پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

تمیز کردن فرش ماشینی کاشان

زمانی که صحبت از فرش ماشینی به میان می آید، اولین‌ شهری که به ذهن شنونده می رسد کاشان است که از دیرباز و از زمان ساخت دستگاه های غول پیکر تولید فرش، این شهر مهد خلق فرش های ماشینی بوده است امروزه در منزل بیشتر مردم ایران می توان شاهد فرش ماشینی کاشان بود. بنابراین استفاده بیش از اندازه این فرش باعث شده که تمیز کردن فرش ماشینی کاشان همواره دغدغه افراد زیادی باشد.
سوالاتی که در این باره مطرح می شود و پاسخگویی به آن نیاز می باشد این است که، آیا می توان فرش ماشینی کاشان را در منزل شستشو داد؟ آیا روش های شستشوی خانگی برای تمیز کردن فرش ماشینی کاشان‌ کار ساز هستند؟ آیا لکه های ایجاد شده در اثر برخورد مواد غذایی و یا هر چیزی که باعث انتقال آن بر روی فرش شده را می توان در منزل از بین برد یا اینکه به  قالیشویی نیاز است؟ پاسخ دادن به تمامی سوالات پیش آمده در ارتباط با تمیز کردن فرش ماشینی کاشان می تواند چراغ راهی برای خانم های خانه دار شود که همواره درگیری فکری برای تمیز کردن فرش خانه خود دارند.تمیز کردن فرش ماشینی کاشان
تمیز کردن فرش برای یک خانم خانه دار از اهمیت زیادی برخوردار است .
فرش اولین چیزی است‌ که نگاه به سمت آن می آید و با توجه به کار بردن رنگ سفید در بیشتر فرش های ماشینی کوچکترین لکه ها نیز بر روی آن پدیدار می شوند.
بنابراین همواره باید فرش ماشینی کاشان را جارو زد تا سفیدی رنگ در اثر برخورد با گرد و خاک به کدری نگراید و فرش ماشینی زشت نمایش داده نشود.
بعد از تمیز کردن فرش ماشینی کاشان می توانید آن را با زمان قبل از شستشو مقایسه کنید آن وقت متوجه می شوید که چقدر شستن در براقی و زیبایی یک فرش ماشینی تاثیر زیادی دارد و سعی می کنید، از مواد شوینده موثر برای هر چه تمیز تر شدن فرش خود استفاده کنید و راه های زیادی را تجربه کنید تا به یک راه خوب و تاثیرگذار و البته سریع برای حذف کثیفی و لکه روی فرش برسید و در سال دوبار آن را برای شستن فرش به کار ببرید.
 البته باید خاطرنشان کرد، که شستن زیاد  فرش آفت فرش است و اگر یک فرش ماشینی را  به کرار بشویید باعث صدمه زدن به آن می شوید، صدمه ای که هیچ چیز نمی تواند آن را جبران کند زیرا ممکن است کل فرش در اثر شستشوی زیاد و بیش از حد دچار پوسیدگی و نرمی شود و اگر کل فرش با پوسیدگی همراه شد حتی برترین قالیشویی ها و با با تجربه ترین و با مهارت ترین افراد نیز قادر به رفع مشکل نخواهند بود.

چگونه باید فرش کاشان را شستشو داد؟

۱- ابتدا به وسیله یک جارو کل گرد و خاک موجود در فرش را به بیرون هدایت کنید، از ضربه زدن به فرش خودداری کنید.
۲- سپس فرش را بر روی یک سطح شیب دار و نه هموار برای راحتی کار قرار می دهیم.
دقت کنید سطح مورد نظر خالی از سنگریزه باشد ،زیرا در حین شستشو موجب آسیب به فرش می شود.
۳-  جهت شستشوی فرش نیاز به آب ولرم است.
غالبا آب گرم موجب درهم شدن رنگ فرش می شود و آب طرد موجب شوک الیافت فرش می شود‌. سپس اقدام به خیس کردن کل فرش خواهیم کرد، تا جایی که تمام زیر و روی آن به طور کامل خیس شود.
 ۴- در این مرحله پودر و یا محلولی که قرار است با آن فرش را بشوییم ، را با آب ترکیب کرده و بر روی فرش می ریزیم، به طور که کل فرش با آن محلول پوشش داده شود ،سپس با استفاده از یک برس زبر اقدام به شست فرش می کنیم.
زیاد ریختن مواد شوینده ممکن است موجب آسیب به الیاف فرش گردد، اگر فرش شما بیش از حد دچار آلودگی است می توانید دو بار مراحل شستشو رو با مواد شوینده به اندازه انجام دهید.چگونه باید فرش کاشان را شستشو داد؟در محلی که لکه های زیادی وجود دارد،  کار کشیدن برس را بیشتر انجام می دهیم ،  تا زمانی که لکه ها به صورت کامل محو شوند آن گاه با استفاده از یک تی آب درون فرش را خارج می کنیم.
۵ – سپس فرش را لول می کنیم و بر روی چند تخته سنگ قرار می دهیم ،  تا آب موجود کم کم به طرف پایین بچکد.
بگذارید فرش چند ساعت به همین حالت باقی بماند،  سپس اقدام به آویزان کردن آن کنید،  تا جایی که کاملا فرش خیس شود و هیچ رطوبتی در آن نباشد زیرا اگر رطوبت باشد فرش بوی نامطبوع گرفته و علاوه بر بوی بد بساط پوسیدگی نیز مهیا خواهد شد .

