پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی قالیچه چسبی به بهترین شکل

قالیچه های چسبی فرش هایی هستند که پس از این که فرش را در مکان مد نظر خود پهن می کنید، می توانید فرش را به صورت ثابت در آن محیط قرار دهید و فرش اصلا جابه جا نمی شود و ثابت سر جای خود باقی می ماند. قالیچه های چسبی، بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که رفت و آمد زیاد است و امکان جابه جایی فرش وجود دارد. برای شستشوی قالیچه چسبی در منزل، بهتر است ابتدا درباره ی نحوه ی شستشوی فرش، اطلاعات خود را بالا ببرید و سپس اقدام به شستشوی فرش کنید. همچنین شستشوی قالیچه چسبی در قالیشویی های معتبر توسط افراد متخصص و ماهر انجام می شود و قبل از شستشوی قالیچه های چسبی به شما ضمانت نامه را تحویل می دهند، تا از سالم ماندن فرش خود مطمئن باشید.

قالیچه چسبی چیست؟

قالیچه چسبی فرش هایی هستند که در پشت فرش چسب دارند و فرش بر سطح هایی مانند سرامیک و پارکت به خوبی می چسبد و ثابت می ماند. ولی قالیچه های چسبی بر سطح هایی مانند سطح های اهکی، موزائیکی، سیمان، گچ و… اصلا نمی چسبند و قرار دادن این نوع از قالیچه ها بر روی این مکان ها فایده ای ندارد به دلیل این که:

۱- فرش اصلا بر روی این سطوح ثابت قرار نمی گیرد و نمی چسبند.

۲- قرار دادن هر نوع فرشی بر روی سطح های گچی، سیمانی، موزائیکی و… اصلا توصیه نمی شود به دلیل این که این نوع از سطح ها باعث خوردگی و پوسیدگی فرش می شود.

قالیچه چسبی چیست؟

قالیچه های چسبی معمولا در متراژ های متفاوتی در بازار وجود دارد و عرضه می شود و افراد بیشتر از این نوع قالیچه ها برای راه رو ها، راه پله ها، ایوان ها و… استفاده می کنند. در راه پله ها و راه رو ها به خاطر کم عرض بودن محیط فرش ها به راحتی جا به می شوند و حتی ممکن است لبه های آن تا بخورد. به همین دلیل افراد برای این محیط ها از قالیچه های چسبی استفاده می کنند. حتی می توان از ترمز چسب ها یا پد های ضد لغزش فرش نیز استفاده کرد. استفاده از ترمز چسب به این صورت است که محیطی که می خواهید ترمز چسب را بر آن بچسبانید، ابتدا باید تمیز کنید و گرد و خاک آن را از بین ببرید. سپس بر چسب ترمز چسب را بر سطح زمین بچسبانید. سپس فرش را بر روی محیط پهن کنید و مقداری فشار دهید تا فرش به خوبی در محیط قرار بگیرد.

نحوه شستشوی قالیچه چسبی

نحوه ی شستشوی قالیچه چسبی بستگی به شرایط فرش دارد، می توان قالیچه های چسبی را هم در منزل شست و هم فرش را به قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی المپیک سپرد. غالبا چسبی که در زیر فرش قرار گرفته تنها با مواد شوینده قوی از بین خواهد رفت. اما اگر بخواهید با مشکلات خرابی چسب برخورد نکنید، بهتر است جهت شستشو از قالیشویی معتبر خدمات بگیرید. شستشوی قالیچه چسبی در قالیشویی به صورت زیر است.

۱- ابتدا قالیشویی، نیروی های ماهر و کار بلد خود را برای تحویل فرش از شما به منزل شما می فرستند و فرش را از شما تحویل می گیرند. فرش ها را در کیسه های مخصوص قرار می گیرند و فرش را به صورت اصولی حمل می کنند، تا فرش دچار شکستگی یا کیسی نشود.

۲- پس از تحویل فرش از شما آن را به کارخانه انتقال داده و متخصصین شستشو، فرش ها را ارزیابی می کنند و درجه ی سلامتی الیاف و تار و پود فرش را مشخص می کنند و بهترین شوینده ای که می توان فرش را با آن مورد شستشو قرار داد، را انتخاب می کنند تا فرش هیچ آسیبی نبیند.

نحوه شستشوی قالیچه چسبی

۳- پس از ارزیابی فرش را به قسمت شستشو منتقل می کنند و با دستگاه های مخصوص و پیشرفته شروع به شستشوی فرش ها می کنند. شستشوی فرش به صورت کاملا اصولی انجام می شود، تا فرش زیبایی و مقاومت خود را از دست ندهد.

۴- پس از شستشوی فرش به صورت درست و اصولی فرش را با وسیله ای مخصوص لول می کنند تا آب اضافی آن خارج شود، سپس فرش را به دستگاه های بخار یا خشک کن منتقل می کنند، تا فرش کاملا خشک شود. خشک شدن فرش ها با دستگاه ها باعث می شود که فرش پس از شستشو دچار بوی بد یا زردی نشود و رنگ فرش ثابت بماند.

