پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در ولی آباد

فرش ها شامل لوازمی می باشد که در اکثر منازل دیده می شود و افراد منزل برای استراحت کردن، گذراندن اوقات فراغت و‌‌‌‌… بر روی فرش ها می نشینند به همین دلیل فرش ها زود به زود آلودگی را جذب می کنند و به شستشو نیاز پیدا می کنند.
بهترین روش برای شستشو فرش ها، سپردن فرش ها به قالیشویی می باشد تا فرش ها به صورت اصولی و حرفه ای در بهترین شکل ممکن شسته شوند.
قالیشویی برای شستشو فرش ها از دستگاه های اتومات استفاده می کنند و استفاده از دستگاه های اتومات هیچ آسیبی به فرش ها وارد نمی کند. قالیشویی ولی اباد خدمات متفاوتی را برای راحتی مشتریان خود ارائه داده است. خدمات قالیشویی شامل موارد زیر می باشد.

۱- ریشه زنی فرش ها

یکی از خدماتی که قالیشویی به مشتریان خود ارائه می دهد، ریشه زنی فرش ها می باشد. معمولا پس از بافت فرش دستباف، فرش به ریشه نیاز دارد تا طرح و نقشه ی آن به طور کامل تکمیل شود. ریشه زنی انواع فرش های دستبافت و ماشینی در ابعاد های مختلفی در قالیشویی انجام می شود. برای ریشه زنی فرش ها از ریشه های با کیفیت و مرغوبی استفاده می شود و عملیات ریشه زنی زیر نظر متخصصین و توسط افراد ماهر انجام می شود‌.

قالیشویی در ولی آباد

۲- رنگ برداری فرش ها

گاهی اوقات فرش ها به دلیل شرایط محیطی یا عدم رعایت نکات نگهداری، فرش ها دچار تداخل رنگی می شوند. به طور مثال اگر فرش های خود را در محیط های مرطوب و نم دار نگهداری کنید باعث تداخل رنگی فرش خود می شوید. زمانی که فرش دچار تداخل رنگی می شود طرح و نقشه ی فرش به طور کامل دچار آسیب می شود و نمای خود را از دست می دهد و تنها روشی که می توان طرح و نقشه ی فرش را مانند روز اول کرد، رنگ برداری فرش می باشد. رنگ برداری فرش ها در قالیشویی در به صورت حرفه ای و با مواد مخصوصی انجام می شود و در پایان کار طرح فرش به طور کامل نمایان می شود.

۳- اعلاشویی فرش ها

اعلاشویی فرش یکی دیگر از خدمات قالیشویی می باشد. زمانی که فرش ها اعلاء شویی می شوند پس از شستشو و خشک شدن، فرش به طور کامل براق می شود و تمامی لکه هایی که بر روی سطح فرش وجود دارند کاملا از بین می روند و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند.

آشنایی با منطقه ولی اباد تهران

محله ولی اباد یکی از محله های قدیمی استان تهران واقع در منطقه ۱۲ تهران می باشد. این منطقه در خیابان بهارستان قرار دارد. خیابان ولی اباد به ایستگاه های حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس دسترسی دارد. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به منطقه ولی اباد ایستگاه اتوبوس دکتر شریعتی و نزدیک ترین ایستگاه مترو، ایستگاه بهارستان می باشد.
این منطقه شامل مناطق پر رفت و امد می باشد به دلیل این که به خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ملت و… راه دارد و مکان های مختلفی مانند مدرسه، درمانگاه، ایستگاه آتش نشانی، قالیشویی و…. دسترسی دارد.
یکی از خیابان های مهمی که در منطقه ولی اباد قرار دارد معابر های قائدی و ظهیر الاسلام می باشد. این معابر ها به دلیل این که از سال های قدیم تا به الان وجود داشته اند جزء معابر های مهم و قدیمی می باشد و افراد قدیمی و میانسال در این مناطق زندگی می کنند.

آشنایی با منطقه ولی اباد تهران
منطقه ولی اباد شامل مناطقی می باشد که دارای آب و هوای خوب در هر فصلی از سال است و بافت این منطقه قدیمی و در برخی نقاط آن جدید و به روز می باشد. درخت هایی که در این منطقه قرار دارند همگی تنومند و سالخورده هستند و افرادی که در این محله زندگی می کنند برای حفظ درختان این منطقه تلاش می کنند.
این منطقه با توجه به این که یک محله قدیمی است می توان به همه چیز دسترسی داشت به طور مثال مرکز های خرید، فروشگاه ها، املاک، داروخانه، بوستان ها و… در نزدیکی این محله قرار دارد. وجود بوستان ها و فضا های سبز سبب می شود که خردسالان و افراد میانسال اوقات فراغت خود را در این مکان ها بگذارند.

