پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

آبگیری و آبکشی فرش

زمانی که فرش ها شسته می شوند نیاز به آبکشی صحیح و آبگیری اصولی دارند.
شستشوی درست و اصولی فرش ها بسیار مهم است ولی از آبگیری اصولی فرش از شستن فرش مهم تر است، به دلیل این که اگر فرش به خوبی آبگیری نشود مواد شوینده در بین الیاف فرش باقی می ماند و سطح و درون فرش را دچار ساییدگی می کند.
برای آبگیری و آبکشی فرش نکاتی باید رعایت شود به شرح زیر:
۱- برای آبگیری و آبکشی فرش باید دمای آب مناسب باشد.
دمای آب نه زیاد سرد باشد نه زیاد گرم باشد در حدی باشد که فرش دچار شوک نشود.
۲- مقدار فشار آب نیز برای شستشوی فرش هم مهم است.
اگر فشار آب خیلی کم باشد فرش به خوبی آبکشی نمی شود و مواد شوینده در بین آن باقی می ماند و اگر فشار آب خیلی محکم باشد، ممکن است به فرش آسیب وارد شود به همین دلیل فشار آب باید به صورت مناسب و معمولی باشد.
۳- شستشو، آبگیری و آبکشی فرش ها
باید در یک محیط شیب دار یا سر پایینی انجام شود تا آب کثیف و آلوده به راحتی از بین فرش خارج شود و آب آلوده بر روی فرش باقی نماند.
باقی ماندن آب آلوده بر سطح فرش باعث آسیب دیدن فرش می شود و فرش پس از خشک شدن از خود بوی بدی ایجاد می کند، همچنین ممکن است ریشه های فرش زرد رنگ شوند و برای از بین بردن زردی ها باید دوباره اقدام به شستشوی ریشه های فرش کنید تا ریشه های فرش کاملا سفید و براق شوند.آبگیری و آبکشی فرش
آبگیری و آبکشی فرش برای بهتر تمیز شدن فرش و براق شدن سطح فرش انجام می شود.
آبکشی فرش ها با یک دیگر فرق می کند به طور مثال آبکشی فرش های ابریشمی، دستبافت و ماشینی و… با هم دیگر متفاوت است به دلیل این که فرش های ابریشمی و دستبافت نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند و نحوه ی آبگیری و آبکشی آن ها نسبت به فرش ها ماشینی متفاوت تر است.
برای آبگیری و آبکشی فرش های دستبافت و ابریشمی، فرش را بر روی یک وسیله ای مخصوص قرار می دهند که در زیر آن هوا در گردش است و هوا به راحتی در زیر فرش می تواند گذر کند. باز بودن زیر فرش سبب می شود زمانی که فرش را آبگیری می کنید آب های اضافی به راحتی از زیر فرش خارج شوند و آب در بین فرش باقی نماند.
باقی ماندن آب در فرش های دستبافت باعث ایجاد تداخل رنگی در فرش می شود و ظاهر فرش زیبایی خود را از دست می دهد.

آبکشی فرش چگونه است؟

آبکشی فرش آخرین مرحله ی شستشوی فرش ها می باشد و برای این که فرش به صورت کاملا تمیز آبکشی شود باید اصولی را رعایت کنیم.
اگر تصمیم به شستشوی فرش های خود در منزل گرفته اید برای ابکشی فرش ها توصیه می شود برخی از نکات را رعایت کنید تا فرشتان به طور صحیح و اصولی ابکشی شود.
ابکشی فرش ها مرحله ی مهمی است و اگر هنگام ابکشی فرش توجه ی کافی نداشته باشید ممکن است باعث اسیب دیدن سطح فرش شوید.
به طور مثال برای آبکشی فرش ها در منزل می توانید طبق روش زیر فرش را آبکشی کنید.
۱- برای آبکشی فرش ها را به حالت شیب دار باید قرار دهید تا فرش کاملا تمیز شود و همچنین اگر فرش شما دچار رنگ پس دادن شد رنگ های اضافی به راحتی از فرش خارج شوند.
۲- پس از آبکشی سطح فرش، فرش را کم کم لول کنید و با هر یک لایه ای که لول می کنید پشت فرش را دوباره آبکشی کنید تا اگر پشت آن کثیف شده کاملا تمیز شود.آبکشی فرش چگونه است؟۳- پس از لول شدن کامل فرش، فرش را به حالت شیب دار قرار دهید تا آب های اضافی از فرش خارج شود.
آبکشی فرش ها در قالیشویی توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود و درقالیشویی درجه ی دمای آب و فشار آب با دستگاه مشخص می شود تا به فرش صدمه ای وارد نشود.
آبکشی فرش های ماشینی به راحتی انجام می شود و آبکشی فرش ها در قالیشویی با استفاده از دستگاه های مخصوص در سریع ترین زمان و به راحتی قابل انجام است.
برای ابکشی فرش ها باید توجه و دقت زیادی داشت و از باقی نماندن مواد شوینده در بین الیاف فرش مطمئن شد ، باقی ماندن مواد شوینده باعث آسیب دیدن فرش می شود.
۱-اگر فرش به خوبی ابکشی نشود پس از خشک فرش، از خود بوی بدی ایجاد می کند و باعث آزردگی افراد می شود.
۲- همچنین باقی ماندن مواد شوینده در بین الیاف سبب ساییدگی فرش می شود.
مواد شوینده به دلیل این که یک شوینده ی قوی است باقی ماندن آن در بین الیاف سبب خوردگی و ساییدگی فرش می شود.
۳- اگر فرش به درستی آبکشی و آبگیری نشود فرش دچار رنگ پریدگی نیز می شود.
رنگ پریدگی یا کم رنگ شدن رنگ های الیاف فرش بیشترین اتفاقی است که هنگام شستشوی فرش ها برای انواع فرش ها ایجاد می شود.
به همین دلیل آبکشی و آبگیری اصولی و درست فرش ها بسیار مهم است.

