پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در ناصر خسرو

به طور طبیعی هر یک از افراد حتما تاکنون با مسئله چگونگی شستشوی فرش ها خود مواجه شده اند، پر واضح است که فرش ها به عنوان اصلی ترین رکن در اجسام هر خانه محسوب می‌شود، و بدون استثناء وجود آنها را در هر منزلی می توان مشاهده کرد، فرش ها به مرور زمان و پس از گذر یک بازه زمانی، بر اثر عوامل مختلفی دچار آلودگی می‌شوند و نیاز به شستشو پیدا می نمایند، و نوبت به آن می‌رسد که اعضای خانواده فکری در جهت شستشوی آنها نمایند.
البته ناگفته نماند که شیوه شستشوی فرش ها نسبت به گذشته تاکنون دچار فرق بسیار زیادی شده است، و امروزه دیگر روش های قدیمی که برای شستشوی فرش ها به کار برده می‌شد، ارزنده و مورد قبول واقع نمی شوند.

قالیشویی در ناصر خسرو
در گذشته هرگاه فرش های هر منزلی دچار کثیفی و آلودگی هایی می‌شد، اعضای خانواده تصمیم به شستن آنها در حیاط و یا پارکینگ منزل خود می گرفتند، که آنها بدون داشتن آگاهی کافی، در خصوص چگونگی فرایند شستشوی فرش ها، دست به اقداماتی جهت شستشوی فرش ها می‌زدند، و به طور دلخواهانه از مواد شوینده مختلفی نیز برای شستشو استفاده می‌کردند که امکان این مسئله بسیار زیاد بود که این مواد شوینده متناسب با نوع الیاف فرش نباشد و به الیاف فرش آسیب وارد سازد، سپس مرحله آبکشی را انجام می‌دادند، که در این مرحله نیز نقاط ضعف بسیار زیادی دیده می‌شد.
چراکه معمولا افراد موفق به خارج کردن همه مواد شوینده از فرش نمی‌شدند، در نتیجه با باقی ماندن مقداری از مواد شوینده درون بافت فرش، پوسیدگی در فرش رخ می‌داد، مرحله آخری که افراد آن را انجام می دادند نیز، مرحله پهن کردن فرش ها بر روی یک دیوار جهت خشک شدن بود، که در این مرحله نیز از آنجایی که فرش را مقابل نور مستقیم خورشید قرار می‌دادند، فرش دچار رنگ پریدگی  می شد و یا تغییر رنگ در برخی از قسمت های فرش به وجود می آمد.
البته به جز مواردی که ذکر شد، شستشوی فرش ها به روش سنتی باعث ایجاد آسیب های دیگری نیز به فرش ها وارد می‌ساخت، که با گذر زمان و تغییر نحوه زندگی افراد، با تأسیس مجموعه های قالیشویی معتبر، تغییری جدی در روند شستشو‌ی فرش ها به وجود آمد، و آن هم سپردن فرش ها به مجموعه های قالیشویی، برای شستشوی فرش ها به روش مکانیزه و اصولی می باشد.
در مجموعه های قالیشویی معتبر، شستشو‌ی فرش ها به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرد، و این فرایند به صورت اصولی و تخصصی انجام می‌شود.

برترین قالیشویی ناصر خسرو

امروزه وجود مجموعه های قالیشویی در هر ناحیه و محله ای بسیار مهم و ضروری به شمار می رود، چرا که یکی از نیاز های اساسی افرادی که در یک محله سکونت دارند، وجود مجموعه قالیشویی معتبر می باشد، که توسط آنها هرگونه از خدمات مربوط به فرش ها انجام شود، در خصوص محله ناصر خسرو نیز می بایست گفت که این محله هم از این قاعده مستثنی نمی باشد، از این رو مجموعه های قالیشویی متعددی تأسیس و همه روزه در حال خدمات رسانی می باشند.
معمولا هر یک از افراد برای اینکه فرش های خود را جهت شستشو به یک مجموعه قالیشویی بسپارند، به دنبال بهترین و برترین مجموعه قالیشویی خواهند گشت، برای شناخت برترین قالیشویی در محله ناصر خسرو باید به مواردی توجه فرمایید، در ادامه به معرفی چندین ویژگی بارز از مجموعه قالیشویی های برتر خواهیم پرداخت.

برترین قالیشویی ناصر خسرو

۱- اولین و مهم ترین ویژگی یک مجموعه قالیشویی، معتبر بودن آن می باشد، در درجه اول یک مجموعه قالیشویی باید معتبر باشد، معتبر بودن به این معناست که دارای مجوز رسمی از اتحادیه قالیشوییان باشند و تمامی فعالیت های خود را طبق مصوبات اتحادیه انجام دهند، و تعرفه‌های آنها نیز طبق مصوبات اتحادیه‌ باشد.

۲- مجموعه های قالیشویی برتر، با ارائه بهترین خدمات در خصوص شستشوی انواع فرش ها می‌توانند رضایت درصد بسیار زیادی از مشتریان خود را به دست آورند، از این رو محبوبیت و معروفیت کافی را میان افراد ساکن در یک محله به دست خواهند آورد.

۳- به موقع تحویل دادن فرش ها به مشتریان یکی از ویژگی های بارز مجموعه های قالیشویی معتبر و برتر می باشد، آنها برای زمان مشتریان خود احترام ویژه ای قائل می شوند، و طبق همان زمان قید شده در ضمانت نامه کتبی، فرش ها را شسته شده و تمیز درب منزل مشتریان تحویل خواهند داد.

