پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

طرز شستشوی مبل استیل در خانه

مبل ها انواع مختلفی دارند مانند مبل های چرمی، پارچه ای، فومی، استیل، کلاسیک و‌‌‌…  که هر کدام از آن ها هر چند وقت یک بار به شستشوی عمقی نیاز دارند تا سطح مبل کاملا تمیز و براق شود. 
۱- شستشوی مبل ها در قالیشویی
شستشوی مبل ها در قالیشویی با دستگاه های پیشرفته و مکانیزه انجام می شود و مبل کاملا تمیز و سالم به شما تحویل داده می شود.
۲- شستشوی مبل ها در منزل
برای شستشوی مبل ها در منزل ابتدا با شرایط محیطی را برای این کار محیا کنید، به طور مثال مبل ها را  باید در فضای باز مانند پشت بام، حیاط و یا در منزل در شرایطی که در معرض جریان هوا باشد قرار دهید، شوینده ی مخصوص مبل شویی را تهیه کنید، از فرچه های نرم و سبک استفاده کنید و… طرز شستشو مبل ها در منزل به صورت زیر می باشد.
۱- پس از اینکه مبل ها را در معرض هوار  آزاد قرار دادی،د توسط دستگاه آب پاش سطح مبل را خیس کرده.
۲- مقداری از شوینده را با آب سرد مخلوط کنید و با استفاده از فرچه یا توری شروع به شستن مبل کنید.
سطح مبل را به آرامی بشورید و از وارد کردن فشار بیش از حد خودداری کنید، به دلیل این که وارد کردن فشار ممکن است باعث آسیب دیدن فوم و فنر های مبل شود.طرز شستشوی مبل استیل در خانه
۳- پس از این که مبل را به خوبی با مواد شوینده شستید، با آب سرد شروع به آبکشی مبل کنید و از خارج شدن مواد شوینده از داخل مبل مطمئن شوید.
باقی ماندن مواد شوینده در مبل باعث از بین رفتن مقاومت و حالت ارتجاعی فوم مبل می شود و ممکن است مبل دچار شکستگی شود.
۴- پس از اینکه مبل را آب کشی کردید مبل را به حال شیب دار قرار دهید، تا در صورت وجود آب اضافی از مبل به خوبی خارج شود و مبل را به مدت چند ساعت در فضای باز و نسبتا گرم قرار دهید، تا رطوبت حاصل که در داخل مبل هستند تبخیر شوند.
جهت شستشوی مبلمان بهتر است از بخارشوی کمک بگیرید که اب کمتری به بافت مبل نفوذ کند.

نکات مهم در شستشوی مبلمان استیل و سلطنتی

برای شستشو مبل های استیل و سلطنتی نکاتی را باید دقت و رعایت کنید.
شستشو مبل های استیل:
۱- از شوینده ها برای تمیز کردن بخش های استیل مبل استفاده نکنید ،به دلیل این که برخورد استیل با مواد شوینده باعث کدر و تیره شدن استیل می شود، همچنین گاهی اوقات ممکن است باعث زنگ زدگی نیز شود.
۲- پس از شستشو، مبل های استیل با یک دستمال خشک قسمت های استیل را خشک کنید و نگذارید به طور طبیعی خشک شود ،زیرا پس از خشک شدن لکه های آب جای آن ها باقی می ماند و از بین بردن آن ها دشوار است.
۳- از قرار دادن مبل های استیلی در برابر نور خورشید جلوگیری کنید ،زیرا استیل در برابر نور خورشید داغ می شود و بر قسمت های دوخت مبل ممکن است آسیب وارد کند.
۴- برای شستن مبل های استیلی از شوینده های اسیدی و شیمیایی استفاده نکنید ،می توانید برای شستشو مبل های استیلی از پودر های صابون استفاده کنید، پودر های صابون ملایم هستند و درجه ی شیمیایی و اسیدی بودن آن بسیار پایین است.
رعایت کردن برخی از نکات برای شستن مبل های سلطنتی :
۱- برای شستن مبل های سلطنتی سعی کنید، کاور های تکیه گاه و نشیمن گاه مبل را با لباس شویی بشورید تا کاملا تمیز و براق شوند.کات مهم در شستشوی مبلمان استیل و سلطنتی۲- پس از شستن مبل های سلطنتی قسمت های چوبی مبل را با ،یک دستمال تمیز کاملا خشک کنید و از خیس گذاشتن آن خودداری کنید، به دلیل این که خیس باقی ماندن چوب باعث شکستن مبل می شود.
۳- از قرار دادن مبل پس از شستشو برای خشک شدن در مقابل نور خورشید خودداری کنید و سعی کنید مبل را دور از نور خورشید و در سایه قرار دهید .
۴- از قرار دادن مبل برای خشک شدن ،در محل های پر از گرد و خاک خودداری کنید، به دلیل این که زمانی که سطح مبل خیس است، گرد و خاک به راحتی بر روی مبل می نشیند و باعث تیره شدن و کدر شدن پارچه ی مبل می شود، به همین دلیل از قرار دادن مبل ها در محل های پر از گرد و خاک خودداری کنید.
۵- مبل های سلطنتی قسمت های چوبی آن زیاد است و برخورد زیاد مبل های سلطنتی با آب باعث آسیب دیدن مبل می شود سعی کنید، زمان شستشوی مبل های سلطنتی را کوتاه کنید.

