پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

صفر تا صد خشکشویی مبلمان

مبلمان از جمله اجسام مهم در منازل به شمار می روند، که نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی منزل و همچنین در به وجود آمدن فضایی دنج و آرام دارند، بسیاری از افراد برای اینکه مبل ها دیرتر در معرض کثیفی قرار بگیرند، از کاور استفاده می‌کنند، که باعث می‌شود تا مبل ها از کثیف شدن در امان بمانند. اما استفاده از کاور های مخصوص مبلمان، باب میل همه افراد نیست، و کسانی هستند که از کاور برای مبلمان خود استفاده نمی‌کنند، پس در نتیجه مبلمان آنها زودتر در معرض کثیفی قرار خواهد گرفت.

صفر تا صد خشکشویی مبلمان

 زمانی که مبلمان کثیف می شوند، افراد باید در سریع ترین زمان ممکن اقداماتی برای تمیزی آنها نمایند، از آنجایی که ما همواره در طول شبانه روز و در ساعاتی که در منزل حضور داریم، با مبلمان تماس پوستی برقرار می‌کنیم، در نتیجه اگر آنها به خوبی تمیز نباشند و آلوده و کثیف باشند، آلودگی و کثیفی های موجود در آنها از طریق تماس پوستی، به بدن افراد وارد خواهد شد و موجب بروز بیماری های مختلف می شود. علاوه بر این موضوع، با کثیف شدن مبلمان، آنها زودتر دچار پوسیدگی می شوند و نما و جلوه اولیه خود را از دست می دهند. از این رو فرایند های مربوط به شستشو‌ی مبلمان به دو دسته تقسیم می‌شود:

۱- خشکشویی مبلمان به کمک روش های خانگی،

۲- سپردن مبلمان به مجموعه های خشکشویی معتبر.

انجام خشکشویی مبلمان در منزل

 انجام خشکشویی مبلمان در منزل به این صورت انجام می شود که، افرادی که خود تصمیم برای انجام خشکشویی مبلمان خود را دارند،

۱- ابتدا باید همه قسمت های مبلمان را جارو برقی بکشند و همه خاک موجود در پارچه مبل را از آن خارج نمایید.

۲- سپس به مرحله شروع شستشوی مبلمان می‌رسید، در این مرحله پیش از انجام هر کاری باید، برچسب حک شده بر روی مبلمان را چک کنید و آن را با دقت بخوانید. در این برچسب ذکر شده است که مبلمان باید در چه شرایطی و با چه موادی شسته شوند.

انجام خشکشویی مبلمان در منزل

۳- در این مرحله نوبت به شروع شستشو‌ی مبلمان توسط مواد شوینده می‌رسد، مواد شوینده مورد نظر را با آب حل کنید، سپس محلول به دست آمده را در یک قوطی اسپری خالی بریزد، و توسط آن مواد شوینده را بر روی سطح مبل اسپری نمایید، با انجام این روش آب و مواد شوینده وارد بافت مبل، و در نتیجه سبب پوسیدگی مبل نمی شوند. در این مرحله با استفاده از اسفنج همه قسمت های مبل ها را به خوبی تمیز کنید. اگر بخواهید با شامپو فرش، مبلمان را شستشو دهید؛ بهتر است از اسپری استفاده نکنید و کف حاصل را با اسفنج بر روی مبل کشیده.

۴- در مرحله آخر با استفاده از یک دستگاه بخار شوی، سطح مبل را به خوبی تمیز کنید.

۵- مرحله لکه بری، گاهی نیز ممکن است مبل ها علاوه بر اینکه دچار کثیفی شده اند، بر روی آنها لکه هایی نیز به وجود بیاید، در این صورت می‌توانید با استفاده از محلول سرکه سفید و جوش شیرین، لکه به وجود آمده را از بین ببرید، البته فراموش نکنید که حتما پیش از استفاده از محلول سرکه سفید و جوش شیرین، جهت لکه بری، بر روی پارچه قسمتی از مبل که در معرض دید قرار ندارد، این محلول را امتحان نمایید.

