پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در چهار راه تلفنخانه

معمولا فرش ها هر ساله نزدیک سال نو که معمولا اواخر اسفند ماه است شسته می شوند که این رسمی قدیمی بود و از سنت های گذشته محسوب می شود.
البته لازم به ذکر است که جدا از این که رسمی قدیمی هستند، ضروری هم هست که شسته شوند تا الودگی به طور کلی از فرش ها برطرف شود. فرش ها چه دستبافت باشند و چه ماشینی، چه ابریشمی باشند و چه جنس دیگر اگر با خود آلودگی و گرد و خاک نهفته به همراه داشته باشند دچار آسیب می شوند.
چرا که این الودگی به عمق تار و پود آن ها نفوذ می کند و کم کم دچار پوسیدگی می شوند. به طور کلی ظاهر فرش و داخل آن با یکدیگر در ارتباط هستند که این ارتباط این گونه می باشد که از هر راهی ممکن است آلودگی بر روی فرش ها بنشیند و وقتی به تمیز کردن آن ها توجهی نشود این الودگی می تواند به راحتی به عمق فرش نفوذ می کند و همان طور که می دانیم پوسیدگی فرش ها را به همراه دارد.
امروزه تعویض و خرید فرش می تواند بسیار هزینه بر و گران باشد به همین دلیل برای حفظ سلامت فرش لازم است به برخی نکات ساده و ابتدایی توجه شود تا آسیبی ایجاد نشود که یکی از ساده ترین نکات در خصوص شست و شوی به موقع می باشد.

قالیشویی در چهار راه تلفنخانه
شست و شو هم خانگی هستند و هم دستی که با توجه به وجود جنس های مختلف از فرش ها و حساس بودن آن ها بهتر است در خانه و به روش خانگی شسته نشوند و در این روند بهترین گزینه، قالیشویی ها می باشند که با دارا بودن تجهیزاتی مجهز و آشنایی با فرش های مختلف می توانند به شست و شوی اصولی آن ها بپردازند.
البته تمام این موارد تنها در قالیشویی های معتبر امکان پذیر است که یکی از این قالیشویی های معتبر، قالیشویی در چهار راه تلفنخانه می باشد.
این قالیشویی مانند قالیشویی اندرزگو تمام امکانات لازم را برای ارائه ی خدمات به مشتریان خود را دارا می باشند تا فرش ها بدون آسیب شسته شوند اما لازم به ذکر است که در این روند کادری حرفه ای و متخصص مشغول به فعالیت هستند که با دستگاه ها آشنایی کامل را داشته و نظارت کامل را بر روی کار دارند.

ویژگی های یک کارخانه قالیشویی خوب

قالیشویی خوب، قالیشویی است که تمام خدمات را در بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد و از تکنیک های امروزی جهت انجام تمام خدمات خود استفاده می کند. این موارد ویژگی های کلی است اما اگر بخواهیم به صورت جزئی تر به آن بپردازیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- اولین مورد اتوماتیک بودن دستگاه ها است که بسیار مهم می باشد و جز ویژگی های اصلی در قالیشویی های معتبر و خوب محسوب می شود. اتوماتیک بودن قالیشویی می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد که در اولین کاربرد می توان به تسریع روند کار اشاره کرد چرا که کار با دستگاه ها به صورت یکدست انجام می شود و سرعت خوبی در کار ایجاد می کند. کاربرد بعدی در خصوص هدر نرفتن آب و مواد شوینده می باشد که این موضوع باعث می شود تا حد زیادی در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی شود.

۲- ویژگی بعدی ارائه ی ضمانت نامه به مشتریان است که این کار باعث جلب رضایت و اعتماد مشتری می شود و قالیشویی های خوب رسیدی را با عنوان ضمانت نامه به مشتریان می دهند به این منظور که در مقابل ایجاد آسیب در فرش، در قبال آن مسئول هستند که البته تمام قالیشویی های خوب تمام خدمات خود را بدون ذره ای آسیب انجام می دهند.

ویژگی های یک کارخانه قالیشویی خوب

۳- مورد سوم وجود کادری حرفه ای و متخصص در قالیشویی است که در هر قسمت از خدمات این پرسنل متفاوت هستند و تنها در زمینه ای که مشغول هستند مهارت کامل را دارند و البته الزامی است که به این گونه باشد تا از ایجاد خطای انسانی هم تا حد زیادی کاهش یابد.

