پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در شهرآرا

مسلماً هر یک از ما برای بالا بردن سطح سلامت خود و افراد خانواده، می بایست به حفظ، تامین و بالا بردن سطح بهداشت خود، اهمیت زیادی بدهیم به همین منظور باید در همه مواقع اقداماتی برای تمیزی و پاکیزگی اجسام مختلفی که در طول شبانه روز با آنها تماس داریم، انجام دهیم که این اجسام شامل، لباس هایمان، اجسام و کالاهای موجود در خانه و یا محل کار، و…. می باشد.
از جمله اجسامی که در منزل نقش بسیار مهم و پر رنگی به همراه دارد، فرش ها و موکت های موجود در منازل می باشند، مشخصاً در هر خانه ای فرش ها از ضروری ترین و مهم ترین اجزای دکوراسیون داخلی به شمار می روند، و از آنجایی که ما به طور معمول، اکثر مواقعی را که در منزل حضور داریم، در حال راه رفتن، استراحت کردن، غذا خوردن، خوابیدن، ورزش کردن، انجام فعالیت های مختلف و انجام سایر کار ها بر روی فرش ها می باشیم، پس تا حد بسیار زیادی با آنها تماس پوستی برقرار خواهیم کرد، از این رو چنانچه فرش ها دارای آلودگی و یا کثیفی باشند، این آلودگی و کثیفی از طریق تماس پوستی ما به بدن ما وارد خواهند شد، و سپس می‌توانند سبب بروز بسیاری از بیماری ها شوند.

قالیشویی در شهرآرا
پس طبیعی است که برای جلوگیری از وقوع این پدیده باید نسبت به تمیزی و پاکیزگی فرش ها حساس باشیم.
فرش ها از یک جنبه دیگر نیز برای ما حائز اهمیت می باشند، و آن هم مربوط به تاثیری است که در نمای داخلی خانه ما به همراه خواهند داشت، معمولا به جز قسمت های اندکی از منزل، سایر قسمت های موجود در منزل را با فرش ها پوشانده ایم، از این رو می‌توان فهمید که طرح و نقش و رنگ و سایز فرش ها می‌توانند باعث شوند تا فضای خانه دنج تر، بزرگ تر و چشمگیر تر به نظر برسد و البته ناگفته نماند که برعکس این ماجرا نیز وجود دارد.
حال تصور کنید که فرش ها دچار کثیفی، پارگی، پوسیدگی و یا مشکلاتی دیگر شوند، در این صورت به خوبی نقص به وجود آمده بر روی فرش ها آشکار خواهد بود، و باعث می‌شود تا ارزش آنها به زیر سوال کشیده شود.
حال می خواهیم بدانیم که چه راهکاری وجود دارد تا فرش ها همیشه  تمیز و بدون هیچگونه مشکل و یا آسیبی باشند، تا هم سلامت خود و افراد خانواده مان حفظ شود و هم زیبایی و مرتب بودن در منزل به چشم آید، بدیهی است که امکان کثیفی و یا صدمه دیدن فرش ها وجود دارد، از این رو باید در کنار اینکه پیشگیری های لازم را انجام می دهیم، مشکل به وجود آمده را نیز رفع نماییم، برای رفع کثیفی فرش ها باید اقدام به شستشوی آنها نماییم، و اما برای رفع صدمه های پیش آمده در فرش ها چه باید کرد؟ در پاسخ به این  سوال می توان گفت که، مجموعه های قالیشویی معتبر بهترین روش برای شستشوی انواع فرش و همچنین، ترمیم قسمت های آسیب دیده فرش ها می باشند.
در مجموعه های قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی در تهرانپارس خدمات به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

۱- خدمات مربوط به شستشوی فرش ها

۲- خدمات مربوط به بازسازی و ترمیم فرش ها
با این تفاسیر دیگر لازم نیست که نگرانی در این بابت داشته باشید، چراکه مجموعه های قالیشویی در هر محله و محدوده ای وجود دارند.

شستن فرش ماشینی

در مجموعه قالیشویی شهرآرا، شستشوی هرگونه از فرش ها اعم از ماشینی، دستباف، گل ابریشم و.. صورت می‌گیرد.
شستشوی هر گونه از فرش ها به صورت تخصصی و توسط افرادی متخصص و مجرب که در این زمینه کارآزموده و ماهر می باشند انجام می‌شود، آنها قادر به تشخیص وضعیت فرش ها و سپس انتخاب بهترین شیوه شستشو‌ برای آنها می باشند، شستشو‌ی فرش های ماشینی نیز از این قاعده مستثنی می باشند،فرش های ماشینی مورد انتخاب بسیاری از افراد قرار می‌گیرند.
شستشو‌ی آنها نیز به صورت تخصصی و اصولی صورت می‌گیرد.

شستشوی فرش های ماشینی طبق مراحل زیر صورت می‌گیرد:

۱- بعد از ورود فرش ها به کارخانه قالیشویی، ابتدا وضعیت فرش ها توسط متخصص مربوطه بررسی می‌شود.

