پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در زرگنده

قالیشویی زرگنده، جزء بهترین قالیشویی ها می باشد که برای شستشو انواع فرش ها، پرده ها، تابلو ها، موکت ها، مبل ها و… تخصص های لازم را دارند.
قالیشویی زرگنده شستشوی تمامی مواردی که بیان شد را بر عهده می گیرد.
قالیشویی زرگنده خدمات گوناگونی را به مشتریان خود ارائه داده است به شرح زیر:

۱- شستشوی انواع فرش های دستبافت

شستشوی فرش های دستبافت، بسیار تخصصی است و نمی توان فرش های دستبافت را به راحتی شست به‌ دلیل‌ این که هر نوع بی احتیاطی باعث آسیب دیدن فرش می شود و فرش دستباف شما زیبایی اولیه خود را از دست می دهد.
فرش های دستبافت برای سالم و با کیفیت باقی ماندن به مراقبت زیادی احتیاج دارد و یکی از روش هایی که می توانید برای حفظ فرش خود انجام دهید این است که فرشتان را هر چند وقت یک بار به صورت تخصصی مورد شستشو قرار دهید.
فرش های دستبافت در قالیشویی زرگنده به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می شود و فرش شما پس از شستشو کاملا سالم و تمیز باقی می ماند و بر عمر طبیعی آن افزوده می شود.

۲- شستشوی تابلو فرش های دستبافت

یکی دیگر از خدماتی که قالیشویی زرگنده به عهده می گیرد، شستشوی انواع تابلو فرش های دستبافت نفیس و ارزشمند به بهترین شیوه ممکن در قالیشویی زرگنده انجام می شود.
تابلو فرش ها باید به صورت حرفه ای شسته شوند تا پس از شستشو دچار تغییر رنگ و تداخل رنگی نشوند.
یک قالیشویی معتبر و حرفه ای قبل از شروع شستشو تابلو فرش، از آن تست رنگ می گیرد تا اگر تابلو حین شستشو دچار رنگ دادگی یا تغییر رنگ می شود ابتدا رنگ آن را تثبیت کنند و سپس مراحل شستشو تابلو را آغاز کنند.
برای شستشو تابلو فرش ها از شوینده های مخصوص و حرفه ای استفاده می شود تا سطح تابلو فرش هیچ آسیبی نبیند و مانند روز اول براق و زیبا دیده شود.

قالیشویی در زرگنده

۳- شستشو پرده ها

پرده ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها پارچه های متفاوتی دارند. انواع پارچه ها مانند حریر، نخی، کتان، مخمل، ساتن، ابریشمی، تور و… می باشد.
شستشوی برخی از پارچه ها مانند مخمل و حریر و ابریشمی سخت تر است و به تجربه بیشتری احتیاج دارد.
همچنین برخی از پرده ها مانند پرده های کرکره ای و زبرا و… به دلیل نوع ساختی که دارند نمی توان آن ها را به راحتی مورد شستشو قرار داد به همین دلیل می توانید اگر تصمیم به شستشو پرده های خود گرفته اید آن ها را به قالیشویی های معتبر بسپارید.

۴- رفع سوختگی فرش

یکی از خدمات تخصصی که قالیشویی زرگنده همانند قالیشویی در تهرانپارس به افراد جامعه ارائه داده است، از بین بردن سوختگی های سطحی و عمیق از سطح فرش می باشد.
رفع سوختگی فرش توسط افراد ماهر و کار بلد و زیر نظر متخصصین انجام می شود و پس از پایان کار، محل سوختگی فرش به طور کامل رفو و ترمیم شده است و هیچ اثری از محل سوختگی بر روی سطح فرش باقی نمی ماند.

شستشوی فرش عتیقه

یکی از خدماتی که قالیشویی زرگنده به مشتریان خود ارائه می دهد، شستشوی فرش های قدیمی و عتیقه و ارزشمند می باشد.
فرش های عتیقه همانطور که از نامشان پیدا است جزء فرش های قدیمی و ارزشمند می باشد و باید در حفظ و نگهداری آن ها تلاش کرد.
فرش های عتیقه معمولا در موزه ها نگهداری می شود البته برخی از افراد به نگهداری فرش های عتیقه علاقه خاصی نشان می دهند و در منزل خود از آن ها نگهداری می کنند. برای حفظ زیبایی و ارزش فرش های عتیقه رعایت برخی از نکات توصیه می شود:

۱- یکی از نکاتی که برای نگهداری فرش های عتیقه توصیه می شود، این است که هر چند وقت یک بار اقدام به جارو زدن آن ها به طور اصولی و صحیح کنید.
فرش های عتیقه به دلیل طول عمر بالایی که دارند نمی توان آن ها را به هر روشی جارو کشید و بهتر است برای جارو زدن آن ها اطلاعات خود را بالا ببرید.

