پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

ترمیم بید خوردگی فرش

۱۰ درصد تخفیف سفارش آنلاین

در میان انواع فرش ها معمولاً فرش های دستبافت بیشتر از سایر انواع آن دچار بید خوردگی فرش می شوند، زیرا معمولاً چنین فرش‌ هایی را در انبارها نگهداری می کنند تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. در چنین شرایطی ممکن است فرش دچار بید زدگی شود به همین دلیل گفته شده است قبل از نگهداری و قرار دادن چنین فرش هایی در انبارها ابتدا آن را در برابر بید زدگی مقاوم کنید.

ترمیم بید خوردگی فرش

بید در واقع حشره کوچک زرد رنگی است که در تار و پود فرش باقی‌ مانده و تخم گذاری می کند از این رو با تغذیه کردن از پروتئین های موجود در الیاف فرش رشد کرده و تخم گذاری می کند در ادامه این روند تعداد حشرات بیشتر شده و فرش شما روز به روز بیشتر آسیب خواهد دید در چنین شرایطی خدمات بید زدگی برای فرش شما انجام خواهد شد.

چنانچه فرش دستبافت شما تحت شرایط مختلف دچار بید زدگی شد، بهتر است به سرعت در جهت رفع آن اقدام کنید؛ زیرا آسیب های ایجاد شده روز به روز بیشتر و بیشتر می‌ شود در حال حاضر اکثر قالیشویی ها علاوه بر خدمات شستشو خدمات رفوگری را نیز برای شما ارائه می کنند.

هزینه ترمیم فرش

هزینه های مربوط به خدمات بیدزدگی تقریباً متغیر می باشد. با توجه به موارد گفته شده سعی کنید یک مجموعه حرفه‌ ای و مناسب را برای رفع این مشکل انتخاب نمایید. برخی از افراد گمان می کنند در صورت بید خوردگی فرش می‌ توانند آن را شستشو داده و حشرات موجود در بخش های مختلف ان را از روی آن پاک کنند اما توجه داشته باشید که شستشوی فرش بید زده کار درستی نیست.

معمولا هزینه های بید زدگی فرش دستباف بیشتر از فرش ماشینی می باشد همچنین ارائه چنین خدماتی قیمت های تقریباً بالایی خواهد داشت پس بهتر است در هنگام انتخاب این خدمات یک مجموعه مناسب و کم هزینه تر را پیدا کنید.

 شستشوی فرش بید زده

ابتدا باید این مشکل به طور کامل برطرف شده و سپس در جهت شستشوی آن اقدام کرد؛ زیرا اگر فرآیند شستشو به طور درست و کامل انجام نشود، تخم های این حشره در تار و پود های عمیق تر فرش باقی مانده و با گذشت زمان فرش دوباره دچار بید زدگی خواهد شد.
در قالیشویی ها ابتدا بید خوردگی فرش توسط افراد رفوگر به طور کامل رفوگری و ترمیم می شود پس از آن با توجه به نوع فرش شما روشی مناسب برای شستشوی آن در نظر گرفته خواهد شد.

ترمیم بید خوردگی فرش
در هنگام
شستشوی فرش های بید زده شده از شوینده ها و مواد مخصوص دیگری نیز استفاده می شود تا کلیه حشرات موجود در بافت های عمیق تر فرش نیز به طور کامل از بین بروند. در نهایت فرش با استفاده از دستگاه های مخصوص طی چند مرحله ضدعفونی خواهد شد تا کلیه باکتری ها و میکروب های موجود در ان از بین بروند.

اسپری ضد بید فرش

امروزه محصولات زیادی وجود دارند که برای جلوگیری از بید خوردگی فرش مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این محصولات اسپری ضد بید فرش می باشد.
در ساختار این اسپری ها از مواد مخصوصی استفاده شده است که سبب دور شدن حیوانات موذی همانند حشره، بید، مورچه ها، سوسک ها، مارمولک ها و غیره می‌ شود. زمانی که شما این اسپری را به قسمت‌ های مختلف فرش خود می زنید، فرش شما برای مدت طولانی در برابر بید زدگی و خوردگی مقاوم خواهد شد.

اسپری ضد بید فرش
توجه داشته باشید که بعد از گذشت ۳ الی ۶ ماه به طور مجدد این اسپری را روی فرش خود بزنید اسپری ضد بید فرش از قیمت بالایی برخوردار نبوده و شما می توانید طیف مختلفی از قیمت این سپری ها را مشاهده کنید.

بید خوردگی فرش ماشینی

امروزه یکی از کاربردی ترین و شناخته شده ترین انواع فرش ها در جهان فرش های ماشینی می باشند. در حال حاضر اکثر افراد فعال در جامعه از فرش های ماشین استفاده می‌ کنند؛ زیرا این فرش ها قیمت پایین‌ تری نسبت به فرش های دستباف داشته و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار هستند و می توان از آن ها برای سالیان طولانی استفاده کرد.
فرش ماشینی کمتر از فرش های دستباف و ابریشمی در معرض بیدزدگی قرار می‌گیرد. هزینه های مربوط به رفع بید زدگی فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستباف کمتر می باشد. از طرف دیگر رفع بیدزدگی آن نیز در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد.