۲- سپس باید گرد و غبارهای موجود درون الیاف فرش ها از آنها بیرون کشیده شود، که این عمل توسط دستگاه های قدرتمند که همانند جارو برقی عمل می‌کنند، انجام می شود. این مرحله بسیار مهم است چرا که در میان تاروپود فرش ها همواره مقدار بسیار زیادی گرد و خاک قرار می‌گیرد که در صورتی که این مرحله انجام نشود، پس از اتمام فرایند شستشو، زردآب در قسمت های مختلف فرش به وجود می آید.

۳- خیس کردن فرش ها.

۴- شروع شستشو‌ی فرش ها به همراه مواد شوینده متناسب با نوع فرش، در این مرحله  شستشو توسط ماشین آلات تمام مکانیزه مخصوص شستشو‌ صورت می‌گیرد، و متخصصان در همه مراحل در صحنه حضور دارند و عملکرد دستگاه ها را بررسی می‌کنند.

۵- پس از اینکه شستشو‌ با مواد شوینده صورت گرفت، باید آبکشی فرش ها صورت بگیرد، فرش ها درون ماشین آلات مخصوص تحت آبکشی قرار می گیرند و تمام کف و مواد شوینده موجود درون آنها به خوبی از آنها خارج خواهد شد.

شستن فرش ماشینی

۶- پس از ابکشی نوبت به مرحله‌ خشک شویی فرش ها می‌رسد، خشک شویی فرش ها تا حدی در این مرحله صورت می گیرد اما نه به صورت نهایی.

۷- انتقال فرش ها به گرمخانه های گازی و سپس آنها به گرمخانه های گازی انتقال داده می‌شوند تا به طور کامل خشک شوند.

۸- آخرین مرحله در شستشوی فرش های ماشینی، چک شدن وضعیت نهایی آنها و سپس خشک کردن و کاور کردن  آنها می باشد. مراحل ذکر شده مربوط به فرایند شستشوی فرش ها بود، حال چنانچه فرش ها نیاز به هریک از اعمال مربوط به ترمیم، رفوگری و یا بازسازی را داشته باشند، رفوگران مشکل آنها را بر طرف خواهند ساخت.

نکات مهم در شستشو فرش دستباف

همانطور که در پیش تر به آن پرداختیم شستشوی فرش ها ماشینی و دستباف در مجموعه قالیشویی شهرآرا به صورت مجزا و جدا از هم انجام می شود، فرش های دستباف نیز مورد انتخاب بسیاری از افرادی که دوستدار و طرفدار فرهنگ و هنر دیرینه می باشند، صورت می گیرد.
اما ناگفته نماند که فرش ها دستباف نسبت به فرش ها ماشینی، از حساسیت بیشتری برخوردار می باشند، پس باید حتما شستشوی آنها به صورت تخصصی صورت بگیرد که منجر به آسیب رسیدن به آنها نشود‌.
حتی امکان دارد که در برخی از موارد افراد به صورت دستی شستشوی فرش های دستباف را انجام دهند، به این منظور که آسیبی به آنها وارد نشود، به طور کلی شستشو‌ فرش های دستباف باید با دقت بسیار بالایی انجام شود.
در هنگام شستشوی فرش های دستباف باید به نکاتی توجه شود، نکاتی همچون:

۱- از آنجایی که فرش های دستباف توسط نیروی انسانی بافته شده اند، حساس تر می باشند و باید همه جوانبی را که در آسیب رسیدن به آنها وجود دارد را در نظر گرفت و با ملایمت و آرامی فرآیند های مربوط به شستشو‌ی آنها انجام شود، همچنین چنانچه توسط متخصص تشخیص داده شد که شستشوی آنها توسط ماشین آلات مخصوص شستشو به صورت مکانیزه صورت بگیرد، باید حتما میزان حرکت دستگاه نسبت به فرش های ماشینی کمتر باشد، که این موارد توسط تکنسین باید چک شود.

نکات مهم در شستشو فرش دستباف

۲- از آنجایی که برای طرح و نقش فرش های دستباف از رنگ های طبیعی بر روی نخ استفاده می شود، پس باید از مواد شوینده ای برای شستشو استفاده نماییم که باعث تغییر رنگ فرش نشود، همچنین کمترین میزان مواد شیمیایی را در ساختار خود داشته باشد.

۳- چنانچه فرش های دستباف نیاز به ترمیم و یا بازسازی را پیدا کردند، ترمیم و بازسازی آنها باید توسط رفوگران ماهر به طوری انجام شود که محل ترمیم شده مشخص نباشد و از ارزش فرش کاسته نشود.
خدماتی که مربوط به فرش های دستباف می شوند علاوه بر شستشو‌، فرش های دستباف نیازمند خدماتی دیگر، همچون پرزگیری که پس از اینکه فرش های دستباف بافته می‌شوند، معمولا سطح یکدستی نخواهد داشت و آن هم به دلیل پرز های حاصل از نخ های بافته شده در فرش می باشد، به همین منظور فرش های دستباف نیاز به پرزگیری را پیدا خواهند کرد، پس از انجام این فرایند زیبایی و نمای فرش دوچندان خواهدشد. و سپس رنگرزی که گاهی ممکن است رنگ فرش های دستباف در قسمت هایی دچار کمرنگی بشود، که در این صورت نیاز به رنگرزی و یا قلم زنی را پیدا می‌کنند، در این فرایند رفوگر می بایست با توجه به رنگ اصلی فرش، رنگرزی را طبق رنگ های نقشه فرش انجام دهد.

تماس با ما