پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در نفرآباد

امروزه شستشوی فرش در منزل به یک معضل بزرگ تبدیل شده و اغلب افراد فرش خود را به قالیشویی های معتبر می سپارند.
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی قالیشویی های زیادی در تمامی مناطق و شهر ها مستقر و در حال فعالیت می باشند و به شما ضمانت کتبی می دهند که فرشتان را بدون آسیب و درست مانند روز اول که آن را خریداری نموده اید تحویل نمایند.
نفرآباد یکی از محله های منطقه ۲۰ تهران می باشد. این محل یکی از محله‌های قدیمی تهران می‌باشد که از زمان صفویه و قاجار تاکنون دایر است.
این محل از شمال به میدان شهرری و از جنوب به بلوار سلمان فارسی و از غرب به حرم عبدالعظیم و از شرق به سه دختران راه پیدا می‌کند.
در محله نفرآباد هم قالی‌شویی هایی مستقر و در حال فعالیت می‌باشند و تنها با یک تماس، نیروها به محل اعزام شده و فرش‌های شما را لول می‌کنند و با بررسی در جزئیات فرش قیمت را محاسبه و به شما می‌گویند و سپس فرش را به کارخانه قالی‌شویی می‌برند که این کارخانه‌ها یا در همان محل یا در خارج از شهر تهران قرار دارد.
قالی‌شویی ها از چند جهت دارای اطمینان می‌باشند از آن جایی‌که دستگاه‌های به روزی دارند و کارشناسان شستشوی فرش آنجا هستند و مشکلات فرش را بررسی می‌کنند و اگر فرش دچار آسیب و پارگی یا یک آسیب جزئی شود سریع آن را برطرف می‌نماید و از تشدید آسیب جلوگیری می‌کنند.

مراحل شستشوی فرش در نفرآباد تهران به این صورت است که:

۱- ابتدا فرش را غبارگیری می‌کنند و تمامی آلودگی‌ها پاک می‌سازند.

۲- سپس فرش توسط کارشناسان و متخصصین برسی می شود که جنس فرش از چه می‌باشد و با چه مواد شوینده‌ای شسته شود که رنگ ها ادغام نشود و به آن آسیبی وارد نشود. همچنین اگر آسیبی دارد یا لکه‌ای روی فرش قرار دارد ابتدا لکه گیری با مواد شوینده مناسب صورت می‌گیرد و آسیبی که دارد نیز تأمین می‌شود. سپس به مرحله شستشو وارد می‌شود چراکه اگر این مراحل از قبل انجام نشود در هنگام شستشو با دستگاه، فرش ممکن است در معرض آسیب قرار بگیرد.

قالیشویی در نفرآباد

 ۳- سپس فرش برای شستشو آب‌کشی می‌شود و مواد شوینده برای فرش ریخته می‌شود و با دستگاه‌های مناسب که فرچه های مخصوص دارند فرش به‌صورت یکدست از هرچه آلودگی است پاک می‌شود و در نهایت دوباره آبکشی می‌شود.

۴- سپس در دستگاه‌های آبگیر قرار می‌گیرد و در آخر به اتاق‌های گرم‌کن منتقل می‌شود و در این اتاق‌ها فرش کاملاً خشک می‌شود سپس دوباره رول شده و کامل می‌شود و درب منزل شما آورده می‌شود. و به شما تضمین می دهند که در مقابل تمامی خدمات رسانی مبلغی زیر نرخ اتحادیه دریافت نمایند.

علت های زیادی برای زرد شدن فرش وجود دارد که یکی از این حالات شستشوی ناصحیح فرش است که اگر به‌صورت صحیح شسته نشود ظاهر آن نامتناسب می‌شود و نیازمند استفاده از شوینده مناسب است.
محلول سرکه و نمک، مخلوط سرکه و جوش شیرین، شامپو فرش و با کمک پارچه مرطوب، شستشوی اصولی و استفاده از صابون‌های رخت‌شویی می‌باشد که در اغلب قالی‌شویی ها از پودرهای فله برای حل این مشکل استفاده می‌کنند.
اما این پودرها می بایست ویژگی های خاص خود را داشته باشند. این پودرها ممکن است باعث ترکیب رنگ یا از بین رفتن رنگ فرش شوند این موضوع در برابر فرش دستباف بسیار مهم می باشد.
بهترین پودری که برای فرش استفاده می شود مواد قلیایی ندارد چرا که این مواد باعث آسیب به بافت و الیاف فرش می شود.
پودر های فله ای شستشوی فرش در قالیشویی توسط کارخانجات مواد شوینده تولید می شود این پودر ها به شیوه ای خاص تولید شده و اغلب بسته بندی نمی شوند و در بازار برای خرید قالیشویی ها به صورت بسته بندی نشده وجود دارد.

شستشوی فرش با شامپو یا پودر؟

اغلب افراد به‌ دنبال پاسخ این سوال هستند که شستن فرش با پودر بهتر است یا با شامپو فرش هر کدام از این شوینده ها، مزایا و معایبی را به خود اختصاص دادند.
هنگامی‌که فرش کثیفی زیادی را پشت سر گذاشته باید ابتدا با آب و سپس مقداری پودر شسته شود اما زمانی‌که فرش کثیفی زیادی ندارد بهتر است با استفاده از شامپو فرش تمیز شود شامپو فرش‌ها اغلب برای لکه گیری و شستن فرش هایی با میزان الودگی کم هستند و با مواد شوینده‌ای که درون خود قرار دارد به بافت فرش آسیبی نمی‌رسانند و حاوی نرم‌کننده هستند و بافت فرش را درست مانند روز اول می کنند و پرز روی فرش هم باقی نمی‌گذارند.
شستشوی فرش با پودر معایبی دارد که پودرهای شوینده اغلب غیراستاندارد ساخته می‌شوند و به‌هنگام شست‌ و شوی فرش با پرزهای بلند موجب خشک و ضخیم شدن فرش ها می شوند و زمانی‌که فرش شما زیاد کثیف نیست و شامپو فرش در دسترس است، نیازمند پودر نمی‌باشد اما در قالی‌شویی‌ها با توجه به جنس فرش مواد شوینده را انتخاب می‌نمایند همچنین مقدار کثیفی که فرش دارد و بد توجه به لکه برداری با استفاده از مواد شوینده خاصی استفاده می‌شود.