بید خوردگی فرش
اگرچه رفع بیدخوردگی فرش های ماشینی معمولاً آسان‌ تر از فرش‌های دستباف می باشد اما شما نمی توانید در این زمینه اقدامی انجام دهید در حال حاضر برای رفع بید خوردگی فرش های ماشینی دستگاه های ویژه ای وجود دارد که برخی از مجموعه های فعال در این زمینه از چنین ابزارآلاتی استفاده می کنند. با توجه به این موضوع رفع بیدزدگی فرش ماشینی شما در نهایت سلامت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

رفع اصلاح بید خوردگی فرش

بید خوردگی در همه فرش‌ها ممکن است به وجود بیاید؛ اما در فرش‌های دستباف به دلیل این‌ که از مواد طبیعی و رنگ‌های گیاهی استفاده می‌شود، احتمال آسیب آن بیشتر است. بعضی از راهکارهای جلوگیری  از بید زدگی و همچنین عوامل آن را بررسی می‌کنیم.

۱ .دما یکی از عوامل بید خوردگی فرش، دما می‌باشد. فرشی را که  می‌خواهید به مدت طولانی نگه دارید در دمای مناسب و متعادل نگهداری کنید.
۲ .رطوبت و نم  یکی از عوامل مهم در بید خوردگی و یا به وجود آمدن حشرات موذی دیگر می‌باشد که وجود خسارت‌ها به فرش بیشتر می‌ شود.
۳. مکان‌های تاریک نگهداری فرش در مکان‌های تاریک و یا نور کم هم زمینه ورود حشرات و مخصوصاً بید را بیشتر می‌کند.

برای پیشگیری از بید زدگی این راهکارها پیشنهاد می‌شود.

۱_ جاروبرقی: کشیدن جاروبرقی و زدودن غبار و گرد و خاک با درجه مناسب باعث می‌شود که شرایط محیطی برای به وجود آمدن این حشره و ماندگاری آن از بین برود.
۲_ استفاده از حشره‌کش: بعد از مشاهده لار و یا تخم بید از حشره‌کش‌های مخصوص استفاده می‌کنند تا بر روی پرز قالی بیدی مشاهده نشود.
۳_ استفاده از نفتالین: زمانی‌که شما به فرش نیاز ندارید و می‌خواهید مدتی آن را لوله کنید پیشنهاد می‌شود که روی فرش را با پارچه‌ای بپوشانید و روی آن نفتالین هارو خرد کنین و سپس فرش را لوله نمایید.۴_ هوای آزاد: پیشنهاد می‌شود اگر جای نگهداری برای فرش ندارید و می‌خواهید فرش را لوله کنید هرچند وقت یک‌بار فرش را باز کنید تا کمی هوای آزاد به آن بخورد و بعد دوباره آن را لوله کنید برای نگهداری از فرش‌ها در مدت طولانی آن‌ها را در محیط‌های تاریک بر رطوبت قرار ندهید.

 اصلاح رفع بید خوردگی فرش

۵_ اجسام سنگین: را روی فرش قرار ندهید  و فرش را به گونه ای پهن نمایید که فرش شما زیر مبل و یا تخت خواب و بوفه نرود و یا حالت لوله  به خود نگیرد.

نشانه های بید زدگی فرش

۱ _دیدن حرکت سریع حشرات روی فرش

۲_ مشاهده لکه‌های سفید و کوچک و یا عمیق بر روی فرش

۳  _ نفوذ بید ابتدا از گره‌های فرش شروع می‌شود. با دیدن خوردگی‌های گره ها از  پشت فرش، متوجه می‌شویم بید  گره‌های فرش را از بین برده است.

۴_ از بین رفتن بافت زمینه ای  بخشی از فرش که با جارو یا کشیدن دست روی آن به‌ راحتی از هم جدا می‌شود.

روش تشخیص بید خوردگی

اگر این نشانه‌ها را روی فرش مشاهده کرده‌ایم و یا شک کردیم که فرش شما دچار بید خوردگی شده‌ است، می‌توانید ابتدا با اسپری های  ضد بید روی  فرش اسپری بکنید  و بگذاری چند ساعت  بماند و بعد با کارخانه شست‌ وشوی فرش تماس بگیرید و هم برای شستشو و رفو کردن قسمت‌های بید زده می‌توانید به قالی‌شویی بسپارید.

