پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

از بین بردن لکه لاک از روی فرش

ایران از دیر باز تاکنون تلاش های گسترده ای، در جهت بافت فرش به عمل آورده و امروز است که حاصل تلاش های خود را به خوبی می‌بیند و آن را تبدیل به فرصتی بزرگ برای پیشرفت کشور کرده است.
ایران امروزه یکی از مراکز بزرگ بافت فرش در جهان محسوب می شود .
این موضوع سبب شده، تا بافت فرش در کشور ما به صنعتی بزرگ تبدیل شود و بافتن و تولید فرش‌های ایرانی به حجم انبوهی زیاد شود.
همچنین این موضوع سبب شده ،تا تقریبا تمامی ایرانیان از فرش های رنگین و خوش نقش و نگار ایرانی در خانه های خود استفاده کنند و به سبب آن جلوه ای زیبا در دکوراسیون خانه ایجاد می کنند.
البته باید گفت ،همینطور که این فرش‌ها ،زینتی ،چشمگیر در خانه به حساب می آیند نگه داشتن آنها نیز در خانه بسیار سخت و دشوار است و نیازمند مراقبت های پی در پی است به طوری ،که اکثر ایرانیان در خانه های خود و روی فرش ها از روفرشی استفاده می کنند.
با این حال فرش ها به دلیل استفاده مکرر باز هم دچار آلودگی های بزرگ و کوچک و همینطور لک های سطحی و عمیق می شوند.
این لک ها و آلودگی ها در اثر ریختن غذا، ریختن لاک، ریختن چایی، نسکافه یا قهوه و نوشیدنی های رنگی نظیر شربت، آبمیوه ها و میوه هایی همچون انار، آلبالو، آب هویج و غیره ایجاد می‌شوند.
برخی از این لک ها و آلودگی ها که کمرنگ و سطحی هستند، به راحتی و با یک شامپو فرش پاک می‌شوند.
برخی دیگر از آن ها هستند، که با شوینده های قوی تری مثل مایع ظرفشویی یا تاید و الکل پاک می‌شوند و برخی از آن‌ها برای همیشه در فرش ماندگار می‌شوند.
یکی از لکه هایی که روی فرش می ریزد و ممکن است، در هنگام ریختن صاحب خانه را دچار اضطراب کند لکه لاک است، به خصوص اگر این لاک رنگهای تیره یا جیغی مثل قرمز یا مشکی داشته باشد.
لکه های لاک معمولا در اثر سهل انگاری ،یا توسط عضو های کوچکتر خانواده ایجاد می‌شوند.از بین بردن لکه لاک از روی فرشاما اگر به هر دلیلی لکه لاک روی فرش شما ریخته شده و اکنون متوجه آن شده اید ، در ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و بدانید این لکه می‌تواند به مقدار زیادی از بین برود و یا کاملا پاک شود.
برای شروع ابتدا با یک دستمال یا پارچه تمیز و نرم محلی که لاک روی آن ریخته شده را پاک کنید در این حین باید مراقب باشید، لکه را بیشتر از قبل پخش نکنید.
برای تمیز کردن این لکه به جای اینکه دستمال را به چپ و راست هدایت کنید، آن را از سمت بیرون لکه به قسمت مرکزی ببرید و همچنین دستمال را روی لکه فشار ندهید، این کار موجب می‌شود، لکه لاک بیشتر به فرش نفوذ کند و از بین بردنش سخت تر شود.
لاک مایعی غلیظ است و
 اگر لاک برای چند لحظه است، که روی فرش ریخته پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا لاک ریخته شده روی قسمت رویی فرش را از با یک قاشق کوچک بردارید ،سپس به وسیله یک پنبه یا دستمال نرم خیلی آرام روی آن ضربه وارد کنید.
همچنین از خیس شدن سطوح اطراف لک جلوگیری کنید، چرا که این امر موجب پخش شدن بیشتر لاک و همچنین نفوذ بیشتر آن به عمق فرش می‌شود.
سپس اقدام به پاک کردن لکه به جا مانده که اکنون کمرنگ تر شده است بکنید.

تمیز کردن فرش و لاک روی فرش

برای تمیز کردن لکه های کمرنگ شده لاک، از روی فرش روش های متعددی وجود دارد ،که این روش‌ ها بسته به میزان عمق لاک و لکه نفوذ کرده و همچنین نوع فرش متغیر است.
مواد و ابزار بسیار زیادی وجود دارند، که شما می توانید به وسیله آن لکه را از روی فرش پاک کنید.تمیز کردن فرش و لاک روی فرش
این روش‌ ها عبارت اند از:
۱- استفاده از استون در پاک کردن فرش مورد نظر
۲- استفاده از پد لاک پاک کن برای از بین بردن لکه از روی فرش
۳- پاک کردن فرش لکه های لاک با محلول جوش شیرین
۴- پاک نمودن و تمیزی کردن فرش با استفاده از آب اکسیژنه
۵- پاک کردن فرش به وسیله محلول های شست و شوی قوی و قالیشویی 

تماس با ما