پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش با پودر صابون

شستشوی فرش ها هر چند وقت یک بار، برای تمیزی و حفظ کیفیت و زیبایی فرش ها لازم است، شستشوی فرش ها به دو صورت قابل اجرا است :
۱- شستشوی انواع فرش ها در قالیشویی
با دستگاه ها و شوینده های مختلف
در قالیشویی های معتبر و با سابقه شستشوی انواع فرش ها نسبت به نوع، جنس، درجه ی سلامتی فرش و… با شوینده های مختلفی انجام می شود.
برای شستشوی فرش ها در قالیشویی از شوینده های مرغوب و با کیفیتی استفاده می کنند، مانند پودر صابون، پودر های آنزیم دار و…
شستشوی فرش ها با پودرهای صابون هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کند، به دلیل این که پودر های صابون ملایم هستند و شوینده ای اسیدی و شیمیایی نمی باشد.
۲- شستشوی فرش ها به صورت سنتی در منزل
شستشوی فرش ها در منزل مانند قدیم انجام می شود و برای شستشوی فرش ها می توان از شوینده های متفاوتی استفاده کرد ولی قبل از شستشوی فرش ها درباره فرش خود، اطلاعاتی به دست بیاورید و اطلاعات خود را برای نحوه ی شستشوی فرش بالا ببرید و از شوینده ی مناسب فرش خود استفاده کنید.
از پودر های صابون ،برای شستشوی فرش ها در منزل نیز به راحتی می توانید استفاده کنید.
پودر های صابون انواع مختلفی دارند و برای هر نوع فرش و مقدار آلودگی ها درجه ی لکه بری آن متفاوت است و می توانید نسبت به نوع فرش خود پودر صابون مخصوص فرش خود را تهیه کنید، به طور مثال پودر صابون فرش های ماشینی و دستبافت با یک دیگر متفاوت است.شستشوی فرش با پودر صابونبهترین شوینده ای که می توان، برای شستشوی فرش های دستبافت استفاده کرد، پودر های صابون می باشد به دلیل این که:
۱- پودر های صابون دارای آنزیم های بسیار قوی نمی باشد و رنگ دانه ها و الیاف فرش دستباف آسیبی وارد نمی کند.
۲- پودر های صابون جزء شوینده های ملایمی هستند و بیشتر لکه ها را از بین می برد.
۳- هزینه مناسبی نسبت به مابقی مواد شوینده دارند.

پودر صابون چیست ؟

پودر صابون جزء شوینده های پر طرفدار می باشد ،به دلیل این که با استفاده از پودر صابون تمامی لکه های قدیمی و ماندگار را می توان به راحتی از بین برد.پودر صابون چیست ؟پودر صابون همانطور که از نامش پیدا است صابون رنده شده است که با دستگاه های مخصوص صابون های خاصی را پودر می کنند و با فرمولاسیون های خاصی این شوینده را تولید می کنند. از پودر صابون برای شستشوی مبل، موکت، فرش، پرده، لباس و… می توان استفاده کرد و با استفاده از آن نیازی به مواد شوینده ی دیگری نیست به دلیل این که پودر صابون به راحتی لکه ها را از بین می برد و سطح فرش را تمیز و براق می کند.

