیتر آب مخلوط می کنند و برای شستشوی چند فرش از ان استفاده می کنند.

۲- زمانی که فرش با لکه بر ها شسته می شوند، سطح فرش حساس تر می شوند و نمی توان فرش را در برابر نور خورشید یا در فضای باز برای خشک شدن قرار داد به همین دلیل در قالیشویی زمانی که فرش را با لکه بر ها مورد شستو قرار می دهند، فرش را در دستگاه برای خشک شدن می گذارند تا فرش هیچ آسیبی نبیند.

۳- همانطور که گفته شد لکه بر فرش های دستبافت و ماشینی با یک دیگر فرق می کند. فرش های دستبافت به دلیل این که الیاف و تار و پود آن به صورت طبیعی رنگ گرفته اند اگر به صورت نا درست و اشتباه شسته شوند فرش به کل نابود می شود همچنین استفاده ی نادرست از لکه بر ها برای فرش های دستبافت باعث آسیب دیدن فرش می شود. در قالیشویی ها برای استفاده از لکه بر ها برای فرش های دستبافت فقط بر روی لکه ها استفاده می کنند و بر همه ی نقاط فرش از لکه بر استفاده نمی کنند.

تماس با ما