پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش

هر زمان که لکه بر روی فرش ایجاد می شود، لازم است سریعا به پاک کردن آن پرداخت. در این مقاله در خصوص پاک کردن لکه چای، روش ها و راه هایی را برای برطرف کردن ان بیان می کنیم. لکه چای از جمله لکه هایی است که ممکن است به تعداد دفعات بالاتری نسبت به سایر نوشیدنی ها به صورت لکه بر روی فرش ریخته شود. که این موضوع به دلیل استفاده ی زیاد در طول روز است.
هنگامی که لکه چای بر روی فرش شما ریخته می شود، لازم است در برطرف کردن آن سرعت عمل داشته باشید. به خصوص این که فرش روشن است و لکه به وضوح نمایان می شود و هم چنین باید به قدری سرعت عمل داشته باشید، که اجازه ی خشک شدن چای بر روی فرش را ندهید؛ چرا که در صورت خشک شدن لکه چای، جز لکه های سرسخت قرار می گیرد و شما به مشکل بزرگ تری بر می خورید و از آن جایی که فرش ها امروزه جز لوازم زینتی هستند، تمیز بودنشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش

به همین دلیل برای این که نما و زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند، باید همیشه در شرایط تمیزی باشند و نکات بهداشتی و مراقبتی در خصوص آن ها رعایت شود. که یکی از این نکات همین لکه ها هستند، که در حین ریختن باید سریعا به برطرف کردنشان پرداخته شود و لکه چای هم به روش هایی آسان و خانگی به راحتی قابل حل است. یکی از گزینه ها سپردن شستشوی فرش به قالیشویی های معتبر از جمله قالیشویی جنت آباد، می باشد.
لکه چای اگر بر روی فرش های روشن ریخته شود، به دلیل این که روشن هستند، ممکن است کمی سخت تر پاک شود. اما به طور کلی با استفاده از روش هایی که ذکر می کنیم، می توانید به راحتی این لکه ها را پاک کنید.
این روش ها جز ساده ترین ها هستند و از جمله روش های خانگی هم محسوب می شوند. که شما با در اختیار داشتن این لوازم می توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان به برطرف کردن لکه چای بپردازید و حتما لازم است بر طبق دستور العمل هایی که بیان می کنیم پیش بروید تا فرش بدون ذره ای آسیب تمیز شود.

چگونه لکه ی چای تازه را از روی فرش پاک کنیم؟

قبل از بیان روش ها لازم است، بدانید که در ابتدا از پارچه ای تمیز و خشک برای گرفتن رطوبت و چای را بر روی فرش بگذارید و مراقب باشید تا جای دیگر فرش درگیر نشود؛ چرا که وقتی رطوبت فرش به اندازه ی کافی گرفته شود، لکه چای راحت تر برطرف می شود  و از همه مهم تر این که باید در پاک کردن آن سرعت عمل کافی وجود داشته باشد؛ تا لکه که تازه است به سرعت پاک شود و اما می پردازیم به روش های برطرف کردن لکه چای تازه که شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول استفاده از سرکه می باشد. که سرکه به طور معمول برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن فرش به کار می رود و همین طور می تواند لکه چای تازه را هم از بین ببرد. به این صورت که مقداری سرکه را با مقدار معینی از آب باید مخلوط کنید و سپس به صورت کامل مخلوط کنید و داخل ظرفی بریزید که به راحتی بتوان اسپری کرد و به صورت مستقیم به لکه اسپری کنید. مدت زمان کوتاهی را اجازه دهید تا سرکه بر روی لکه بماند، تا تاثیر خود را بگذارد و سپس به کمک دستمالی خشک و تمیز محل را پاک کنید. در صورت مشاهده لکه دوباره این کار را تکرار کنید، تا لکه کاملا برطرف شود و این نکته را در نظر بگیرید، که قبل از انجام هر کاری لازم است که قسمتی از فرش را با محلولی که قرار است استفاده کنید، تست کنید تا واکنش آن را ببینید در صورتی که واکنش خوبی نشان نداد اصلا مورد استفاده قرار ندهید.

