پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی عمقی مبل

مبلمان از جمله اجسامی در منزل به شمار می روند، که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند، و اکثر افراد با توجه به چیدمان منزل خود، و علایق خود اقدام به انتخاب مبلمان مناسب برای منزل خود می نمایند. مسئله مهمی که پس از انتخاب و تهیه مبلمان وجود دارد، این است که چگونه از مبلمان نگهداری کنیم که در مدت زمان کوتاه کهنه نشوند، چراکه زمانی که مبلمان کهنه به نظر برسند،  در دکوراسیون داخلی منزل تاثیر گذار خواهند بود، پس این مسئله بسیار مهم است که مبلمان همیشه مانند روز اولشان زیبا و نو به نظر برسند. زمانی که مبلمان، دچار کثیفی بشوند و یا روی آن ها لکه هایی ایجاد شود، جلوه و نمای روز اولیه خود را از دست خواهند داد. پس چنانچه مبلمان را به خوبی نگهداری کنید، و از کثیفی و لکه های مختلف آنها را دور بدارید، باعث افزایش عمر و دوام آنها شده اید. مبلمان می‌توانند بر اثر عوامل مختلفی دچار کثیفی شوند، چراکه بسیاری از ما ساعاتی را که در منزل حضور داریم، ممکن است با مبلمان تماس پوستی برقرار کنیم، و بر روی آنها بنشینیم، گاهی حتی ممکن است بر روی آنها استراحت کنیم. در خصوص کسانی که دارای کودکان خردسال درون خانه می باشند، این احتمال بیشتر وجود دارد، که مبلمان منازل آنها دچار کثیفی ویا لکه های مختلف شود. برای جلوگیری از کثیف شدن مبلمان، افراد اقدام به انجام راهکار های مختلفی می نمایند، راهکارهایی همچون:

۱- ستفاده از ملحفه بر روی مبلمان جهت جلوگیری از ایجاد لکه و‌ کثیفی.

شستشوی عمقی مبل

۲- برخی از افراد اقدام به سفارش و تهیه رو‌ مبلی های پارچه ای متناسب با اندازه مبلمان خود می نمایند، که در این صورت نیز امکان رد شدن بسیاری از مایعات و ایجاد لکه همچنان وجود دارد.

۳- و اما روش جدیدی که به تازگی بین افراد رواج پیدا کرده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است، استفاده از کاور های مخصوص مبلمان است، مجموعه های تولیدی این کاورها ابتدا به محل شما حضور پیدا کرده، و اندازه همه قسمت های مبل ها را انجام می‌دهند، سپس اقدام به تهیه آنها می نمایند، ویژگی اصلی این کاور ها این است که، محافظ بسیار خوبی به شمار می‌روند و مواد به راحتی از آنها عبور نخواهد کرد. اما دسته ای دیگر از افراد هستند که روش های بالا را انتخاب نخواهند کرد و طبق علاقه و سلیقه آنها نخواهد بود.

اسپری کردن مواد شوینده روی لکه مبل

ناگفته نماند که به هر میزانی که در نگهداری از مبلمان منزل خود کوشا باشید، آنها پس از گذر مدت زمانی نیاز به شستشو را پیدا می کنند، و چنانچه اقدام به انجام شستشو‌ی آنها نکنید، مبلمان دچار پوسیدگی خواهند شد. روش های مختلفی برای شستشوی مبل وجود دارد که به طور کلی آنها را می توان به دو روش:

۱- شستشو‌ی مبل در خانه

۲- شستشوی مبل توسط متخصصان مبل شویی

برخی از افراد در صورتی که مبل هایشان دچار کثیفی می‌شود، خود اقدام به شستشوی مبل در منزل می نمایند، البته بهترین روش موجود برای شستشوی مبل، این است که شستشوی آنها را به متخصصان ماهر بسپارید، در کارخانه های قالیشویی معتبرمانند قالیشویی در فلاح یک مجموعه مخصوص مبل شویی در حال فعالیت می باشند، که مجهز به ماشین آلات و تجهیزات مخصوص مبل شویی می باشند و در صورتی که با تیم پشتیبانی آنها تماس حاصل فرمایید، آنها در کوتاه ترین زمان ممکن به محل شما مراجعه پیدا خواهند کرد و فرایند شستشو و سپس خشکشویی مبلمان شما را انجام خواهند داد،  زمانی که مبلمان خود را به یک مجموعه معتبر مبل شویی بسپارید، در واقع بهترین روش ممکن برای شستشوی مبل را انتخاب کرده اید، چرا که در این صورت شستشوی مبلمان شما به صورت اصولی و توسط افرادی صورت خواهد گرفت، که در زمینه کارآزموده هستند و دارای تجربه بسیار بالایی می باشند، بنابراین قادر به تشخیص خواهند بود که بهترین روش برای هر گونه مبلی چیست. انجام شستشوی مبل توسط خود افراد در منزل، چنانچه بخواهید خود اقدام به شستشو‌ی مبلمان خود در منزل نمایید باید به مراحلی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت :

۱- در ابتدا شما می بایست گرد و خاک موجود بر روی سطح مبلمان را از بین ببرید، چراکه با گذر زمان، میزان بسیار زیادی آلاینده و گردوغبار بر روی مبلمان قرار خواهد گرفت، که شاید شما نتوانید با چشم آنها را ملاحظه نمایید، اما قطعا آنها بر روی سطح مبلمان قرار دارند، شما می‌توانید با استفاده از جارو برقی، گرد و غبار موجود بر روی آنها را از بین ببرید.

