پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در یخچال

فرش یکی از وسایل مهم و کاربردی در منزل می باشد و تاثیر بسزایی در نمای منزل و چیدمان آن دارد، بنابراین تمیزی آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، اما با توجه به اینکه امروزه بیشتر خانه ها به صورت آپارتمانی می باشد، همچنین مشغله افراد زیاد می باشد، کمتر کسی به شستشوی فرش در منزل می‌پردازد.
همچنین شستشوی فرش در منزل باعث آسیب رساندن به کیفیت فرش می شود. بنابراین چنانچه تمیزی فرش برای شما مهم می باشد و همچنین می خواهید در فرآیند شستشو آسیبی به فرش شما وارد نشود، بهتر است آن را به قالیشویی معتبر بسپارید تا با استفاده از خدمات پیشرفته، بدون اینکه آسیبی به فرش وارد شود، بهترین شستشو را برای فرش انجام داده و آن را به شما تحویل دهد.
یخچال محله ای در نزدیکی خیابان شریعتی می باشد و قالیشویی های زیادی در این منطقه واقع می باشد. چنانچه در نزدیکی این محله هستید، می توانید از خدمات قالیشویی یخچال بهره مند شوید.
این قالیشویی ها برای فرش شما ارزش قائل بوده و بهترین روش های شستشو را برای فرش استفاده می کنند. چنانچه قصد دارید فرش خود را به قالیشویی بسپارید، باید به مواردی دقت کنید تا خیالتون بابت قالیشویی راحت باشد.

قالیشویی در یخچال

۱- داشتن مجوز از اتحادیه

قالیشویی که برای شستشوی فرش انتخاب می کنید، باید دارای مجوز از اتحادیه قالیشویان باشد، زیرا اتحادیه تمامی موارد را برای دادن مجوز به قالیشویی ها در نظر گرفته و سپس مجوز صادر می شود و در صورتی که قالیشویی دارای مجوز نباشد، در صورت رسیدن آسیب به فرش، حتی اگر شکایت کنید به شکایت شما رسیدگی نمی شود.

۲- استفاده از خدمات پیشرفته

قالیشویی ها باید از دستگاه های مدرن برای شستشوی فرش استفاده کنند، تا هیچ گونه آسیبی به بافت و رنگ فرش وارد نشود، با توجه به اینکه فرش های امروزی دارای کیفیت های متنوع می باشند، بنابراین خدماتی که برای شستشوی آنها استفاده می شود، باید متناسب با الیاف فرش و مواد به کار برده در آن باشد.

۳- داشتن اعتبار

گاه قالیشویی ها با توجه به خدماتی که برای شستشوی فرش ارائه می دهند، می توانند رضایت  اکثر مشتریان را دریافت کنند و این موضوع باعث افزایش اعتبار قالیشویی می شود و چنانچه قالیشویی معتبر باشد، می توانید با خیال راحت تر فرشتان را به آن بسپارید.

۴- خدمات آنلاین

امروزه اکثر قالیشویی ها دارای خدمات آنلاین هستند، از مزایای  خدمات آنلاین این است که می توان با مشاهده نظرات مشتریان و درصد رضایت آنها اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کرد.

۵- استفاده از مواد شوینده با کیفیت

قالیشویی باید کیفیت شستشوی فرش را در اولویت قرار دهد و از مواد شوینده مناسب با الیاف به کاربرد در فرش استفاده کند تا باعث آسیب به الیاف و تغییر در رنگ آن نشود.

۶- متعهد بودن

قالیشویی باید فرش ها را به موقع دریافت و تحویل دهد و برای وقت مشتری ارزش قائل باشد و همچنین در هنگام تحویل فرش باید ضمانت نامه‌ای به شما ارائه شود، که در آن ضمانت نامه ذکر شود چنانچه آسیبی به فرش وارد شود، قالیشویی خسارت آن را پرداخت کند.

۷- در دسترس بودن قالیشویی

برای انتخاب یک قالیشویی باید محل قالیشویی را در نظر بگیرید، زیرا هرچه قالیشویی به منزل شما نزدیک‌تر باشد، باعث می شود حمل و نقل آن سریع‌تر انجام بگیرد و همچنین نزدیک بودن فاصله باعث کاهش هزینه ها می شود.

۸- داشتن قیمت مناسب

یکی از مواردی که برای اکثر مشتریان حائز اهمیت می باشد، هزینه دریافتی از طرف قالیشویی برای شستشوی فرش می باشد. که این قیمت باید طبق نرخ اتحادیه باشد و عوامل مختلف بر روی هزینه شستشوی فرش تاثیرگذار می باشد، که از این عوامل می توان اندازه فرش، الیاف به کار برده در آن و همچنین مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش مورد استفاده قرار می گیرد را نام برد.
همچنین هزینه شستشوی فرش های دستباف با فرش های ماشینی متفاوت می باشد، زیرا فرش های دستباف دارای حساسیت بالاتری نسبت به فرش های ماشینی می باشند و برای شستشوی آن ها باید ظرافت بیشتری به کار برده شود.

