پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش کناره ماشینی

فرش ها در اندازه ها، ابعاد و متراژ های مختلفی وجود دارند و یکی از انواع فرش ها، فرش های کناره می باشد. از فرش های کناره بیشتر اوقات برای راهرو ها یا مکان های باریک یا زیر مبل و فضای های کوچک، آشپز خانه ها و.‌‌.. استفاده می کنند، تا بتوانند تمامی فضای منزل را بپوشانند. برای شستشوی فرش کناره ماشینی بهتر است برخی نکات را رعایت کنید:

۱- لکه ها را از بین ببرید.

قبل از این که شروع به شستشوی فرش کناره کنید، ابتدا لکه ها را با مواد شوینده مخصوص از بین ببرید. برای از بین بردن لکه های می توانید از شوینده های مختلفی استفاده کنید. به طور مثال از شامپو فرش، محلول های خانگی، تاید دستی و… .

۲- فرش را جارو بکشید.

قبل از شستشوی فرش کناره حتما سطح فرش را به خوبی جارو بکشید، تا تمامی گرد و خاک و زباله های ریز و درشت از سطح فرش برداشته شود، تا بتوانید به راحتی فرش را بشورید. جارو نکردن فرش باعث می شود که زباله ها هنگام شستشو به داخل الیاف فرش نفوذ کنند و به راحتی نتوانید آن ها را خارج کنید.

شستشوی فرش کناره ماشینی

۳- تست مواد شوینده

اگر تصمیم گرفته اید که فرش کناره های خود را در منزل بشورید حتما قبل از شستشو، مواد شوینده ای که می خواهید فرش را شستشو دهید را، تست کنید تا پس از شستشو فرش دچار مشکلی نشود. برای تست کردن، مقداری مواد شوینده را با آب مخلوط کنید و گوشه ای از فرش را بشورید و آبکشی کنید. اگر پس از آبگیری، فرش دچار تغییر رنگ یا رنگ دادگی نشد، می توانید اقدام به شستن فرش خود کنید.

۴- نحوه خشک کردن

فرش های کناره ابعاد آن نسبت با فرش های دیگر متفاوت است و این نوع فرش ها معمولا دارای عرض کمتر و طول بیشتر هستند و برای خشک کردن آن ها نمی توانید به راحتی آن را خشک کنید. پس از آبگیری فرش را لول کنید تا آب اضافی آن به طور کامل خارج شود و سپس اقدام به خشک کردن آن کنید.

۵- دمای آب

برای شستشوی فرش کناره، از آب خیلی سرد یا آب گرم استفاده نکنید. آب ولرم بهترین درجه برای شستشو فرش های کناره می باشد. شستشوی فرش کناره با آب گرم یا آب خیلی سرد باعث آسیب دیدن فرش می شود و سعی کنید دمای آب را به صورت ولرم قرار دهید و شروع به آبکشی و آبگیری فرش خود کنید.

برای شستشوی فرش کناره می توانید از روش های مختلفی و شوینده های متفاوتی استفاده کنید.

۱- شستشوی فرش کناره در قالیشویی

یکی از روش های شستشوی فرش کناره، تحویل فرش ها به قالیشویی می باشد. در قالیشویی مانند قالیشویی سید در پرند فرش ها به روش های خاصی شسته می شوند و برای خشک کردن آن ها از دستگاه های مخصوصی استفاده می کنند، تا فرش پس از خشک شدن دچار بوی بد و زردی ریشه ها و… نشود.

۲- شستشوی فرش کناره در منزل

یکی دیگر از روش های شستشوی فرش کناره، شستن آن ها در منزل می باشد. برای شستن فرش های کناره در منزل بهتر است، نکاتی را رعایت کنید و از شوینده هایی استفاده کنید، که به فرش آسیبی وارد نمی کند. فرش های کناره نسبت به فرش های دیگر از ضخامت کمتری برخوردار هستند و امکان آسیب دیدن آن ها زیاد است.

برای شستشو فرش های کناره می توانید از روش های مختلفی و شوینده های متفاوتی استفاده کنید.

۳- تمیز کردن سطح فرش با شامپو فرش

یکی از روش هایی که می توانید سطح فرش را تمیز کنید، استفاده از شامپو فرش می باشد. مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با یک اسفنج یا فرچه، سطح فرش را تمیز کنید و پس از این که فرش را تمیز کردید، حتما اقدام به خشک کردن فرش کنید.

فرش کناره ماشینی چیست و چه ابعادی دارد؟

فرش کناره یکی از انواع فرش ها است و که معمولا برای پوشاندن فضا های باز که کوچک هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. فرش های کناره در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند:

۱- فضای های باز یا باریک اتاق خواب ها

معمولا بین دو تخت یا کمد و تخت فضای کمی خالی می ماند که افراد می توانند این فضا را با فرش های کناره پر کنند.