۴- کادر مجموعه های قالیشویی برتر ناصر خسرو، کامل می باشد، و برای انجام هر کاری، فردی متناسب با ویژگی های همان کار در حال انجام فعالیت می باشد، به همین ترتیب فرآیند شستشوی فرش ها به خوبی و به طور منظم صورت می‌گیرد.

۵- یک مجموعه قالیشویی برتر، همیشه از بهترین ها برای انجام فرایند شستشوی فرش ها استفاده می‌کند، استفاده از مواد شوینده مرغوب و با کیفیت، یک مسئله بسیار مهم در خصوص شستشوی فرش ها به شمار می رود، از این رو برترین قالیشویی در ناصر خسرو، می بایست از این قاعده پیروی کرده، و از مواد شوینده ارگانیک و درجه یک استفاده نماید. بنابراین یک قالیشویی برتر ضمن معتبر بودن، می بایست دارای یک کادر کامل و متخصص باشد، همچنین از مواد شوینده مرغوب و با کیفیت برای انجام شستشو‌ی فرش ها استفاده نمایند.

رفوگری و بازسازی فرش

فرش مضاف بر اینکه نیاز به فرایند شستشو پیدا می نمایند، نیاز به رفوگری و بازسازی نیز پیدا خواهند کرد، چرا که هر یک از اعضای خانواده ساعاتی را که در خانه حضور دارند، و مشغول به انجام فعالیت های روزمرگی خود می باشند، بر روی فرش ها حضور دارند و با فرش ها تماس برقرار خواهند کرد، از این رو احتمال اینکه فرش ها دچار آسیب های مختلفی همچون، پوسیدگی، پارگی، ایجاد لکه های سخت، سوختگی و… شوند بسیار زیاد است، همچنین بدیهی است که چنانچه فرش ها دچار آسیب دیدگی شوند، آن قسمت به خوبی قابل تشخیص خواهد بود، در نتیجه نمای اصلی فرش را به زیر سوال خواهد برد، باید گفت که در این صورت تنها راهکار موجود تعویض کردن فرش ها نمی باشد، چرا که ممکن است برخی از افراد علاقه خاصی به فرش های خود داشته باشند و قصد نداشته باشند که آنها را تعویض نمایند، در این صورت نیاز به رفوگری فرش ها توسط مجموعه های قالیشویی مطرح خواهد شد.
رفوگری و بازسازی فرش ها جز فعالیت های مهم و اصلی مجموعه قالیشویی معتبر ناصر خسرو به شمار می رود.

رفوگری و بازسازی فرشرفوگری فرایندی بسیار سخت و نیازمند تخصص بسیار بالایی می باشد، چراکه می بایست ابن فرایند طوری صورت بگیرد که قسمت ترمیم شده قابل تشخیص نباشد، این کار توسط رفوگران ماهر انجام می‌شود، انجام رفوگری و ترمیم فرش ها در خصوص همه نوع از فرش ها مانند ماشینی، گل ابریشم، دستباف و…  به صورت مجزا انجام می شود.
آنان با استفاده از ابزار های مخصوص رفوگری، و با توجه به نقشه اصلی فرش اقدام به انجام رفوگری فرش ها می نمایند،

رفوگری و بازسازی فرش ها شامل:

۱- رفوگری قسمت های دچار پارگی، سوختگی

۲- بیدزدگی فرش های دستباف

۳- شیرازه بافی

۴- مرمت و چرم دوزی

۵- شیرازه بافی

۶- دارکشی

۷- لکه بری لکه های سرسخت

۷- ریشه بافی

۹- اتوکشی و… می باشد.

ناصر خسرو کجاست؟

خیابان ناصر خسرو جز تاریخی‌ترین خیابان های نقاط پایتخت ایران محسوب می‌شود و تاریخ ساخت این بنا به سال ۱۲۸۵ برمی‌گردد، که در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار این خیابان به این نام نامگذاری شد، که بعد ها نیز نام آن دچار تغییراتی شد و به نام خیابان ناصر خسرو تغییر یافت.
خیابان ناصرخسرو در حدفاصل میدان توپخانه و خیابان پانزده خرداد واقع شده است و از آنجایی که این خیابان میزبان تعدادی از بناهای قدیمی مهم تهران است، بسیار معروف می باشد، چرا که در گذشته این خیابان بخشی از ارگ سلطنتی بوده است.

ناصر خسرو کجاست؟
در این خیابان تاریخی می توانید شاهد بناهای تاریخی بسیاری از جمله شمس‌العماره و دارالفنون نیز باشید.
البته مکان های تاریخی موجود در این خیابان تنها به شمس العماره و دارالفنون محدود نمی شود بلکه مکان های تاریخی و مهم دیگری همچون، بنای تاریخی سرای روشن، مدرسه علمیه مروی، مسجد شاه (مسجد امام خمینی) نیز می باشند.
اگر نگاهی به پیش تر بیندازیم متوجه می شویم که اولین داروخانه و چاپخانه تهران نیز در این خیابان بنا شده است. این خیابان امروزه محلی به شمار می رود برای خرید دوربین و انواعی از لوازم ها آرایشی.

تماس با ما