خدمات مبل شویی و موکت

قالیشویی یخچال علاوه بر شستشوی فرش خدمات دیگری مانند موکت شویی و مبل شویی نیز ارائه می دهد و بیشتر به دلیل اینکه موکت هایی که برای کفپوش منازل استفاده می شود بر روی زمین فیکس شده است و همچنین حمل مبلمان ممکن است، باعث آسیب به آن ها شود، بنابراین این خدمات را در منزل انجام می دهد و از دستگاه های مکنده و شوینده مخصوص برای ارائه این خدمات استفاده می کنند.

خدمات مبل شویی و موکت
 بدون اینکه دردسری برای شما ایجاد شود و در صورتی که لکه هایی بر روی مبلمان شما ایجاد شده باشد با استفاده از مواد مخصوص این لکه ها را برطرف می کند.

قالیشویی یخچال و متریال شستشو

برای شستشوی فرش در قالیشویی یخچال مراحل زیر طی می شود.

۱- دریافت فرش

برای اینکه فرش خود را به قالیشویی بسپارید، ابتدا ساعت دریافت فرش با شما هماهنگ شده و سر موعد مقرر برای دریافت فرش به منزل شما مراجعه کرده و فرش را لول می کنند تا در هنگام حمل و نقل فرش دچار شکستگی نشود.

۲- غبارگیری فرش

برای شستشوی فرش باید ابتدا از هرگونه آلودگی و گرد و خاک از سطح فرش جدا شود، غبارگیری توسط دستگاه های مخصوص انجام می‌شود و با لرزه هایی که ایجاد می شود، باعث می شود هرگونه گرد و غبار از فرش جدا شده و فرایند شستشوی آن راحت تر انجام گیرد.

۳- شستشوی فرش

در این مرحله، فرش هایی که دارای کیفیت های متنوع می باشد، از یکدیگر جدا شده و برای شستشوی هر فرش از مواد شوینده مخصوص استفاده می شود.
انتخاب متریال مناسب برای شستشوی فرش، دارای اهمیت بالایی می باشد، زیرا در صورتی که این مواد از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، باعث آسیب به کیفیت فرش و تغییر در رنگ فرش می شود و باعث می شود طول عمر فرش کاهش پیدا کند، همچنین گاهی فرش ها از نظر قیمتی، دارای ارزش بالایی هستند که برای شستشوی اینگونه فرش ها می توان از روش اعلاشویی استفاده کرد، که در این روش مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش استفاده می شود، به صورت مایع بوده و موادی که در ترکیبات آن به کار برده شده است، باعث حفظ کیفیت فرش می شود.
اما چنانچه شستشوی فرش در منزل انجام گیرد، موادی که برای شستشوی آن مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل این که متناسب با الیاف بکار برده در فرش نمی باشد، باعث آسیب به الیاف آن و کاهش عمر فرش می شود.

قالیشویی یخچال و متریال شستشو

۴- خشک کردن فرش

یکی از مراحل مهم، در شستشوی فرش نحوه خشک کردن آن می باشد. خشک کردن فرش در قالیشویی با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می گیرد  و هیچ گونه آسیبی به بافت فرش وارد نمی‌کند، زیرا خشک کردن فرش در معرض تابش نور خورشید باعث آسیب به الیاف آن شده و همچنین موجب رنگ پریدگی در فرش می شود.
اما چنانچه شستشوی فرش در منزل انجام گیرد امکان دارد در هنگام خشک کردن فرش به بافت آن آسیب وارد شود و در صورتی که در هنگام خشک کردن فرش رطوبت در داخل آن باقی بماند، وجود رطوبت باعث پوسیدگی می شود، همچنین باعث زرد شدن ریشه های فرش می شود.

۵- اتو کشی فرش

در فرایند شستشوی فرش گره های فرش از حالت طبیعی خارج شده و برای برگرداندن آن ها به حالت اولیه فرش و افزایش درخشندگی فرش، آن را اتو می زنند.

۶- رفوگری فرش

این قالیشویی ها خدماتی از قبیل رفوگری فرش و رنگرزی نیز ارائه می کنند و در صورتی که فرش شما دچار آسیب شده و یا سطح آن دچار سوختگی شده باشد، به ترمیم آن می پردازند.
بعد از انجام تمامی این مراحل فرش را لول کرده و آنها را در کاور های مخصوص قرار می دهند تا در هنگام حمل و نقل، آلودگی و گرد و خاک جذب فرش نشود.
همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم، مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید متناسب با بافت فرش باشد، در صورتی که این مواد دارای کیفیت پایینی باشد باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری به فرش شده و مواد شوینده در بافت فرش باقی می ماند و علاوه بر اثر هایی که بر روی کیفیت فرش دارد، ممکن است باعث آسیب به سلامت افراد شود، زیرا بعضی از افراد نسبت به این مواد شوینده حساسیت داشته و موجب آلرژی در آنها می شود.
پس چنانچه در منزل کودک نو پا دارید و یا افرادی هستند که دارای ریه حساس می باشند، حتما در انتخاب قالیشویی نهایت دقت را به خرج دهید.

تماس با ما