پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

فرآیند تخلیه آب در موکت شویی در محل چگونه است؟

یکی از درخواست های زیادی که از شرکت های قالیشویی می شود، شستشوی موکت در منزل می باشد در اتاق ها و راهروهای اکثر هتل ها، ادارات، آپارتمان ها و خوابگاه ها از موکت استفاده می گردد.
موکت ها به دلیل محل رفت و آمد مکرر بسیار سریع لکه می شود و آلودگی ها روی موکت کاملا واضح می باشد، به همین علت باید آنها را تمیز کنید.
در روش شستشوی موکت در محل انواع موکت‌هایی که چسبیده به زمین هستند را با دستگاه‌های موکت‌شوی و شوینده های نانو و لکه‌بر شستشو می دهند.
حال اگر بخواهید که موکت های کثیف را به صورت دستی و در منزل شستشو دهید یا با استفاده از شیوه های سنتی لکه های آنها را از بین ببرید و اطلاعات لازم را نداشته باشید ممکن است به موکت آسیب بزنید، بنابراین بهتر است که عملیات شستشو را توسط افراد مجرب و دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن انجام دهید.
اگر در منزل دارای حیوان خانگی یا بچه کوچک هستید بنابراین موکت های شما خیلی زود کثیف می شوند و ظاهر کثیف آنها شمارو آزرده خاطر می کند.فرآیند تخلیه آب در موکت شویی در محل چگونه است؟
گاهی اوقات لکه‌های روی موکت با روش های اشتباه یا مواد شوینده نامرغوب نه تنها تمیز نمی شوند بلکه حتی ممکن بوی بدی نیز در آن به وجود بیاید.
پس با توجه به مطالب گفته شده بهتر است از تجهیزات پیشرفته و سریع برای برطرف کردن آلودگی‌ها و کثیفی ها بهره مند شوید
برای شستن موکت در محل می‌توانید آب و محلول های تمیزکننده، ساکشن های جمع‌ کننده گرد و غبار و بخارشوی را مورد استفاده قرار دهید، بنابراین قطعا بهتر است که این کار را به افراد مجرب واگذار کنید.

شستشوی موکت در محل

شستشوی موکت در محل از جمله خدماتی است که امروزه با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و صرفه جویی در مصرف آب، طرفداران زیادی پیدا کرده است.
موکت و فرش‌های تمیز و بدون لکه در زیبایی و آراستگی منزل شما بسیار موثر می باشند ،بنابراین هرچند وقت یکبار باید برای شست و شوی فرش و موکت در منزل اقدام کنید.
امروزه با تغییر در سبک زندگی افراد، شستشوی فرش و موکت در منزل امکان ندارد، به همین علت  اکثر افراد شست و شوی فرش و موکت های خود را به شرکت های قالی‌شویی می سپارند.
بنابراین کافیست درخواست خود را در شرکت قالیشویی برای ارائه خدمات ثبت کنید، سپس در کمترین زمان ممکن این شرکت ها متخصصین مجرب خود را به محل شما معرفی می کنند و بعد از اینکه شما تائید کردید در اسرع وقت شخص انتخاب شده برای شست و شوی موکت‌ به منزل شما اعزام می‌گردد.
موکت‌‌ها انواع مختلفی دارند و بافت آنها با هم متفاوت است ،به همین دلیل شست و شوی آن‌ها هم باهم فرق می کند.
بعضی از موکت‌ها باید با دقت خاصی شسته شوند از شوینده‌های مناسب استفاده کرد، پس لازم است که انواع موکتها را بشناسید تا بتوانیدبرای انواع موکت ها بهترین شیوه شستشوی را انتخاب کنید 

۱- موکت های طرح دار

این موکت‌ها با طرح و رنگ های متفاوتی تولید می گردند.
شستشوی این موکت ها نسبت به بقیه موکت ها مانند پرز بلند و طرح برجسته راحتتر می باشند.

