پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در پدر ثانی

قالیشویی پدر ثانی یک قالیشویی خوب و حرفه ای می باشد که با چندین سال سابقه مشغول به کار می باشد. در قالیشویی پدر ثانی از دستگاه های خاصی استفاده می کنند تا شستشوی فرش ها به بهترین نحوه ممکن انجام شود. دستگاه هایی که در قالیشویی مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر می باشد.

۱- دستگاه دستی

دستگاه دستی یکی از دستگاه هایی می باشد که هدایت آن توسط کارکنان انجام می شود و این دستگاه به دستگاه شلاق زن نیز معروف است. از این دستگاه بیشتر برای شستشو فرش های دستبافت، ابریشمی و عتیقه استفاده می کنند. این نوع دستگاه در دو نوع تولید می شود. دستگاه دستی سه موتوره و دستگاه دستی دو موتوره از انواع دستگاه های قالیشویی می باشد.

۲- دستگاه گردگیر

دستگاه گردگیر انواع مختلفی دارد‌. دستگاه گرد گیری دستی، دستگاه گردگیر دورانی و دستگاه گردگیر میزی از انواع دستگاه های گرد گیر می باشد. استفاده از دستگاه های گردگیر دستی برای فرش هایی استفاده می شود که گرد و خاک های زیادی دارند و از بین بردن گرد و خاک ها به وسیله طناب مخصوص انجام می شود. این روش گردگیری ممکن است باعث پارگی فرش شود و از این روش کمتر استفاده می کنند.
دستگاه گردگیری دورانی به این صورت است که یک یا چند فرش را در دستگاه قرار می دهند و دستگاه شروع به چرخش می کند و از پخش کردن گرد و خاک ها به فضای بیرون و از اسیب دیدن فرش جلوگیری می کند.
دستگاه گردگیری میزی نیز هدایت دستگاه توسط کارکنان انجام می شود و هر فرش به صورت جداگانه گردگیری می شود. این روش هم آسیبی به بافت و ظاهر فرش وارد نمی کند و روش مطمئنی می باشد.

۳- دستگاه اتومات

دستگاه های اتومات یکی از دستگاه هایی می باشد که اکثر قالیشویی های حرفه ای و معتبر مانند قالیشویی پدر ثانی برای شستشو فرش ها استفاده می کند. این دستگاه کیفیت و سرعت عمل را بسیار بالا می برد و مراحل شستشوی فرش ها به صورت کاملا حرفه ای و بدون دخالت دست و نیروی انسانی انجام می شود و پس از شستشو فرش به صورت لوله ای از دستگاه خارج و آماده ی خشک شدن می باشد.

قالیشویی در پدر ثانی

۴- دستگاه جا به جایی

فرش ها پس از شستشو زمانی که خیس می شوند وزن بسیار بالایی پیدا می کنند و نمی توان به راحتی فرش را جا به جا کرد به همین دلیل در قالیشویی پدر ثانی برای جا به جایی فرش ها از دستگاه ترولی یا جا به جا کننده استفاده می کنند.
در قالیشویی پدر ثانی همانند قالیشویی در نیروی هوایی برای شستشو فرش ها از دستگاه های سالم استفاده می کنند و هر چند وقت یک بار اقدام به بررسی و چکاب آن ها می کنند تا اگر دستگاه ها دچار مشکلی شده باشند اقدام به رفع مشکل شود و از شستشوی فرش ها با دستگاه های خراب خودداری می کنند.

شستشوی فرش خارجی

شستشو فرش های خارجی در قالیشویی های معتبر انجام می شود تا فرش ها دچار مشکلاتی مانند پارگی، تداخل رنگی، پوسیدگی و… نشود.

در قالیشویی برای شستشو فرش های خارجی از دستگاه ها استفاده می کنند به دلیل این که:

۱- زمانی که فرش با دستگاه مورد شستشو قرار گرفته می شود سرعت العمل کار بالا تر می رود و در نتیجه فرش زود تر از موعد به شما تحویل داده می شود.

۲- شستشوی فرش ها با دستگاه از اصراف بیش از حد آب خودداری می کند به همین دلیل قالیشویی ها با توجه به کم آبی از دستگاه ها برای شستشو فرش های خارجی استفاده می کنند تا آب کمتری مصرف شود.

۳- زمانی که فرش ها با دستگاه ها شسته می شوند که ضمانت شده باشند. به همین دلیل مشتری راحت تر به مجموعه اعتماد می کند به دلیل این که دستگاه ها تضمین شده هستند و در حین شستشو به فرش هیچ آسیبی وارد نمی‌ کند.

شستشوی فرش خارجی

۴- دستگاه ها باعث می شوند که کیفیت کار بهتر و بالا تر رود. در قالیشویی های معتبر و با سابقه برای حفظ اعتماد و مقام خود از دستگاه های حرفه ای برای بالاتر رفتن کیفیت و… استفاده می کنند.