روش آبگیری فرش چگونه است؟

آبگیری فرش با آبکشی فرش با یک دیگر فرق می کند. آبگیری فرش زمانی انجام می شود که تمامی مراحل شستشوی فرش با شوینده ها تمام شده باشد و اقدام به خشک کردن فرش ها کنند. آبکشی فرش نیز زمانی می شود که تصمیم به خشک کردن فرش ها گرفته باشیم.
معمولا برای خشک کردن فرش ها نمی توان، زمانی که کاملا خیس هستند اقدام به خشک کردن آن ها کرد به دلیل این که آبی که در بین فرش باقی مانده باعث ایجاد بوی بد و تغییر رنگ فرش می شود و برای خشک کردن فرش ابتدا باید فرش آبکشی شود و آب های اضافی آن از بین برود و سپس اقدام به خشک کردن فرش کرد.
روش آبگیری فرش ها به صورت اصولی باید انجام شود تا تمامی الیاف و تار و پود فرش عاری از مواد شوینده باشند.روش آبگیری فرش چگونه است؟آبگیری فرش ها پس از شستشو به صورت لایه لایه انجام می شود تا از تمیز شدن فرش مطمئن شوند. پس از آبگیری هر نقطه فرش را لول یا تا می کنند تا قسمت های دیگر فرش را آبگیری کنند. آبگیری فرش باید به آرامی و با حوصله انجام شود و نمی توان خیلی سریع اقدام به آبگیری فرش کرد.
آبگیری فرش های ماشینی و دستبافت با یک دیگر متفاوت است، برای آبگیری فرش های دستبافت صبر و حوصله و زمان بیشتری نیاز است .
ابتدا باید فرش دستباف را بر روی یک سطح شیب دار قرار داد تا رنگ های اضافی و آب های اضافی به راحتی از فرش جدا شوند سپس با استفاده از دستگاه مخصوص آبگیری شروع به آبگیری فرش دستباف می کنند.
آبگیری فرش های دستبافت در منزل یا در قالیشویی به صورت لایه لایه انجام می شود و نمی توان همزمان کل فرش را آبگیری کرد ولی آبگیری فرش های ماشینی به این صورت نیست.
فرش های ماشینی در حین شستشو و آبگیری دچار رنگ دادگی نمی شوند و به راحتی می توان کل فرش را یک جا آبگیری کرد.

آبگیری فرش به صورت اتوماتیک 

شستشوی فرش ها به صورت ماشینی در کارخانه های قالیشویی انجام می شود. شستشوی انواع فرش های ماشینی، دستباف، ابریشمی، کنفی، چسبی و… زیر نظر متخصص و با دستگاه های به روز و پیشرفته انجام می شود و تمامی مراحل شستشو به صورت اتوماتیک انجام می شود.
آبگیری فرش با استفاده از دستگاه های مخصوص آبگیری فرش انجام می شود. 
۱- فرش ها را پس از شستشو برای آبگیری آماده می کنند و با دستگاه مخصوص آبگیری شروع به اب گرفتن فرش می کنند.
۲- پس از آبگیری کامل فرش را برای ابکشی آماده می کنند، آبکشی فرش به صورت اصولی انجام می شود تا تمامی آب های اضافی از بین تار و پود فرش خارج شوند.
۳- بعد از آبگیری و آبکشی فرش را درون دستگاه های خشک کن قرار می دهند تا فرش بدون هیچ آسیبی خشک شود.آبگیری فرش به صورت اتوماتیک آبگیری فرش ها به صورت اتومات روش مطمئنی می باشد و تمامی مواد شوینده کاملا از فرش خارج می شوند و در بین الیاف باقی نمی ماند.
هر چقدر آبگیری فرش اصولی تر انجام شود بر براقیت و زیبایی فرش افزوده می شود، آبگیری فرش ها در قالیشویی به صورت اتوماتیک ، پس از شستشوی فرش ها انجام می شود و برای آبگیری فرش ها از آب تمیز و با دمای مناسب فرش استفاده می شود.

تماس با ما