پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش با الیاف کنف

فرش ها انواع متفاوتی دارند. به طور مثال فرش های کنفی، ابریشمی و فرش های دستبافت و ماشینی و… . فرش های کنفی، فرش هایی می باشند، که الیاف آن ها مانند فرش های دستبافت طبیعی است. ولی رنگ آمیزی آن ها نسبت به طرح و نوع آن ها متفاوت است. شستشوی فرش های کنفی با فرچه های مخصوصی انجام می شود، که سری آن ها نرم می باشد تا آسیبی به سطح فرش وارد نکند.شستشوی فرش با الیاف کنف

فرش های کنفی بسیار حساس هستند و در برابر لکه ها و یا ریختن مایعات بر روی فرش، آسیب می بیند و در زمان ریخته شدن مایعات باید در سریع ترین زمان، اقدام به از بین بردن لکه ها کنید. شستشوی فرش با الیاف کنف، طبق اصول خاصی انجام می شود تا از کیفیت فرش کم نشود.
اگر فرش های کنفی، لکه های قدیمی و سختی بر روی سطح آن وجود داشته باشد، شستشوی فرش باید زیر نظر متخصصین و در قالیشویی های معتبر انجام شود. ملایم بودن شوینده، بسیار مهم است. زیرا اگر از شوینده های قوی برای شستشوی فرش کنفی استفاده کنید، باعث پوسیدگی الیاف فرش می شود، به همین دلیل توصیه می شود برای شستشوی فرش های کنفی از شوینده های ملایم استفاده کنید.
اگر سن فرش های کنفی شما، بالا است. حتما برای شستشوی آن ها به قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی کوشا پرند مراجعه کنید، تا طبق اصول خاصی شسته شود تا فرش کاملا تمیز و براق شود.

نخ و تار و پود فرش های کنفی چیست؟

نخ های پود، نخ هایی هستند که به صورت افقی بر روی چله های فرش بافته می شوند و پرز های فرش بر روی آن قرار می گیرند، همچنین نخ های تار، نخ هایی هستند که به صورت عمودی بر روی فرش بافته می شوند. تا نخ های پود بر روی آن قرار بگیرند.
نخ و تار و پود های فرش کنفی از نوع نخ های مرغوب کنف هستند. و نخ های تار و پود فرش ها انواع مختلفی دارند و از لحاظ استقامت، مقاومت، دوام و … با یک دیگر متفاوت هستند تا ارزش و کیفیت فرش را بالا تر ببرند.
نخ های فرش های کنفی، از کیفیت بالایی برخورد دارهستند، تا به زیبایی و دوام آن بیفزاید.

نخ و تار و پود فرش های کنفی چیست؟
فرش های کنفی در برابر هوای سرد حساس هستند و آسیب می بینند به همین دلیل، استفاده از فرش های کنفی در هوای معتدل و گرم بهتر می باشد، همچنین فرش های کنفی در برابر هوای بسیار گرم نیز مقاومت خود را از دست می دهند و آسیب می بینند.
نخ و تار و پود فرش های کنفی، اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا هر چقدر کیفیت تار و پود فرش بیشتر و محکم تر باشد، باعث افزایش مقاومت فرش کنفی می شود.

نحوه شستشوی فرش نخ کنف به صورت صحیح

شستشوی فرش با الیاف کنف، باید طبق اصول خاصی انجام شود و بعد از شستشو و قبل از شستشو بهتر است نکاتی را رعایت کنیم:

۱- قبل از شستشو فرش را کاملا جارو برقی بکشید.
۲- شوینده ی ملایم و مخصوص فرش های کنفی را تهیه کنید.
۳- شستشوی فرش را با آب سرد انجام دهید تا به تار و پود فرش آسیبی وارد نشود.
۴- برای خشک کردن فرش را در هوای معتدل قرار دهید و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
۵- هرگز فرش را بر روی نرده برای خشک شدن پهن نکنید به دلیل این که فقط باعث آسیب دیدن سطح فرش می شوید.
۶- بعد از خشک شدن فرش را جارو برقی بکشید تا سطح فرش نرم شود و خواب فرش مشخص شود.
۷- فرش را در جهت مناسب پهن کنید و از قرار دادن اشیا و اجسام بسیار سنگین مانند بوفه ها، میز ناهار خوری، کمد های بزرگ و… خودداری کنید، به دلیل این که با قرار دادن اشیا های بسیار سنگین فقط باعث آسیب دیدن سطح فرش های کنفی می شوید.
۸- استفاده از فرچه های مناسب
۹- داشتن آگاهی کافی و مراجعه به قالیشویی های معتبر

برای شستشوی فرش های نخ کنف ابتدا باید فرش را به طور کامل و صحیح جارو برقی بکشید، تا تمامی گرد و غبار و زباله ها از روی سطح فرش و در بین الیاف فرش از بین بروند تا شستشوی فرش ها کاملا تمیز انجام شود.

