پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

روش های رفع کیسی فرش

کیسی های فرش به دلایل گوناگونی به وجود می آید. شستشوی نادرست فرش و نحوه ی خشک شدن فرش پس از شستشو بسیار اهمیت دارد. برخی افراد تصمیم به شستشوی فرش ها در منزل می گیرند، پس از شستشو فرش را بر لبه پشت بام یا نرده ها آویزان می کنند این کار باعث آسیب دیدن فرش می شود و در نتیجه پس از پهن کردن فرش کیسی ها و چین و چروک هایی بر روی فرش ظاهر می شود. همچنین لول کردن نادرست یا تا زدن فرش باعث ایجاد کیسی ها می شود. برای از بین بردن کیسی فرش، روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به موقعیت خود می توانید راه حل های متفاوتی را برای از بین کیسی ها امتحان کنید.

روش های رفع کیسی فرش

۱- راحت ترین روش برای از بین بردن کیسی فرش، پهن کردن فرش در یک محل پر رفت و آمد است. به اصطلاح با پا خوردن فرش، کیسی ها از بین می رود و فرش به حالت عادی خود باز می گردد. البته از بین رفتن کیسی ها به این روش ممکن است از یک روز یا حتی چند هفته طول بکشد.

۲- استفاده از نوار چسب فرش

از نوار چسب فرش می توانید برای کیسی های کناره های فرش استفاده کنید. نوار چسب ها چسبندگی دو طرفه دارند و می توانید برای از بین بردن کیسی های کناره های فرش استفاده کنید. نوار چسب فرش در محیط های فاقد رطوبت اثر گذاری بهتری دارد و زود تر نتیجه می دهد.

۳- قرار دادن فرش جلوی نور آفتاب

فرش را جلوی نور مستقیم خورشید در پشت بام یا حیاط به مدت چند ساعت پهن کنید. قرار گرفتن فرش جلوی نور خورشید و ایجاد گرما در بین الیاف باعث خوابیده شدن کیسی ها می شود. همچنین توجه داشته باشید که قرار گرفتن فرش ها جلوی نور خورشید در زمان طولانی باعث آسیب دیدن فرش می شود.

۴- استفاده از دستمال نم دار و اتو

برای از بین بردن کیسی های کناره فرش می توانید از پارچه مرطوب و اتو استفاده کنید. ابتدا پارچه را بر روی کیسی فرش پهن کنید و سپس اتو را روی پارچه بکشید. توجه داشته باشید که دمای اتو بیش از حد بالا نباشد، بیش از حد داغ بودن سطح اتو باعث از بین رفتن سطح فرش و پوسیدگی سطح فرش می شود.

کیسی فرش به چه دلایلی ایجاد می شود؟

کیسی های فرش به دلایل های مختلفی ممکن است ایجاد شود.

۱- پهن نکردن فرش بر روی سطح های صاف در گذر زمان باعث کیسی پیدا کردن فرش می شود.

۲- وجود هر گونه اشیا در زیر فرش باعث به وجود آمدن کیسی می شود.

کیسی فرش به چه دلایلی ایجاد می شود؟

۳- شستشوی نادرست فرش باعث به وجود آمدن کیسی می شود.

۴- برخی افراد تصمیم به شستشوی فرش های خود در منزل می کنند، شستن فرش ها با شوینده ی نا مناسب و قوی، پس از خشک شدن فرش باعث به وجود آمدن کیسی می شود.

نکاتی برای رفع کیسی فرش

اگر اقدام به رفع کیسی های فرش کردید، صبور باشید و عجله نکنید و با حوصله انجام دهید، انجام هر گونه خطا باعث بدتر شدن کیسی های فرش می شود. برای از بین بردن کیسی های فرش می توانید از یک پارچه یا دستمال نم دار و مرطوب استفاده کنید.

نکاتی برای رفع کیسی فرش
همچنین می توانید برای از بین بردن کیسی های کناره فرش از نوار چسب های مناسب بر روی کناره های فرش استفاده کنید. اگر تصمیم به شستشوی فرش های خود در منزل کردید پس از آب کشی فرش به هیچ عنوان فرش را بر روی سطح های نا هموار قرار ندهید، قرار دادن فرش برای خشک شدن بر روی سطح های نا هموار سبب به وجود آمدن کیسی ها می شود. بنابراین شستشوی فرش در منزل، ممکن است صدمات زیادی را به فرش گران بهای شما وارد کند؛ پس بهترین گزینه، مراجعه به قالیشویی معتبر هم چون  قالیشویی آذری فلاح، می باشد.

