پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در ازادی

در کنار نظافت فردی که هر فرد وظیفه دارد این عمل را به خوبی انجام دهد، نظافت منزل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان محل اصلی زندگی ما باید دور از هرگونه کثیفی و آلودگی باشد. که در این مورد اجسام منزل، نقش بسیار پر رنگی دارند و باید نظافت آنها نیز انجام شود. اما برخی از اجسام موجود در منزل، شستشوی آنها ممکن است بسیار دشوار برای شما باشد از جمله شستشوی فرش ها، مبل ها ، پادری ها و انواع قالیچه. در گذشته شستشوی این گونه وسایل در حیاط منزل توسط اعضای خانواده انجام می شد، که امروزه به دلیل دگرگونی  و ایجاد تغییرات و تحولات زیاد در شکل و ساختار خانه ها که به آپارتمانی تبدیل شده و دیگر شستن آنها در حیاط منزل خود امکان پذیر نیست و بهترین گزینه سپردن به یک قالیشویی معتبر هم چون قالیشویی در ازادی است.
علاوه بر اینکه دیگر لازم نیست دغدغه ای برای جای شستشو داشته باشید. قطعا شستشویی که توسط کارکنان باتجربه و متخصص در کارخانه قالیشویی معتبر انجام شود با حاصل بهتری انجام می شود.

قالیشویی در ازادی

کارخانه قالیشویی در ازادی مجهز به یک کادر تکمیل مجرب و با تجربه می‌باشد که از صفر تا صد نیاز های مربوط به فرش و مبلمان شما را برطرف می کنند. در ابتدا آنها دارای کادر پاسخگویی صبور و شکیبا هستند که پاسخگوی هرگونه سوالات شما خواهند بود. و در اسرع وقت سفارش شما را ثبت می‌کنند و به محل حضور پیدا می‌کنند و با دادن رضایت کتبی به شما فرش های شما را به کارخانه قالیشویی مانند قالیشویی شادمان، انتقال می‌دهند.

جارو برقی را چند وقت یک بار بکشیم؟

جارو کشی فرش ها روشی است که گرد و غبار و خاک و کثیفی را از روی فرش ها از بین می برد. این کار سبب افزایش طول عمر فرش و تمیز ماندن آن می شود. پاک کردن فرش از گرد و غبار و آلودگی به وسیله جارو برقی باید به صورت مرتب و در دفعات صورت پذیرد. حتی پیش از شستشوی فرش نیز باید ابتدا توسط جارو برقی، فرش را تمیز کرد، سپس به شستن آن اقدام نمود.

قالیشویی و مبل شویی در آزادی

 قالیشویی تهرانپارس همانند قالیشویی در ازادی برای راحتی شما عزیزان برخی از خدمات خود را در منزل شما نیز ارائه می دهد. شما می توانید برای شست شوی فرش های و مبلمان خود از خدمات در منزل قالیشویی در ازادی استفاده کنید؛ در این فرایند نیروهای این قالیشویی به منزل شما اعزام شده و با استفاده از دستگاه های قابل حمل شست شوی فرش و بخار شوی، شستشوی مبلمان شما را انجام خواهند داد.

قالیشویی و مبل شویی در آزادی

کیفیت خدمات در منزل قالیشویی در ازادی، تفاوتی با ارائه خدمات در کارخانه نخواهد داشت و قالیشویی در ازادی برای این فرآیند نیز از افراد کارشناس خود کمک گرفته و در منزل شما فرش و مبلمان را در نهایت پاکیزگی شست شو خواهند داد. در چنین شرایطی بدون هیچ جابجایی و حمل و نقل، شست شوی فرش شما در کمتر از چند ساعت انجام خواهد شد. شما می توانید در تمامی اوقات کاملاً حاضر و ناظر به مراحل انجام کار بوده و در صورت بروز هر گونه نارضایتی به صورت مجدد خدمات شستشو را دریافت کنید. در قالیشویی در ازادی شست شوی انواع موکت نیز در منزل شما قابل انجام می باشد.

