پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در نظام آباد

نظام آباد یکی از محلات قدیمی شهر تهران می باشد که جز منطقه ۷ و ۸ تهران است و بیشتر سبک خانه ها در این منطقه به صورت قدیمی می باشد اما خانه های آپارتمانی نیز در آن وجود دارد.
قالیشویی های زیادی در این منطقه واقع شده است، در صورتی که افراد برای شستشوی فرش، به قالیشویی نیاز دارند، می توانند با این قالیشویی ها تماس حاصل نموده تا در اسرع وقت خدمت رسانی انجام شود.

خدماتی که در قالیشویی های موجود در نظام آباد انجام می شود عبارتند از:

۱- شستن فرش های دستباف و ماشینی

با توجه به اینکه فرش ها یکی از کفپوش های با اهمیت در هر منزلی می باشد و تمیزی آن بسیار مهم است، شستشوی فرش در قالیشویی با استفاده از دستگاه های پیشرفته صورت می‌گیرد تا هیچ گونه آلودگی بر سطح فرش باقی نماند.

۲- مبل شویی و موکت شویی

خدمات مربوط به شستشوی موکت بیشتر در محل انجام می گیرد، زیرا امروزه بیشتر منازلی که از موکت برای کفپوش استفاده می‌کنند، موکت ها به گونه‌ای به سطح زمین فیکس شده اند و جدا کردن آن از زمین باعث آسیب به موکت می‌شود، بنابراین افراد ترجیح می‌دهند شستشوی موکت را در منزل انجام دهند، همچنین شستشوی مبلمان نیز نیاز به زمان زیادی ندارد و حداکثر به مدت ۲ ساعت زمان نیاز می باشد، تا یک مبلمان ۹ نفره شستشو شود، به همین دلیل بیشتر قالیشویی ها این خدمات را در منزل انجام می دهند.
همچنین بعضی از این قالیشویی ها خدماتی در زمینه رفوگری فرش ارائه می دهند و در زمانی که فرش را از شما تحویل می‌گیرند، در صورتی که فرش دچار پوسیدگی یا پارگی باشد در رسیدی که به شما تحویل داده می شود، این موارد ذکر می شود و با رضایت مشتری به ترمیم فرش پرداخته می شود.

قالیشویی در نظام آباد

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی نظام آباد به شرح زیر است:

۱- تحویل فرش

قالیشویی ها برای این که در هنگام حمل و نقل فرش آسیبی به الیاف آن وارد نشود، از تا زدن فرش خودداری کرده و آن را به صورت لول شده تحویل می‌گیرند.

۲- شستشوی فرش ها

مواد اولیه به کار برده در فرش های مختلف با هم متفاوت می باشد، به همین منظور برای شستشوی فرش ها، فرش هایی که دارای الیاف متفاوت هستند، از یکدیگر جدا شده تا در زمان شستشو به فرش ها آسیبی وارد نشود، همچنین شستشوی فرش های دستباف با فرش های ماشینی متفاوت است، زیرا امکان رنگدهی فرش های دستباف در زمان شستشو بسیار بالا می باشد و این فرش ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند.
شستشو با استفاده از دستگاه هایی انجام می گیرد که این دستگاه ها، دارای تسمه هایی هستند که فرش بر روی تسمه ها قرار گرفته و در بالای تسمه ها دستگاه هایی قرار دارد که درون آن برس های نرمی تعبیه شده و با کشیدن این برس‌ها بر روی فرش هرگونه آلودگی از بین خواهد رفت.

۳- آبگیری فرش

آبگیری فرش ها به گونه ای می باشد که از نظر شرعی فرش مشکلی نداشته باشد و همچنین هیچ ماده شوینده در لابلای الیاف فرش باقی نماند، زیرا  باقی ماندن مواد شوینده در لابلای فرش باعث ایجاد آسیب به تار و پود آن می شود.