ویژگی های پودر صابون

پودر های صابون انواع مختلفی دارند و برای شستشوی هر چیزی می توان استفاده کرد، شستشوی مبل، پرده، فرش، موکت، تابلو فرش ها و..‌ استفاده کرد.
از ویژگی های پودر صابون برای شستشوی هر بخش می توان موارد زیر را نام برد.
۱- ویژگی شستشوی مبل با پودر صابون
برای شستشو مبل ها از شوینده های مختلفی می توان استفاده کرد ولی شستشوی آن ها با پودر صابون به دلیل ملایم بودن این شوینده هیچ آسیبی به سطح و بافت مبل وارد نمی شود.
شستشوی مبل با پودر صابون باعث می شود که تمامی لکه هایی که بر اثر چکه شدن مایعات به وجود آمده کاملا از بین بروند.
۲- ویژگی شستشوی پرده ها با پودر صابون
پرده ها به دلیل محلی که قرار می گیرند گرد و خاک بیشتری بر روی آن نشسته می شود و باعث تیره تر شدن نما و رنگ پرده می شود، به همین دلیل شستن پرده ها با پودر صابون باعث سفید شدن و تمیز شدن و براق شدن پرده ها می شود و بر نرمی و لطافت پارچه می افزاید.
۳- ویژگی شستشوی موکت ها با پودر صابون
موکت ها به دلیل بافت ریز و متراکمی که دارند آسیب پذیر تر هستند و اگر به صورت اصولی و با شوینده های اسیدی شسته شوند آسیب می بینند و کیفیت و کارآیی خود را از دست می دهند.
به همین دلیل شستشوی موکت ها با پودر صابون آسیبی به بافت و الیاف موکت وارد نمی شود و باعث تمیز شدن اصولی آن می شود.
۴- ویژگی شستشوی فرش ها با پودر صابون
از پودر صابون برای شستشوی فرش های ماشینی، ابریشمی، دستبافت، کنفی، قالیچه ها چسبی و… می توان استفاده کرد.
شستن فرش ها با پودر صابون از ایجاد بوی بد فرش پس از شستشو جلوگیری می کند و فرش از خود بوی خوبی ایجاد می کند.
همچنین از پودر صابون می توان تابلو فرش های ماشینی را نیز مورد شستشو قرار داد.
۵ – ویژگی شستشوی لباس ها با پودر صابون
پودر صابون به راحتی می تواند تمامی لکه ها و آلودگی هایی که بر روی لباس ها به وجود می آید را از بین ببرد.ویژگی های پودر صابونیکی از بهترین ویژگی های پودر صابون این است که می توان آن ها را با مواد شوینده ی دیگری مخلوط کرد تا اثر گذاری آن بیشتر شود.
برای مخلوط کردن پودر های صابون با مواد شوینده های دیگر باید توجه داشته باشید که از مخلوط کردن آن با شوینده هایی که مقدار اسیدی بودن آن ها بالا است خودداری کنید ،زیرا باعث آسیب دیدن وسیله ای که برای شستشو مد نظر دارید می شوید.
همچنین استفاده از پودر صابون بوی نم، رطوبت، پوسیدگی و.‌‌‌.. را از بین می برد و باعث ایجاد رایحه خوب می شود.
شستشوی لباس ها با پودر صابون از ایجاد حساسیت و خارش و… در فرد جلوگیری می کند و سطح لباس را نرم و لطیف می کند.

شستن فرش با صابون

برای شستن فرش با صابون ابتدا باید برخی از نکات را رعایت کنید:
۱- اگر فرش شما دستبافت است قبل از شستشو باید از ثابت بودن رنگ تار و پود آن مطمئن شوید زیرا ثابت نبود رنگ ها باعث تغییر ظاهری فرش می شود و از ارزش و کیفیت فرش کم می کند.
۲- برای شستن فرش با پودر صابون، باید پودر صابونی را انتخاب کنید که بر سطح و زیبایی فرش آسیبی وارد نکند و از خشک شدن سطح فرش جلوگیری کند، به دلیل این که برخی از پودر صابون ها قوی هستند و ممکن است باعث خشک شدن سطح فرش شوند.
۳- برای شستشو فرش های ماشینی با پودر صابون سعی کنید، پودر را با شوینده های دیگری مخلوط کنید، تا سطح فرش کاملا تمیز و براق شوند.
۴- اگر فرش خود را با پودر صابون شسته اید، از قرار دادن فرش پس از شستشو جلوی نور خورشید جلوگیری کنید، به دلیل این که سطح فرش پس از شستشو حساس تر می شود و قرار گرفتن فرش در مقابل نور خورشید باعث آسیب دیدن فرش می شود و براقیت فرش را از بین می برد.
برای شستن فرش با پودر صابون مراحل زیر را انجام دهید:
۱- ابتدا حتما فرش را به خوبی جارو برقی بکشید تا تمامی زباله های ریز و درشتی که در بین تار و پود فرش قرار دارند از بین بروند.شستن فرش با صابونسپس ریشه ها و شیرازه های فرش را به خوبی چک کنید و اگر گره های آن آسیب دیده اند یا باز شده اند به روش اصولی یا زیر متخصص اقدام به ترمیم آن کنید‌.
۲- سپس یک تا دو پیمانه پودر صابون را با یک لیتر آب مخلوط کنید،مقدار پودر صابون نسبت به متراژ فرش شما می تواند متغیر باشد.
سعی کنید برای مخلوط کردن پودر صابون از آب سرد استفاده کنید، زمانی که این پودر و آب را با هم مخلوط می کنید به خوبی با هم ترکیب کنید، تا یک مایع نسبتا غلیظ و کف دار به دست بیایید.
۳- پس از پهن کردن فرش در محل مناسب و خیس کردن فرش با آب سرد، مخلوط آب و پودر صابون را بر روی فرش ریخته و با یک فرچه یا توری مناسب فرش را بشورید.
۴- فرش را به اب سرد به خوبی آبکشی کنید و از تمیز شدن فرش مطمئن شوید.
باقی ماندن پودر صابون یا شوینده های دیگر بر روی فرش باعث آسیب دیدن سطح فرش می شود و امکان ساییدگی و پوسیدگی فرش زیاد می شود، همچنین در گذر زمان ممکن است فرش از خود بوی بدی ایجاد کند و ریشه ها دچار زردی شوند.
۵- پس از شستن فرش با پودر صابون فرش را مانند روش های قدیمی بر روی نرده ها پهن نکنید و در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا باعث شکستگی و ایجاد کیسی بر روی سطح فرش می شود.

تماس با ما