پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

روش شستن پرده های توری

میدانیم که پرده به دکوراسیون خانه زیبایی خاصی می بخشد که وصف ناپذیر است. زمانی که شما دکوراسیون منزل را بچینید تا مادامی که پرده ها را نصب نکنید محل شما کامل نیست ولی به محض نصب پرده رنگ و لعاب خاصی در خانه نمایان می شود. پرده ها انواع مختلفی دارند که یکی از پر کاربردترین آنها پرده های توری می باشد.
پرده های توری بسیار زیبا می باشند ولی نسبت به بقیه پرده ها نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند زیرا بسیار حساس هستند. این نوع پرده ها از ورود نور خورشید به منزل کمتر جلوگیری می کنند ولی باعث جذب آلودگی ها و گرد و غبار می شوند به همین دلیل باید مرتبا آن ها را تمیز و نظافت کنید تا آلودگی ها به عمق و تار و پود پارچه نفوذ نکنند.روش شستن پرده های توریابتدا پرده های توری را خارج کنید و آن را روی صندلی یا میز بگذارید.سپس داخل یک سطل آب گرم کمی شوینده ملایم بریزید و یکی دو قاشق آمونیاک به آن افزوده و پرده را داخل این مواد قرار دهید و صبر کنید که مواد به تمام قسمت های پرده برسد.
سپس بعد از چند دقیقه پرده را از سطل خارج کرده و آن را آبکشی کنید ولی با خشونت آن را چنگ نزنید زیرا سبب پاره شدن پرده می گردد.
سپس پرده را ما بین دو حوله بگذارید و آب اضافی آن را آهسته بگیرید.
سپس پرده را روی یک طناب در هوای آزاد پهن کرده تا کاملا خشک گردد.

تمیزکردن پرده با ماشین لباسشویی

 پرده های توری که در اتاق ها و حال و پذیرایی آویزان هستند دوده وگرد و غبار را جذب می کنند و گاهی اوقات پس از شستشو نه تنها تمیز نمی شوند بلکه تیره وچرک مرده می شوند در این مقاله چند روش ساده وراحت برای شستشوی پرده توری در لباسشویی به شما آموزش می دهیم.
دوده ها وگرد و غبار هوا در پی جایی برای نشستن هستند و چه مکانی از پرده های توری بهتر است.
اگر از نزدیک به پرده ها نگاه کنید متوجه مقدار زیادی گرد و خاک و دوده‌ های ناشی از آلودگی هوا روی پرده های توری منزل خود می شوید مخصوصا اگر پرده توری را تکان دهید گرد وغبار آن در هوا پخش می گردد.
اگر می خواهید پرده توری را در لباسشویی بشویید باید به برخی نکات عمل کنید تا نتیجه موثری از شستشو بگیرید.
برای این کار  پرده را چند بار با آب سرد شستشو دهید تا گرد و خاک و دوده آن برطرف شود. می توان به منظور اینکه گرد و خاک از پرده های توری به طور کامل جدا شود در آب شستشوی آن کمی نمک بیفزایید.تمیزکردن پرده با ماشین لباسشوییبرای این کار از یک تشت بزرگ یا از وان حمام استفاده کرده و آن را پراز آب سرد یا ولرم کنید هدف ما از خیس زدن ازبین بردن گرد و خاک و دوده های روی پرده می باشد بنابراین باید مقدار آب داخل وان یا تشت روی پرده را به طور کامل بپوشاند اگر یک پیمانه سرکه یا آبلیمو به آن اضافه کنید پرده ها تمیزتر می شوند توجه کنید که اگر پرده‌ از جنس کتان باشد نباید از سرکه یا آبلیمو استفاده کنید زیرا این مواد، کتان را از بین می برد.
سپس پرده ها را با ماشین لباسشویی شستشو داده و آبکشی کنید.
نکته قابل توجه این است که برای شستن پرده های توری از سفید کننده نباید استفاده کنید زیرا سبب تیره شدن آنها می گردد. بهتر است به پودر لباسشویی جوش شیرین اضافه کنید.
در هنگام شستشوی پرده با ماشین لباسشویی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:
۱- به دلیل حساسیت پرده ها از تایم معمولی و درجه اب معمولی لباسشویی جهت شستشوی پرده ها استفاده کنید.
۲- قبل از انداختن پرده داخل لباسشویی، حتما از خروج گیره های آن بالای پرده مطمن بشید. این گیره ها در حین شستشو باعث پارگی پرده توری می شوند.
۳- حتما از نرم کننده برای ماشین لباسشویی استفاده کنید تا پس از شستشو پرده ها لطافت خود را داشته باشند.
۴- بلافاصله بعد از شستشو پردا را فورا خارج کرده و آویزان کنید تا چروک نشوند‌.

