پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

روش های رفع سوختگی فرش در منزل

سوختگی فرش اتفاق غیر محالی نیست. زیرا در خانه هم فرش است و هم وسایلی که احتمال سوختگی فرش را بالا می برد. دلایل مختلفی همچون سوختگی با سیگار، آتش، ذغال، اتو، بخاری و قابلمه گرم سبب سوختگی فرش می شود‌. در ادامه به بررسی روش های رفع لکه سوختگی روی فرش و هم چنین جای سوختگی سیگار روی فرش می پردازیم.

روش های رفع سوختگی فرش در منزل

 تمام مواردی که بیان شد اگر جرقه ای از آن ها به فرش بخورد و یا یک بی احتیاطی کوچک باعث سوختگی فرش خواهد شد. سوختگی ها از درجه های مختلفی برخوردار هستند. ممکن است فقط لکه سوختگی باقی بماند، که لکه های ناشی از سوختگی را در منزل می توان با ترکیباتی مختلفی نظیر جوش شیرین، سرکه، نمک از بین برد.
به این صورت که برای رفع سوختگی فرش در منزل، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط می کنیم و بعد حل شدن کامل جوش شیرین در آب، آن را بر روی لکه سوختگی می ریزیم و با یک برش مخصوص فرش که پرزهای زبری دارد، بر روی لکه می کشیم، تا لکه کامل ازبین برود. روش دیگری که می توانیم در منزل به کار ببریم ترکیب آب و نمک است.

روش های رفع سوختگی فرش در منزل

لازم است یاداور شویم که در این محلول میزان نمک زیاد باشد و با استفاده از آن در صدد رفع لکه بکوشیم، ترکیبی دیگر وجود دارد که قدرت رفع سوختگی آن بسیار بالاتر است و آن ترکیب آب و سرکه سفید، نمک و جوش شیرین است با این محلول می توانید، لکه را به طور کامل از روی فرش حذف کنید. اما گاهی پیش می آید که کار از لکه گذشته و قسمتی از فرش در اثر سوختگی برداشته شده. در این وضعیت شرایط سخت خواهد شد و به یک متخصص برای رفوگری حرفه ای فرش نیاز است. غالبا در این موارد بخشی از فرش باید مجدد دار کشی شود و بافته شود. و یا آن بخش فرش را جدا کرده و تیکه از همان فرش و طرح در آن بخش فرش اضافه می کنیم.

روش رفع سوختگی فرش

امروزه دنیای اینترنت و موتور پر قدرت گوگل، آموزش های متنوعی در زمینه های گوناگون به ما ارائه می دهد. به همین دلیل ما می توانیم‌ برای پیدا کردن روش رفع سوختگی فرش نیز از آن کمک بگیریم. روش های رفع سوختگی زیادی نظیر استفاده از شامپو فرش، جوش شیرین، نمک، سرکه و غیره در اینترنت آورده شده که می توانیم همه آن ها را امتحان کنیم و روشی را که برای ما‌ در جهت رفع سوختگی فرش کارایی بیشتری داشته به اطرافیان خود معرفی نماییم. از دیگر موارد استفاده از افراد متخصص در قالیشویی معتبر  می باشد. این افراد با داشتن تخصص لازم و ابزار مناسب کار می توانند، جهت رفع سوختگی فرش به شما خدمات دهند.

انواع سوختگی فرش

ما می توانیم شاهد انواع مختلف سوختگی فرش و انواع مختلف وسایلی که با آن سوختگی صورت می گیرد باشیم، سوختگی می تواند عمیق باشد تا جایی که به پشت فرش برسد و آن قسمت کاملا سوراخ شود. نوع دیگر سوختگی به این صورت است که سوختگی در حد گود شدن قسمتی از فرش باشد و یک نوع دیگر از سوختگی فقط در حد برجای ماندن لکه ای سیاه و زرد ناشی از سوختگی است. در یک تقسیم بندی دیگر می توان انواع سوختگی را به این صورت بیان کرد سوختگی با قابلمه، سوختگی با ذغال ، سوختگی با سیگار، سوختگی با بخاری، سوختگی با فشفشه، سوختگی با شمع و سوختگی و… نام برد. که میزان سوختگی در هر کدام از این عوامل و مدت زمان حرارت بر روی فرش با هم متفاوت است.

