پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

اعلا شویی فرش به چه صورتی است؟

از سری لوازم بسیار مهم و کاربردی فرش ها هستند که در تمام منازل با ابعاد کوچک و بزرگ یافت می شود. فرش ها به دلیل مهم و گسترده بودن نسبت به سایز لوازم دیگر بیش تر به چشم می خورند و لازم است همیشه در حالت تمیز مرتب باشند. تمیز بودن و سالم بودن فرش ها به نگهداری از آن ها بستگی دارد که این نکات نگهداری می تواند در خصوص موارد زیر باشد:

۱- مورد اول گردگیری روزانه ی فرش ها است که این کار توسط جاروبرقی قابل انجام است چرا که جارو با مکشی که دارد هرگونه آلودگی و گرد و خاک را به سمت خود جمع می کند و تماما از روی فرش برداشته می شود و همان طور که می دانیم گرد و خاک از جمله آسیبی است که با نفوذش به عمق فرش می تواند ریشه ها را با پوسیدگی و فرسودگی مواجه کند پس بهتر است روزانه به انجام این کار پرداخته شود.

۲- استفاده از روفرشی های امروزی که در طرح ها و رنگ های مختلف هستند و با تمام سبک و دیزاین ها همخوانی کامل را دارند و این روفرشی ها مانع از ورود آلودگی و گرد و خاک به فرش ها می شوند و فرش ها همیشه به حالت سالم و تمیز باقی می مانند.

۳- و اما مورد سوم در خصوص تمیز کردن لکه ها است که در صورت ریختن هر گونه لکه لازم است بلافاصله به تمیز کردنش پرداخته شود تا لکه با نفوذش آسیبی به فرش وارد نکند و جز سرسخت ها نیز قرار نگیرد چرا که تمیز کردن لکه های سرسخت می تواند در برخی شرایط غیر ممکن باشد.

اعلا شویی فرش به چه صورتی است؟
این موارد از جمله روش های تمیز نگهداشتن فرش ها است که در برخی شرایط پیش می آید فرش ها در اثر شسته نشدن به مدت طولانی بیش از اندازه کثیف باشند که در این شرایط شست و شوی عادی و خانگی نمی تواند پاسخگوی مناسبی باشد و تنها خدمات قالیشویی ها، آن هم خدمات اعلاشویی آن ها می تواند گزینه ی مناسبی باشد، چرا که این مورد از فرش ها به دلیل این که آلودگی زیادی دارند به اندازه ی کافی توسط شست و شوی های عادی تمیز نمی شوند و آلودگی به میزان کم و یا حتی زیادی در فرش ها باقی می ماند و در این شرایط و در خدمات اعلا شویی فرش ها در دو نوبت به طور کامل شسته می شوند.
شست و شو در اعلا شویی تخصصی تر است و از مواد شوینده های مخصوصی استفاده می شود تا فرش ها بدون ذره ای آسیب کامل تمیز و شسته شوند.
خدمات شست و شوی در قالیشویی های معتبر توسط دستگاه های مخصوص شست و شویی است که این مورد باعث می شود شست و شو به صورت کامل و یکدست باشد و تمام قسمت ها به یک اندازه تمیز می شوند و البته که افرادی متخصص و حرفه ای هم هستند که با این دستگاه ها آشنایی کامل را داشته و نظارت لازم را در حین کار دارند.

شستشویی اعلاشویی با شستشوی عادی چه تفاوتی دارند ؟

طبیعتا شست و شوی عادی با اعلا شویی بسیار متفاوت است و تمام کارها و عملکردی که در اعلاشویی وجود دارد با شست و شوی عادی کاملا متفاوت است چرا که در اعلاشویی فرش های خاص تری مورد شست و شو قرار می گیرند که این خاص بودن بیش تر در مسئله ی آلودگی فرش ها است و فرش هایی که بیش از حد معمول دارای آلودگی هستند در این قسمت شست و شو می شوند.
در این قسمت از مقاله به تعدادی از تفاوت های شست و شوی عادی و اعلاشویی می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد:

۱- اولین مورد در خصوص مواد شوینده های مخصوص است که در اعلاشویی استفاده می شود چرا که در این خدمات فرش ها پس از شست و شو توسط نرم کننده های مخصوص هم تمیز و نرم می شوند چرا که آلودگی بیش از اندازه ی فرش ها می تواند باعث خشکی در فرش شود که در این شرایط از نرم کننده های مخصوص جهت افزایش لطافت فرش مورد استفاده قرار می گیرد که در شست و سوی عادی همچین چیزی وجود ندارد.