۴- خشک کردن فرش

خشک کردن فرش ها در قالیشویی نظام آباد همانند قالیشویی در ونک ، اکثراً در فضای باز انجام می گیرد، بدون اینکه آسیبی به الیاف و تار و پود فرش وارد شود، اما در زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب نمی باشد، فرش ها را در مکان هایی که دارای گرمخانه هستند قرار داده تا به صورت کامل خشک شود و هیچگونه رطوبتی در فرش باقی نماند، زیرا وجود رطوبت در فرش آسیب زیادی به تار و پود آن وارد کرده و همچنین بوی ناپسند در فرش ایجاد می شود.

۵- لکه بری فرش

 در صورتی که پس از پایان شستشوی فرش باز هم لکه هایی بر روی فرش باقی مانده باشد، برای شستشوی این لکه ها از مواد پاک کننده مخصوص استفاده می شود، به گونه ای که هیچ لکه ای بر روی فرش باقی نماند.

۶- رفوگری فرش

اکثر قالیشویی ها خدماتی در زمینه ترمیم فرش نیز انجام می دهند و چنانچه فرش شما در اثر عوامل مختلف دچار آسیب شده است با ترمیم هایی که صورت می گیرد، باعث رفع این آسیب‌ها می‌شوند، اما باید این ترمیم ها توسط افراد حرفه ای صورت بگیرد، که باعث افزایش آسیب به فرش نشوند، اما ترمیم فرش های پوسیده به نفع افراد نمی باشد زیرا هزینه آن بالا می باشد.
مراحل ذکر شده مربوط به شستشوی معمولی فرش می باشد و در صورتی که فرش زیاد در معرض رفت و آمد باشد و یا حیوان خانگی در منزل نگهداری شود بهتر است که از روش اعلا شویی برای شستشوی فرش استفاده شود، که در این روش از مواد شوینده مخصوص برای شستشوی فرش استفاده می شود، به گونه ای که هیچ گونه آلودگی در درون فرش باقی نمی ماند و تمامی لکه های سطح آن پاک می شود، همچنین افرادی که دارای ریه های حساسی هستند و یا کودک نوپا در منزل دارند، بهتر است از این روش شستشوی فرش استفاده کند.

شستشوی فرش های اکریلیک و فانتزی

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم، برای فرش هایی که دارای الیاف متفاوتی هستند روش های شستشو متفاوت بوده، زیرا الیاف از مقاومت های مختلفی برخوردار است و در صورتی که برای شستشوی تمام فرش ها از یک روش استفاده شود، ممکن است به فرش ها آسیب برسد.

روش شستشوی فرش های اکریلیک

الیاف بکار برده در فرش های اکریلیک از مقاومت بالایی برخوردار می باشند و کمتر آلودگی‌ها جذب آن می‌شود، اما برای شستشوی فرش های اکریلیک باید به نکاتی دقت کرد که این نکات عبارتند از:

۱- نوع مواد شوینده به کار برده برای شستشوی فرش

مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش های اکریلیک استفاده می شود بهتر است به صورت شامپو فرش باشد، زیرا استفاده از پودرهای شوینده باعث خشک شدن الیاف فرش های اکرولیک شده و آن را از حالت طبیعی خارج می‌کند، اما شستشوی فرش ها با شامپو فرش باعث نرم شدن الیاف می شود.

۲- ابزار مورد استفاده برای شستشوی فرش

برسی که برای شستشوی فرش استفاده می شود، باید نرم باشد و در صورت سفت بودن برس آسیب زیادی به الیاف فرش وارد می شود.

شستشوی فرش های اکریلیک و فانتزی

۳- نحوه آبگیری و خشک کردن فرش اکریلیک

آبگیری فرش باید به گونه‌ای باشد که هیچ ماده شوینده ای درون بافت های فرش باقی نماند، زیرا در صورت خشک شدن فرش الیاف آن سفت و خشن می شود، همچنین خشک شدن فرش باید به گونه‌ای باشد که هیچگونه رطوبتی درون فرش باقی نماند.

