پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

تمیز کردن فرش بدون شستن

فرش ها مانند همه ی لوازم به تمیز بودن احتیاج دارند تا نمای اولیه خود را مانند روز اول نشان دهند. روش های مختلفی برای تمیز کردن فرش ها بدون نیاز به شستشو وجود دارد به عنوان مثال می توان موارد زیر را عنوان کرد.

۱- یکی از روش های تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستشو و آبگیری استفاده از محلول های خانگی می باشد. با استفاده از محلول های خانگی می توان سطح فرش را به طور کامل تمیز و براق کرد به شرطی که از محلول درست استفاده کنیم. یکی از محلول هایی که می توان برای تمیز کردن فرش استفاده کرد محلول سرکه و آب می باشد‌. این محلول در سریع ترین زمان ممکن فرش را براق و تمیز می کند.

۲- یکی دیگر از روش های تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستشو استفاده از شامپو فرش می باشد. با استفاده از شامپو فرش می توان سطح فرش را به طور کامل تمیز کرد‌. برای تمیز کردن سطح فرش خود با شامپو فرش بهتر است که شامپو فرشی را انتخاب کنید که مناسب جنس فرشتان باشد و در حین شستشو برای فرشتان آسیبی را ایجاد نکند.

تمیز کردن فرش بدون شستن

۳- یکی از روش های تمیز کردن فرش های خود بدون نیاز به شستشو قرار دادن در برابر نور خورشید می باشد. در این روش باید فرش خود را به مدت یک الی دو ساعت در برابر نور خورشید قرار دهید و پس از گذشت چند ساعت سطح فرشتان براق می شود ولی بهتر است که اگر بر روی سطح فرش لکه هایی وجود دارد ابتدا تمامی لکه ها را از ببرید و سپس فرشتان را در برابر نور خورشید قرار دهید.

۴- خشکشویی یکی از روش های تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستشو می باشد و و خشکشویی فرش ها توسط کارکنان قالیشویی به صورت حرفه ای انجام می شود و فرش پس از پایان عملیات احتیاجی به شستشو ندارد و کاملا تمیز و براق به مشتری تحویل داده می شود البته برخی از کارخانه های قالیشویی خشکشویی فرش ها در منزل نیز بر عهده می گیرند.

نحوه تمیز کردن فرش بدون نیاز به بخارشو

بخارشویی یکی از روش های تمیز کردن فرش ها می باشد ولی برخی افراد تصمیم به تمیز کردن فرش های خود بدون نیاز به بخارشوی را انتخاب می کنند.
برای تمیز کردن فرش ها بدون نیاز به بخارشوی می توان فرش ها را مورد شستشو قرار داد. روش های شستشو فرش ها متفاوت است و افراد نسبت به شرایط خود نحوه شستشو را انتخاب می کنند.
یکی از روش های تمیز کردن فرش ها بدون نیاز به بخارشوی شستشو فرش ها در قالیشویی می باشد.
در قالیشویی های حرفه ای و پیشرفته فرش ها را با استفاده از دستگاه های کاملا اتومات و مکانیزه و با استفاده از شوینده های مرغوب و با کیفیت مورد شست و شو قرار می دهند و فرش ها بدون نیاز به بخارشو کاملا تمیز می شوند و تمامی لکه های قدیمی که از گذشته بر سطح فرش وجود داشته اند از بین می رود.

نحوه تمیز کردن فرش بدون نیاز به بخارشو
همچنین یکی دیگر از روش های تمیز کردن فرش ها بدون نیاز به بخارشو شستشو فرش ها در منزل است و در این روش می توان فرش ها را در حیاط خلوت یا بالا پشت بام به صورت کامل مورد شستشو قرار داد. این روش معمولا در فصل تابستان یا بهار انتخاب می شود به دلیل این که بتوان فرش را به راحتی و در سریع ترین زمان به کمک گرمای هوا خشک کرد. در این روش باید شستشو فرش ها را با شوینده های استاندارد و با کمک اسفنج انجام داد تا سطح فرش آچار آسیب های احتمالی نشود.
روش های مختلفی برای تمیز کردن فرش ها بدون نیاز به بخارشوی وجود دارد ولی بیشترین روشی که برای تمیز کردن فرش ها بدون نیاز به بخارشو انتخاب می شود شستشو آن ها می باشد و اگر برای شستشو آن ها می خواهید به قالیشویی ها مراجعه کنید بهتر است که به قالیشویی های معتبر و حرفه ای مراجعه کنید تا فرش هایتان را به صورت کاملا حرفه ای و با ارائه نامه ی ضمانت نامه مورد شستشو قرار دهند.