۲- تفاوت بعدی این است که در اعلا شویی فرش ها در دو نوبت شسته می شوند اما در شست و شوی عادی همان یکبار است و در همان یک مرتبه فرش ها کاملا تمیز می شوند چرا که الودگی فرش ها در حد کاملا معمول می باشد.

شستشویی اعلاشویی با شستشوی عادی چه تفاوتی دارند ؟

۳- تفاوت بعدی این است که فرش ها در اعلا شویی اتو کشی می شوند این گونه که پس از شست و شو توسط اتو های پرسی به حالت صاف و بدون چروک قرار گرفته و به مشتری تحویل داده می شود اما در شست و شوی عادی این فرش ها  پس از شست و شو به صورت عادی خشک و به مشتری تحویل داده می شود.

به طور کلی اعلاشوی را تنها قالیشویی های معتبر قادر به انجام هستند چرا که همان طور که گفته شد لوازم و مواد شوینده های مخصوصی احتیاج است و در قالیشویی معمولی قابل اجرا نخواهد بود.

مزایای اعلاشویی قالی

اعلاشویی در واقع همان شست و شوی عادی اما در کیفیت بهتر و بالاتر است و نسبت به شست و شوی عادی مزایایی هم دارد که در این قسمت به تعدادی از این مزایا می پردازیم.
اولین مزیت را می توانیم در خصوص افزایش لطافت فرش ها بگوییم چرا که فرش هایی که بسیار آلوده هستند لطافت خود را به طور کامل و یا نسبی از دست می دهند به همین دلیل لازم است از نرم کننده های مخصوصی استفاده شود تا دوباره لطافت اولیه ی فرش ها بازگردد و در اعلا شویی این کار به صورت تخصصی انجام می شود.
دومین مزیت این است که ابتدا فرش توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد تا دقیقا مطابق الیاف فرش مواد شوینده انتخاب و برگزیده می شود و دلیل این موضوع این است که برای شست و شو لازم است از پاک کننده های قوی استفاده شود و اگر سازگار با فرش نباشد به طور کل فرش را با آسیب رو به رو خواهد کرد پس وجود کارشناس در این قسمت بسیار پر اهمیت است‌.

مزایای اعلاشویی قالی
سومین مزیت این است که در اعلا شویی از پودر های تمیز کننده استفاده نمی شود بلکه همگی مایع هستند تا سطح تماس با فرش و ریشه ی فرش بیش تر باشد و فرش ها کاملا تمیز شوند بدون آن که ذره ای آسیب به آن ها وارد شود و هم چنین مواد شوینده های مایع باعث افزایش براقیت فرش هم می شوند و این موضوع باعث می شود که فرش ها در تمیز ترین حالت همانند روز اولشان باشند.
مزیت چهارم این است که در نهایت به فرش ها نوعی محلول های شیمیایی زده می شود که این محلول افزایش طول عمر فرش ها را به دنبال دارد به خصوص برای فرش هایی که مدتی از طول عمر آن ها گذشته است و احتیاج دارند که توسط این محلول ها با حالت شاداب اولیه شان بازگردند.
در صورت نیاز به انجام این خدمات بهتر است از قالیشویی های معتبر استفاده کنید تا فرش ها را توسط روش های تخصصی و مدرن شسته و خشک کنند.

مراحل اعلاشویی فرش به چه صورتی است ؟

شست و شویی اعلا شویی همانند شست و شوی عادی است با این تفاوت که این کار در دو نوبت انجام می شود این گونه که ابتدا به جارو کردن فرش می پردازند تا هر گونه زباله که داخل فرش است خارج شود و سپس توسط دستگاه های مخصوص شست و شویی کار شست و شو را به نوبت انجام می دهند تا فرش ها به ترتیب شسته و خشک شوند.
در نهایت پس از اتمام شست و شو فرش ها توسط نرم کننده های مخصوص می شویند و از محلول های شیمیایی جهت افزایش طول عمر فرش ها نیز در نهایت مورد استفاده قرار می دهند.

مراحل اعلاشویی فرش به چه صورتی است ؟
انجام مراحل و اصول در اعلا شویی بسیار مهم است چرا که این شست و شو با توجه به مواد شوینده هایی که مصرف می شود باید با توجه به نکات مخصوص باشد.
اعلاشویی اقدامی است که تنها برای فرش هایی به کار می رود که بسیار آلوده و کثیف هستند و یا مدتی از آن ها استفاده نشده است و برای فرش های عادی اصلا به کار نمی رود.
این خدمات در اکثر قالیشویی ها توسط دستگاه های مدرن و تکنیک های امروزی انجام می شود و در هر منطقه ای که باشید به راحتی و در کوتاه ترین زمان می توانید از این خدمات بهره ببرید.

تماس با ما