شستشوی فرش با شامپو یا پودر؟
شستشوی فرش با شامپو فرش اغلب رنگ قاطی نمی‌کند اما شست شوی فرش با پودر ممکن است موجب ترکیب رنگ شود.
از آنجایی که فرش های دستباف، دارای الیاف ظریف و گران تری نسبت به فرش های ماشینی هستند، شستشوی آنها هم حساس تر می باشد و روش های خاص تری را پشت سر می گذارد. و از بین رفتن رنگ فرش دستباف از لحاظ ظاهر و بها همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد.
پودر شستشوی این مدل فرش ها باید طوری باشد که احتمال قاطی شدن یا رنگ پریدگی در این فرش دیده نشود.  هم چنین بافت این فرش ها بسیار حساس است و احتمال آسیب بیشتری را دارد و انتخاب مواد شوینده اشتباه تهدیدی جدی برای بافت فرش دستباف می باشد.

پرده شویی در نفر آباد

در هر منزل بسیار مهم است و به چشم می‌آید پرده مانند روح و احساس و ظاهر یک اتاق را تغییر می‌دهد. پرده تغییر زیادی در فضای خانه به وجود می‌آورد در گذشته پرده تنها برای حفظ تعادل دمای اتاق و جلوگیری از نور آفتاب بوده‌ است اما امروزه وجود ضروری و مهمی دارد و ابزاری برای حفظ زیبایی نیز می باشد.
غالبا پرده ها دارای رنگ روشنی هستند و به‌ همین علت بهتر است که در فواصل کوتاهی شسته شوند.
بیشتر پرده‌ها جنس لطیفی دارند و با ورود به ماشین لباس‌شویی خراب می شوند. به‌ همین علت بهتر است از خدمات قالی‌شویی‌ها استفاده شود. قالی شویی در نفرآباد توسط تیم ویژه‌ای صورت می‌گیرد این تیم به درب منزل شما می‌آیند و پرده را در محل با دستگاه های مخصوص شستشو می دهند.

شستن پرده با سه روش می تواند صورت بگیرد.

۱- شستشو با ماشین لباسشویی

پرده‌ای که پارچه‌ای می باشد بهتر است با ماشین لباسشویی شسته شود چرا که گرد و غبار کمی روی آن نشسته است را توسط ماشین لباسشویی به راحتی از بین می رود.
برای این کار ماشین لباسشویی را روی دور کند بگذارید و درجه آب را هم روی سرد تنظیم کنید. علت استفاده از آب سرد این است که برخی از پارچه‌ها مانند کتان اگر با آب گرم شسته شود آب می‌رود.

پرده شویی در نفر آباد

۲- شستشو با دست است

روش دوم شستشو با دست می باشد که این روش برای پرده‌های ظریف با الیاف حساس می باشد چرا که باید حتما به الیاف این پرده ها توجه شود که دچار پارگی نشود.
این شستشو سنتی می‌باشد و بهترین نوع شستشوی پرده است در واقع یک تشت بزرگ را پر از آب کرده و با صابون ملایم شستشو می‌دهند که به بافت پرده آسیبی وارد نشود. همچنین الیاف پرده پنبه‌ای بود و در ماشین لباس‌شویی پرده‌های پلیسه ای آسیب نبیند و حتماً باید با دست شستشو داده شود شستشوی این پرده‌ها کمی دشوار است و نیازمند توجه و زمان می‌باشد پس‌ از شستشوی این پرده‌ها باید همان موقع در مکان مورد نظر آویزان شوند تا به همان‌گونه خشک شوند تا چروک نشود.

۳- بخارشوی

یکی دیگر از روش‌های شستشوی پرده استفاده از بخارشوی است که این دستگاه توسط قالی‌شویی‌ها و پرده شوی ها به منزل شما آورده می‌شود و پرده‌های تان به‌راحتی تمیز می‌شود استفاده از این دستگاه نیازمند تخصص می باشد و هر گونه سهل‌انگاری ممکن است پرده را بسوزاند در ابتدا گرد و خاک و غبار پرده گرفته می‌شود و سپس از بالا به پایین پرده ها تمیز و پاک می‌شود.
در این روش از نیروهای شستشو و خشک‌شویی می‌توانید کمک بگیرید و این‌گونه پرده‌ها را شستشو دهید

سخن آخر

بهتر است هر کاری را به کاردان آن بسپارید و برای شستشوی پرده و فرش و مبلمان تان از قالی‌شویی‌ها و خشک‌شویی ها کمک بگیرید که به فرش و پرده منزلتان آسیبی نرسد چراکه این اجناس گران‌بها هستند و با آسیب دیدن شان این‌که دوباره همان رنگ به همان شکل را پیدا کنید بسیار کار سختی است یا این‌که آن را ترمیم کند نیز زمان‌بر و دگرگون کننده است به‌همین علت بهتر است که از ابتدا فرش تان را به قالی‌شویی معتبر در نفرآباد بسپارید‌.

تماس با ما