پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در کوهسار

عملیات شستشوی فرش ها دغدغه ای است که در هر صورت برای هر یک از ما پیش خواهد آمد، چرا که در هر صورت در هر خانه ای، وجود فرش ها به چشم خواهد آمد، در واقع فرش ها از اصلی ترین جز هر خانه ای به شمار می‌روند و امکان ندارد که در یک خانه کامل و تکمیل، فرش وجود نداشته باشد.
فرش ها به عنوان یک پوشش در بیشتر قسمت های منزل قرار می‌گیرند، البته از گذشته تا کنون افراد به نحوه های مختلفی از فرش ها در منزل خود استفاده می کردند، معمولا در گذشته، همه قسمت های خانه را توسط فرش ها می پوشاندند، و هیچ قسمتی از خانه بدون فرش باقی نمی‌ماند، حتی گاهی اوقات از فرش هایی با متراژ بزرگ تر نسبت به فضای داخلی منزل خود استفاده می‌کردند، یکی از مهم ترین علل های این گونه قرار دادن فرش ها به این خاطر بود که، کف خانه ها دارای سرامیک و یا کف پوش های مناسب نبود، و افراد برای اینکه این نما به چشم نیاید، تمام قسمت های کف خانه را به کمک فرش ها می پوشاندن، اما امروزه با توسعه چشمگیری که توسط طراحان دیزاین داخلی و دکوراسیون داخلی منازل دیده می‌شود، از کف پوش های متنوع و کاشی های مختلف برای کف منازل استفاده می‌شود، که نما و جلوه زیبایی را به همراه دارند، به همین خاطر، افراد از فرش هایی با نسبت متراژ کوچکتر، نسب به فضای داخلی خانه استفاده می نمایند. فرش ها عاملی در برابر جذب کثیفی ها و آلودگی ها هستند.

قالیشویی در کوهسار
از آنجایی که ما بیشترین میزان از فعالیت های خود را در حالی که بر روی فرش ها قرار داریم، و یا روی آنها در حال حرکت هستیم، انجام می‌دهیم، پس فرش ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم انواع آلودگی ها را به خود جذب می نمایند و در نتیجه کثیف خواهند شد، کثیف شدن فرش ها عارضه ای است که از دو پیامد منفی برخودار است:

۱- کثیف بودن فرش ها در درجه اول می‌تواند سبب شود تا به بافت فرش ها آسیب جدی وارد شود و آنها دچار پوسیدگی، پارگی و.. شوند.

۲- پیامد دیگری که کثیف بودن فرش ها به دنبال خواهد داشت، این است که، این کثیفی ها می‌توانند بر سلامتی ما و اعضای خانواده مان تاثیر گذار باشند، و باعث بروز بیماری های مختلفی شوند.

۳- به‌ وجود آمدن شرایط زندگی برای حشراتی که مخصوص فرش ها می باشند: چنانچه فرش ها دارای چنین شرایطی باشند، حجم زیادی از گرد و خاک درون الیاف خود داشته باشند، همچنین دارای نم و یا مرطوب باشند، و یا اینکه در یک محیط تاریک قرار بگیرند، شرایط زندگی، حشراتی همچون بید درون فرش ایجاد خواهد شد.
حشره بید، از پروتئین موجود درون الیاف نخ تغذیه می کند و در صورتی که شرایط ذکر شده فراهم شود، این حشره درون فرش زیست خواهد کرد و در نتیجه سبب آسیب رسیدگی بسیار جدی به فرش ها خواهد شد.
پس در نتیجه با توجه به مسائل ذکر شده، می توان نتیجه گرفت که، فرش هایی که دچار کثیفی می‌شوند را باید تحت اقدامی برای تمیزی آنها انجام دهیم، که بهترین اقدامی که برای شستشوی فرش ها امروزه به روی کار آمده است و وجود دارد، این است که فرش ها را جهت شستشو به یک مجموعه قالیشویی معتبر در حوالی منزل خود بسپاریم، پیشنهاد ما برای افرادی که در محدوده کوهسار در حال سکونت می‌باشند، این است که شستشو‌ی فرش های خود را به مجموعه قالیشویی معتبر کوهسار بسپارید.

مراحل تمیز کردن فرش در قالیشویی

تنها ترین و اصلی ترین هدف مجموعه قالیشویی کوهسار، ارایه خدمات مفید و ارزنده در خصوص انواع فرش ها، به کسانی است که در حال زندگی در این محدوده می باشند. مراحل تمیز کردن و شستشوی فرش ها در کارخانه قالیشویی کوهسار، به ترتیب زیر می باشد:
 در قدم اول بسیاری از افراد پیش از اینکه بخواهند فرش های خود را به یک مجموعه قالیشویی بسپارند، قطعا در ذهن خود دارای سوالات ابهام برانگیزی خواهند بود، از جمله اینکه: آیا شستشو‌ی فرش ها در مجموعه های قالیشویی باعث کاهش دوام و طول عمر فرش ها می شود؟ و یا اینکه فرایند شستشوی فرش ها به روش اصولی صورت می گیرد؟ و آیا آلودگی ها و کثیفی ها به طور کامل از فرش ها خارج می شود؟
قطعا افراد برای اینکه پاسخ چنین سوالات خود را در خصوص فرش هایشان بیایند، نیازمند یک منبع می باشند.