۲- موکت پرز بلند 

در مناطق سردسیر از این نوع موکت استفاده می شود زیرا کف را گرم نگه می دارد.
شستشوی این موکت ها به دلیل پرزهای بلند نیاز به دقت زیادی دارد، در شستشو باید از مواد شوینده کمی استفاده کرد و مکش اب باید قوی انجام شود تا به خورد موکت نرود.

۳- موکت پرز کوتاه 

این نوع موکت‌ها برای کف اداره ها و شرکت ها استفاده می شود، زیرا دارای مقاومت و ضخامت بالایی می باشند و نسبت به موکت های دیگر بیشتر در معرض الودگی ها هستند.

۴- موکت کبریتی 

موکت کبریتی از قدیمی‌ترین نوع موکت‌ها می باشد و نسبت به بقیه موکت ها قیمت مناسب تر و قطر کمتری دارد، در هنگام شستشو باید دقت شود تمام قسمت های موکت تمیز شود.شستشوی موکت در محل

۵- موکت چمن مصنوعی 

این نوع موکت در سالن‌های ورزشی و اتاق کودک استفاده می شود، همچنین برای زیبایی تراس نیز از این موکت استفاده می گردد.

۶- موکت با نخ پلی پروپیلن و پلی استر

روی این موکت ها لکه ایجاد نمی شود و دارای مقاومت بالایی هستند، ولی گرد و خاک را جذب می کنند. موکت پلی استر دارای رنگهای متنوعی است که طرفداران زیادی نیز دارد.
شستشوی موکت هایی که در مکان های تجاری چون هتل ها و شرکت‌ها استفاده می شود نیز حائز اهمیت است، اگر قسمتی از موکت کثیف شود می‌توانید با اطلاعات کافی آنها را تمیز کنید‌.

روش های شستشو موکت درمنزل

برای شستن موکت در منزل از دو روش استفاده می‌کنند.
روش اول سنتی و غیرمکانیزه و روش دوم مکانیزه و امروزی است که در این مقاله به طور خلاصه به توضیح این دو روش می پردازیم:

۱- روش غیر مکانیزه یا سنتی

روش سنتی روشی است از قدیم الایام اکثر افراد برای شستشوی فرش و موکت های خود در منزل به کار می بردند، البته ممکن است در این روش به فرش یا موکت آسیب وارد کنید و همچنین برای استفاده از این روش باید فضای کافی در اختیار داشته باشید که با توجه به زندگی آپارتمان نشینی  تقریبا غیر ممکن است.

۲- روش مکانیزه

این روش را می توان بهترین روش شستشوی موکت به حساب آورد زیرا کیفیت بالایی دارد، در روش مکانیزه از دستگاه های مبل‌شویی و شوینده های مخصوص موکت استفاده می گردد، که باعث تمیزی خارق العاده ای می گردد.روش های شستشو موکت درمنزل
در این روش از دستگاه‌های پلیشر، بخارشوی، اسپری مکش و دستگاه بررسی استفاده می‌کنند، که هر کدام از آنهادارای ویژگی‌های منحصر به فرد می باشند و موکت را به بهترین شکل ممکن شستشو می دهند. بنابراین بهتر است روش‌ مکانیزه به جای روش سنتی استفاده کنید.

شستن موکت توسط جاروبرقی صنعتی و دستگاه پولیشر

با استفاده از دستگاه پولیشر موکت را شستشوی داده و برس زده و در نهایت توسط جاروبرقی صنعتی موکت را خشک می‌کنند.
این روش دارای طرفداران زیادی می باشد و ساختار و بافت موکت‌ سالم مانده و آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

دستگاه موکت شوی اسپری مکش

در این روش ابتدا آب و مواد شوینده را روی موکت  کثیف اسپری می‌کنند، تا لکه‌ها و کثیفی ها در آب حل شوند و سپس موکت را خشک می کنند.

شستشوی موکت با بخارشوی

در روش شستشوی موکت توسط بخار، توسط بویلر آب را در مخزن دستگاه بخار می کنند و این بخار را با فشار زیاد  روی موکت و لکه ها و کثیفی ها اسپری می‌کنند و به طور همزمان هم آبهای آلوده به مخزن آب های کثیف دستگاه ساکشن می شوند و سپس عملیات خشک شدن صورت می‌گیرد.