اسپری کردن مواد شوینده روی لکه مبل

۲- پس از آن پرز و یا کرک هایی که بر روی پارچه مبل ها قرار گرفته است را با استفاده از برس های مخصوص از روی مبل جدا کنید.

۳- در این مرحله می توانید شستشو‌ی مبل، با استفاده از مواد شوینده را انجام دهید، البته این نکته بسیار مهم است که، نباید اجازه دهید که مواد شوینده و یا آب به داخل پارچه مبل نفوذ پیدا کند، چراکه این امر موجب پوسیدگی مبل خواهد شد، پس بهتر است پس از اینکه محلول آب و شوینده را با یکدیگر مخلوط کردین، آنها درون یک ظرف اسپری خالی بریزید، سپس اسپری را از فاصله دور تر از سطح مبل نگه دارید، و از همان فاصله مواد شوینده را بر روی سطح مبل اسپری نمایید، سپس به کمک یک اسفنج به خوبی بر روی همه قسمت های مبل بکشید.

۴- در مرحله بعدی باید کف ایجاد شده را به خوبی از روی سطح مبل پاک نمایید، که می توانید از یک پارچه نمناک ابریشمی استفاده نمایید.

۵- در مرحله پایانی سعی کنید که آب موجود در مبل را از آن خارج نمایید، برای خشک شدن سریع مبلمان می‌توانید، از راهکار هایی همچون استفاده از سشوار و یا باد پنکه و کولر کمک بگیرید و تا یک الی دو روز پس از شستشوی مبل ها روی آنها قرار نگیرید.

استفاده از شامپو فرش برای شستشوی عمقی فرش

شامپو فرش یکی از معروف ترین مواد شوینده هایی است، که معمولا افراد برای شستشوی مبل خود از آن استفاده می نمایند. از این مسئله غافل نشوید که چنانچه بخواهید خود اقدام به شستشوی مبلمان منزل خود نمایید، باید حتما برچسب های موجود بر روی مبلمان را ملاحظه نمایید، برچسب های مشخصات بر روی مبلمان درج شده اند، که نشان می دهند مبلمان تحت چه شرایطی باید شسته شوند، چهار مورد وجود دارد که با قرار گیری بر روی این برچسب ها نشان دهنده این موضوع می باشد:

۱_W: این علامت نشان دهنده این است که مبلمان خود را میتوانید با آب شستشو دهید.

۲_WS: وجود این علامت نشان دهنده این است که هم مجاز به استفاده از شوینده های مایع هستید، و هم مجاز به استفاده از شوینده های خشک.

۳_S: وجود این علامت یعنی شما برای شستشوی مبلمان باید فقط از مواد شوینده خشک استفاده کنید.

۴_X: اگر با این علامت بر روی برچسب مشخصات مبلمان مواجه شدید، یعنی نمی توانید از هیچگونه مواد شوینده برای شستشوی مبلمان استفاده نمایید. همچنان ناگفته نماند که پیش از اینکه بخواهید شستشو‌ی مبلمان خود را توسط شامپو فرش انجام دهید، ابتدا محلول شامپو فرش و آب را بر روی یک قسمت از مبل را که در معرض دید نمی باشد، امتحان نمایید، پس از اینکه مطمئن شدید تاثیری بر روی رنگ مبل ندارد، شروع به شستشو‌ی سایر قسمت های مبل نمایید. روش های خانگی دیگری وجود دارد که برای از بین بردن لکه های موجود بر روی مبلمان تاثیر گذار هستند:

استفاده از شامپو فرش برای شستشوی عمقی فرش

۱- ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که چنانچه هر گونه نوشیدنی و یا مواد دیگری بر روی مبل های ریخته شدند، سریعا اقدام به پاک کردن آنها از روی سطح مبل نمایید و اجازه ندهید که این لکه ها با باقی ماندن بر روی سطح مبل کهنه شوند و دیگر پاک نشوند.

۲- می توانید برای از بین بردن لکه های موجود بر روی مبل ها، از محلول های خانگی همچون سرکه سفید، جوش شیرین استفاده نمایید، در صورتی که استفاده از دو محلول ذکر شده کار آمد نبود، از الکل استفاده نمایید. البته قبل از استفاده از هر کدام از آنها حتما آنها را تست نمایید.

شستشوی عمقی مبل با دستگاه بخار شوی

استفاده از بخارشوی در فرآیند شستشوی مبل از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، و یک لازمه بسیار مهم در انجام این فرایند به شمار می‌رود،  مجموعه های مبل شویی، مجهز به دستگاه بخارشوی می‌باشند، و پس از اینکه شستشو‌ی مبل را توسط دستگاه مبل شویی انجام دادند، بلافاصله با استفاده از دستگاه بخار شوی، مواد شوینده و آب موجود در مبلمان را از بین می‌برند، به این ترتیب احتمال پوسیدگی مبلمان به صفر می‌رسد، و همچنین فرایند شستشو به بهترین روش انجام می‌شود.

تماس با ما