مراحل تمیز کردن فرش در قالیشویی

۱- در مجموعه قالیشویی کوهسار، تیم پشتیبانی و پاسخگویی در همه ساعت اداری آماده پاسخگویی به هرگونه از سوالات مشتریان خود می باشند، و سپس سفارش آنها را ثبت می نمایند.

۲- سپس سفارش های ثبت شده به تیم انتقال و حمل و نقل تحویل داده می‌شود، تا آنها طبق زمان مشخص شده به آدرس ذکر شده مراجعه نمایند. تیم مخصوص انتقال به آدرس شما مراجعه می نمایند، سپس فرش های شما را تحویل گرفته و یک ضمانت نامه کتبی با ذکر مشخصات فرش، تحویل می‌دهند، که در این ضمانت نامه تاریخی که می‌بایست فرش برای شما بازگردانده شوند نیز قید خواهد شد.

۳- ورود فرش ها به کارخانه قالیشویی یعنی شروع مراحل مربوط به شستشو‌ و تمیز کردن فرش ها: گرد و غبار گیری، پرزگیری، لکه گیری تخصصی، شستشو‌ با مواد شوینده،  آبکشی فرش ها، خشکشویی فرش ها، انتقال به گرمخانه های گازی، کاور کشی و ارسال برای مشتریان

شستشو‌ی انواع فرش ماشینی

فرایند مربوط به شستشو‌ در مجموعه قالیشویی معتبر کوهسار، شامل هر نوعی از فرش ها، اعم از ماشینی و دستباف می‌شود، به این صورت که، فرش ها پس از ورود به کارخانه قالیشویی با توجه به جنس و وضعیتی که از آن برخوردار می باشند، دسته بندی می شوند، و شستشو‌ی هر کدام از فرش ها به صورت مجزا صورت خواهد گرفت.
در ادامه این مقاله می خواهیم به شستشوی انواع فرش های ماشینی در کارخانه قالیشویی کوهسار بپردازیم. وقتی صحبت از شستشوی انواع فرش ماشینی می کنیم، باید در نظر داشته باشیم که هر فرشی با هر جنسی، در کنار اینکه نیاز به شستشو و تمیزی را دارد، گاهی نیز نیاز به ترمیم و رفوگری را نیز پیدا می‌کند، که انجام ترمیم و رفوگری آنها توسط رفوگران ماهر که در بخش رفوگری و ترمیم فرش های ماشینی، در حال فعالیت می باشند صورت خواهد گرفت.

۱- شستشوی فرش های ماشینی در هر ابعادی فرقی نمی کند که فرش ماشینی شما دارای چه ابعاد و متراژی باشد، شستشوی آنها توسط ماشین آلات پیشرفته و تمام مکانیزه صورت خواهد گرفت.

۲- از بین بردن هرگونه لکه موجود بر روی سطح فرش ماشینی که ممکن است بر روی فرش ماشینی شما لکه ای ایجاد شود که خود موفق به پاک کردن آن نشده باشید، در هنگام فرایند شستشو لکه های موجود بر روی فرش ها بررسی می‌شوند، سپس متخصصان در حال فعالیت در مجموعه قالیشویی معتبر کوهسار، باید محلولی را تهیه نمایند که توسط آن، لکه ها به طور کامل از بین برده می‌شوند و آسیبی نیز به فرش وارد نخواهد شد.

شستشو‌ی انواع فرش ماشینی

۳- شستشوی فرش های ماشینی به صورت مکانیزه این کارخانه قالیشویی مجهز به سیستم و ماشین آلات پیشرفته و تمام مکانیزه می باشد، به این ترتیب شستشوی فرش های ماشینی توسط دستگاه های مخصوص صورت می‌گیرد و کمترین دخالت دست انسان در آنها دیده می شود، زمانی که افراد خود شستشوی فرش هایشان را انجام می‌دهند معمولا با نتیجه مطلوبی مواجه نخواهند شد، چرا که نیروی انسانی قادر به تمیز کردن و خارج کردن همه آلودگی ها و کثیفی ها از فرش ها نخواهند بود، و تنها زمانی فرش های ماشینی به خوبی تمیز می‌شوند که شستشو‌ی آنها توسط دستگاه های پر قدرت مکانیزه انجام شود، در این صورت فرایند گرد و غبارگیری فرش ها، شستشو‌ با مواد شوینده، آبکشی و خارج کردن کف موجود درون فرش ها و خشکشویی انها توسط دستگاه های مخصوص انجام می‌شود.

۴- شستشو‌ی فرش ها ماشینی با مواد شوینده متناسب با نوع فرش که یکی از مهم ترین اصل ها در شستشوی فرش ها، مواد شوینده ای است که مورد استفاده قرار می‌دهید، به طور کلی باید توسط متخصص مربوطه تشخیص داده شود که بهترین نوع مواد شوینده برای شستشوی هر یک از فرش ها کدام است، در این صورت پوسیدگی فرش به وجود نخواهد آمد. همچنین مواد شوینده مرغوب و با کیفیت قادر به حل کردن کامل کثیفی ها و آلودگی ها در خود، و از بین بردن آنها به طور کامل از روی فرش می باشند، که سبب نمی‌شوند تا فرش ها لطافت و نرمی اولیه خود را از دست بدهند.

تماس با ما