هزینه شست و شوی فرش توسط قالیشویی

شست و شوی فرش ها در کارخانه قالیشویی بهترین روش برای شستشو فرش ها می باشد. هزینه شست و شوی فرش ها توسط قالیشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد به شرح زیر:

۱- جنس فرش

جنس فرش تاثیر مستقیمی به هزینه شست و شوی فرش دارد. اگر فرش شما دستبافت باشد نحوه شست و شوی آن نسبت به دیگر فرش ها متفاوت است به همین دلیل هزینه ی آن نیز بیشتر می شود.

۲- نوع تار و پود فرش

یکی دیگر از عواملی بر هزینه شست و شوی فرش تاثیر گذار است، نوع تار و پود فرش می باشد. اگر تار و پود فرش حساس باشد نمی توان فرش را با هر نوع مواد شوینده ای شست و به شوینده های خاص تری احتیاج است. به همین دلیل برای شست و شوی فرش ها ابتدا فرش بررسی می شود و از فرش تست می گیرند تا مواد شوینده ای که برای شست و شوی فرش نیاز است مشخص شود.

هزینه شست و شوی فرش توسط قالیشویی

۳- مرمت و رفوی فرش

قبل از منتقل کردن فرش به محل شست و شو، سطح فرش بررسی می شود تا اگر با مشکلاتی مانند پارگی، سوختگی، رنگ پریدگی، پوسیدگی و… مواجه شدند اقدام به مرمت فرش شود‌. در قالیشویی مرمت و رفوی فرش توسط افراد متخصص انجام می شود. مرمت فرش ها یک کار تخصصی است و نمی توان به هر کسی این کار را سپرد. اگر فرش شما به مرمت نیاز پیدا کند. اگر فرش شما قبل از شستشو به مرمت احتیاج پیدا کند هزینه شست و شوی فرش توسط قالیشویی بالا تر می شود.

۴- سرویس حمل و نقل فرش

یکی از خدماتی که قالیشویی برای مشتریان خود در نظر گرفته است سرویس حمل و نقل می باشد و استفاده از این سرویس سبب بالاتر رفتن هزینه شست و شوی فرش ها می شود. البته مجموعه قالیشویی به مشتریان خود حق انتخاب می دهند تا خودشان برای حمل و نقل فرش هایشان تصمیم بگیرند‌.

۵- لکه برداری فرش

اگر فرش مدت زمان طولانی مورد شستشو قرار نگرفته باشد و لکه های زیادی بر روی آن ایجاد شده باشد فرش باید با شوینده های مخصوصی شسته شود تا لکه های قدیمی و ماندگاری که در عمق فرش نفوذ کرده اند به طور کامل از بین بروند تا نمای فرش دوباره به حالت اولیه خود بازگردد. لکه برداری فرش در قالیشویی به روش های مختلفی انجام می شود و مقداری بر هزینه شست و شوی فرش تاثیر گذار است.

اهمیت قالیشویی برای منازل

نحوه عملکرد و روش شست و شوی فرش ها در قالیشویی برای اکثر خانم های خانه دار بسیار مهم است. به دلیل این که:

۱- اگر فرش ها به صورت اصولی شسته نشوند پس از شستشو نقاطی از فرش لک دار باقی می ماند و برای ظاهر و نمای فرش تداخل ایجاد می کند.

۲- اگر برای شستشو فرش ها از شوینده های مناسب استفاده نشود فرش پس از شستشو زبر می شود و حالت ایستادگی و نرمی و لطافت خود را از دست می دهد و مانند روز اول کیفیت خود را حفط نمی کند.

اهمیت قالیشویی برای منازل

۳- یکی دیگر از عواملی که بر اهمیت قالیشویی می افزاید نحوه آبگیری و آبکشی فرش ها می باشد. اگر فرش ها پس از شستشو به طور کامل آبکشی نشوند پس از خشک شدن از خود بوی نم ایجاد می کند که احساس خوشایندی به افراد منزل نمی دهد. همچنین ممکن است باعث پوسیدگی فرش شود به دلیل این که مواد شوینده معمولا شوینده های قوی می باشد و زمانی که در بین تار و پود فرش باقی بماند باعث خوردگی و ساییدگی تار و پود فرش می شود.

دلایل زیادی بر اهمیت قالیشویی موثر است به طور مثال خوش قول بودن مجموعه قالیشویی بسیار مهم است.
یک قالیشویی معتبر و حرفه ای برای وقت و زمان مشتریان خود ارزش قائل است و باعث هدر رفتن وقت آن ها نمی شود.
همچنین صرفه جویی در مصرف آب نیز بر اهمیت قالیشویی تاثیر می گذارد. قالیشویی برای شستشو فرش ها باید از دستگاه هایی استفاده کند که با کمترین حجم آب بتواند فرش را مورد شستشو قرار دهد.

تماس با ما