پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شست و شوی ادرار حیوانات از روی فرش

فرش ها لوازمی پرکاربرد و زینتی در تمام منازل هستند، که به صورت گسترده ای در منازل پهن است و همین باعث می شود، در معرض آلودگی و کثیفی بیش تر قرار بگیرد و همان طور که ذکر کردیم فرش ها زینتی هم هستند و جز لوازمی قرار می گیرند، که در زیبا تر نشان دادن منازل نقش بسیار مهمی دارد. به گونه ای که نما را دو چندان می کند به همین دلیل با این تفاسیر تمیز بودنشان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. در برخی مواقع شرایطی ایجاد می شود، که فرش در معرض عوامل آلوده کننده قرار می گیرد. که در این مقاله قصد داریم به یکی از این موارد بپردازیم‌.

شست و شوی ادرار حیوانات از روی فرش

ادرار حیوانات یکی از آلودگی ها است که ممکن است در اثر ورود و زندگی حیوانات خانگی اتفاق بیفتد. اشخاصی که در منزل خود حیوان خانگی دارند، بیش تر در معرض این آلودگی هستند و ممکن است در هر قسمت از فرش این اتفاق ایجاد شود. که باید سریعا به پاک کردن آن پرداخته شود. چرا که این آلودگی از نظر شرعی جز نجاست محسوب می شود و لازم است که به سرعت برطرف شود. هم چنین این ادرار به صورت لکه بر روی فرش ایجاد می شود. که یا به صورت یک لکه ی نسبتا بزرگ است و یا به صورت چند لکه است و اگر به تمیز کردن این لکه ها پرداخته نشود، بر روی فرش باقی می مانند و حتی به فرش ممکن است آسیب برساند. فرش ها لوازمی حساس هستند که در صورت مواجه شدن با عوامل آسیب رسان ممکن است از بین بروند، ادرار حیوانات هم یکی از این عوامل آسیب رسان است که می تواند برای فرش های حساس از جمله فرش های دستباف مشکلاتی علاوه بر آلودگی و کثیفی، در تار و پودهای فرش ایجاد کند. که البته جدا از تمام این موارد بویی نامطبوع را ایجاد می کند، که برای اشخاص منزل می تواند بسیار ناگوار باشد. که روش هایی برای از بین بردن ادرار حیوانات وجود دارد، که در قسمت های بعدی به این روش ها و نحوه ی انجام آن ها می پردازیم.

نحوه ی شست و شوی فرش های آغشته به ادرار حیوانات

 می توانید با استفاده از چند روش ساده در کوتاه ترین زمان به پاک کردن آن بپردازید. این روش ها بسیار ساده و خانگی هستند و لازم به پرداخت هزینه های بالا نمی باشد که شامل موارد زیر می باشد:

۱- اولین مورد این است که ابتدا شما باید دستمالی را جهت خشک کردن رطوبت ادرار حیوانات از روی فرش استفاده کنید. تا این رطوبت به قسمت های دیگر نفوذ نکند و سپس از مواد شوینده هایی که در دسترس دارید، می تواند محلول کف مانند را بسازید و بر روی محل مورد نظر ریخته و به کمک دستمال خشک و تمیز پاک کنید. این روش برای پاک کردن موثر است و بوی نامطبوع آن را هم به آسانی می گیرد.

نحوه ی شست و شوی فرش های آغشته به ادرار حیوانات

۲- و اما روش اصولی تر در این خصوص که نجاست ادرار حیوانات را هم به طور کامل پاک می کند، ترکیباتی از مایع ظرفشویی، آب، سرکه سفید است. که به مقدار معین از هر کدام را داخل ظرفی ریخته و مخلوط می کنیم و سپس به صورت اسپری کردن محلول را بر روی محل مورد نظر ریخته و به کمک دستمالی تمیز و خشک محل را تمیز و خشک کنید، تا به طور کامل تمیز و برطرف شود. نکته ای را در نظر بگیرید که قبل از استفاده از هر محلولی ابتدا فرشتان را بررسی کنید و تست کنید که فرش واکنشی در مقابل محلول نشان ندهد و دچار آسیب نشود. به خصوص اگر فرش دستباف و یا عتیقه ای و کهنه باشد. چرا که این فرش ها از حساسیت بیش تری برخوردارند.

۳- مورد سوم هم استفاده از آب اکسیژنه است، که ابتدا مایع ظرفشویی و جوش شیرین و آب اکسیژنه را به میزان معین با هم مخلوط کرده و بر روی فرش و محل ادراری قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی محل باقی بماند و سپس به کمک دستمال و یا اسفنج بر روی آن بکشید تا به طور کامل برطرف شود.

