پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در کارگر

از گذشته تاکنون افراد همواره با به کارگیری روش های مختلفی اقدام به شستشوی فرش های منزل خود می نمایند چراکه مسئله اهمیت به شستشو و تمیزی فرش ها امری مهم به شمار می‌رود و با توجه به نقش پر رنگ فرش ها در منازل، همیشه با ما همراه خواهد بود، مسئله اهمیت به تمیزی فرش ها، هریک از افراد اعضای خانواده ساعاتی را که در منزل حضور دارند، با فرش ها تماس پوستی زیادی برقرار خواهند کرد، در واقع فرش ها از اجسامی در منزل به شمار می روند که با آنها بیشترین تعامل را برقرار خواهیم کرد.
از این رو جز اجسامی محسوب می شوند که همواره میزان بسیار زیادی از آلودگی های مختلف را به خود جذب می کنند، و چنانچه مسئله شستشوی آن ها در نظر گرفته نشود، با هر بار تماسی که با فرش ها برقرار کنیم، با این آلودگی ها و کثیفی ها به طور مستقیم مواجه خواهیم شد و احتمال بروز بیماری های مختلفی، همچون بیماری های پوستی، تنفسی، و آلرژی ها وجود خواهد داشت.

قالیشویی در کارگر
اهمیت و شستشوی فرش ها از چندین جهت دیگر نیز، مسئله ای مهم به شمار می‌رود، فرش هایی که کثیف و شامل آلودگی های مختلفی باشند، دچار پوسیدگی الیاف و در نتیجه پارگی خواهند شد.
علاوه بر آن معمولا در فرش های دستباف نیز مسئله بید زدگی فرش ها بسیار شایع می باشد، علت آن هم به خاطر وجود گرد و خاک در الیاف فرش می باشد، که زمینه برای رشد و نمو حشره بید در فرش ها را فراهم می سازد، و از آنجایی که این حشره از پروتئین موجود در الیاف نخ طبیعی تغذیه می کند، باعث می شود تا آسیب های زیادی به فرش ها وارد شود.
از این رو توصیه می‌شود که هرگز تامل در خصوص شستشوی فرش های دستباف خود نکنید. بهترین روش موجود جهت شستشوی فرش ها، سپردن فرش ها به مجموعه های معتبر قالیشویی می باشد. افرادی که در محله کارگر در حال سکونت می باشند، می توانند خیالی آسوده در جهت شستشوی فرش های خود داشته باشند، چراکه قالیشویی معتبر کارگر، همه روزه در حال ارائه خدمات به مشتریان خود می باشند. و افراد می توانند شستشوی هرگونه از فرش های، دستباف، ماشینی، گل ابریشم و… خود را به این مجموعه بسپارند.

رفوگری فرش

علاوه بر اینکه فرش ها پس از گذر یک بازه زمانی مشخصی که وابسته به عوامل گوناگونی می باشد، نیاز به شستشو، مرمت، ترمیم و رفوگری نیز پیدا خواهند کرد.
به همان میزان که فرش ها می توانند در معرض آلودگی و کثیفی های مختلف قرار بگیرند، می توانند بر اثر حوادث مختلفی در معرض پارگی، پوسیدگی، در رفتگی ریشه و … نیز قرار بگیرند، که در این صورت قطعا فرش آسیب دیده نما و جلوه اصلی خود را از دست خواهد داد، مثلا تصور کنید قسمتی از فرش شما در اثر گیر کردن با یک شی تیز پاره شده است، و یا بافت آن دچار آسیب دیدگی شده است، در این صورت حتما مواجه شدن با این مسئله برای هر یک از ما بسیار ناراحت کننده خواهد بود.
شاید هم بسیاری از افراد با خود اینگونه فکر کنند که آن ها راهکار موجود برای آن ها، تعویض فرش ها، و اقدام برای خرید فرش های جدید می باشد، که قطعا باید هزینه های زیادی را متقبل شوند، اما باید بگوئیم که تنها راهکار موجود در این صورت تعویض فرش ها نمی باشد، بلکه امروزه یکی از اصلی ترین خدمات که مجموعه های قالیشویی معتبر در کنار فعالیت های مربوط به شستشوی فرش ها انجام می‌دهند، خدمات مربوط به رفوگری و ترمیم فرش ها می باشد.
چرا که به طور معمول فرش ها در کنار نیاز به شستشو گاهی نیاز به ترمیم و رفوگری نیز پیدا خواهند کرد.

رفوگری فرش

انجام خدمات رفوگری مربوط به فرش های ماشینی در مجموعه قالیشویی کارگر:

۱- رفوگری قسمت هایی از فرش های ماشینی که دچار پارگی، سوختگی، و پوسیدگی شده اند، توسط رفوگران ماهر و با تجربه این مجموعه، طبق نقشه اصلی فرش انجام خواهد، این مرحله از رفوگری دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و تنها رفوگران ماهر و با تجربه قادر به انجام این کار به طوری که قابل تشخیص نباشد، خواهند بود.