رفع کیسی فرش با لول کردن در جهت مخالف

یکی از روش های از بین بردن کیسی فرش لول کردن فرش در جهت مخالف یا بر عکس می باشد، که به اصطلاح به آن لول معکوس نیز گفته می شود. برای لول کردن فرش در جهت مخالف باید دقت زیادی داشته باشید و صبر و حوصله به خرج دهید.
فرش را به آرامی لول کنید زیرا لول کردن فرش به جهت مخالف برخی اوقات باعث شکستگی فرش می شود، اگر هنگام لول کردن فرش صدایی از فرش بلند شد دست از لول کردن بردارید. برای لول کردن فرش، لول را کوچک و سفت نکنید هر چه فرش آزاد تر باشد. باز شدن کیسی ها به راحتی انجام می شود و احتمال شکستگی فرش کم است. پس از لول کردن فرش چند ساعتی به فرش زمان دهید و صبر کنید.

رفع کیسی فرش با لول کردن در جهت مخالف
اگر پس از باز کردن فرش همچنان چین و چروک بر روی فرش مشاهده کردید دوباره اقدام به لول کردن فرش ها در جهت مخالف کنید. می توانید پس از لول کردن فرش، فرش را مقابل نور آفتاب در حیاط یا پشت و بام قرار دهید تا اثر گذاری بهتری انجام شود.

رفع کیسی فرش یا قرار دادن اشیای سنگین‌

یکی دیگر از روش هایی که برای از بین بردن کیسی های فرش می توانید امتحان کنید، قرار دادن اشیای سنگین‌ مانند گلدان، کمد، میز، مبل و … بر روی سطح فرش است ولی توجه داشته باشید که وسیله ای که قرار می دهید بیش از حد سنگین‌ نباشد.
سنیگن بودن زیاد اشیا باعث ایجاد فرو رفتگی بر روی سطح فرش می شود. می توانید قبل از قرار دادن اشیا بر روی فرش محل مورد نظر را کم آب پاشی کنید تا مرطوب شود، با مرطوب شدن سطح فرش از بین رفتن کیسی ها به راحتی انجام می شود.

رفع کیسی فرش یا قرار دادن اشیای سنگین‌
توجه داشته باشید که برای قرار دادن اشیای سنگین‌ بر روی فرش، ابتدا فرش را به طور کامل باز کنید تا تمامی چروک ها و کیسی ها باز شود سپس اشیا را بر روی دو طرف فرش قرار دهید و چند ساعت صبر کنید.

رفع چین و چروک فرش با استفاده از بخار شوی

یکی از بهترین روش ها استفاده از دستگاه بخار شوی است؛ که کمتر از یک ساعت به شما نتیجه می دهد. استفاده از دستگاه بخار شوی برای فرش هایی که چین و چروک های زیاد و کیسی های فراوانی دارند اثر گذار تر است. برای استفاده از دستگاه بخار شوی برای رفع کیسی ها، پس از آماده کردن دستگاه و نصب سری مخصوص برای بخار کشی سطح فرش شروع به بخار کشی سطح فرش کنید. البته نکاتی را باید قبل از استفاده از دستگاه بخار شوی رعایت کنید. قبل از استفاده حتما فرش را به خوبی جارو بکشید تا گرد و غبار و زباله ها از روی سطح فرش از بین بروند.

رفع چین و چروک فرش با استفاده از بخار شوی
جارو کشیدن فرش قبل از بخارکشی به نتیجه بهتر کمک می کند. یکی از خدماتی که قالیشویی ها به مشتریان خود ارائه می دهند بخار شویی مبل و فرش است. می توانید از قالیشویی معتبر برای بخار شویی فرش خود کمک بگیرید.

کیسی فرش بیشتر در چه نوع از قالی ها به چشم می خورد‌؟

۱- کیسی فرش در هر نوع و جنسی ممکن است رخ دهد ولی اکثر مواقع بیشتر فرش هایی که متراژ، بافت آن ها بیشتر است به چشم می خورد.

۲- کیسی فرش بیشتر به دلیل شستشوی نا آگاهانه فرش می باشد، شستشوی فرش زیر نظر متخصص و در قالیشویی احتمال به وجود آمدن کیسی ها را کمتر می کند.

۳- کیسی فرش بیشتر در فرش هایی به وجود می آید که بافت آن متراکم نبوده یا به اصطلاح بافت فرش شل باشد بیشر است. هنگام خرید فرش برای منزل حتما به جنس، نوع الیاف، بافت، تراکم فرش و وجود شیرازه در طول فرش حتما دقت کنید.

