پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

خشک‌شویی مبلمان در منزل

مبلمان جزء وسایلی است که در منزل زیاد از آن استفاده می‌شود و در معرض آلودگی زیادی قرار می‌گیرد، بنابراین شست‌وشو و تمیز کردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از بهترین روش‌ها برای شستشوی مبلمان روش خشک‌ شویی است.

خشک‌شویی مبلمان

مراکز شستشو دهنده زیادی هستند که اقدام به خشک‌ شویی می‌کنند که این خشک‌ شویی باتوجه به روشی که این مراکز دارند و میزان مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کند متفاوت است، این خشک شویی ها باید به گونه‌ای باشد که باعث حفظ رنگ و کیفیت مبلمان شود و آسیبی به بافت و ظاهر مبلمان نرسد. 

مراحل خشک‌ شویی مبلمان در قالیشویی:  

۱.اولین گام در شستشوی این مبل‌ها تشخیص نوع پارچه بکار برده در مبلمان می‌باشد. بعد از این‌که از جنسیت پارچه و اسکلت مبلمان مطمئن شدیم، می‌توانیم روش صحیح را برای شستشو انتخاب کنیم.

۲. تمامی زوایا و گوشه‌های مبل و درزهای آن باید توسط جاروبرقی از تمام آلودگی‌ها و گرد و غبار پاک شود.
مبل هستند مشخص می‌کنیم.ممکن است لکه‌هایی که بر روی مبل‌ها ایجاد شده‌ است از نوع‌ های مختلفی باشند و باید برای هر کدام از آن‌ ها از لکه بر و مواد شوینده مخصوص استفاده کرد.
در مبل شویی ها از افراد بامهارت استفاده می‌شود و طریقه  درست  از بین بردن این لکه‌ها را می‌دانند بنابراین از شوینده‌هایی استفاده می‌کنند که هیچ آسیبی به رنگ و الیاف مبل وارد نشود.

خشک‌شویی مبلمان

۳.بعد از این‌که لکه‌ ها به‌ طور کامل از سطح مبل پاک شدند، با استفاده از دستگاه‌های خشک‌کننده مبل را به‌طور کامل خشک می‌کنند.

خشک‌شویی در منزل

گاهی افراد ترجیح می‌دهند به‌ جای اینکه خشک‌ شویی مبل را به مبل شویی بسپارند، خودشان در منزل این کار را انجام دهند؛ هرچند انجام دادن این کار در منزل ممکن است نتیجه رضایت‌ بخشی نداشته باشد.
قبل‌از انجام هر روشی بهتر است که چند بار سطح مبل و درزهای آن را توسط جاروبرقی از گرد و غبار تمیز کنید و نوع لکه‌ها را بر روی آن مشخص کنید.

۱.استفاده از بخار شور

یکی از وسایلی که در تمیز کردن مبلمان کمک زیادی به شما می‌کند بخارشو می‌باشد. این بخارشوی باعث می‌شود که تمام آلودگی‌ها از سطح مبلمان تمیز شده و سریعاً خشک شود.

خشک‌شویی در منزل

۲.استفاده از پاک‌کننده‌های طبیعی

می‌توانید به‌جای استفاده از شوینده‌های شیمیایی از مواد پاک‌کننده‌ ای که در منزل هستند مانند سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید.  البته استفاده از این مواد باتوجه به جنس مبلمان متفاوت می‌باشد.

چه مراکزی به خشک‌ شویی مبلمان نیاز دارند؟

همه ما می‌دانیم که مبلمان تنها مختص منزل نمی‌باشد و امروزه اکثر ادارات، هتل‌ها، سالن‌های انتظار و سالن‌های مدارس دارای مبلمان و صندلی‌های انتظار هستند که بعد از مدتی این  مبلمان و صندلی‌ها دچار آلودگی و کثیفی می‌شوند و حتما باید به‌؛

چه مراکزی به خشک‌ شویی مبلمان نیاز دارند؟

صورت کامل شستشو داده شوند اما چون جابجا کردن این صندلی‌ها باعث می‌شود که صدمه به آن‌ها وارد شود و همچنین هزینه حمل‌ و نقل آن‌ها زیاد شود بنابراین ترجیح داده می‌شود از خشک شویی مبلمان در محل استفاده شود.

خشک‌شویی مبلمان اداری

خشک‌ شویی مبلمان در محل بخصوص برای اداره‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد؛ چون مجبور نیستند  برای انجام عملیات شستشوی مبل اداره را تعطیل کنند.

