پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

روش شستن فرش پوست

فرش پوست جزء فرش های گران قیمت و نفیس می باشد و از پوست طبیعی حیواناتی مانند گاو و گوسفند، بز، گوزن و اهو و… ساخته شده است. و در اندازه ها و طرح های گوناگونی از آن ها استفاده می شود. روش شستشوی فرش پوست با انواع فرش ها متفاوت است و برای شستشوی به شوینده های مخصوصی نیاز دارد و هنگام شستن فرش پوست، رعایت کردن برخی از نکات ضروری می باشد. شستشوی فرش پوست باید اصولی انجام شود، تا سطح فرش پوست دچار آسیبی نشود. هنگام شستشو فرش پوست ها دقت و توجه زیادی می شود تا از ظرافت فرش کاسته نشود. شستشوی این فرش ها توسط افراد با تجربه و ماهر بهترین روش است و می توانید به قالیشویی ها  برای شستشو فرش پوست خود مراجعه کنید. در قالیشویی های معتبری از جمله قالیشویی دماوند تهران شستشوی این فرش ها طبق قوانین و نکات انجام می شود.

روش شستن فرش پوست

نحوه شستشوی فرش پوست با بقیه فرش ها متفاوت است و نیازی به آبکشی و آبگیری ندارند. همچنین رعایت کردن برخی نکات باعث افزایش طول عمر فرش پوست می شود. نکاتی مانند:

۱- قرار ندادن فرش پوست در محیط گرم، به دلیل این که اگر فرش پوست را در محیط های گرم قرار دهید، فرش دچار سوختگی می شود و مو های آن وز می شود و می سوزند.

۲- قرار ندادن آن ها در برابر نور خورشید، به دلیل این که نور آفتاب باعث داغ شدن فرش می شود و امکان سوختگی فرش را بالا می برد.

۳- عدم استفاده از شوینده های شیمیایی در حین شستشو

۴- عدم استفاده از برس های قوی و پارو در هنگام شستشو

فرش پوست چیست؟

فرش پوست، فرشی است که بیشتر جنبه تزئینی دارد و از پوست طبیعی حیوانات ساخته می شود. فرش پوست ها دارای انواع رنگ ها و طرح های متفاوتی هستند و برای تزئین منزل استفاده می شود. از فرش پوست ها برای تابلو سازی نیز استفاده می کنند و قرار گرفتن این فرش ها بر روی دیوار نمای بسیار زیبایی دارد. زیبایی فرش پوست، خیره کننده است و بیشتر برای پادری ها، کناره فرش ها، قالیچه های کوچک و… استفاده می شود. در پشت فرش پوست، یک لایه پارچه آستر را با نخ های مخصوص می دوزند تا مقاومت و استحکام فرش پوست افزایش یابد. فرش پوست ها را معمولا در مکان هایی قرار می دهند که رفت و آمد و پا خور کمتری وجود دارد. و کاربرد های متفاوتی دارند:

۱- استفاده از فرش پوست ها برای تابلو

برخی از افراد از پوست حیواناتی مانند گاو و اهو، گوزن و… برای صنعت تابلو سازی استفاده می کنند و پوست ها را با طرح های خاصی برش می زنند و در قاب های مخصوصی قرار می دهند. قرار گرفتن پوست ها در قاب نمای زیبایی دارد و قرار گرفتن آن ها بر روی دیوار جلوه ی خیره کننده ای را به وجود می آورد.

فرش پوست چیست؟

۲- استفاده از فرش پوست ها برای پا دری

یکی از کاربرد های فرش پوست ها استفاده از آن ها برای پادری می باشد. پوست ها را در اندازه ها و طرح های متفاوتی برش می زنند.

۳- استفاده از فرش پوست ها برای رو مبلی

یکی از دلایلی که افراد فرش پوست ها را خریداری می کنند، برای قرار دادن آن ها بر روی مبل ها می باشد. قرار گرفتن فرش پوست ها بر روی مبل نمای بسیار زیبایی دارد.

بزرگ ترین ابعاد فرش پوست، ۶ متر می باشد، ولی برخی اوقات امکان تولید این نوع فرش در ابعاد بزرگ تر به صورت سفارشی انجام می شود. ولی فرش پوست هر چقدر ابعاد آن ها کوچک تر باشد، مقاومت آن ها بیشتر است در نتیجه با بزرگ تر شدن ابعاد فرش، مقاومت فرش ها کمتر می شود.

فرش پوست چگونه شسته می شود؟

شستشوی فرش پوست با بقیه فرش ها متفاوت است. فرش پوست ها مانند اکثر فرش ها زود به زود کثیف نمی شوند و نیازی به شستشوی ندارند؛ ولی گاهی اوقات ممکن است با ریخته شدن مایعات و مواد غذایی لکه هایی بر روی فرش به وجود بیاید. برای تمیز کردن فرش پوست ها نیازی به شوینده خاصی نیست و فقط به سرکه سفید نیاز دارید‌. نحوه شستشو و تمیز کردن فرش پوست به صورت زیر است:

۱- یک قاشق غذا خوری سرکه سفید را در یک لیتر آب مخلوط کنید‌.

