پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شیرازه دوزی فرش های ماشینی و دستبافت

شیرازه دوزی فرش ها به خاطر حفظ مقاومت و حفظ بافت فرش انجام می شود. با شیرازه دوزی بافت فرش و گره های فرش کاملا محکم و سالم می ماند و در گذر زمان بافت و سطح فرش دچار تغییر نمی شوند.
شیرازه دوزی برای انواع فرش های ماشینی و دستبافت انجام می شود، معمولاً پس از اتمام رسیدن عملیات بافت فرش اقدام به شیرازه زنی فرش ها می کنند.
فرش های ماشینی توسط دستگاه های مکانیزه بافته می شوند و پس از اتمام بافت توسط دستگاه های خاصی شروع به شیرازه زنی آن ها می کنند. فرش های دستبافت به دلیل این که هنر دست است و برای بافت آن از دستگاه ها استفاده نمی کنند، پس از اتمام بافت فرش، فرش را به یک مرکز معتبر برای شیرازه زنی تحویل می دهند.
شیرازه زنی فرش های دستبافت به صورت دستی و ماشینی انجام می شود. شیرازه زنی ماشینی توسط دستگاه انجام می شود و فرش در مدت زمان کمی تحویل شما داده می شود ولی شیرازه زنی فرش ها به صورت دستی زمان بر است و زمان بیشتری طول می کشد.
با انجام شیرازه دوزی خواب فرش ها تغییری نمی کنند و به صورت ثابت می مانند.
شیرازه ها رنگ و جنس های متفاوتی دارند و می توان نسبت به رنگ های فرش رنگ شیرازه را انتخاب کرد. شیرازه دوزی فرش ها باعث می شود فرش ظاهر و نمای خاص تری داشته باشد و عملیات بافت فرش کامل شود.

شیرازه دوزی فرش های ماشینی و دستبافت

فرش های دستبافت نسبت به فرش های ماشینی اهمیت بیشتری دارند و افراد سعی می‌ کنند همیشه کیفیت فرش دستبافت خود را حفظ کنند، یکی از کار هایی که می توان برای حفظ کیفیت فرش های دستبافت انجام داد شیرازه زنی آن ها می باشد.
با شیرازه زنی فرش های دستبافت مقاومت آن ها بالا می رود و احتمال ساییدگی فرش ها کمتر می شود. شیرازه زنی فرش ها در مرکز های معتبر و قالیشویی ها نیز انجام می شود.
شیرازه دوزی فرش های دستبافت و ماشینی در قالیشویی با دستگاه های مخصوص و زیر نظر متخصصین انجام می شود و قبل از شیرازه دوزی ابتدا فرش شما را بررسی می کنند تا نوع و رنگ شیرازه با طرح و نقش و رنگ فرش هم خوانی داشته باشد.

روش ها و انواع حاشیه دوزی فرش

حاشیه دوزی فرش ها انواع و روش های مختلفی دارند که نسبت به نوع فرش و متراژ فرش با یک دیگر متفاوت است. به طور مثال فرش هایی که متراژ ان ها کوچک تر هستند از شیرازه های باریک تر و ظریف تری استفاده می کنند تا شیرازه و فرش با یک دیگر هم خوانی داشته باشند.
حاشیه دوزی فرش ها انواع مختلفی دارند و نسبت به فرش حاشیه دوزی انجام می شود. یکی از حاشیه ها حاشیه ی باریک است که در قسمت های انتها و ابتدای فرش بافته می شود و طرح و نقش های متفاوتی دارد و نسبت به طرح و نقش و رنگ های به کار برده در بافت فرش رنگ حاشیه انتخاب می شود.
حاشیه دوزی فرش های دستبافت و ابریشمی نسبت به فرش های ماشینی خاص تر است و از مدل های خاصی استفاده می کنند.
انواع حاشیه های فرش های دستبافت و ابریشمی شامل موارد زیر می شود.

۱-حاشیه فرش ها با طرح جانواران

گاهی اوقات طرح و نقشی که بافت فرش های دستبافت انتخاب می شود شامل نقش های جانواران می باشد به همین خاطر برای حاشیه ی آن ها از طرح های جانوارانی مانند آهو، گوزن و ‌… استفاده می کنند.