شستشوی دستی پرده ها

برای شستشوی دستی می توانید از سرکه استفاده کنید زیرا سرکه دارای ویژگی پاک کنندگی بسیار بالایی می باشد و هیچگونه آسیبی به پارچه وارد نمی کند. به علاوه برای شستشوی انواع پرده های توری کاربرد دارد ولی بهتر است قبل از استفاده از سرکه، نوع پارچه پرده مشخص شود و سپس اطلاعات کافی درباره پارچه پرده به دست آورید و سپس با‌ خیال راحت به شستشوی آنها با سرکه اقدام کنید.شستشوی دستی پرده هاپرده های توری را درون آب سرد و مقداری سرکه گذاشته و سپس به جای ماشین لباسشویی پرده را داخل آب با دست خود بگردانید تا تمام پرده خیس بخورد پس از آبکشی از آب پرده را کاملا بگیرید و آن را خشک گردانید این کار را چندین بار انجام دهید تا پرده به طور کامل تمیز گردد.
اگر پرده هنوز کاملا تمیز نشده بود می توان مقداری جوش شیرین به آب گرم افزود و سپس مقدار کمی هم مواد شوینده ملایم داخل آن اضافه کنید. چند دقیقه با دست پرده را بچرخانید و سپس آن را آبکشی کرده و در جایی آویزان کرده تا خشک گردد.
یک روش بسیار کاربردی دیگر هم برای شستشوی پرده های توری وجود دارد و آن این است که یک پیمانه نمک، نصف پیمانه سرکه و یک قاشق غذاخوری سولفات یا زاج سفید و یک قاشق غذاخوری شکر را مخلوط کرده و یک ترکیب کارآمد درست کنید و به روش های گفته شده پرده را درون آن شستشو دهید.
یک روش دیگر برای شستن پرده های توری این است که یک از یک سطل بزرگ یا تشت استفاده کنید طوری که فضای کافی برای چرخاندن پرده درون آن داشته باشد سپس یک کتری آب جوش را برداشته و کمی پودر پاک کننده اکسیژن را داخل آب ریخته و یک پیمانه پودر لباسشویی را به ترکیب اضافه کرده تا میزان پاک کنندگی آن بیشتر گردد و کاملا این مواد را مخلوط کنید که به طور جداگانه  قابل تشخیص نباشند.
بعد پرده را داخل آن گذاشته وبه آرامی پرده را چنگ زده و سعی کنید کاملا به مواد آغشته شود و همه قسمت های پرده را شستشو دهید بعد صبر کنید چند دقیقه پرده درون ترکیب بماند و هرزگاهی آن را بچرخانید و هنگامی که کاملا خیس خورد پرده را خارج کنید و بررسی کنید که تمیز شده یانه اگر کاملا تمیز شده آن را آبکشی نمایید بهتر است برای پاک شدن کامل کف ها پرده را برای مدتی داخل آب بگذارید همین طور می توانید مقداری آب داغ و پاک کننده اکسیژنه هم به آن بیفزایید و زمانی که آب خنک شود پرده را خارج کنید. نهایتا پرده ها را به آرامی جایی آویزان کنید تا خشک گردند ولی به طوری آویزان کنید که چروک نشوند.

بهترین روش برای خشک کردن پرده ها چیست؟

شستشوی پرده توری در لباسشویی پایان یافت سپس آنها را آویزان کنید تا خشک شود و از چروک شدن آنها جلوگیری شود. هیچ وقت پرده توری یا حریر را در خشک‌ کن ماشین لباسشویی نگذارید زیرا به تاروپود پارچه توری و حریر صدمه وآسیب بزند.
بنابراین بهترین روش خشک کردن پرده فقط آویزان کردن آن از چوب پرده می باشد زیرا در حالت خودش خشک می شود.بهترین روش برای خشک کردن پرده ها چیست؟
قبل از شستشوی پرده های توری باید نکاتی را مدنظر داشته باشیم.
اگر میخواهید پرده هایتان مثل روز اول نو شده و کاملا براق و تمیز گردد ابتدا یک پیمانه نمک فرنگی را با یک سطل بزرگ آب سرد ترکیب کرده و پرده ها را ۱۰ دقیقه درون آن بگذارید.
سپس آب آن را به وسیله یک حوله گرفته ولی مجدد آن را آبکشی نکنید و نباید صبر کنید که وقتی کاملا خشک شد آن را آویزان کنید بلکه همان موقع آویزان کنید تا به حالت خودش خشک شده و چروکیده نشود.
برای اینکه پرده ها تمیزتر گردد، قبل ازشستن آن ها را داخل پودر ماشین لباسشویی خیس کنید‌.
برای شستشوی پرده های توری از مایع سفید کننده و موادشوینده قوی استفاده نکنید زیرا نتیجه عکس دارد و بدتر سبب کدر شدن پرده ها می گردد ولی اگر میخواهید از سفید کننده استفاده کنید کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید.
برای از بین بردن گردوخاک و دوده ها از روی پرده های توری ابتدا آنها را چندین مرتبه با آب سرد بشویید به علاوه مقداری نمک هم می توانید به آن اضافه کنید.

تماس با ما