۵- فرش ها را پس از خشک شدن دوباره بسته بندی می کنند و در کاور های مخصوص قرار می دهند و در ساعت و روز مشخصی فرش ها را برای تحویل به منزل شما می آورند.

نکات شستشوی قالیچه چسبی در خانه

قالیچه های چسبی را در منزل می توان به هر روشی که شما در آن حرفه ای تر هستید، بشورید. ولی برای شستشوی قالیچه چسبی ابتدا باید آگاهی و اطلاعات خود را درباره ی نحوه ی شستشو و خشک کردن فرش ها بالا تر ببرید. سپس اقدام به شستن فرش ها در منزل کنید. برای شستشوی قالیچه چسبی در منزل نکات زیر رعایت کنید.

۱- حتما قبل از شستشو، فرش را به خوبی جارو برقی بکشید، تا فرش کاملا تمیز و بدون زباله باشد. جارو برقی کشیدن فرش قبل از شستشو سبب می شود که تمامی گرد و خاکی که بین الیاف و تار و پود فرش قرار دارد، از بین برود و تمامی الیاف با شوینده کاملا تمیز و براق شوند.

۲- از شوینده های مناسب و مخصوص شستشوی فرش استفاده کنید و از شوینده های شیمیایی و قوی پرهیز کنید. استفاده از شوینده های قوی گاهی اوقات ممکن است باعث عوض شدن رنگ فرش شود یا فرش دچار رنگ پریدگی شود. به همین انتخاب شوینده ی مناسب برای شستشوی قالیچه های چسبی در منزل بسیار مهم است.

نکات شستشوی قالیچه چسبی در خانه

۳- برای خشک کردن قالیچه ها پس از شستشو، بهتر از روش های سنتی استفاده نکنید. از پهن کردن فرش بر روی نرده های آهنی و نرده های بالا پشت بام خوداری کنید. زیرا آویزان کردن فرش بر روی نرده ها باعث آسیب دیدن فرش می شود و بهتر است فرش را بر روی یک سطح تمیز پهن کنید تا فرش خشک شود و فرش را هر چند ساعت یک بار پشت و رو کنید تا تمامی الیاف و زیر و روی فرش خشک شود.

۴- از قرار دادن فرش در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنید. تابیدن نور خورشید به طور مداوم به فرش هیچ فایده ای برای فرش ندارد و به فرش آسیب وارد می کند. نور خورشید نرمی و لطافت فرش را از بین می برد و زیبایی ظاهری فرش کاسته می شود. همچنین نور افتاب در فرش های چسبی موجب برهم خوردن خاصیت چسبندگی پشت فرش می شود.

۵- برای شستشوی قالیچه در منزل، سعی کنید از فرچه های نرم و سبک استفاده کنید و برای شستشو، فشار زیادی به سطح فرش وارد نکنید. وارد کردن فشار زیاد به سطح فرش باعث آسیب دیدن الیاف فرش می شود. همچنین ممکن است باعث رنگ پس دادن تار و پود فرش نیز شود.

۶- برای افزایش نرمی و لطافت فرش پس از شستشو، می توانید از شوینده، نرم کننده، براق کننده و تمیز کننده فرش استفاده کنید. استفاده از این نوع شوینده ها هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کند ولی استفاده ی بیش از حد ممکن است باعث آسیب دیدن فرش شود. به طور مثال ممکن است فرش دچار رنگ دادگی یا رنگ پریدگی شود. اگر فرش شما هنگام شستشو دچار رنگ دادگی شد و طرح و نقش آن دچار تغییراتی شد می توانید برای رفع آن، فرش را به مرکز های رفو گری فرش ها و قالیچه ها بسپارید، تا فرش شما را مانند روز اول شوند.

آیا قالیشویی قالیچه چسبی را شستشو می دهد؟

قالیشویی شستشوی انواع فرش های دستبافت، ماشینی، ابریشمی، فرش های کنفی، انواع قالیچه های چسبی و… را به عهده می گیرد. شستشوی فرش ها و قالیچه ها در قالیشویی های معتبر به بهترین شکل ممکن انجام می شود و فرش کاملا سالم باقی می ماند. شستشوی درست و اصولی و رعایت برخی از نکات باعث حفظ کیفیت فرش می شود و بر عمر و دوام فرش و قالیچه نیز می افزاید.

آیا قالیشویی قالیچه چسبی را شستشو می دهد؟

شستشوی قالیچه چسبی در قالیشویی با شوینده های مخصوص و با دستگاه های مکانیزه انجام می شود و قالیچه های چسبی هیچ گونه آسیبی نمی بینند. در قالیشویی قبل از شستشوی فرش ابتدا فرش ها توسط متخصصین ارزیابی و بررسی می شود و سپس اقدام به شستشوی فرش ها می کنند. در قالیشویی ها برای شستشوی قالیچه ها ابتدا از فرش شما تست رنگ می گیرند و سپس اقدام به شستشوی آن می کنند. انجام تست فرش باعث می شود که رنگ فرش شما ثابت بماند و دچار تغییرات ظاهری زیادی نشود. انجام تست توسط متخصصین تست گیری انجام می شود.

تماس با ما