پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در سبلان

همه افراد در گذر زمان تصمیم به شستشوی فرش های خود می گیرند. شسشتو فرش ها بهتر است که به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود. شستشوی فرش ها به صورت اصولی مزایای زیادی دارد به‌ شرح زیر:

۱- شستشوی اصولی فرش ها در قالیشویی سبلان سبب می شود که طول عمر طبیعی فرش ها نسبت به فرش های که به صورت نادرست شسته می شوند افزایش پیدا کند. بنابراین می توانید برای شستشو فرش های خود به قالیشویی سبلان اعتماد کنید.

۲- شستشوی فرش ها در قالیشویی به دلیل این که اصولی انجام می شود از آسیب دیدن تار و پود آن جلوگیری می شود به همین دلیل فرش پس از شستشو استحکام و مقاومت خود را حفظ می کند.

قالیشویی در سبلان

۳- در قالیشویی به دلیل این که برای شستشو فرش ها از شوینده های مخصوص تار و پود فرش استفاده می شود، فرش ها پس از شستشو کاملا براق و سفید دیده می شوند و پس از شستشو دچار رنگ پریدگی یا سفیدک نمی شود. همچنین قبل از شستشو فرش ها، فرش ها بررسی و ارزیابی می شوند و برای ارزیابی فرش ها از متخصصین و ارزیاب های ماهر و حرفه ای استفاده می کنند.
ارزیاب ها فرش های شما را به صورت کامل بررسی می کنند و اگر با مشکلاتی مانند پارگی، پوسیدگی و..‌ مواجه شوند ابتدا اقدام به رفوی فرش ها می کنند و سپس فرش ها برای شستشو آماده می شوند.
قالیشویی سبلان همانند قالیشویی تهرانپارس جزء بهترین قالیشویی ها می باشد و اکثر کارکنانی که در داخل مجموعه مشغول به کار می باشند با سابقه و با تجربه هستند و در کار خود مهارت دارند. قالیشویی سبلان خدمات مختلفی را به مشتریان به خود ارائه داده اند.

به طور مثال:

۱- چرم زنی و ریشه زنی

۲- شستشوی انواع فرش های دستبافت و ابریشمی

۳- شستشوی انواع فرش های ماشینی

۴- شستشوی انواع موکت ها و پرده ها

۵- شستشوی مبل ها

۶- شستشوی فرش ها به روش های مختلف

۷- رنگ برداری فرش ها

۸- شستشوی تابلو فرش های دستبافت، ماشینی، ابریشمی

 

تمامی خدماتی که قالیشویی سبلان ارائه داده اند، توسط افراد ماهر انجام می شود و برای شستشو فرش ها، موکت ها، تابلو ها و‌‌…. از دستگاه های مخصوص استفاده می کنند.

نوع دستگاه بر نحوه شستشو تاثیر بسیار زیادی دارد.

خشکشویی موکت در منزل

یکی از خدماتی که اکثر کارخانه های قالیشویی ارائه داده اند، شستشو و خشکشویی موکت ها می باشد. موکت ها انواع مختلفی دارند:

۱- موکت های تایل

۲- موکت های کبریتی

۳- موکت های برجسته

۴- موکت های چمن مصنوعی

هر کدام از موکت ها روش های شستشوی مخصوص به خود را دارند و نمی توان موکت ها را با یک روش مورد شستشو قرار داد. به طور مثال موکت های چمن مصنوعی برای شستشو به دستگاه مخصوص نیاز دارند. موکت های چمن مصنوعی در اصل از پلاستیک ساخته شده است و اگر برای شستشو آن نکات مخصوص رعایت نشود، موکت کارآیی خود را از دست می دهد.

خشکشویی موکت در منزل
خشکشویی موکت ها شامل خدمات قالیشویی سبلان می باشد که به صورت حرفه ای و تخصصی انجام می شود. خشکشویی مبل ها به دو صورت انجام می شود. ۱- در کارخانه قالیشویی و ۲- در منزل
خشکشویی موکت ها در منزل با استفاده از دستگاه هایی انجام می شود که موکت پس از خشکشویی نیازی به آبکشی و آبگیری ندارد و پس از چند ساعت به طور کامل خشک می شود و می توان از آن ها استفاده کرد. خشکشویی موکت ها در منزل هیچ آسیبی به موکت ها وارد نمی کند به دلیل این که

۱- خشکشویی موکت ها توسط افراد ماهر و حرفه ای انجام می شود و بافت و گره های موکت پس از خشکشویی هیچ تغییری نمی کند و مانند روز اول با کیفیت دیده می شوند.

۲- اگر موکت ها طرح دار و طرح برجسته باشند، پس از خشکشویی هیچ آسیبی نمی بینند و مانند روز اول طرح های آن برجسته و زیبا دیده می شوند.