نحوه شستشوی فرش نخ کنف به صورت صحیح

به فرچه های مخصوص و مناسبی احتیاج است. به دلیل این که شستشوی فرش با الیاف کنف، با فرچه ی نا مناسب باعث آسیب دیدن گره ها و ظاهر فرش می شود، فرچه ی مناسب فرش های کنفی، برای شستشو فرچه های نرم می باشد.
اگر فرش های کنفی، دچار کپک شده باشد، برای از بین بردن کپک و شستشوی کامل و ضد عفونی کامل فرش، از فرچه هایی استفاده می شود که سری آن ها سفت باشد تا تمامی آثار کپک زدگی را از بین ببرد.
پس از شستشوی فرش کنفی، ابتدا فرش را باید لول کنید و آن را به حالت شیب دار قرار دهید، تا آب اضافی آن از بین برود، سپس فرش را بر روی یک سطح صاف مانند جعبه های توری که در زیر آن هوا در جریان داشته باشد، قرار دهید تا فرش کاملا خشک شود.
قرار دادن فرش بر روی نرده ها یا پهن کردن فرش در پشت بام، باعث شکسته شدن فرش می شود و ممکن است باعث ایجاد کیسی نیز شود، پس از خشک شدن کامل فرش، فرش را پهن کنید و آن را جارو برقی بکشید، تا تمامی پرزهای که بر روی آن نشسته شده از سطح فرش برداشته شود و سطح فرش کاملا نرم و صاف شود.
اگر تصمیم گرفته اید که فرش های کنفی خود را در منزل بشورید، حتما ازاطلاعات کافی برخوردار باشید و از یک متخصص کمک بگیرید. ولی برای شستشوی بهتر و اصولی فرش ها، می توانید از قالیشویی های معتبر و درجه یک کمک بگیرید تا سلامت فرش شما تضمین شود.

خطر های احتمالی در شستشوی فرش کنفی

فرش های کنفی باید به آرامی و با حوصله شسته شوند، تا آسیبی نبینند و برای شستن آن ها از فرچه های مخصوص استفاده کنید؛ تا گره های پشت فرش دچار آسیب نشوند. آسیب دیدن گره های پشت فرش، باعث می شود که بافت های فرش باز شوند و در گذر زمان، فرش زیبایی و مقاومت و دوام خود را از دست دهد.

خطر های احتمالی در شستشوی فرش کنفی

همچنین برای شستشوی فرش با الیاف کنف، که کهنه و آسیب دیده هستند، هرگز نباید ان ها را محکم و با شوینده های قوی شست. به دلیل این که فرش های آسیب دیده با هر نوع ضربه ای، ممکن است دچار پارگی شوند. بنابرین اگر فرش های کنفی شما آسیب دیده هستند، حتما برای شستشوی آن ها از افراد متخصص و ماهر کمک بگیرید. شستشوی فرش های کنفی بدون آگاهی و به صورت نادرست، ممکن است باعث ایجاد کپک، بوی بد، پارگی، ساییدگی و … شود. همچنین ممکن است خطر هایی نیز برای شستشوی فرش رخ دهد که:

۱- باقی ماندن مواد شوینده در بین تار و پود فرش

شستشوی فرش ها به صورت نادرست، ممکن است باعث شود که مواد شوینده پس از آب کشی در تار و پود فرش باقی بماند و باقی ماندن مواد شوینده باعث ساییدگی فرش می شود، بنابرین آب کشی درست و اصولی فرش های کنفی بسیار مهم است.

۲- استفاده ی بیش از حد از مواد سفید کننده

استفاده از زیاد و بیش از حد از مواد سفیده کننده باعث پوسیدگی الیاف فرش می شود به همین دلیل توصیه نمی شود.

۳- باز شدن گره های فرش

شستشوی فرش های کنفی به دقت و حوصله ی زیادی احتیاج دارد زیرا اگر هنگام شستشوی فرش های کنفی دقت کافی نداشته باشید و با عجله فرش را بشورید ممکن است گره های پشت فرش باز شود و باز شدن گره های فرش باعث می شود، که فرش در گذر زمان کم کم از بین می رود و زیبایی و نمای خود را از دست می دهد، به همین دلیل برای شستشوی فرش های کنفی به همین عنوان نباید عجله کرد و باید به آرامی فرش را شست.

۴- ایجاد کیسی

شستشوی محکم و وارد کردن فرش زیاد به فرش باعث ایجاد فرو رفتگی و برآمدگی بر روی فرش می شود و فرش زیبایی خود را از دست می دهد.

تماس با ما