۲- حاشیه فرش ها با طرح سرامیکی و موزائیکی

نقش و طرح قالی ممکن است به صورت موزائیکی و سرامیکی باشد و برای حاشیه زنی این نوع فرش ها از طرح های موزائیکی که شامل نقش های هندسی هستند، استفاده می کنند.

روش ها و انواع حاشیه دوزی فرش

۳- حاشیه فرش ها با طرح گل

بافت فرش های دستبافت طرح های متفاوتی دارد ولی رایج ترین طرحی که برای بافت فرش ها انتخاب می شود طرح گل و گلدان می باشد. به همین خاطر برای حاشیه زنی این نوع از فرش ها حاشیه را به صورت گل و گلدان می زنند تا در آخر  نمای فرش به صورت یک دسته گل کامل باشد.

۴- حاشیه فرش ها با طرح مستطیل

یکی از طرح های حاشیه زنی فرش های دستبافت طرح مستطیل یا بختیاری است که طرح آن بر روی فرش به صورت مستطیلی هایی هستند که ضلع های کوچک آن مقداری منحنی هستند و شیب دارند.

۵- حاشیه فرش ها با طرح پروانه

حاشیه فرش ها با طرح و نقش پروانه ها و شاپرک ها جزء زیبا ترین حاشیه ی فرش های دستبافت هستند. طرح و نقش شاپرک ها و پروانه ها در قسمت های حاشیه ی فرش بافته می شود ک طرح و نمای بسیار زیبایی دارد.
انواع حاشیه های فرش های ماشینی توسط دستگاه های خاصی انجام می شود و حاشیه زنی فرش های دستبافت توسط افراد ماهر و با سابقه انجام می گردد تا حاشیه ی فرش ها کاملا استاندارد و قرینه باشند.
قرینه بودن حاشیه ها با یک دیگر باعث می شود ظاهر فرش زیبا تر شود و بر ارزش آن افزوده شود.

شیرازه دوزی فرش های ابریشمی

فرش های ابریشمی جزء زیبای ترین فرش ها می باشند و بسیار گران قیمت هستند. نحوه نگهداری فرش های ابریشمی با فرش های ماشینی و دستبافت بسیار متفاوت است و نکات خاصی را باید رعایت کنیم.
بافت فرش های ابریشمی طبق قواعد و اصول خاصی انجام می شود و در صورت هر گونه خطایی باعث آسیب دیدن فرش های ابریشمی می شود.
فرش های ابریشمی بسیار حساس هستند و در نگهداری آن ها کم کاری کنید باعث آسیب رساندن به فرش می شوید.
به طور مثال فرش های ابریشمی نسبت به گرمای زیاد یا سرمای زیاد حساس هستند و باید سعی کنید همیشه هوای منزل را معتدل نگه دارید همچنین فرش های ابریشمی نسبت به نور آفتاب نیز حساس هستند با تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به فرش، فرش دچار تغییر رنگ می شود و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد.
بافت فرش های ابریشمی توسط افراد ماهر و با تجربه و زیر نظر متخصصین انجام می شود تا فرش به صورت حرفه ای بافته شود.

شیرازه دوزی فرش های ابریشمی
پس از اتمام مراحل بافت فرش های ابریشمی برای حفط کیفیت فرش و مقاومت و دوام فرش، محکم نگه داشتن گره های فرش و شل نشدن بافت فرش اقدام به شیرازه زنی فرش می کنند.
شیرازه زدن فرش ها باعث می شود که بافت فرش محکم بماند و فرش باز نشود. در صورت نزدن شیرازه بافت فرش شل می شود و فرش دچار ساییدگی می شود و باید فرش را برش دهید و اقدام به شیرازه زنی فرش کنید.
شیرازه زنی فرش های ابریشمی یک کار بسیار تخصصی و حرفه ای است و با استفاده از دستگاه های مخصوص و مکانیزه و به صورت کاملا دقیق انجام می شود.
شیرازه زنی فرش های ابریشمی به دقت بسیار زیادی احتیاج دارد و در صورت هر گونه خطایی فرش دچار آسیب می شود و از ارزش و کیفیت اولیه آن کاسته می شود به همین خاطر برای انجام شیرازه دوزی فرش فرش حتما به متخصص این کار مراجعه کنید تا شیرازه دوزی فرش ها به بهترین نحو ممکن انجام شود.