تمیز کردن چوب مبل استیل

۱- قسمت های چوبی مبل های استیل را سعی کنید، هر چند وقت یک بار جارو برقی بکشید تا گرد و خاک هایی که بر روی آن نشسته می شود از بین برود، سعی کنید قسمت های درز مبل را به خوبی جارو بکشید.
۲- می توانید یک دستمال تمیز را با آب نم دار کنید و قسمت های چوبی مبل را تمیز کنید ،پس از تمیز کردن مبل با یک دستمال خشک و تمیز دیگر قسمت هایی را که تمیز کرده اید را دوباره تمیز کنید.تمیز کردن چوب مبل استیل۳- می توانید برای تمیز کردن قسمت های چوبی مبل های استیل از شوینده های ملایم و با کیفیت استفاده کنید.
برای تمیز کردن مبل با شوینده ها زیاده روی نکنید، زیاده روی در استفاده از مواد شوینده باعث خوردگی قسمت های چوبی می شود.

خدمات قالیشویی برای شستن مبلمان استیل

قالیشویی انواع سرویس مبلمان، انواع فرش ها، تابلو فرش ها، موکت ها، پرده ها و… را با دستگاه های پیشرفته ای مورد شستشو قرار می دهند.
شستشوی مبل ها و فرش و… در قالیشویی به بهترین روش و زیر نظر متخصصین انجام می شود و هیچ گونه آسیبی به وسیله ی شما وارد نمی شود.
شستشوی انواع مبل ها در قالیشویی با توجه به شرایط و جنس و نوع فرش ها متفاوت است .
 خدمات ویژه برای شستشو مبل های استیل توسط قالیشویی
۱- از بین بردن زنگ زدگی های قسمت های استیل مبل
مبل های استیلی اگر به صورت درست و اصولی نگهداری نشوند، ممکن است قسمت های استیلی آن ها دچار خوردگی و زنگ زدگی شوند.
زنگ زدن قسمت های استیلی مبل باعث از بین رفتن زیبایی مبل می شود و ارزش و کیفیت فرش پایین می آید.
 به همین دلیل در قالیشویی های معتبر یکی از خدماتی که ارائه می دهند ترمیم قسمت های زنگ زده ی مبل های استیلی می باشد.
برای ترمیم قسمت های زنگ زده از مواد های خاصی استفاده می شود و این کار توسط افراد متخصص و ماهری انجام می شود و مبل زیبایی ظاهر خود را مانند روز اول به دست می آورد.
۲- شستشوی مبل های استیلی بدون نیاز به آبکشی
شستشوی مبل های استیلی در قالیشویی بدون نیاز به آبکشی انجام می شود و پس از شستشوی مبل با مواد شوینده، با دستگاه مخصوصی اب های اضافی داخل مبل را خارج می کنند و مبل نیازی به خشک شدن در فضای باز یا قرار گرفتن در دستگاه خشک کن برای خشک شدن نیازی ندارد.
۳- استفاده از شوینده های مخصوص
برای شستشوی مبل های استیلی از شوینده هایی استفاده می کنند که جلوی زنگ زدگی قسمت های های استیلی را می گیرد.خدمات قالیشویی برای شستن مبلمان استیلاستفاده از این نوع شوینده بسیار اهمیت دارد به دلیل این که زمانی که مواد شوینده به استیل برخورد می کند ممکن است از خود واکنشی نشان دهد و دچار تغییر رنگ یا زنگ زدگی شود.
۴- تثبیت رنگ مبل های استیلی
برای شستشوی مبل های استیل قبل از شستشو اقدام به تثبیت رنگ پارچه ی مبل و رنگ استیل مبل می کنند.
برای تثبیت کردن رنگ پارچه ی مبل از شوینده های مخصوص تثبیت کننده استفاده می کنند. تثبیت کردن رنگ پارچه مبل توسط افراد ماهری انجام می شود تا مبل هنگام شستشو دچار آسیبی نشود همچنین موادی که برای تثبیت رنگ استیل استفاده می شود با موادی که برای تثبیت رنک مبل استفاده می شود متفاوت است و برای هر کدام از مواد خاص و مرغوبی استفاده می شود.
۵- خشک کردن مبل های استیل در دمای مخصوص
مبل های استیلی را پس از شستشو در دستگاه خشک کن قرار می دهند ولی دمای دستگاه را به صورت استاندارد قرار می دهند ،تا مبل هنگام خشک شدن آسیبی نبیند و استیل آن دچار داغ شدن و لب پر شدن نشود.

تماس با ما