 دستگاه موکت‌ شویی برسی

در این روش آب و مواد شوینده را درون مخزن دستگاه شوینده می ریزند و سپس روی موکت کثیف اسپری می‌کنند.
در روش موکت شویی برسی کثیفی ها و لکه ها توسط برس از روی موکت ساییده شده و سپس دستگاه آب های کثیف را  جمع می‌کند و سپس توسط دستگاه مراحل خشک کردن موکت صورت می‌گیرد.
پس از شستشوی موکت‌ها باید مراقب باشید که موکت‌ها در معرض آلودگی قرار نگیرند.

مزایای موکت شویی در محل

مسلما شستشوی موکت در محل به وسیله روش‌های مکانیزه بسیار  آسان می باشد و نسبت به روش‌های سنتی و قدیمی است دارای مزایای بسیاری می باشد این مزایا عبارتند از :

۱- موکت ها به سرعت خشک می شوند.

۲- این روش با دستگاه بخار شستشو امکان پذیر است.

۳- شستشوی موکت توسط دستگاه‌های مدرن که با بافت موکت مناسب هستند صورت می گیرد.

۴- در این روش کف و آبهای آلوده موکت به داخل ساکشن می شود.

۵- در کمترین زمان ممکن موکت شسته می شود.

۶- این روش موکت جلوی چشم شما به صورت عمقی شسته می شود.

۷- در این روش به جا به جا کردن لوازم منزل نیازی نیست.

۸- دراین روش از تاخوردگی و چروک شدن موکت جلوگیری می شود.

اگر قصد دارید موکت خود را در محل شستشو دهید، باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید، تا موکت‌ها به نحو احسن شسته شده و تمیز گردند.
۱- نکته اول اینکه شستشوی فرش را به افراد مجرب و متخصص واگذار کنید
۲- برای شستن موکت‌ در منزل بهتر است آن را به قالیشویی ها بسپارید زیرا دارای مهارت و تجربه کافی برای شست و شوی موکت هستند و به بهترین شکل ممکن موکت ها را تمیز می کنند.
۳- قبل از  شستشوی موکت ها ابتدا باید کاملا روی انها را جارو بکشید و گرد و خاک و آلودگیها را از روی موکت برطرف کنید این کار سبب جلوگیری از  آسیب به بافت موکت می گردد.
۴- بهتر است موکت ها را روی سطح شیب دار شستشو دهید، زیرا آب ناشی از شستشوی موکت به راحتی از آن خارج گردد.مزایای موکت شویی در محل
۵- به هیچ وجه ممکن آب سرد یا داغ برای شستن موکت استفاده نگردد.
۶- برای شستشوی موکت از مواد شوینده قلیایی هرگز استفاده نکنید.
۷- پس از شستشو به منظور خشک کردن موکت نباید آن را مستقیما زیر نور خورشید قرار دهید.
۸- برای شستشوی موکت باید از شامپو فرش‌ مخصوص موکت استفاده گردد
۹- برای برطرف کردن جای لوازم سنگین روی موکت از یک تکه یخ استفاده کرده و توسط دستمال خشک موکت را خشک کنید
۱۰- اگر برای مکان های پر تردد از موکت استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را به کف مکان بوسیله چسب مخصوص بچسبانید زیرا به علت رفت و آمد جمع شده و پاره می گردند.
۱۱- برای جلوگیری از کثیف شدن موکت‌ها باید هفته ای دو بار آن ها را جاروبرقی بکشید تا کاملا تمیز شوند.
۱۲- اگر روی موکت لکه جوهر ایجاد شده باشد برای از بین بردن آن باید از ماست استفاده گردد.
۱۳- هرگز برای شستشوی موکت در محل از وایتکس و مواد شوینده ای که دارند استفاده نگردد، زیرا به بافت موکت آسیب فراوانی وارد می‌کنند.

تماس با ما