۲- آشپر خانه ها

یکی دیگر از محیط هایی که می توانید از فرش های کناره استفاده کنید، آشپز خانه ها می باشد. اگر محیط آشپز خانه شما کوچک است و فضای زیادی ندارد و علاقه دارید که کف آن را حتما با فرش پر کنید می توانید از این نوع فرش ها استفاده کنید.

فرش کناره ماشینی چیست و چه ابعادی دارد؟

۳- راهرو و راه پله ها

فرش های کناره در انواع طرح و نقش و ابعاد های مختلفی هستند و یکی از مکان هایی که می توان از این فرش ها به راحتی استفاده کرد، فرش های کناره می باشد. فرش های کناره به دلیل شکل و ظاهر و ابعادی که دارند می توانید نسبت به اندازه پله ها و راهرو از آن ها استفاده کنید.

فرش های کناره در متراژ و ابعاد ها و جنس های مختلفی وجود دارند. اگر فرش کناره شما دستبافت باشد می توانید به راحتی متراژ و اندازه آن را تغییر دهید و با سایز دلخواه فرش خود را سفارش دهید. ولی فرش های کناره ماشینی فقط در ابعاد یک متر در دو متر و سه متر در چهار متر بافته می شود و در بازار وجود دارد. البته یکی از سایز های سفارشی فرش های کناره ماشینی عرض یک و نیم متر است، که برای محیط های عریض تر استفاده می شود.

تفاوت شستشوی فرش کناره ماشینی با فرش ها

فرش ها معمولا در متراژ های شش متری، نه متری، دوازده متری و هیجده متری و…. وجود دارد و هر چقدر متراژ فرش های ماشینی بالا تر رود، نحوه شستشوی فرش کناره سخت تر و وقت گیر تر می شود و نمی توانید خودتان اقدام به شستشو آن کنید و برای شستن آن ها باید به قالیشویی ها مراجعه کنید، تا با دستگاه های مخصوص فرش را مورد شستشو قرار دهند و با دستگاه های خشک کن، فرش را خشک کنند. فرش هایی که متراژ ان ها بالا است باید به طور کامل خشک شوند و اگر خیس بمانند، دچار پوسیدگی و ساییدگی و کپک زدگی می شود. به همین دلیل اگر فرش شما متراژ ان بالا است، برای شستشو آن حتما به قالیشویی های معتبر مراجعه کنید.

فرش های کناره ماشینی، عرض آن ها معمولا با اندازه استاندارد است؛ ولی طول آن نسبت به نیاز مشتری قائل تغییر است و نسبت به اندازه ای مشتری می خواهد فرش را برش می دهند و انتهای فرش را با دستگاه می دوزند تا احتمال باز شدن گره های فرش کمتر شود. نگهداری این گونه فرش ها مقداری سخت تر است و باید حواستان باشد، که گره های فرش هیچ ضربه و آسیبی نبیند. به دلیل این که باعث می شود فرش در گذر زمان نابود شود.

فرش های کناره به دلیل این که طول آن ها زیاد است، شستشو آن ها در قالیشویی راحت تر و آسان تر انجام می شود. معمولا برای شستشوی فرش کناره نکات خاصی را رعایت می کنند. به طور مثال:

۱- برای شستشوی فرش کناره همیشه از عرض فرش شروع به شستن فرش می کنند و از قسمت طولی هیچ وقت فرش را نمی شورند. شستشوی فرش کناره از قسمت طولی باعث می شود، که بافت فرش آسیب ببیند و گره های فرش باز شود. بنابرین شستن فرش های کناره از قسمت عرض بسیار مهم است.

۲- اگر فرش کناره دستبافت باشد، شستشو آن را به متخصصین می سپارند، تا از هرگونه آسیب احتمالی برای فرش جلوگیری شود.

شستشو فرش های کناره

۳- آبگیری فرش های کناره به این صورت است، که از ابتدای قسمت عرضی فرش شروع به آبگیری می کنند و هر تیکه را که آب می گیرند، لول می کنند تا به انتهای فرش برسند.

۴- برای خشک کردن فرش های کناره، فرش را در دستگاه بخار قرار می دهند، که فرش دچار شکستگی نشود. فرش کناره به دلیل طول زیادی که دارد، امکان شکستگی آن هنگام شستشو و آبگیری زیاد است.

۵- فرش های کناره برعکس فرش های دیگر ریشه ندارند، ولی اگر به صورت نادرست و از شوینده های قوی برای شستشوی آن استفاده کنید، کناره های فرش کدر و زرد رنگ می شود. به همین دلیل اگر برای شستن فرش های کناره خود به قالیشویی ها مراجعه نمی کنید، حتما قبل از شستشو اطلاعات خود را بالا ببرید، تا از کیفیت فرش خود حفاظت کنید.

تماس با ما