۳- قبل از شروع خشکشویی موکت ها، گوشه ای موکت را تست می کنند تا اگر موکت نسبت به حرارت، مواد شوینده، آب و‌‌.. حساس بود، از روش های خاص تری برای خشکشویی آن استفاده شود. برخی از موکت ها نسبت به بقیه موکت ها حساس تر هستند و اگر هنگام شستشو آن ها به برخی از نکات توجه نشود به راحتی زیبایی و کیفیت خود را از دست می دهند.
بنابراین اگر تصمیم به خشکشویی موکت های خود گرفته اید، مجموعه ای را انتخاب کنید تا تمامی نکات را رعایت کنند.

ریشه زنی فرش

ریشه زنی فرش ها یکی دیگر خدماتی است که قالیشویی سبلان به مشتریان خود ارائه داده است.
ریشه زنی برای انواع فرش های دستبافت  و ماشینی انجام می شود. همچنین قالیشویی ریشه زنی برای تابلو فرش ها را نیز به عهده می گیرد.
ریشه زنی فرش ها به دلایل مختلفی انجام می شود :

۱- ریشه زنی فرش ها یا تابلو ها سبب می شود که بافت فرش محکم شود و احتمال سابیده شدن یا باز شدن گره های آن کمتر شود و فرش طول عمر بالایی داشته باشد.

۲- طرح و نمای فرش ها زمانی به خوبی دیده می شوند که ریشه های زیبایی داشته باشند بنابراین ریشه زنی فرش ها باعث دیده شدن طرح و نقشه فرش می شوند.

۳- ریشه ها در رنگ ها و طرح های مختلفی برای فرش ها بافته می شوند و اگر فرش شما دستبافت باشد، از ریشه های طبیعی و با کیفیتی استفاده می کنند تا ارزشمندی فرش شما بالاتر رود.

۴- ریشه های فرش تاثیر بسیار زیادی بر روی تار و پود های فرش می گذارند. ریشه ها بر روی استحکام و ایستادگی تار پود فرش موثر است و سبب می شود که تار و پود ها حالت ایستادگی خود را حفظ کنند و با راه رفتن و گذر زمان حالت ایستادگی خود را از دست ندهد.

ریشه زنی فرش

به همین دلایل اگر فرش های شما، ریشه ندارند می توانید برای ریشه زنی آن ها به قالیشویی های معتبری مراجعه کنید تا ریشه زنی فرشتان را به بهترین نحوه ممکن انجام دهند. ریشه زنی فرش ها به دو صورت انجام می شود.

۱- ریشه زنی با دستگاه

ریشه زنی فرش با دستگاه های مخصوصی انجام می شود و احتمال خطا در این روش بسیار کم است.

۲- ریشه زنی به صورت دستی

در این روش ریشه زنی توسط افراد حرفه ای و متخصص این کار انجام می شود و دستمزد این روش نسبت به ریشه زنی با دستگاه گران تر است.

رنگبرداری فرش

رنگبرداری فرش یکی از کار های تخصصی و حرفه ای قالیشویی ها می باشد که اکثر قالیشویی ها به مشتریان خود ارائه داده اند. رنگبرداری فرش برای فرش های مختلفی انجام می شود.

۱- فرش های ماشینی

۲- فرش های دستبافت

۳- فرش های ابریشمی

۴- فرش های عتیقه

۵- فرش های پشمی

۶- و…

رنگبرداری فرش ها یک حرفه ی تخصصی است و باید توسط افرادی انجام شود ‌که در این حرفه تخصص بسیار زیادی دارد.

رنگبرداری فرش
به طور مثال رنگبرداری فرش های دستبافت باید با دقت و حوصله ی زیادی انجام شود به دلیل این که فرش های دستبافت جزء فرش های ارزشمند می باشد و زمانی که به رنگبرداری نیاز پیدا می کند به این دلیل است که فرش به مرمت نیاز دارد تا رنگ های فرش مانند روز اول پر رنگ و واضح دیده شوند.
گاهی اوقات افراد تصمیم به شستشوی فرش های دستبافت خود می گیرند و هیچ اطلاعی درباره نحوه شستشو آن ها ندارند و فرش را به صورت کاملا اشتباه و غیر اصولی مورد شستشو قرار می دهند.
شستشوی فرش های دستبافت، بدون آگاهی و تخصص ضربه بزرگی به فرش وارد می کند و اگر فرش شما از قبل تثبیت نشده باشد، رنگ فرش هنگام شستشو پس می دهد و طرح و نقشه فرش بهم می ریزد.
زمانی که فرش دچار چنین مشکلی شود، با رنگبرداری می توان فرش را به حالت اولیه خود بازگرداند.

رنگبرداری برای همه فرش ها انجام می شود ولی هر فرشی باید به روشی رنگبرداری شود که هیچ آسیبی به فرش وارد نکند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ممکن است جنس الیاف و تار و پود فرش حساس و ظریف باشد و اگر برای رنگ برداری آن دقت زیادی حاصل نشود، فرش آسیب بیشتری می بیند.

۲- فرش های ارزشمند تر مانند فرش های دستبافت یا ابریشمی را نمی توان به روشی که برای فرش های ماشینی و… استفاده می شود را به کار برد بنابراین قبل از شروع کار، فرش مورد بررسی قرار می گیرد.

تماس با ما