خشک‌شویی مبلمان اداری

و همچنین نبود مبلمان در محل اداری باعث ایجاد نارضایتی در مشتریان می‌شود.

خشک‌شویی مبل و موکت سالن‌های انتظار

تعداد صندلی‌های موجود در سالن‌های انتظار و هم چنین موکت‌هایی که در سالن‌های انتظار برای زیبایی آن‌ ها قرارداده‌ شده است، به گونه‌ای است که نمی‌توان آن‌ ها را جدا کرده و به مبل شویی ها تحویل دهیم؛

بنابراین می‌توانیم از خشک‌شویی درمحل استفاده کنیم و باعث تمیزی و از بین رفتن آلودگی در آن‌ها شویم.

خشک‌شویی مبل و فرش هتل‌ها

 هتل ازجمله مکان‌هایی می‌باشد که دارای مشتریان زیادی می باشد. بنابراین باید فرش و مبل آن به‌ طور مرتب شستشو داده شود.

خشک‌شویی مبل و فرش هتل‌ها

و این امر باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که سبب ضدعفونی کردن و پاک شدن کامل سطح مبل و فرش شود و این کار جز این‌که از طریق خشک‌ شویی انجام گیرد امکان‌ پذیر نیست.

خشک‌شویی صندلی ها،مبلمان و موکت های مدارس و دانشگاه‌ها

مدارس و دانشگاه‌ها مکان‌هایی هستند که افراد زیادی در این مکان‌ها عبور و مرور می‌کنند؛ بنابراین مبلمان در این اماکن در معرض آلودگی ولکه های مختلف مانند لکه جوهر خودکار روی فرش و مبلمان می باشند.

خشک‌شویی صندلی ها،مبلمان و موکت های مدارس و دانشگاه‌ها

بنابراین باید صندلی‌ها و موکت‌ های آن از آلودگی مبرا باشند و همچنین از نظر ظاهری دچار لکه و کثیفی نباشد؛ بنابراین باید هرچند وقت یکبار مبلمان و موکت های این مکان‌ها از طریق خشک شویی، شستشو داده شوند.

خشک شویی مبلمان در منزل

مبل ها نیز مانند فرش ها، موکت ها و… به شستشو نیاز دارند تا تمیز و براق شوند. شستشوی مبل ها را می توان به روش های مختلفی انجام داد و شایع ترین روش شستشوی مبل ها خشکشویی آن می باشد. خشکشویی مبل ها بهتر است که به صورت حرفه ای و تخصصی انجام شود تا هیچ آسیبی به مبل وارد نشود. خشکشویی مبلمان در منزل هیچ آسیبی به مبل ها وارد نمی کند به دلیل این که

۱- خشکشویی هیچ آسیبی به بدنه چوبی مبل وارد نمی کند و چوب های مبل کاملا خشک باقی می ماند. خشکشویی مبل ها به گونه ای انجام می شود که چوب ها مقدار زمان کمی مرطوب بمانند. افرادی که خشکشویی مبل ها را به صورت سریع و بدون دقت کافی انجام می دهند سبب آسیب دیدن مبل می شوند.

۲- خشکشویی مبل ها با دستگاه هایی انجام می شود که نیازی به آبگیری ندارند و آب های آلوده و مواد شوینده را با استفاده از دستگاه از مبل خارج می کنند. خارج شدن مواد شوینده سبب می شود فوم مبل هیچ آسیبی نبیند و پس از شستشو حالت خود را حفظ کند همچنین خشکشویی سبب ایجاد فرو رفتگی در سطح مبل نمی شود.

خشک شویی مبلمان در منزل

۳- خشکشویی مبل ها به گونه ای انجام می شود که پارچه ی مبل به طور کامل تمیز و تمامی لکه هایی که بر روی آن وجود دارد از بین می رود. در قالیشویی ها برای خشک شویی مبل ها از دستگاه هایی استفاده می کنند که با یک بار استفاده سطح مبل را کاملا تمیز کند و هیچ آسیبی مانند نخ کشی، پارگی، سوختگی و… را ایجاد نمی کند.

خشکشویی مبل ها بهتر است که توسط افرادی انجام شود که در کار خود خبره و ماهر هستند و توانایی خشک شویی انواع مبل ها را داشته باشند. خشکشویی انواع مبل های تخت خواب شو، راحتی، کلاسیک، چرمی، سلطنتی و… بهتر است که توسط کارکنان آموزش دیده قالیشویی انجام شود تا مبل ها زیبایی خود را حفظ کنند.

نظرات شما

۴.۴/۵
تماس با ما