مرمت فرش

فرش ها یکی از  مهمترین وسایل برای هر خانه ای می باشد. فرش باعث زیبایی ظاهر خانه می شود. همانطور که می دانیم فرش ها به دو نوع ماشینی و دستباف تقسیم می شوند. فرش های ماشینی که توسط دستگاه بافته می شود ولی فرش های دستباف و تابلو فرش ها توسط دستان هنرمند زنان و مردان ایرانی بافته و باعث شده که  فرش دستباف ایرانی در کل جهان شهرتی بی نظیر را پیدا کند. در سراسر کشور پهناور مان ایران زنان و مردانی وجود دارند که در کارگاه های فرش بافی مشغول اموزش بافت فرش می باشند. فرش های دستباف دارای وزنی سنگین می باشند که این فرش ها دارای ارزش بالایی هستند؛ ولی در طول زندگی ممکن است برای این فرش ها مشکلاتی مانند سوختگی، پارگی، کنده شدن ریشه به وجود بیاید که باید با کمک رفوی فرش، آن را ترمیم کرد؛ ممکن است افراد بر این باور باشند که فرشی که رفو شده است از ارزش فرش هم کم می‌شود ولی اینگونه نیست و ارزش فرش حتی با ترمیم حفظ می شود.

مرمت فرش

در واقع  به بافت مجدد بخش هایی از فرش رفو گری یا مرمت فرش می گویند. ممکن است در مواقعی جوهر، لاک،  روی فرش ریخته شود که نیازمند لکه‌گیری باشد. استاد کار رفوی فرش باید با ترکیب مواد شیمیایی بدون این‌که آسیبی به طرح فرش برسد لکه ها را از بین ببرد.

وسایل مرمت فرش شامل چاقوی بافت، قیچی، شانه آهنی، نخ وسوزن، درفش، انگشتانه، قاب کوچک،  انبردست، کلاف‌های پشم و پنبه و ابریشم و نخ مربوط به رنگ های زمینه فرش می باشد. مرمت فرش باید حتما توسط استاد کار ماهر و متخصص فرش انجام شود؛ زیرا علاوه بر شناخت تار و پود، باید شناخت در زمینه نخ ها و نقشه فرش را داشت باشند. قالیشویی در ازادی با به کار گیری نیروی متخصص در این زمینه علاوه بر شستشوی انواع فرش، موکت و مبلمان، کلیه امورات مربوط به مرمت فرش را انجام می دهند.

خشکشویی موکت در منزل

موکت ها مانند فرش ها در معرض انواع آلودگی می باشند و برای رفع هر گونه میکروب و به دلیل جلوه ی منزل بهتر است که شستشوی آنها را به صورت دوره ای در نظر داشته باشیم. موکت ها کاربردهای گوناگونی دارند از جمله در هتل ها، سالن های اجتماعات، راهروها و .. اگر موکت‌های شما به سطح چسبیده باشند، می‌توانید به‌راحتی آن را در محل شستشو دهید. امروز موکت‌ها در طرح‌ها و نقش‌های مختلف در بازار وجود دارند که بعضی از این طرح‌ها دارای پرزهای بلند هستند و بعضی هم به‌صورت نمدی و بدون پرز می‌باشند. شستن موکت‌های بدون پرز بسیار راحت می‌باشد و جابه‌جا کردن آن آسان می‌باشد.

خشکشویی موکت در منزل

جهت خشکشویی موکت ها بهتر است از قالیشویی معتبر کمک گرفت، زیرا آن ها مجهز به دستگاه های بخارشوی برای فرش مکانیزه هستند که اولا میزان ریزش آب کمی بر روی موکت انجام می شود و معمولا آلودگی ها را با بخار مرطوب کرده و سپس با شدت زیاد آب آلوده رو از روی موکت جمع کرده و در نهایت پس از گذشت ۲ ساعت موکت کاملا خشک شده و ردی از رطوبت باقی نمی ماند.