۲- روش بعدی استفاده از آبلیمو می باشد، که این مورد یکی از ساده ترین روش ها محسوب می شود. چرا که تنها لازم است چند قطره از آبلیمو را بر روی لکه بریزید و سپس به کمک دستمال روی آن را بکشید، تا تمیز شود و لازم است این کار را تا چند مرتبه انجام دهید، تا لکه چای به طورکامل برطرف شود و در آخر برای از بین بردن آبلیمو از فرش از دستمال مرطوب استفاده کنید. این روش تنها برای زمانی مناسب است که لکه تازه است و مدت زمانی از آن نگذشته است، پس حتما مدت زمان معین به پاک کردن لکه چای اقدام کنید.

چگونه لکه ی چای تازه را از روی فرش پاک کنیم؟

۳- روش سوم ماست است، که این روش هم بسیار ساده انجام می شود. و تنها کافی است که لکه را ابتدا خشک کرده و بر روی آن ماست بمالید و چند دقیقه اجازه دهید تا ماست بر روی لکه بماند و سپس با دستمالی تمیز پاک کنید. این روش کاملا تضمینی است و با یکبار انجام دادن لکه چای کاملا از بین می رود.

۴- مورد بعدی استفاده از مایع ظرفشویی می باشد، که در این روش لازم است مایع ظرفشویی را با آب و سرکه که هر کدام به مقدار معینی است، مخلوط کنید و سعی کنید آبی که مورد استفاده قرار می دهید، ولرم و یا گرم باشد، تا لکه بری بهتر انجام شود. محلول را بر روی لکه ریخته و به کمک اسفنج بر روی آن را کامل بکشید، تا لکه چای برطرف شود و اگر در پایان اثری از لکه مشاهده کردید، دوباره اقدام کنید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود.

و در آخر هم اگر از هر کدام از این روش ها نتیجه ی دلخواه را مشاهده نکردید، که این احتمال بسیار کم است. می توانید از لکه بر های شیمیایی که در بازار عرضه می شود، استفاده کنید. اما این را در نظر بگیرید که این لکه بر ها، شیمیایی هستند و ممکن است با هر بار استفاده و یا استفاده ی مکرر، فرش را با آسیب رو به رو کنند. به خصوص اگر فرش از جنس حساسی از جمله دستباف تشکیل شده باشد، پس سعی کنید به میزان کمی این مواد شیمیایی را به کار ببرید.

پاک کردن لکه چای از روی فرش با جوش شیرین

روش دیگری که در خصوص پاک کردن لکه چای می توانید به کار ببرید، استفاده از جوش شیرین می باشد، که در اکثر منازل این مواد کاربردی موجود است و جز روش های بسیار کاربردی هم محسوب می شود و هم چنین جوش شیرین از جمله موادی است که برای پاک کردن اکثر لکه ها بر روی فرش استفاده می شود، که در خصوص لکه چای هم از آن به کار می برند، این گونه که ابتدا مقدار معینی از جوش شیرین را داخل کاسه بریزید و سپس دستمالی تمیز را برداشته و به داخل آب گرم فرو ببرید، در حدی که دستمال به مقدار زیاد خیس نشود و سپس به داخل کاسه ی جوش شیرین ببرید و بر روی لکه ی چای بکشید، تا کامل از بین برود و سپس محل را با آب ولرم شست و شو دهید، اگر اثری از لکه را مشاهده کردید دوباره این کار را از اول انجام دهید تا لکه چای کامل از بین برود.

پاک کردن لکه چای از روی فرش با نمک

و اما روش آخری که برای پاک کردن لکه چای می توان استفاده کرد، به کار بردن نمک می باشد، که نمک به طور معمول در تمام منازل مورد استفاده می باشد و به عنوان ضدعفونی کننده هم به کار می رود.

پاک کردن لکه چای از روی فرش با نمک

در ابتدا باید لکه چای را خشک کرده و رطوبت کامل را از فرش بگیرید، که این کار را باید با دستمالی تمیز انجام دهید و پس از این که لکه خشک شد، نمک را بر روی لکه بریزید. به طوری لکه کاملا پوشیده شود و سپس مقداری از آب گازدار و یا لیموناد را که خود جز خانواده نوشیدنی های گازدار محسوب می شود، به میزان چند قطره بر روی نمک بریزید و محل را کمی مالش دهید. پس از گذر زمان معین، محل را با آب کاملا شست و شو دهید. اگر اثری را مشاهده کردید، دو مرتبه کار را تکرار کنید، تا لکه چای کاملا برطرف شود.

تماس با ما