۲- یکی دیگر نکاتی که برای نگهداری فرش های عتیقه توصیه شده است این است که هر چند وقت یک بار فرش های عتیقه خود را مورد شستشو قرار دهید.
شستشوی فرش های عتیقه یک کار بسیار تخصصی است و کار هر کسی نیست و نمی توان شستشو فرش های عتیقه را به هر کسی سپرد و باید زیر نظر متخصصین و افراد ماهر انجام شود.
شستشو فرش های عتیقه در قالیشویی به طور ویژه انجام می شود تا فرش ارزش خود را از دست ندهد و مانند همیشه زیبایی خود را حفظ کند. 

شستشوی فرش عتیقه

در قالیشویی ها برای شستشو فرش های عتیقه برخی نکات را رعایت می کنند.

۱- قبل از شستشوی فرش های عتیقه، ابتدا فرش توسط متخصصین ارزیابی و بررسی می شود تا اگر آسیب هایی بر روی سطح فرش مشاهده شد، ابتدا فرش ترمیم و رفو شود.
شستشوی فرش های آسیب دیده فقط باعث آسیب دیدن بیشتر فرش ها می شود و در نتیجه فرش رو به نابودی می رود به همین دلیل قبل از شستشوی فرش های عتیقه اقدام به بررسی و ارزیابی آن می شود.

۲- برای شستشو فرش های عتیقه از مواد شوینده مخصوص استفاده می کنند. فرش های عتیقه مانند فرش های ماشینی و دستبافت نو، مقاومت و استحکام لازم را ندارند و اگر با شوینده های قوی و… شسته شود فرش براقیت و زیبایی خود را از دست می دهند و دچار پوسیدگی می شود.

۳- برای خشک کردن فرش های عتیقه پس از شستشو، فرش ها را با دمای مناسب و استانداردی خشک می کنند تا تار و پود فرش دچار پوک شدگی نشوند. فرش های عتیقه به دلیل سن بالایی که دارند تار و پود آن ها مانند روز اول مقاومت ندارند و اگر در دمای بالا برای خشک شدن قرار بگیرند به راحتی پوسیده می شوند و با یک بار جارو کشیدن سطح آن ها، فرش دچار خوردگی می شود.

خدمات بازسازی و مرمت فرش

گاهی اوقات ممکن است در حین جا به جایی یا اثاث کشی یا حمل و نقل فرش ها، فرش ها دچار پارگی شوند یا در اثر گذر زمان سطح فرش ها کم کم براقیت و استحکام خود را از دست می دهند همچنین ممکن است بر اثر افتادن ذغال، سیگار ‌و… سطح فرش ها دچار سوختگی شود.
مرمت و بازسازی سوختگی فرش ها، در قالیشویی های معتبری مانند قالیشویی زرگنده به بهترین روش انجام می شود و در آخرین مرحله هیچ اثری از سوختگی بر روی سطح فرش باقی نمی ماند.
گاهی اوقات ممکن است سوختگی فرش ها در حد تغییر رنگ سطح فرش باشد و فقط محل سوختگی فرش زرد شود‌.
از بین بردن زردی سوختگی فرش ها با محلول های قوی و مخصوص انجام می شود.
همچنین بازسازی و مرمت پارگی فرش ها توسط بافندگان ماهر و ‌کار بلد انجام می شود و پس از بازسازی فرش ها کاملا نو و مانند روز اول خود می شوند.
گاهی اوقات ممکن است فرش ها با شوینده های قوی و اسیدی مورد شستشو قرار داده شوند به همین دلیل فرش ها کم رنگ تر و به سفیدی می زنند و مانند قدیم براق و پر رنگ دیده نمی شوند. با بازسازی و ترمیم می توان رنگ فرش ها را مانند روز اول تبدیل کرد.
لکه برداری فرش ها نیز شامل بازسازی و مرمت فرش ها می باشد. لکه ها بر اثر اتفاقات گوناگونی ممکن است بر روی سطح فرش ایجاد شوند به طور مثال با ریخته شدن نوشابه، قهوه، چای، آبمیوه و… لکه های مختلفی را بر روی سطح فرش نمایان می کند. از بین بردن لکه ها را می توانید خودتان در منزل نیز انجام دهید و اگر موفق به از بین بردن آن ها نشدید حتما به قالیشویی های معتبر برای از بین بردن لکه ها مراجعه کنید.

خدمات بازسازی و مرمت فرش

در قالیشویی های معتبر برای از بین بردن لکه ها به نکات زیادی توجه می‌کنند:

۱- قبل از هر گونه اقدامی برای از بین بردن لکه ها، ابتدا جنس و نوع فرش را در نظر می گیرند تا هنگام از بین بردن لکه ها به سطح فرش آسیب زیادی وارد نشود.

۲- برای از بین بردن لکه های فرش های دستبافت از شوینده های مخصوص و روش های خاص تری استفاده می کنند به دلیل این که فرش های دستبافت به طور طبیعی حساس هستند و به راحتی ممکن است از خود واکنش نشان دهند.

۳- برای از بین بردن لکه ها و بازسازی فرش از روش های مخصوص و مواد شوینده مخصوص جنس و نوع فرش استفاده می شود.

تماس با ما