اما باید در مورد شست‌ و شوی آن‌ها نیز مواردی را رعایت کنیم برای شستشوی موکت به طریقه زیر عمل کنید:

۱- موکت را بر روی یک‌سطحی که همواره می‌باشد و پهن کنید و با جاروبرقی محکم با فشار بالا بر روی آن بکشید تا تمامی گرد و خاک از آن جدا شود .

۲- حتما برای شستشوی موکت از آب سرد و یا آب ولرم استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه از آب داغ استفاده نکنید. چون  در پشت موکت‌ها از خمیرهای چسب استفاده‌شده است، که در اثر استفاده از آب داغ، این خمیرهای چسب، از هم باز شده و از بین می‌روند و به همان نسبت بافت موکت نیز، دچار صدمه می‌شود و به‌مرور زمان پوسیده می‌شود.

۳- موکت‌ها، همچنین جنس ایرانی و خارجی دارند که ممکن است جنس‌های خارجی آن‌ها از تراکم پایین‌تری برخوردار باشند و مواد شوینده، سریعاً به درون بافت موکت نفوذ کند، پس شستشوی این‌گونه موکت‌ها باید با مواد شوینده بسیار ملایم صورت بگیرد و سریع آبکشی شوند. حتی برای شستشوی موکت‌ها می‌توانید از محلول جوش‌شیرین و سرکه استفاده کنید. که این محلول را به صورتی که به شکل خمیر درآید ترکیب می کنید و با استفاده از یک برس نرم بر روی موکت می‌کشید و مقداری به آن زمان بدهید و سپس موکت را آبکشی می‌کنید، خواهید دید که با این مواد طبیعی نیز موکت به‌صورت فوق‌العاده تمیز می‌شود .

۴- با برس‌های نرم به‌آرامی بر روی سطح موکت بکشید و هیچ‌گاه از برس‌های زبر و سیمی برای این کار استفاده نکنید. چون‌که این موکت‌ها در برابر این‌گونه برس ها مقاومت بالایی ندارند و بافت آن‌ها دچار آسیب می‌شود .

۵- هیچ‌گاه با برس به سطح پشتی  موکت نکشید. چون خمیر این موکت‌ها کنده‌شده و از بین می‌رود.

۶- برای این‌که موکت‌ها را آب کشی کنید بهتر است از سری های شیر، که به‌صورت آب‌پاش هستند استفاده کنید. چون اگر فشار آب به‌صورت یک‌دفعه بر روی موکت ریخته شود، باعث آسیب چسب‌های موجود در موکت می‌شود و الیاف آن از هم می‌پاشد.

۷- در زمان آبکشی موکت سعی کنید، به‌همراه آبکشی موکت آن را لول کنید و  پشت موکت نیزآب گرفته شود بعد از این‌که تمام موکت آبکشی شد، آن را بر روی یک سطح شیب‌دار قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و حمل آن راحت‌تر صورت گیرد.  سپس آن را بر روی یک چهارپایه آویزان کنید تا کاملاً خشک شود. دقت کنید که موکت در مجاورت مستقیم نور خورشید نباشد و  در مجاورت هوا خشک شود. نور خورشید  می‌تواند باعث از بین رفتن چسب موجود در موکت شود و بافت آن را از بین ببرد.

۸- بعد از خشک شدن موکت، امکان دارد که حالت اولیه خود را از دست داده باشد و به‌خوبی جذب کف نشود، برای این‌که موکت به حالت اولیه بازگردد، بهتر است  سطح موکت را جاروبرقی بکشید  و درصورتی‌که چند روز بر روی آن رفت‌وآمد داشته باشید، این موکت به‌خوبی به حالت اولیه بازمی‌گردد .

نظرات شما

۴.۴/۵
تماس با ما