کیسی فرش بیشتر در چه نوع از قالی ها به چشم می خورد‌؟

۴- فرش های ماشینی از الیاف های گوناگونی بافته می شوند به همین خاطر پس از شستشوی فرش های ماشینی به وجود آمدن کیسی ها در آن ها بیشتر است.

۵- فرش هایی که برای بافت از نخ پنبه های مصنوعی استفاده می شود، احتمال به وجود آمدن کیسی ها را افزایش می دهد.

در هر حال احتمال به وجود آمدن کیسی ها در هر نوع فرشی، ممکن است رخ دهد و شما می توانید برای جلوگیری از به وجود آمدن کیسی ها برخی نکاتی مانند استفاده ی مرتب از جارو برقی، نبودن فرش در معرض نور افتاب، شستشوی فرش ها به صورت اصولی یا شستشوی فرش ها در قالیشویی های معتبر و با کیفیت، قرار ندادن اشیا های بسیار سنگین و اضافی و … رعایت کنید تا به فرش خود آسیبی وارد نکنید.

از بین بردن تای فرش

تا شدن فرش ها و چین خوردن آن ها ممکن است در هر زمان اتفاق بیفتد به خصوص در شرایطی که فرش ها از قالیشویی ها آمده و به صورت لول شده چند روز باقی بمانند که در این شرایط تا شدن فرش ها رخ می دهد. این تا خوردگی در اثر فشار بر روی ساختار فرش است که در این حالت چند روش وجود دارد که به راحتی می توان این چین خوردگی و تا شدگی را از بین برد. این روش ها شامل موارد زیر می باشد:

۱- بکی از ساده ترین روش ها این است که فرش را در جهت مخالفی که تا خورده است قرار داده و تا کنید که این کار باعث می شود تعادل بین قسمت تا خورده و قسمت تا نخورده ایجاد شود. این مورد به هر طرفی می تواند باشد و تفاوتی نمی کند و همگی بسته به قسمت تا خورده ی فرش دارد. لازم به ذکر است که حتما دقت و حوصله در انجام این کار داشته باشید تا فرش ها دچار شکستگی نشوند چرا که در صورت ایجاد شکستگی در فرش، دیگر به حالت اولیه اش بر نخواهد گشت.

از بین بردن تای فرش

۲- و اما مورد دوم این است که می توان اجسامی سنگین بر روی قسمت تا خورده فرش قرار داد که معمولا مبل ها گزینه ی مناسبی هستند که با قرار دادن آن ها برای مدتی می تواند تا خوردگی و چین خوردگی فرش را از بین ببرد.

۳- مورد سوم رفت و آمد زیاد و پا خوردگی هم می تواند تای فرش را از بین ببرد  آن گونه که هر قدر رفت و آمد بیش تر باشد به صاف شدن فرش بیش تر کمک خواهد کرد و این مورد در طول زمان تاثیر خود را نشان می دهد.

۴- استفاده از دستگاهی کاربردی و پرطرفدار مورد بعدی است که این دستگاه، بخارشور می باشد که این دستگاه با بخار آب و درجه حرارت مناسبی که دارد به راحتی می تواند تا خوردگی و چین خوردگی فرش ها را از بین ببرد. این دستگاه جدا از این که به صاف شدن چین و چروک فرش ها کمک می کند بلکه در تمیز شدن فرش ها هم نقش بسیار مهمی دارند و اکثر لکه ها را قادر به تمیز کردن است پس می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

۵- مورد بعدی بسیار ساده و قابل دسترس در هر زمان است که این روش استفاده از جارو برقی می باشد. با جارو کشیدن در قسمت هایی که تا خوردگی وجود دارد و چین و چروک می تواند کار ساز باشد.
هر قدر جسمی بر روی قسمت هایی که تا خوردگی وجود دارد کشیده شود فرش سریع تر به حالت صاف اولیه شان باز می گردند. این موارد ذکر شده بسیار ساده و ابتدایی است که در هر زمان که با این مشکل مواجه شدید می توانید به کار ببرید و هم چنین اگر چروک فرش زیاد نبود از اتو هم می توانید استفاده کنید چرا که اتو با بخار و حرارتی که دارد می تواند چروک و تا خوردگی های کوچک فرش را از بین ببرند. و اما اگر این موارد برایتان کارساز نبود استفاده از خدمات قالیشویی می تواند تنها گزینه ی مناسب باشد که با ابزار آلات و ماشین آلاتی که در اختیار دارند به راحتی به رفع این موضوع بپردازند.

تماس با ما