پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

انواع موکت برای زیر فرش

موکت انواع مختلفی دارد، مانند: موکت پارکتی، تایل، پرز بلند، کبریتی، گل برجسته و… که در قسمت های مختلف منزل مورد استفاده قرار می گیرد.
در گذشته موکت را به جای فرش ماشینی نیز استفاده می کردند و در قسمتهای مختلف منزل به تنهایی استفاده می شد ولی گاهی به همراه فرش یعنی برای زیر آن استفاده می گردد، به موکت هایی که برای زیر فرش مناسب می باشند موکت زیر فرشی می گویند.
از موکت زیر فرشی بیشتر برای ساختمان های قدیمی استفاده می شود، زیرا کفپوش این منازل اکثرا آسیب دیده می باشند، که برای رفع این مشکل می توان از موکت زیر فرشی مناسب برای تمام قسمت های این  ساختمان ها استفاده کرد، که هم مشکلات کفپوش را از بین می برد و هم می توان روی آنها از فرش استفاده کرد.انواع موکت های زیر فرشحتی در ساختمان هایی که نوسازتر هستند و کفپوش های زیبای سرامیکی یا  پارکتی دارند، نیز می توان در وسط سالن نشیمن یا تی وی روم از موکت استفاده کرد، طوری که اطراف آن خالی باشد.
همچنین باید بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را انتخاب کنید.
اکثر خانواده های ایرانی معمولا از یک فرش در سالن پذیرایی خود استفاده می کنند، به طوری که در فضای بین مبلمان قرار می گیرد.
اما اگر کف منزل با موکت پوشیده شود می توان همزمان از موکت و فرش استفاده کردکه این نوع دکوراسیون طرفداران زیادی پیدا دارد و در بیشتر منازل استفاده می گردد.

راهنمای خرید انواع موکت

انتخاب و خرید موکت برای کفپوش مزایای بسیاری دارد.
موکت ها معمولا در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند زیرا دارای ویژگی گرمابخشی می باشد ،که سبب می شود اتاق خواب دارای گرما و آرامش زیادی باشد.
انتخاب موکت مناسب نقش موثری در دکوراسیون اتاق دارد.
می دانید که خرید فرش و موکت روزانه و ماهیانه و سالیانه نیست ،بنابراین باید هنگام خرید به نکات زیادی را رعایت کنید، تا انتخاب بسیار خوبی داشته باشید.
نکاتی که باید به آن ها هنگام خرید توجه داشته باشید عبارتند از:
۱- جنس موکت را بشناسید.
جنس موکت ها انواع مختلفی دارد.
قیمت موکت ها هم معمولا  بر حسب جنس موکت متفاوت است.
اولین قدم برای خرید موکت شناخت انواع موکت و کاربردهای آنها می باشد.
جنس موکتی راکه انتخاب می کنید ،بسته به اینکه برای چه مکانی می خواهید استفاده کنید ،متفاوت است. باید به میزان رفت و آمد روی موکت و مقدار استفاده از آنها دقت کنید و جنس مناسب انتخاب کنید ،همچنین وسایلی که روی آن چیده می شود هم برای انتخاب مهم است.
جنس بعضی از موکت ها دارای مقاومت پایینی است ،بنابراین این موکت ها برای مکانهایی که تردد و رفت و آمد زیادی وجود دارد، مناسب نمی باشند و خیلی زود از بین می روند.
به همین دلیل اگر فضای برای فضای پرتردد موکت میخواهید باید از جنس ضخیم و مقاوم انتخاب کنید.
اگر حساسیت وآلرژی دارید، یا محیط زیست برایتان مهم است ،باید به این نکته توجه کنید که موکتی که از الیاف مصنوعی ساخته شده روی هوای اتاق تاثیرگذار است و باعث شدت حساسیت می گردد و بهتر است موکت با الیاف طبیعی مانند موکت پشمی تا روی هوای منزل تاثیر نگذارد.
۲- مدل های مختلف موکت را بررسی کنید.
موکت ها مدل های مختلفی نیز دارند.
وقتی می خواهید موکت بخرید و وارد مغازه می شوید، ممکن است به نظرتان همه موکت ها شبیه به هم باشد، ولی باید به مدل های مختلف و میزان ظرافت آن دقت کنید و نهایتا مدل مناسب دکوراسیون منزل یا محل کار خود را انتخاب کنید.
در ضمن موکت مناسب زیر فرش باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا لیز نخورد.راهنمای خرید انواع موکت۳- قیمت موکت را در نظر بگیرید.
قیمت موکت بر طبق جنس، رنگ و طرح موکت تعیین می شود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید، موکتی بخرید باید ببینید که چه میزان می توانید هزینه کنید و بر طبق آن بهترین و باکیفیت ترین موکت را انتخاب کنید.
۴- توجه به کیفیت موکت
کیفیت موکت هم به جنس موکت و هم به نوع بافت آن ها بستگی دارد.
اگرجنس موکت خوب باشد، ولی بافت آن مناسب نباشد موکت عمر مفیدی ندارد و زود خراب می شود مخصوصا اینکه موکت های پشمی و تافتینگ که پرزهای بلندی دارند و در هنگام راه رفتن ممکن است پرزها از جای خود کنده شده ،به علاوه چگونگی نصب کردن موکت هم به دوام وماندگاری و کیفیت آن بستگی دارد.
۵- به مراقبت های لازم وتمیزکردن موکت باید دقت کنید.
یکی دیگر از مهمترین نکات مهم برای خرید موکت نحوه  تمیز کردن آن می باشد.
ابتدا باید ببینید که موکت را برای کجا می خواهید خریداری کنید و سپس با توجه به آن مکان که میزان آلودگی و کثیفی چقدر است موکت را انتخاب کنید به طوری که تمیز کردن آن ساده بوده یا لکه ها و آلودگی ها روی آن مشخص نباشد.
مثلا اگر برای اتاق کودکتان می خواهید موکت بخرید باید به این نکته توجه کنید ،که ممکن است زود کثیف گردد، زیرا کودک هنگام بازی یا خوردن خوراکی ها و دستان آلوده باعث کثیف شدن موکت می گردد.
به همین دلیل بهتر است برای اتاق کودک از موکت های ضد لک یا موکت های با الیاف طبیعی استفاده کنید زیرا چرک تاب هستند و نیازی نیست، که همیشه آنها را نظافت کنید ولی به هرحال باید در تمیزی و نظافت فرش و موکت کوشا باشید‌.
همچنین از دیگر نکات مورد توجه برای خرید موکت این است ،که در صورت کثیف شدن موکت آیا با شوینده های معمولی قابل تمیز شدن است ،یا باید با شرکت سازنده تماس بگیرید و از خدمات ویژه تمیز کردن موکت استفاده کنید.
۶- طرح و رنگ مناسب انتخاب کنید.
این مرحله یکی از مشکل ترین مراحل خرید موکت می باشد ،ولی بیشتر مردم فکر می کنند که این مرحله بسیار راحت می باشد، ولی امروزه موکت ها با طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند که گاهی انتخاب شما را گیج می کند.
قبل از اقدام به خرید باید اتاق خود را بررسی کرده و ببینید دوست دارید، در این اتاق چه احساسی داشته باشید.
معمولا رنگ موکت ها بیشتر جلب توجه می کند ،اگر دوست دارید رنگ موکت با وسایل اتاقتان هارمونی داشته باشد، باید آن را همرنگ وسایل انتخاب کنید.
۷- اندازه گیره دقیق فضای اتاق
قبل از اقدام به خرید موکت ابتدا فضای اتاق را دقیق اندازه گیری کنید.
این کار می تواند به داشتن بهترین انتخاب کمک شایانی بنماید، زیرا شما یک بودجه مشخصی را برای خرید درنظر گرفته اید ،بنابراین محاسبه دقیق قیمت برای شما راحت تر می باشد.
این نکته حائز اهمیت است، که قیمت چسب ودستمزد نصاب را هم باید در محاسبه قیمت در نظر بگیرید، تا هزینه ها از حد انتظارتان بیشتر نگردد.