انواع شیرازه دوزی

شیرازه دوزی انواع مختلفی دارد ولی رایج ترین آن ها شیرازه زنی به صورت دستی و ماشینی می باشد. شیرازه پس اتمام مراحل بافت فرش برای حفظ دوام و مقاومت فرش و افزایش زیبایی آن انجام می شود. شیرازه زنی به صورت ماشینی توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود.
شیرازه زنی به صورت دستی توسط افراد ماهر و کار بلد انجام می شود. شیرازه زنی به صورت دستی سخت است و نیاز به حوصله ی بیشتری دارد معمولا برای فرش های دستبافت، شیرازه زنی به صورت دستی را انتخاب می کنند تا فرش کیفیت بالایی داشته باشد و ارزش آن بالا تر شود.

انواع شیرازه دوزی
زیرا فرش های دستبافت از اهمیت بالایی برخوردار هستند و حفظ کیفیت اولیه آن ها بسیار مهم است. شیرازه زنی فرش های ماشینی پس از تمام شدن مراحل بافت فرش در همان زمان انجام می شود، فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستبافت مقاومت کمتری نسبت به شرایط جوی دارند و به همین دلیل شیرازه زنی فرش های ماشینی بسیار مهم است.

شیرازه زنی ها یک کار تخصصی می باشد و اگر تصمیم به شیرازه زنی فرش های دستبافت خود گرفته اید حتما به یک مرکز معتبر و حرفه ای و درجه یک مراجعه کنید تا شیرازه ها دقیقا متناسب با فرش شما انجام می شود.

ترمیم شیرازه فرش ماشینی

اگر بخواهیم شیرازه فرش ها را مورد تعریف قرار دهیم، می توان گفت که حاشیه های باریکی که در دو سوی فرش ها به صورت عمودی قرار گرفته اند و به انتهای پود فرش منتهی می شود، شیرازه گفته می‌شود. رنگ شیرازه فرش ها با توجه به رنگ زمینه فرش انتخاب می‌شود، و جنس آن نیز معمولا از پشم و کرک می باشد. شیرازه فرش های ماشینی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی دچار آسیب دیدگی هایی شوند، عواملی همچون، استفاده طولانی مدت از فرش ها، پوسیدگی فرش ها و.. که در نتیجه نیاز به ترمیم و یا رفوگری را پیدا می نمایند.

ضرورت انجام ترمیم شیرازه فرش های ماشینی

توصیه می‌شود حتما زمانی که شیرازه فرش هایتان دچار آسیب دیدگی شد، سریعا برای ترمیم آنها اقدام کنید، چرا که در صورتی که شیرازه فرش ها دچار آسیب دیدگی شوند مضاف بر آنکه جلوه و نمای اصلی فرش به زیر سوال کشیده می‌شود، می‌تواند سبب شود که بافت فرش نیز بهم بخورد چراکه اصلی‌ترین وظیفه شیرازه ها محافظت از بافت و تاروپود فرش می‌باشد.

ترمیم شیرازه فرش ماشینی

امروزه یکی از خدمات اصلی مجموعه قالیشویی های معتبر، در خصوص ترمیم شیرازه فرش های ماشینی می باشد، پس به راحتی می‌تواند در این صورت فرش های خود را به نزدیک ترین مجموعه قالیشویی معتبر بسپارید.

چگونگی و مراحل ترمیم شیرازه فرش های ماشینی

برای انجام فرایند ترمیم شیرازه فرش های ماشینی، در گام اول حضور رفوگران ماهر و باتجربه یک لازمه اصلی به شمار می رود، چرا که این کار نیازمند تخصص و مهارت بسیار زیادی می باشد. رفوگر مربوطه می بایست شیرازه  قبلی را به طور کامل از فرش جدا نموده، وشیرازه جدید را مطابق همان شیرازه قبلی به فرش دوخته شود.

قیمت شیرازه دوزی فرش در تهران

شیرازه دوزی فرش ها فرایندی است که در مجموعه قالیشویی های معتبر توسط متخصصان صورت می‌گیرد. برای اطلاع از قیمت شیرازه دوزی فرش هایتان می توانید از چندین روش کمک بگیرید.

قیمت شیرازه دوزی فرش در تهران

۱- مراجعه به سایت رسمی نزدیک ترین مجموعه قالیشویی معتبر در نزدیکی محل زندگی خود.

۲- برقراری تماس تلفنی با تیم پشتیبانی مجموعه قالیشویی مورد نظر.

تماس با ما