این موارد ذکر شده در برابر ادرار حیوانات به خوبی عمل می کند و به طور کامل می تواند از روی فرش از بین ببرد و شما می توانید با پرداخت کم ترین هزینه فرش را تمیز کنید و لکه را هم از بین ببرید و این روش ها کاملا در دسترس هستند که در هر شرایطی قابل اجرا می باشند.

ارائه ی خدمات شست و شوی ادرار حیوانات از روی فرش

و اما در رابطه با خدمات شست و شویی که قالیشویی ها در این زمینه ارائه می دهند، هم هست که این مورد در هر زمانی قابل استفاده است. اما می توانید زمانی از این خدمات استفاده کنید، که لکه ی ادرار حیوانات کمی قدیمی شده است و یا به صورت لکه لکه چند قسمت از فرش را در بر گرفته و یا حتی فرش به طور کلی نیاز به شست و شو دارد و لکه ی ادرار هم ایجاد شده است. که در این شرایط بهترین گزینه قالیشویی ها هستند. قالیشویی ها از جمله قالی شویی در پرند با در اختیار داشتن مواد شوینده های مخصوص و از همه مهم تر دستگاه ها و تجهیزات مجهز فرش ها را در بالاترین کیفیت شست و شو می دهند و از همه مهم تر به برطرف کردن ادرار حیوانات که خود جز نجاست است و از نظر شرعی مشکل دار است می پردازند. ادرار حیوانات به طور کلی هنگامی که بر روی فرش ریخته می شوند، سفت و سخت می شوند و به راحتی قابل تشخیص هستند. که هم این مورد به وضوح مشخص است و هم رنگ آن که به رنگ طبیعی ادرار، زرد می باشد.

ارائه ی خدمات شست و شوی ادرار حیوانات از روی فرش

اگر فرش دستباف و عتیقه ای با این مشکل رو به رو شد، سعی کنید، از خدمات شست و شوی قالیشویی ها استفاده کنید. چرا که بافت حساس این فرش ها ممکن است در اثر استفاده از روش های خانگی از بین بروند و تار و پود آن ها دچار مشکل شوند. به همین دلیل در قالیشویی ها زیر نظر کادر حرفه ای که آشنایی کامل را با تمام جنس های فرش و ابزار آلات مخصوص دارند، انجام شود و هیچ گونه آسیبی هم به فرش وارد نخواهد شد. فرش هایی که با ادرار حیوانات درگیر هستند، معمولا در قالیشویی ها به روش اعلا شویی شسته می شوند. چرا که ادرار حیوانات علاوه بر این که کثیفی ایجاد می کند، بویی بسیار نامطبوع هم دارند که ممکن است در اثر یک بار شست و شو به طور کامل برطرف نشود. به همین دلیل از اعلا شویی استفاده می شود. یعنی فرش دو بار به طور کامل شسته می شود و این مورد نه تنها آسیبی ایجاد نمی کند، بلکه فرش به صورت کامل تمیز و پاک می شود و بوی ناخوشایند آن هم کاملا برطرف می شود.

رفع بوی بد ادرار از روی فرش

در ادرار حیوانات به طور کلی به دلیل این که اوره ی بسیار بالایی دارد، بوی بسیار ناخوشایندی دارد. به طوری که قابل تحمل نبوده؛ به همین دلیل در اولین فرصت باید خیسی آن را بگیرید تا بو بیش تر نشود و این کار را می توانید با دستمال تمیز و یا اسفنج انجام دهید و سپس به رفع کامل آن بپردازید. تنها مواد شوینده هایی که می تواند ادرار حیوانات را تمیز و پاک کند، مواد شوینده هایی است که آنزیم دارند. چرا که بوی ادرار را کامل از بین می برند و این مواد شوینده ها در بازار به راحتی قابل خریداری می باشد و اما روش های خانگی هم در این خصوص وجود دارد، که می توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید؛ که لازم است این دو محلول را با یکدیگر ترکیب کنید. اما این مورد تنها در زمانی می تواند نتیجه ی مطلوبی ایجاد کند، که مدت طولانی از لکه نگذشته باشد. چرا که با گذر زمان لکه سر سخت می شود و پاک کردنش بسیار سخت می شود. اگر با روش خانگی برطرف نشد، از مواد شوینده ی آنزیم دار باید استفاده شود. برای استفاده از جوش شیرین و سرکه لازم است ابتدا جوش شیرین را بریزید و پس از گذر ۱۰ دقیقه سرکه را اضافه کنید و سپس به طور کامل پاک کنید. این مورد قابل دسترس بوده و لازم است در خصوص پاک کردن، سرعت عمل داشته باشید.

تماس با ما