عوامل نظافت و لکه بری مبل به شکل خشکشویی

انجام نظافت مبلمان و از بین بردن لکه های موجود بر روی آنها، تاثیر بسزایی در تمیز ماندن مبلمان خواهد داشت. یکی از مهمترین نکات پس از شستشو خشک شدن کامل مبلمان می باشد. چنانچه بخشی از مبل مرطوب بماند موجب اسیب به پارچه مبل می شود.

چنانچه شما نظافت روزانه را در خصوص مبلمان منزل خود انجام دهید، آنها دیرتر در معرض کثیفی قرار خواهند گرفت، به همین خاطر پیشنهاد می شود تا به صورت مرتب سطح آنها را جارو برقی بکشید و اجازه ندهید که گرد و خاک در بافت انها نفوذ کند و باعث کدر شدن و کهنگی آنها شود. نکته تاثیر گذار بعدی در خصوص لکه هایی می باشد که بر روی مبلمان امکان دارد، ظاهر شوند، لکه هایی از قبیل ریختن انواع نوشیدنی ها، مواد خوراکی و… که ایجاد لکه بر روی مبلمان در خانه هایی که دارای کودک و یا حیوانات خانگی می باشند، به مراتب بیشتر نیز خواهد بود، به همین منظور اکیدا توصیه می‌شود تا پس از ریختن هر گونه نوشیدنی، مواد غذایی، و …. اقدام برای لکه بری مبلمان نمایید و اجازه ندهید که لکه ایجاد به عمق پارچه مبل ها نفوذ کند، و همچنین چنانچه پس از گذر مدت زمانی طولانی همچنان اقدامی برای از بین بردن لکه های موجود بر روی مبل ها نکنید، از بین بردن آن لکه تا حدی غیر قابل انجام برای شما خواهد بود.

عوامل نظافت و لکه بری مبل به شکل خشکشویی

روشی که در پیش تر به آن پرداختیم، در خصوص خشکشویی مبلمان در منزل و توسط اعضای در حال سکونت در منزل می باشد، روشی دیگری که برای شستشوی مبلمان وجود دارد، سپردن آنها به مجموعه های متخصص خشکشویی مبلمان می باشد. در کارخانه های قالیشویی معتبر، مانند قالیشویی سالار پرند، یک کادر مخصوص وجود دارد که در زمینه خشکشویی مبلمان در حال فعالیت هستند، و کار آزموده در این زمینه می باشند. زمانی که مبلمان شما نیاز به شستشو پیدا کند، می توانید با تماس گرفتن با نزدیک ترین مجموعه قالیشویی معتبر، در محله خود، سفارش خود را ثبت نمایید. تا آنها در کوتاه ترین زمان ممکن به محل شما حضور پیدا کنند. معمولا توصیه می‌شود که همیشه خشکشویی مبلمان خود را به مجموعه های مخصوص خشکشویی و شستشو‌ی مبلمان بسپارید، چرا که آنها دارای مهارت و تجربه در انجام این کار می‌باشند و می‌توانند با استفاده از بهترین و جدیدترین دستگاه های مخصوص خشکشویی مبلمان، شستشو‌ی مبل های شما را انجام دهند. از دیگر مزیت های مجموعه های خشکشویی مبلمان، این است که آنها بدون جا به جا کردن مبل ها، شستشو‌ی آنها را در منزل شما انجام می‌دهند. مراحل انجام خشکشویی مبلمان توسط مجموعه های متخصص به این صورت انجام می‌شود که:

۱- آنها پس از حضور پیدا کردن در منزل شما، و بررسی وضعیت مبلمان، نگاهی به برچسب درج شده در مبل می اندازند و جنس مبل را به خوبی شناسایی می‌کنند، سپس به صورت اصولی اقدام می کنند‌.

۲- مرحله بعدی نوبت به گرفتن گردوغبار گیری و پرزگیری مبلمان می باشد، دستگاه های مخصوص آنان عملکردی مشابه با جارو برقی دارد، البته با این تفاوت که این دستگاه ها از قدرت بسیار بالاتری برخوردار هستند و هر گونه گرد و خاک و پرز موجود در مبلمان را از بین می برند. پ

۳- سپس آنها چنانچه مبلمان شما دارای لکه باشد، باید با شناسایی لکه ایجاد شده، محلولی را درست کنند تا لکه موجود را از بین ببرد.