نحوه شستشوی فرش های فانتزی

یکی از پرطرفدارترین فرش هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، فرش های فانتزی می باشد و الیاف بکار برده در این گونه فرش ها از استحکام زیادی برخوردار نمی باشد، بنابراین برای شستشوی این فرش ها باید دقت و ظرافت زیادی به کار برده شود تا باعث آسیب به الیاف و ظاهر فرش نشود.
با اینکه فرش های فانتزی بیشتر در سایزهای کوچک هستند، اما به دلیل حساسیت بالای این فرش ها بهتر است شستشوی این فرش ها به قالیشویی سپرده شود تا از مواد شوینده مخصوص برای شستشوی آنها استفاده شود و همچنین در صورتی که بر سطح آن لکه ای وجود دارد که با ماده شوینده پاک نشود، از لکه بر های مخصوص برای پاک کردن آن استفاده شود، بدون اینکه آسیبی به ظاهر و الیاف فرش وارد شود.

قالیشویی نظام آباد از چه مواد شوینده ای  استفاده می کند؟

نوع مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش ها استفاده می شود، بسیار با اهمیت می باشد و در صورتی که این مواد شوینده از کیفیت پایینی برخوردار باشد، باعث ایجاد تغییر در ظاهر فرش و همچنین آسیب به الیاف آن می‌شود.
قالیشویی نظام آباد از مواد شوینده با کیفیت برای شستشوی فرش ها استفاده می کند، که اکثر این شوینده ها به صورت مایع بوده و هیچ گونه آسیبی به الیاف فرش وارد نمی‌کند، همچنین گاهی بعضی از فرش ها برای شستشو نیاز به آب ندارد و شستشوی آن به روش خشکشویی می باشد که قالیشویی نظام‌آباد این نوع شستشوی فرش را نیز انجام می دهد به گونه ای که ظاهر فرش تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد و تغییری در ظاهر فرش ایجاد نشود، مواد شوینده ای که برای خشکشویی نیز استفاده می‌شود، دارای کیفیت بالایی می باشد.

قالیشویی نظام آباد از چه مواد شوینده ای  استفاده می کند؟
هزینه شستشوی فرش ها با توجه به ابعاد فرش و همچنین مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش ها استفاده می شود و جنس فرش ها متفاوت می باشد و نمی توان قیمت ثابتی برای شستشوی فرش در نظر گرفت.

شست و شوی اصولی فرش

در خصوص شست و شوی اصولی فرش ها که نکاتی را با خود به همراه دارد و این شست و شو هم می تواند در منزل انجام شود و هم در قالیشویی ها. شست و شوی اصولی شامل موارد زیر می باشد:

۱- ابتدا انتخاب محلی مناسب برای شست و شو است که باید تمیز و بهداشتی باشد و هم چنین از لحاظ ابعادی هم مناسب باشد و البته این نکته هم در نظر بگیرید که شست و شو اصلا نباید بر روی آسفالت انجام شود.

۲- پس از انتخاب سطح فرش را پهن کرده و بررسی کنید که مشکلی بر روی فرش نباشد چرا که فرشی که آسیب دیده باشد ممکن است پس از شست و شو میزان آسیب بیش تر شود پس حتما بررسی کنید و سپس آبگیری را آغاز کنید.

شست و شوی اصولی فرش

۳- پس از آبگیری استفاده از شوینده ی معتبر و برند است تا فرش بدون آسیب و در بالاترین کیفیت شسته شود.

۴- پس از آبگیری نهایی لازم است محلی کاملا تمیز و مناسب برای خشک شدن فرش ها انتخاب شود که این محل اصلا نباید مقابل نور خورشید باشد چرا که خورشید باعث کدر و پوسیده شدن فرش ها می شود.

این موارد یکسری نکات کوچک است که در شست و شوی خانگی لازم است رعایت شود و هم چنین در قالیشویی ها هم به دلیل این که کادری حرفه ای و متخصص مشغول فعالیت هستند شست و شو کاملا اصول و با رعایت نکات است به همین دلیل است که فرش ها بدون ذره ای آسیب در قالیشویی ها انجام می شود.

تماس با ما