شستن تضمینی فرش بید زده

در قالی‌شویی‌های معتبر ابتدا قسمت‌هایی که بید زده‌شده تا جاهایی که بید خوردگی وجود دارد رفو می‌کنند و بعد از ترمیم کامل با توجه به نوع فرش شما، شستشوانجام می‌شود. در قالی‌شویی ها وقتی که بخواهند فرش بید زده رو شسته شو دهند، از مواد مخصوص استفاده می‌کنند تا به‌صورت عمقی تر مواد داخل بافت فرش‌ها نفوذ پیدا کنند و بید و کلیه حشراتی که بین تاروپود فرش وجود دارند از بین برود.

شستشوی فرش بید زده به‌ صورت شستشوی دستی انجام می‌گیرد و با دستگاه‌های مخصوص چند بار ضدعفونی می‌شود تا کلیه ی باکتری و میکروب و حشرات از بین برود. در منزل فرش‌های بید زده را به دلیل این‌که پاک‌سازی کامل انجام نمی‌گیرد و امکان آسیب‌رساندن به فرش بیشتر می‌شود،نمی‌توان انجام داد.

شستن تضمینی فرش بید زده

پیشنهاد می‌شود که فرش بید زده را به قالی‌شویی های معتبر بفرستید تا شستشوی تضمینی برای از بین بردن بید و حشرات با کمترین آسیب انجام شود.

چگونه از بید زدگی فرش جلوگیری کنیم؟

بید خوردگی فرش، یکی از آسیب های بسیار رایج بخصوص در مورد فرش های دستباف می باشد. و افراد همواره دغدغه برطرف کردن و جلوگیری از این مشکل را بخصوص در مورد فرش های نفیس خود دارند. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد جلوگیری از بید زدگی فرش می‌پردازیم.

۱- تمیز نگه داشتن فرش

۲- شست و شوی مرتب و مداوم فرش با شوینده های مناسب

۳- گرد و غبار گیری و جاروبرقی کشیدن در فواصل زمانی منظم

۴- جلوگیری از ورود گرد و غبار به منزل و روی فرش

۵- تمیز کردن لکه های غذا و نوشیدنی، بلافاصله پس از ریختن روی فرش

۶- استفاده از اسپری های ضد بید فرش

چگونه از بید زدگی فرش جلوگیری کنیم؟

۷- رعایت نظافت منزل و سطوح آن

۸- پرهیز از قرار دادن اجسام بسیار سنگین روی فرش

۹- عدم نگهداری از فرش در محیط های تاریک و مرطوب

۱۰- استفاده از نفتالین برای انبار کردن فرش در محیط تاریک

۱۱- قرار دادن هر چند وقت یک بار فرش در فضای آزاد و در مقابل نور خورشید

با رعایت نکات بالا تا حد زیادی می توانیم از بید خوردگی فرش و رشد کردن این حشره درون فرش های نفیس خود جلوگیری کنیم؛ زیرا بید خوردگی یکی از خطراتی است که همواره فرش های دستباف به خصوص برش هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، با آن روبرو هستند و این حشره می تواند صدمات جبران ناپذیری به بافت فرش وارد کند.

ترمیم تخصصی فرش بید زده در قالیشویی 

فرش دستباف از گذشته تا کنون، به دلیل طرح ها و نقش های ایرانی و همچنین استفاده از الیاف طبیعی، محبوبیت زیادی در میان ایرانیان  داشته است و استفاده از آنها به عنوان کف پوش برای منزل بسیار رایج بوده است. بنابراین امروزه افراد زیادی فرش های دستباف را در منزل خود دارند، که همواره با خطر آسیب و بید خوردگی مواجه هستند. رفع بید خوردگی فرش، یکی از خدمات تخصصی قالیشویی می باشد. که باید توسط استادکاران ماهر و نیروی متخصص انجام بگیرد؛ تا علاوه بر اینکه آسیب به طور کامل برطرف شود، صدمه بیشتری به فرش وارد نشود. بنابراین همواره مجموعه های قالیشویی معتبر، سعی دارند که با استفاده از نیروها و تجهیزات پیشرفته و به روز، این خدمات را به صورت تخصصی به مشتریان ارائه دهند و دغدغه آنها را در این زمینه برطرف کنند.

ترمیم تخصصی فرش بید زده در قالیشویی 

قالیشویی مادر به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین قالیشویی ها با بهره گیری از امکانات و تجهیزات به روز و ماشین آلات مکانیزه و همچنین تیم کارشناسان با تجربه خود، تمامی خدمات تخصصی رفو و ترمیم و برطرف کردن عیوب فرش را به صورت کاملاً حرفه ای، در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین این مجموعه با ارائه ضمانتنامه کتبی تضمین سلامت فرش، این اطمینان را به مخاطبان خود می دهد، که علاوه بر اینکه فرش آنها کاملاً شستشو داده می شود، تمامی عیوب آن رفع و هیچ آسیب و صدمه ای در حین فرایند شستشو به فرش وارد نمی‌شود. بنابراین فرش آنها کاملاً تمیز و بدون نقص درب منزل به آنها تحویل می شود.  

تماس با ما