موکت زیر فرشی چیست و چه کاربردی دارد؟

فرش های ایرانی بسیار گرانقیمت و لوکس هستند، که زیبایی وصف ناپذیری دارند که اکثر خانواده های ایرانی برای اتاق پذیرایی خود از یک فرش دستباف نفیس و لوکس استفاده می کنند.
در این روش فرش دستباف را برای فضای میان مبلمان استفاده می کنند و موکت اتاق خواب از این قسمت جدا می باشد.
اما در برخی موارد فرش و موکت به صورت هم زمان در یک مکان قرار می گیرند ،به این صورت که موکت در زیر و کف و فرش روی ان قرار می گیرد.موکت زیر فرشی چیست وچه کاربردی دارد؟این نوع از دکوراسیون طرفداران زیادی دارد.
موکت های زیر فرشی معمولا ساده هستند و با انواع موکت های اتاق خواب و پذیرایی متفاوت هستند.
این نوع از موکت پرز ندارد و بافت و طرح خاصی ندارد و مختص زیر فرش طراحی شده و برای مصارف دیگر مناسب نمی باشد.

چرا از موکت زیر فرشی استفاده می کنیم؟

در منازلی که فرزند کوچک دارند، خطر سر خوردن کودک یا افتادن او وجود دارد ،که اگر کف سرامیک باشد عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.
بنابراین برای جلوگیری از این خطرات بهتراست که کف تمام خانه را موکت کنید.
برای اینکه دکوراسیون اتاق پذیرایی زیبا گردد و ساده نباشد از یک قطعه فرش در فضای بین مبل ها می توانید استفاده کنید ،با این کار علاوه بر زیبایی منزل خطری کودک را تهدید نمی کند، همچنین در خانواده هایی افراد مسن هم  وجود دارند این طرح بسیار مناسب می باشد.
همچنین اگر موکت نرم و انعطاف پذیر باشد جلوی ضربه را می گیرد.
این نوع موکت بسیار برای سطوح لغزنده مناسب می باشد، همچنین موکت زیر فرشی برای مصارف دیگری هم استفاده می شود ،که به آن می پردازیم.چرا از موکت زیر فرشی استفاده می کنیم؟فرش هایی که ظریف و سبک هستند روی سرامیک یا پارکت، سُر می خورند همیشه جا به جا می گردند.
استفاده از موکت زیرفرشی بهترین راه حل برای این مشکل می باشد، زیرا با این کار اصطکاک بین موکت و سرامیک بیشتر شده و از حرکت فرش جلوگیری می گردد.
خرید موکت در نگاه اول بسیار سخت و پیچیده به نظر می رسد، در حالیکه بسیار آسان می باشد.
اگر از راهنمای خرید موکت استفاده کنید و با اطلاعات کامل به خرید بروید می توانید به راحتی و به سرعت موکت مناسب و با کیفیت و قیمت مناسب انتخاب کنید، توجه به این نکات قبل از خرید نیز کمک کنی کند، تا انتخاب مناسب تری داشته باشید، از جمله نکات اندازه گیری فضای اتاق، جنس موکت، رنگ بندی، میزان بودجه مالی می باشد.

تماس با ما