۵- فرش های خارجی اگر آلوده و لک دار باشند، هنگامی که با دستگاه مورد شستشو قرار گرفته می شود تمامی لکه های سطح آن به راحتی از بین می رود و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند.

شستشو فرش های خارجی در قالیشویی ها به بهترین نحو ممکن انجام می‌ شود و برای شستشو آن ها از متخصص استفاده می کنند و با هماهنگی آن ها مراحل شستشو را آغاز می کنند.
در قالیشویی پدر ثانی برای شستشو فرش ها از شوینده های مخصوص استفاده می کنند تا فرش پس از شستشو و هنگام شستشو دچار مشکلاتی نشود.
برای خشک کردن فرش های خارجی از دستگاه های مخصوص استفاده می کنند تا فرش حالت خود را از دست ندهد و دچار تغییر خواب نشود. حفظ حالت و جهت خواب فرش بسیار مهم است و باید فرش را به گونه ای مورد شستشو قرار داد که خواب فرش دچار تغییراتی نشود. خشک شدن فرش با دستگاه از به وجود آمدن کیسی، نم زدگی، پوسیدگی، بید زدگی، زرد شدن ریشه ها و… جلوگیری می کند به همین دلیل می توان شستشو فرش های خارجی خود را به قالیشویی تحویل داد.
فرش های خارجی در ابعاد، طرح و نقش های متفاوتی وجود دارند و کیفیت آن ها درجه بندی می شود. هر چقدر فرش خارجی کیفیت بهتری داشته باشند راحت تر و سریع تر شسته می شوند.

بهترین رفوگری فرش در پدر ثانی

رفوی گری فرش برای انواع فرش ها انجام می شود. رفو گری هیچ آسیبی به فرش ها وارد نمی کند و اگر فرش دستباف یا ماشینی طول عمر بیشتری گذرانده باشد با رفو سبب براق شدن دوباره ی آن می شوید. رفو گری فرش ها در قالیشویی پدر ثانی برای انواع فرش ها انجام می شود.

۱– فرش هایی که دچار پوسیدگی شده اند هر چه زود تر ترمیم و رفو شوند، از آسیب دیدن بیشتر فرش جلوگیری می شود. اگر پوسیدگی فرش ها را هر چه زودتر رفو نکنید سبب پاره شدن فرش می شود. پوسیدگی فرش ها در زمان های مختلفی اتفاق می افتد. قرار دادن فرش در محل نامناسب، جا به جا نکردن فرش و… عوامل موثر در ایجاد پوسیدگی فرش می باشد.

۲– فرش ها در گذر زمان سطح آن ها دچار تیرگی و کدری می شود و با رفوی آن ها تیرگی و کدری آن ها از دست می رود. فرش ها به دلیل محل قرار گیری، پا خور، نور آفتاب و… به راحتی چند درجه تیره می شود و نمای خود را از دست می دهند.

۳- فرش های دستبافت به دلیل طبیعی بودن الیاف و تار و پود های به کار رفته در بافت فرش، در گذر زمان منسجم می شوند و سطح فرش سفت می شود و حالت نرمی خود را از دست می دهند. با رفوی فرش های دستبافت فرش به حالت اولیه خود باز می‌ گردد و ارزش خود را حفظ می کند.

۴- گاهی اوقات فرش ها دچار سوختگی می شوند. محل سوختگی ممکن است فقط مقدار کمی دچار سوختگی شود و گاهی اوقات نیز ممکن است سوختگی زیاد باشد. زمانی که مقدار سوختگی زیاد باشد فرش به بافت دوباره نیاز دارد و محل سوخته شده برش داده می شود و توسط افراد بافنده و با الیاف های مخصوص فرش، دوباره بافته می شود تا ظاهر زیبای خود را دوباره به دست آورد.

بهترین رفوگری فرش در پدر ثانی

۵- گاهی اوقات ممکن است فرش ها در حین شستشو و… دچار تغییر رنگ شود و با شستشوی دوباره نتوانید فرش را به حالت اولیه خود بازگردانید. رفوی فرش ها به راحتی رنگ فرش را به حالت اولیه خود باز می‌ گرداند.

رفوگری فرش ها یک کار حرفه ای و تخصصی است و نمی توان به هر کسی برای رفوی فرش اطمینان کرد. بنابراین اگر تصمیم به رفوی فرش های خود را گرفته اید حتما از قالیشویی های خوب و معتبر کمک بگیرید تا رفوی فرشتان به بهترین نحو ممکن انجام شود.
اگر رفوگری فرش ها توسط متخصصین انجام نشود سطح فرش به راحتی دچار آسیب می شود و فرو رفتگی هایی ممکن است در سطح فرش ایجاد شود. به وجود آمدن مشکلاتی در سطح فرش نمای فرش را دچار تداخل می کند و فرش مانند روز اول زیبا و براق دیده نمی شود به همین دلیل برای رفوی فرش های خود یک مرکز حرفه ای و تخصصی را انتخاب کنید تا فرش مانند روز اول زیبا و یک دست دیده شود.

تماس با ما