۲- ترمیم و بازسازی مربوط به قسمت های ریشه، شیرازه ها و چرم پشت فرش های ماشینی

گاهی ممکن است قسمت هایی از ریشه های فرش دچار پارگی شوند و یا جدا شوند، و یا گاهی قسمت هایی از شیرازه های فرش که در دو سمت فرش قرار دارند، از هم جدا شود، در این صورت در فرایند ترمیم و رفوگری، ریشه و شیرازه قبلی از آن جدا می شود، سپس مجددا شیرازه و ریشه بافی انجام می شود. در خصوص چرم دوزی به کار برده شده در چهار طرف پشت فرش ها نیز مجددا به همین منوال رفوگری انجام می شود.

۳- دارکشی و اتوکشی فرش های ماشینی

گاهی ممکن است برخی از قسمت های فرش ها بر اثر کشیده شدن دچار کجی شوند، در این صورت نیاز به فرایند دارکشی را پیدا می‌کنند، و یا گاهی نیز ممکن است بر اثر تاخوردگی تغییر حالت بدهند و صاف و یکدست بر روی زمین قرار نگیرند، در این صورت نیز اتو کشی جهت اصلاح این مشکل انجام خواهد شد.

انجام خدمات رفوگری مربوط به فرش های دستباف در مجموعه قالیشویی کارگر:

۱- انجام رفوگری

رفوگری برای قسمت های آسیب دیده فرش های دستباف، نیز همانند انجام رفوگری در فرش های ماشینی توسط رفوگران ماهر مجموعه قالیشویی کارگر انجام پذیر می باشد.

۲- انجام فرایند رنگرزی

برای فرش های دستباف از دیگر خدماتی است که ممکن است برخی از فرش های دستباف به آن نیاز داشته باشند، از آنجایی که در فرش های دستباف از رنگ های طبیعی بر روی نخ ها استفاده می‌شود، احتمال ترکیب شدن قسمت هایی از رنگ فرش، همواره وجود دارد، در فرآیند رنگرزی این مشکل اصطلاح می شود.

۳- پرزگیزی فرش های دستباف

 همه ی فرش های دستباف نیاز به پرزگیری را پیدا می نمایند، پس از اینکه فرایند بافته شدن فرش توسط هنرمندان به پایان می رسد، پرز های موجود حاصل از به کار بردن نخ های طبیعی ممکن است مانع شوند تا جلوه و نمای اصلی فرش ها به چشم بیایند، از این رو فرایند پرزگیری انجام می شود.

شستشوی انواع فرش های ماشینی و دستباف

در مجموعه قالیشویی معتبر کارگر شستشوی فرش های دستباف و ماشینی به صورت مجزا و جدا از هم صورت می گیرد، به طور کلی عملیات شستشوی فرش ها به این صورت می باشد که:

۱- پس از اینکه سفارش خود را ثبت نمایید، تیم حمل و نقل جهت تحویل گرفتن فرش ها به آدرس قید شده حضور پیدا خواهند کرد، و فرش ها را از شما تحویل، ضمانت نامه کتبی را به شما تحویل می دهند، و سپس فرش ها را به کارخانه قالیشویی انتقال می‌دهند.

شستشوی انواع فرش های ماشینی و دستباف

۲- پس از ورود فرش ها به مجموعه قالیشویی، تکنسین مربوط و حاضر، وضعیت فرش را بررسی می نمایند، سپس با توجه به آن اقدام به شروع فرایند شستشو‌ی فرش ها می نمایند. فرایند شستشوی فرش های ماشینی به صورت مکانیزه و با کمترین دخالت دست انسان صورت می‌گیرد :

۱- گردوغبارگیری فرش ها

۲- خیس کردن و آبکشی فرش ها

۳- شروع شستشو‌ی فرش ها توسط مواد شوینده

۴- ابکشی فرش ها

۵- خشک شویی فرش ها

۶- انتقال آنها به گرمخانه های گازی جهت خشک شدن نهایی

۷- چک شدن نهایی توسط متخصصان مجموعه و سپس کاور کردن فرش ها و انتقال آنها

سفید کنندگی ریشه های فرش

معمولا در بیشتر مواقعی که افراد خود اقدام به شستشو‌ی فرش های خود می نمایند، در پایان کار با زرد شدن ریشه ها، و یا حتی زرد شدن قسمت های مختلفی از فرش مواجه می شدند، که نشان از غیر اصولی شسته شدن فرش ها دارد، اما چنانچه شستشوی فرش ها به صورت اصولی و توسط مجموعه های قالیشویی معتبر صورت بگیرد، دیگر خبری از وقوع این اتفاق در پایان فرایند شستشو نخواهد بود، ریشه های نقش پررنگ و مهمی در نما و جلوه اصلی فرش ها خواهند داشت.

سفید کنندگی ریشه های فرش
عوامل مختلفی هستند که می‌تواند در زرد شدن ریشه ها در پایان فرایند شستشو نقش داشته باشند، در مجموعه قالیشویی کارگر با در نظر گرفتن همه جوانب و نکات مربوط به سفید شدن ریشه های فرش اعم از، استفاده از مواد شوینده مرغوب، نحوه خشک کردن فرش، و … در نظر گرفته می شود، در نتیجه ریشه های فرش ها پس از شسته شدن سفید خواهد بود.

تماس با ما