۲- یک پارچه سفید و تمیز را به محلول بزنید و سطح فرش را با آن تمیز کنید. این محلول سطح فرش را کاملا تمیز می کند و لکه هایی که بر روی فرش وجود دارد را کاملا از بین می برد.

فرش پوست چگونه شسته می شود؟

۳- اگر فرش شما لکه های عمیق و قدیمی دارد، حتما برای شستن آن به قالیشویی مراجعه کنید. تا برای از بین بردن لکه ها به صورت تخصصی اقدام کنند.

۴- پس از این که لکه را از بین بردید، حتما فرش را در فضای باز قرار دهید تا به صورت کامل خشک شود. و از خیس نگه داشتن فرش پوست خودداری کنید؛ به دلیل این که فرش دچار پوسیدگی و کپک زدگی می شود و اگر فرش دچار چنین مشکلی شود باعث نابود شدن فرش می شود.

یکی از روش های شستشو فرش پوست، شستشو فرش ها در قالیشویی می باشد. شستشو فرش پوست ها در قالیشویی زیر نظر متخصصین انجام می شود و برای شستن فرش پوست ها به همه ی نکات توجه می شود و در قالیشویی نحوه خشک کردن ان ها با فرش های دیگر کاملا متفاوت است و برای خشک کردن آن ها را در دستگاه های بخار یا خشک کن قرار نمی دهند و از دستگاه های مخصوص فرش پوست استفاده می کنند.

شستن فرش پوست در منزل

فرش پوست، در انواع طرح ها و شکل های مختلفی هستند و رنگ بندی های مختلفی دارند ولی بیشترین رنگی که در این نوع فرش ها دیده می شود، رنگ سفید می باشد و رنگ سفید اگر بر روی آن لک به وجود بیاید کاملا قابل دید است و به همین دلیل افراد زمانی که با چنین مشکلی مواجه شوند، اقدام به از بین بردن آن می کنند. شستن فرش پوست در منزل، به روش های مختلفی انجام می شود. ولی بهتر است قبل از شستن فرش ها نکاتی را بدانید تا آسیبی به فرش پوست خود وارد نکنید. نکاتی که قبل از تمیز کردن فرش پوست باید به آن توجه کنید شامل نکات زیر می شود:

۱- از شستن و خیس کردن فرش به طور کامل خودداری کنید؛ به دلیل این که اگر فرش پوست، خیس شوند، سطح زیرین فرش نیز خیس می شود و دچار تغییر حالت می شود و باعث به وجود آمدن  برآمدگی ها و فرو رفتگی هایی در سطح فرش می شود.

۲- برای تمیز کردن سطح فرش پوست، از شوینده های لکه بر و سفید کننده استفاده نکنید. به دلیل این باعث از بین رفتن مو های سطح فرش می شود و در نهایت زیبایی و ارزش فرش از بین می رود.

شستن فرش پوست در منزل

۳- قبل از این که اقدام به تمیز کردن فرش پوست کنید، حتما فرش را جارو برقی بکشید. تا زباله ها و گرد و خاک ها از سطح فرش برداشته شود، تا فرش به صورت کامل تمیز شود.

شستن فرش پوست در منزل به روش های مختلفی انجام می شود، ولی سعی کنید برای شستن فرش پوست خود بهترین روش را انتخاب کنید. چند روش هایی که می توانید فرش پوست خود را در منزل بشورید، روش های زیر می باشد:

۱- یکی از روش هایی که می توانید فرش پوست خود را بشورید، شستن آن با محلول سرکه و آب می باشد. که برای شستن فرش با این محلول باید توجه داشته باشید، که در مصرف سرکه زیاده روی نکنید. زیاده روی در مصرف سرکه باعث ایجاد رنگ پریدگی یا ایجاد بوی بد در فرش می شود.

۲- شستشوی فرش پوست با شوینده های قوی و لکه بر ممنوع می باشد. ولی در بازار شامپو برای شستشو فرش پوست ها نیز وجود دارند، می توانید با تهیه این شوینده اقدام به شستشوی فرش پوست خود کنید. برای شستن فرش پوست با شامپو فرش، مقدار کمی شامپو را با آب مخلوط کنید و با یک دستمال سفید یا اسفنج تمیز فرش را در جهت خواب مو ها تمیز کنید.

پس از این که فرش را تمیز کردید، اقدام به خشک کردن فرش کنید و از خشک کردن فرش را لوازم گرمایشی به شدت خودداری کنید. می توانید فرش را در محیط های باز برای خشک شدن قرار دهید. اگر فرش را در فضای باز برای خشک شدن قرار می دهید، حتما فرش را در سایه و دور از نور خورشید قرار دهید.

تماس با ما