پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش بامبو

فرش های بامبو یکی از فرش های جدید و زیبایی می باشد که به تازگی در صنعت فرش بافی بافته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. فرش های بامبو از الیاف های کاملا ارگانیک و مخصوص بافته شده اند و در ساخت الیاف آن از بامبو ها استفاده شده است به همین دلیل به فرش بامبو معروف شده است. فرش های بامبو نیز مانند همه فرش ها نیاز به شستشو و مراقبت دارد و چه بهتر است که برای شستن آن ها روش های اصولی و پیشرفته را انتخاب کنیم تا فرش طول عمر بالا و براقیت دائمی داشته باشد. یکی از روش هایی که می توانید فرش های بامبو را به بهترین روش و به صورت حرفه ای مورد شستشو قرار دهید سپردن فرش به قالیشویی های معتبر می باشد. شستشوی فرش های بامبو در قالیشویی به نفع فرش است به دلیل این که:

۱- در قالیشویی ها برای شستشو فرش های بامبو از شوینده های مخصوصی استفاده می کنند که کاملا با الیاف فرش سازگار است و هیچ آسیبی به بافت عمقی الیاف وارد نمی شود.

۲- در قالیشویی ها برای شستشوی فرش های بامبو فرش را طبق روش های جدید و به روز مورد شستشو قرار می دهند تا فرش به پیشرفته ترین روش ها مورد شستشو قرار بگیرد. شستشوی فرش به روش های جدید سبب حفظ ایستادگی تار و پود ها و حفظ خواب فرش می شود.

شستشوی فرش بامبو

۳- در قالیشویی ها برای غبار گیری فرش های بامبو از دستگاه های اتومات استفاده می کنند تا فرش در کمترین زمان به طور کامل عاری از هر گونه گرد و غبار شود تا برای شستشو آماده شود. نشستشو فرش های بامبو را می توان به هر روشی انجام داد ولی بهتر است که نوع شستشو را نسبت به شرایط و موقعیت مکانی و آب و هوایی انتخاب کنید تا فرش هایتان پس از شستشو هیچ آسیبی نبینند. به طور مثال در فصل پاییز و زمستان نمی توانید فرش بامبو خود را به صورت سنتی مورد شستشو قرار دهید به دلیل این که ممکن است در حین شستشو یا زمانی که فرشتان را برای خشک شدن پهن می کنید هوا ابری و بارانی شود و تمامی زحمات شما از بین برود.

شستشوی فرش بامبو به روش صحیح

برای شستشو فرش بامبو به روش صحیح بهتر است که تمامی شرایط را در نظر بگیرید تا فرش را به روش صحیح و اصولی مورد شستشو قرار دهید به عنوان مثال:

۱- قبل از شستشو فرش سعی کنید حتما فرشتان را بررسی کنید و اگر مشکلی در سطح فرش خود مشاهده کردید حتما اقدام به تعمیر آن کنید‌. برای بررسی فرش های خود می توانید از قالیشویی ها کمک بگیرید. در قالیشویی ها متخصصینی هستند که در بررسی فرش های بامبو کاملا حرفه ای و خبره هستند و فرشتان را کاملا بررسی می کنند.

۲- اگر فرشتان دچار سوختگی، پارگی، بید زدگی و… شده است بهتر است هر چه سریع تر اقدام به رفوی آن کنید تا برای شستشو آماده شود. از شستشو فرش های آسیب دیده خودداری کنید به دلیل این که در حین شستشو آسیب دیدگی فرش کاملا بیشتر می شود و در آن زمان رفوی فرش تقریبا امکان نا پذیر می شود.

۳- برای شستشو فرش های بامبو به صورت صحیح بهتر است که از افرادی که در زمینه شستشو فرش های بامبو تجربه های بالایی دارد نظر بگیرید تا شما را در این بابت راهنمایی کنند و بتوانید از تجربیات آن ها استفاده کنید‌.

شستشوی فرش بامبو به روش صحیح

برای شستشو فرش های بامبو به روش صحیح می توانید فرش را به روش های مختلفی تمیز کنید به عنوان مثال یکی از روش های تمیز کردن فرش های بامبو به صورت صحیح، استفاده از شامپو فرش می باشد. شامپو فرش ها یکی از شوینده هایی هستند که می توان با استفاده از آن ها انواع فرش ها را تمیز کرد و برخی از آن ها با الیاف فرش های بامبو کاملا سازگار است و هیچ آسیبی را به فرش وارد نمی کند. برای تمیز کردن فرش های بامبو به صورت صحیح با استفاده از شامپو بهتر است که طبق دستور العمل پشت جعبه آن پیش بروید تا فرشتان را به صورت صحیح کاملا تمیز کنید و از نتیجه کار کاملا راضی باشید.