۴- و اما ویژگی مطلوب بعدی انجام انواع خدمات تعمیری می باشد که هم در خصوص فرش ها انجام می شود و هم در خصوص مبلمان. این خدمات در خصوص هر گونه آسیب از جمله سوختگی، پارگی، و… به فرش ها و مبل ها می باشد که به جای پرداخت هزینه ی بالا جهت تعویض و خریداری به راحتی می توانید از خدمات رفوگری در قالیشویی استفاده کنید.

۵- مورد بعدی از ویژگی قالیشویی خوب در خصوص شست و شوی فرش های عتیقه و قدیمی است که این فرش ها به دلیل این که از حساسیت بالایی برخوردار هستند لازم است به روش و تکنیک های امروزی شسته شوند و این کار تنها در قالیشویی های معتبر انجام می شود چرا که دستگاه های مجهز، مواد شوینده های مخصوص دارند که می توانند بدون ذره ای آسیب به شست و شوی فرش های عتیقه ای بپردازند. شست و شوی این فرش ها نیازمند دقت و نظارت کامل است چرا که برخی از آن ها از تار و پودی، پوسیده تشکیل شده اند.

آشنایی با محله تلفنخانه

و اما می پردازیم به منطقه ی تلفنخانه که در شرق تهران می باشد و چهار راهی است که به میدان هفت حوض نزدیک می باشد. این منطقه از نظر دسترسی محلی بسیار آسان است و اتوبوس بی ار تی دقیقا در این چهار راه وجود دارد. تاریخچه ی این منطقه این گونه است که در قدیم اهالی تلفن برای برقراری ارتباط نداشتند و ساختمانی در این ناحیه ساخته شد که تلفن هایی را داشت و مردم برای صحبت به آن جا مراجعه می کردند و به این دلیل نام این منطقه چهار راه تلفنخانه نام گرفت.

آشنایی با محله تلفنخانه
در ضلع شمالی این منطقه به خیابان ثانی می رسد و در مرکز این منطقه میدان نبوت وجود دارد که میدان نبوت در هفت حوض قرار دارد.
به طور کلی این ناحیه در منطقه ی نارمک وجود دارد و چهار راهی است که به قسمت های مختلفی متصل است در قسمت جنوب این ناحیه به میدان آیت می رسد.

بهترین زمان شست و شوی فرش

فرش ها از لوازمی هستند که دچار آلودگی و کثیفی می شوند و لازم است در زمان های مناسب شسته شود تا تمیز و مرتب شود و به جلوه ی زیبای اولیه اش بازگردد.
برای شست و شوی فرش ها معمولا یک الی دو بار در سال انجام شود که بهترین موقع برای انجام این کار در شهریور و اسفند می باشد که البته این کار را معمولا در اسفند ماه انجام می دهند که در سال نو فرش ها در تمیزترین حالت خود باشند.
این کار از قدیم تا به امروز موسوم است و هر ساله انجام می شود.
البته انجام این کار با تفاوت هایی همراه است که در قدیم شست و شو دستی و خانگی اما امروزه توسط قالیشویی ها انجام می شود.

بهترین زمان شست و شوی فرش
شست و شویی که در قالیشویی انجام می شود بسیار بهتر و تمیز است چرا که توسط دستگاه ها و مواد شوینده های مخصوص انجام می شود اما در قدیم با مواد شوینده هایی با مارک های متفرقه، که این کار باعث آسیب رسیدن به فرش ها می شد.
هم چنین فرش ها می توانند سالی یکبار و یا حتی چند بار در سال شسته شود و تمام این موارد بستگی به رنگ فرش، میزان تردد، و نوع سلیقه افراد دارد. به خصوص اگر فرش ها به رنگ روشن باشند چرا که آلودگی را زودتر به خود می گیرند و نیاز دارند در سال بیش تر شسته شوند و امکان افتادن لکه و نمایان شدن آن بر روی این فرش ها بیش تر است.
به طور کلی مراقبت از فرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در صورت مراقبت و نگه داری درست فرش دیرتر دچار آلودگی می شود و دیر تر هم نیاز به شست و شو دارد. این را در نظر بگیرید که شست و شوی زیاد فرش ها می تواند اسیب به فرش وارد کند پس سعی کنید نگهداری لازم از فرش هایتان داشته باشید تا کم تر به شست و شو بپردازید که اغلب این روش های نگهداری خانگی هستند و به راحتی قابل اجرا می باشند.

تماس با ما