نحوه تمیز کردن لکه فرش بدون نیاز به دستگاه

یکی از مشکلاتی که تقریبا تمامی افراد با آن درگیر هستند از بین بردن لکه های فرش ها می باشد. یکی از روش های تمیز کردن لکه ها استفاده از دستگاه ها می باشد ولی برخی افراد ترجیح می دهند لکه های فرش خود را بدون نیاز به دستگاه ها از بین ببرند. روش های از بین بردن لکه ها بدون استفاده از دستگاه به صورت زیر می باشد

۱- یکی از روش های از بین بردن لکه ها استفاده از شامپو فرش می باشد. برخی از شامپو فرش ها براق کننده و لکه بر هستند و می توانند انواع لکه ها را از سطح فرش از بین ببرند تا برای پاک کردن لکه ها نیازی به دستگاه ها نباشد.

۲- با استفاده از شوینده های لکه بر می توان انواع لکه ها را بدون نیاز به دستگاه از بین برد. شوینده های لکه بر انواع مختلفی دارند و می توانند لکه ها را در سریع ترین زمان به طور کامل از بین ببرند تا هیچ اثری از لکه ها باقی نماند.

نحوه تمیز کردن لکه فرش بدون نیاز به دستگاه

۳- یکی از روش های از بین بردن انواع لکه های نوشیدنی ها، مواد غذایی، مواد روغنی، چسب و..‌. استفاده از محلول های خانگی می باشد. با کمک انواع محلول های خانگی می توان انواع لکه ها را به راحتی از بین برد و فقط باید توجه داشته باشید که از هر محلولی برای پاک کردن لکه ها کمک نگیرید به دلیل این که ممکن است در حین پاک کردن سبب واکنش نشان دادن الیاف فرش خود شوید و فرشتان زیبایی اولیه را نداشته باشد.

۴- اگر لکه هایی که در سطح فرشتان ایجاد شده زیاد و قوی باشد بهتر است که اقدام به شستشو فرش خود کنید به دلیل این که نمی توان به راحتی لکه ها را از سطح فرش پاک کرد و شستشو فرش با استفاده از شوینده های لکه بر می توان تمامی لکه هایی که بر سطح فرش ایجاد شده را از بین برد. شستشوی فرش با شوینده های لکه بر اگر به درستی و طبق دستور العمل انجام شود هیچ آسیبی به بافت و سطح فرش وارد نمی کند.

روش طبیعی تمیز کردن فرش

روش های مختلفی برای تمیز کردن فرش ها به صورت طبیعی وجود دارد و برخی از روش ها شامل موارد زیر می شود.

۱- یکی از روش های طبیعی که اغلب افراد برای تمیز کردن سطح فرش خود انتخاب می کنند جارو زدن فرش ها می باشد. برای جارو زدن فرش های خود بهتر است که مکش جارو برقی تقریبا بالا و مناسب باشد و فرش را هر چند روز یک بار جارو بزنیم تا فرش کاملا تمیز و براق شود. جارو زدن فرش ها از نفوذ کردن گرد و خاک ها به عمق فرش و تیره و کدر شدن سطح فرش جلوگیری می کند.

۲- یکی از روش های طبیعی که می توان فرش را تمیز کرد دستمال کشیدن سطح فرش می باشد. در این روش با استفاده از یک دستمال تمیز و رنگ روشن می توان تمامی لکه هایی که بر روی فرش ایجاد شده را از بین برد همچنین می توان گرد و خاک هایی که تقریبا در بین تار و پود فرش قرار گرفته اند را خارج کرد. در این روش می توان دستمال را با شوینده های خوشبو کننده نیز مرطوب کرد تا فرش پس از پایان کار کاملا خوشبو شود.

روش طبیعی تمیز کردن فرش

۳- یکی از روش های طبیعی برای تمیز کردن فرش ها استفاده از شامپو فرش می باشد. با استفاده از شامپو فرش می توام سطح فرش خود را کاملا تمیز و براق کنیم و اگر آلودگی ها یا لکه هایی که بر روی فرش ایجاد  شده اند را از بین برد. برای تمیز کردن فرش با شامپو فرش بهتر است که از شامپو فرش مناسب تار و پود فرش خود استفاده کنید تا فرشتان در حین تمیز شدن آسیبی نبیند.
روش های مختلفی برای تمیز کردن فرش به صورت طبیعی وجود دارد و افراد می توانند نسبت به شرایط محیطی و زیستی و اطلاعات خود روش مناسب را انتخاب کنند تا فرششان کاملا تمیز و براق شود ولی بهتر است روشی را انتخاب کنید که کاملا نسبت به شرایط ظاهری و درونی فرش شما سازگار باشد و مشکلاتی مانند پوسیدگی، خوردگی  ساییدگی و… را برای فرشتان ایجاد نکند تا کیفیت اولیه و زیبایی فرش شما مانند روز اول خود حفظ شود.

تماس با ما