رفع سوختگی فرش با ذغال

گاهی پیش می آید که برای انجام برخی از کارها مجبور به آوردن ذغال در منزل هستیم. در حین استفاده از ذغال، ممکن است یک عدد ذغال بر روی فرش بیفتد. اگر خیلی سریع آن را برداریم، رفع سوختگی فرش با ذغال راحت تر خواهد بود. اما اگر تعلل کنیم سوختگی عمیق شده و رفع سوختگی با مشکلات زیادی همراه خواهد شد. برای این که بتوانیم به رفع جای سوختگی ناشی از ذغال بپردازیم،  به یک سری وسایل محدود و دم دستی نیاز داریم، وسایلی چون انبر،  یخ، قیچی، شامپو فرش و جاروبرقی. مراحل کار با این ابزار به این صورت است که ابتدا ذغال افتاده شده بر روی فرش را خیلی سریع با استفاده از انبر از فرش جدا می کنیم‌. بعد با استفاده از قیچی، گره هایی که  سوخته شده را از فرش جدا می کنیم‌. سپس یک تکه یخ را به مدت پنج دقیقه بر نقطه مربوط به سوختگی می گذاریم  و در آخر از یک شامپو فرش با قدرت کف کنندگی بالا استفاده می کنیم. به این شکل که  مقداری از آن را روی سوختگی می ریزیم و می گذاریم به خوبی کف کند آن گاه به کف به وجود آمده دست نمی زنیم، تا کاملا خشک شده و یک لایه سفیدی سطح سوختگی را بپوشاند.

رفع سوختگی فرش با ذغال

از آن پس نوبت به جارو برقی می رسد، جارو برقی را روشن کرده و بر قسمت کف ناشی از شامپو فرش قرار می دهیم‌ و تمام کف های خشک را با آن جمع می کنیم. در برخی مواقع ممکن است پیش آید که بعد از انجام این مراحل، هنوز یک اثر محو از سوختگی بر روی فرش باشد. در این شرایط مجدد مقداری اب را با مقداری جوش شیرین ترکیب می کنیم‌ و بر روی اثر باقی مانده می ریزیم و با استفاده از یک تکه پارچه و یا یک برش تا جایی بر روی آن می کشیم، که به صورت کامل محو شود. برخی افراد پرزهای محل سوختگی را با قیچی بریده که این کار را به شما توصیه نمیکنیم. اگرچه این امر روشی برای سوختگی محسوب می شود، اما باید توسط افراد مجرب صورت گیرد وگرنه سطح فرش ناهمگون می شود.

رفع سوختگی فرش با بخاری

در بعضی مواقع دلیل  سوختگی فرش می تواند بخاری باشد، که در این شرایط فعالیت های مربوط به رفع سوختگی بستگی زیادی به میزان سطح سوخته شده دارد. اگر سوختگی بر جای مانده در سطحی گسترده و با عمقی زیاد باشد و فرش سوخته شده، قالی دستبافت و یا قالی ماشینی نو باشد. در این شرایط هیچ کاری از دست شما در منزل بر نمی آید و باید خیلی سریع فرش را به یک قالیشویی معتبر فرستاد. که در آنجا افراد با مهارت و تجربه خودشان بتوانند کار ترمیم فرش را انجام دهند و از یک فرش مرده، فرش زنده ای بسازند، از آن جایی که کار  تخصصی آن ها است، به سادگی می توانند خیلی از سوختگی ها را در یک زمان بسیار کوتاه بر طرف کنند.

رفع سوختگی فرش با بخاری

اما لازم است یادآور شد برخی از سوختگی ها آن چنان عمیق هستند، که برای یک متخصص رفوگر با سال ها تجربه نیز کار سختی است و وقت طولانی می برد. رفع سوختگی بر روی موکت به نسبت سوختگی بر روی فرش بسیار راحت تر خواهد بود. به این شکل که بعد از سوختی اگر میزان آن در هر اندازه ای باشد، می تواند آن تکه را کامل حذف کرد و از یک قسمتی دیگر برای پیوند استفاده نمود. اما این کار برای فرش به راحتی انجام نمی پذیرد. زیرا نقش های زیادی بر روی فرش وجود دارد، که کار را برای پیوند درون منزل بسیار سخت می کند.

رفع سوختگی فرش با فشفشه

همه ما در طول یک سال حداقل دوبار تولد داریم و همانطور که همه می دانیم فشفشه و شمع از ملزومات اساسی مراسم تولد است. این دومورد یعنی شمع و فشفشه نیز دو رکن اصلی سوختگی فرش هستند، که وجود آن ها در مراسم تولد احتمال سوختگی فرش بالا می برد و ممکن است شادی آن شب با سوختن فرش مورد علاقه شما به ناراحتی تبدیل شود. حالا اگر فرش سوخته شده، دستبافت باشد و گل آن نیز ابریشم‌، به جرات می توان گفت بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

رفع سوختگی فرش با فشفشه

سوختگی از طریق فشفشه عموما به صورت جرقه ای است و اگر فشفه به فرش نزدیک باشد، ممکن است به صورت نقطه ای و پراکنده فرش را بسوزاند. که اگر نقطه ها با فاصله از هم‌ و  کوچک باشند، به راحتی و در منزل می توان آن ها را رفع کرد. ولی اگر نقطه ها درشت و با فاصله کم از همدیگر باشند، کار برای رفع سوختگی فرش با فشفشه در منزل سخت خواهد شد و حتما باید از طریق اینترنت یک قالی شویی معتبر پیدا کرد و از آن ها بخواهید که این کار را به صورت تخصصی برای شما انجام دهند. وقتی افراد با مهارت در صدد رفع سوختگی به میدان می آیند، قطعا کار با تمیزی بیشتری انجام می شود و خروجی کار رضایتمند تر است.

تماس با ما