قبل از شستشوی فرش ماشینی کاشان چه اقداماتی را باید انجام داد؟

 ۱- نکته ای که همیشه باید قبل از شستشوی هر فرشی چه ماشینی و چه دستبافت همواره مورد توجه قرار داد، این است که بدون تکان دادن فرش و زدودن غبار به هیچ عنوان فرش خیس نشود. ابتدا فرش را بر روی یک سطح پهن کرده،  سپس با استفاده از یک وسیله اقدام به تکاندن فرش کنید یا می توانید دو نفر دو سر فرش ماشینی کاشان را بگیرید و به مدت چند دقیقه آن را محکم تکان دهید،  تا هر چه گل و خاک درون فرش است به بیرون منتقل شود .
 البته این کار را فقط افرادی می توانند انجام دهند،  که خانه های حیاط دار و ویلایی دارند،  زیرا نیاز به داشتن یک فضا برای تکاندن فرش است و در خانه های آپارتمانی این‌کار را نمی توان انجام داد چون گرد و خاک ناشی از تکاندن کل وسایل درون منزل را آلوده می کند.
۲-  اقدام بعدی که قبل از شستشوی فرش ماشینی کاشان در منزل ، باید مورد توجه قرار داد که آن هم اگر خانه ویلایی باشد و یا تراس بزرگ باشد امکان پذیر است،  آماده کردن یک سطح شیب دار است .
از آن جایی که بعد از شستن فرش لازم است آب به راحتی خارج شود سطح شیب دار برای خروج آب درون فرش ضروری است از آن جایی که فرش خیس بسیار سنگین می شود و حرکت دادن آن بسیار مشکل است باید صبر کرد تا آب خارج شود
۳- اقدام بعدی که باید قبل از شستشو آن را مهیا کرد وسایل مربوط به شستشوی فرش ماشینی کاشان است وسایلی مانند شامپو فرش، پودر شستشو، لکه بر، آب و غیره است که ضرورت دارد قبل از کار تمامی این مواد را تهیه و درون منزل بگذاریم ، که در حین کار با کمبود آن ها روبرو نشویم.قبل از شستشوی فرش ماشینی کاشان چه اقداماتی را باید انجام داد؟۴- یکی دیگر از نکات مهم قبل از شستشو که باید در نظر بگیریم جارو کردن قالی است.
با این‌کار خیلی از گرد و خاک ها از درون فرش بیرون آمده و کار شستشوی فرش ماشینی کاشان راحت تر انجام خواهد گرفت.
۵- یک مکان عالی و استاندارد برای خشک کردن فرش در نظر گرفته شود،  مکانی که در آنجا نه رطوبت باشد و نه گرد و خاک ، اگر گرد و خاک وجود داشته باشد و فرش خیس باشد گرد و خاک‌ با ورود به فرش درون آن نهادینه خواهند شد و دیگر هیچگاه از بین نخواهند رفت.

نکات مهمی که هنگام شستشوی فرش کاشان

۱- غبارگیری قبل از آبگیری
۲- تهیه شامپو فرش با کیفیت
۳- مهیا کردن سطح کاملا استاندارد برای گذاشتن فرش بر روی آننکات مهمی که هنگام شستشوی فرش کاشان۴- بررسی کردن سردی و گرمی آب  برای شستسوی فرش
۵- استفاده از دو برس با پرز  نرم و زبر جهت از بین بردن لکه ها
۶- مهیا کردن شرایط استاندارد برای شسشوی

تماس با ما