لکه گیری فرش بامبو در خانه

فرش های بامبو مستعد لکه گرفتن هستند و به راحتی لکه ها را به خود جذب می کنند. برای از بین بردن لکه های فرش بامبو در خانه بهتر است که ابتدا برخی نکات را رعایت کنیم به عنوان مثال:

۱- ابتدا سعی کنید فرشتان را جارو بزنید تا غبارگیری کوچکی شود و زباله های ریز و درشتی که بر روی فرش قرار دارد از بین برود.

۲- برای از بین بردن لکه فرش بامبو روش مورد نظر را انتخاب کنید و سپس گوشه ای از فرش تست کنید و اگر فرشتان با آن روش دچار واکنش و… نشد لکه گیری را آغاز کنید.

برای از بین بردن لکه های فرش بامبو در منزل می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید به عنوان مثال:

۱- یکی از روش هایی که می توان لکه های فرش بامبو را به راحتی از بین برد استفاده از مایع ظرفشویی می باشد. مقداری مایع ظرفشویی را با آب سرد ترکیب کنید و به طور مستقیم لکه ها را از سطح فرشتان پاک کنید. برای پاک کردن لکه ها با استفاده از این محلول می توانید از اسفنج استفاده کنید.

لکه گیری فرش بامبو در خانه

۲- یکی دیگر از روش هایی که می توانید لکه های فرش بامبو را از بین ببرید استفاده از محلول های قوی مانند جوش شیرین و آب می باشد. با استفاده از مقداری جوش شیرین می توانید انواع لکه های روغنی، نوشیدنی و… را از بین ببرید.

۳- بخارشویی یکی دیگر از روش های از بین بردن لکه های فرش های بامبو می باشد. بخارشویی با استفاده از دستگاه های مخصوص و به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود و لکه های فرش به طور کاملا پاک می شود و هیچ اثری از لکه ها باقی نمی ماند و آسیبی به فرش وارد نمی شود.

۴- با استفاده از خشکشویی می توان فرش بامبو را تمیز و عاری از هر گونه لکه کرد. خشکشویی فرش ها توسط کارکنان قالیشویی به صورت حرفه ای انجام می شود و برای خشکشویی فرش های بامبو از شوینده های مخصوصی که فرش را کاملا تمیز می کند استفاده می کنند تا تمامی لکه های قدیمی و جدید از سطح فرش پاک شود.

مراقبت های لازم برای فرش بامبو

فرش های بامبو یکی از زیبا ترین فرش ها می باشد و در انواع طرح و نقش های مختلفی بافته می شوند. برای این که از فرش های بامبو خود به مدت طولانی نگهداری کنیم بهتر است که در نگهداری آن ها تلاش کنیم و برخی موارد را حتما رعایت کنیم به طور مثال:

۱- یکی از مراقبت های لازم برای نگهداری فرش های بامبو این است که فرشتان را به موقع جارو بزنید تا از ورود گرد و خاک ها به عمق فرش خودداری شود. این کار سبب حفظ براقیت فرش به مدت طولانی می شود.

۲- سعی کنید هر چند وقت یک بار اقدام به شستشوی فرش های خود به صورت اصولی کنید. شستشوی فرش های بامبو بهتر است که به صورت اصولی انجام شود تا به مدت طولانی عمر کنند.

۳- برای این که تمامی نقاط فرش به صورت یک دست پا بخورند بهتر است که هر چند وقت یک بار فرش خود را برعکس کنید تا یک طرف فرش دچار فرورفتگی نشود.

مراقبت های لازم برای فرش بامبو

۴- اگر زمانی بر روی فرشتان لکه ای ایجاد شد بهتر است که در سریع ترین زمان اقدام به از بین بردن آن کنید و از رها کردن لکه به حال خود خودداری کنید به دلیل این که باقی ماندن لکه سبب فرو رفتن آن به عمق فرش می شود و از بین بردن آن سخت تر و زمان گیر تر می شود.

۵- اگر تصمیم به شستشو فرش های بامبو خود گرفته اید و می خواهید فرشتان را به قالیشویی ها تحویل دهید بهتر است مجموعه ای را انتخاب کنید که کاملا معتبر و دارای مجوز های لازم است و تمامی مراحل شستشوی فرش ها را به صورت کاملا تخصصی و اصولی می دهد و کاملا مسولیت پذیر هستند. نحوه شستشو و نوع دستگاه هایی که برای شستشو فرش ها در قالیشویی ها استفاده می شود از اهمیت بسیار بالا برخورد دار است به همین دلیل قبل از تحویل فرش هایتان نوع دستگاه ها، شوینده ها، کارکنان و… را مطمئن شوید و سپس فرش هایتان را به مجموعه برای شستشو آن ها تحویل دهید.

تماس با ما