انجام خشکشویی مبلمان در منزل

۴- در این مرحله با استفاده از دستگاه های مخصوص شستشو‌ی مبلمان، شستشو با مواد شوینده را انجام می‌دهند، این دستگاه از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و  کف و فوم زیادی را به وجود می آورد که باعث می‌شود تا میکروب ها در کف حل شود و در نتیجه به خوبی این فرایندانجام شود.

۵- در مرحله آخر، باید با استفاده از دستگاه خشکشویی، کف و آب موجود در مبلمان را به طور کامل از بین برده و این کف و آب موجود به داخل مخزن دستگاه انتقال داده می شود.

مزایای خشکشویی مبلمان

خشکشویی مبلمان توسط متخصصان ماهر و کارآزموده دارای مزیت هایی می باشد:

۱- زمانی که خشکشویی توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه های مخصوص خشکشویی مبل صورت می‌گیرد، میزان آب و کف ریخته شده بر روی مبل کنترل می‌شود، در نتیجه مقدار آب و کف به اسکلت مبل نفوذ نخواهد کرد و از پوسیدگی آن جلوگیری خواهد شد.

۲- دستگاه های مخصوص خشکشویی مبلمان، در مرحله آخر آب و کف موجود درون مبل را به صورت کامل از آن خارج می‌نماید، به این ترتیب مبلمان زودتر خشک خواهند شد و بوی بدی نخواهند گرفت.

۳- مواد شوینده ای که مورد استفاده قرار می گیرد متناسب با نوع پارچه مبل خواهد بود، در نتیجه آسیبی به آن وارد نخواهد کرد.

نکات مهم پس از شست و شوی مبل

مبل ها از جمله لوازم مهم خانگی هستند که هم نقش کاربرد را دارند و هم نقش زینتی و لازم است همیشه در حالت تمیز و مرتب باشند. شست و شوی مبل ها لازم است هر ازگاهی انجام شود تا همیشه جلوه ی زیبا و شیک خود را داشته باشند. شست و شوی مبل ها لازم است بر طبق اصول خاص و مشخصی انجام شود تا با آسیب رو به رو نشوند.
هم چنین پس از شست و شوی مبل ها لازم است خشک شوند که خشک شدن هم دارای اصول و قواعدی است. در این مقاله قصد داریم به نکاتی که پس از شست و شوی مبل ها انجام شود بپردازیم تا بدون آسیب این کار به اتمام رسد. اگر پروسه ی خشک شدن مبل ها به خوبی انجام نشود مبل دچار آسیب می شود که شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول در خصوص خشک نشدن کامل مبل ها است که در برخی شرایط و بیش تر در شست و شو های خانگی اگر مبل ها به خوبی خشک نشوند رطوبت اضافی داخل مبل باقی می ماند که این رطوبت نه تنها بویی نامطبوع ایجاد می کند بلکه آسیبی جدی به مبل ها نیز وارد می کند و در این شرایط مبل ها قابل استفاده نخواهد بود و شخص مجبور به تعویض مبل ها خواهد شد.

نکات مهم پس از شست و شوی مبل

۲- آسیب دوم در خصوص خشک شدن بیش از حد مبل ها است که اگر مبل ها بیش از اندازه خشک شوند مبل با خشکی مطلق رو به رو می شوند و این خشکی در مبل باعث می شود دیگر قابل استفاده نباشند و از بین بروند.

لازم است روند خشک شدن مبل ها توسط افراد متخصص انجام شود تا بدون ذره ای آسیب کار خشک شدن به اتمام رسد.
مبل شویی و خشک کردن آن هم قابل اجرا در منازل است و هم در قالیشویی های معتبر که این خدمات را انجام می دهند  که لازم است توسط افرادی که متخصص و مهارت دیده هستند انجام شوند چرا که این لوازم حساس است و باید تمام نکات در خصوص آن ها رعایت شود.

تماس با ما