پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

رفو گری فرش سوخته

 رفوی فرش سوخته درصورتی‌که میزان سوختگی آن کم باشد، در منزل امکان‌پذیر است. برای انجام این کار می‌توانید از یک قیچی استفاده کرده‌ و الیافی را که دچار سوختگی شده‌اند را کوتاه کنید. سپس روی الیاف با مایع ظرف‌شویی و یک دستمال مرطوب بکشید تا کاملاً محل سوختگی تمیز شود و برای این‌که این الیاف هم‌ سطح سایر فرش شود، از جاروبرقی استفاده کنید. اما باید دقت کنید که وسایلی که برای این کار استفاده می‌کنید، زیاد تیز و برنده نباشد که باعث آسیب به بافت فرش شود و کار شما را سخت‌تر کند و با نهایت دقت و حوصله اینکار را انجام دهید تا بتوانید فرش را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای ترمیم کنید.

رفو گری فرش سوخته
اما اگر نگران این هستید که فرش شما در زمان انجام ترمیم، دچار آسیب بیشتر شود یا این‌که نتوانید به‌خوبی آن را ترمیم کنید. بهتر است، این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید؛ که در این زمینه تجربه زیادی دارند. قالی‌شویی‌ها این خدمات را به‌ راحتی انجام می‌دهند و در کوتاه‌ترین زمان فرش را به شما تحویل می‌دهند. بدون این‌که کوچک‌ترین اثری از سوختگی بر روی فرش شما نمایان باشد.

رفوگری چیست؟

رفع آلودگی فرش‌ها، توسط شستشو انجام می‌شود. اما برای صدماتی از قبیل پارگی،  سوراخ شدن و یا پوسیدگی فرش باید به ترمیم این نوع آسیب‌دیدگی‌ها پرداخت. گاهی این صدمه‌ها به‌صورت جزئی هستند و خودمان در منزل می‌ توانیم به رفع آن‌ها بپردازیم؛ اما گاهی این صدمات در حدی می‌باشد که تعمیر آن‌ها در منزل امکان‌ پذیر نمی‌باشد و باید به افراد حرفه‌ای بسپاریم. تا بتوانند با تجربه زیادی که در این زمینه دارند، به ترمیم جاهای صدمه‌دیده‌ی فرش بپردازند، به گونه‌ای که هیچ اثری از این پارگی‌ها در فرش مشخص نباشد، به کار ترمیم آسیب‌دیدگی‌های فرش رفوگری گفته می‌شود. انجام کار رفوگری فرش برای همه فرش‌ها امکان‌پذیر می‌باشد، اما با توجه به میزان آسیب‌دیدگی و نوع آن روش ترمیم و طریقه رفو کردن فرش متفاوت می‌باشد.

وسایل مورد نیاز برای رفوگری

۱.قیچی

از قیچی برای بریدن الیافی که آسیب‌دیده‌اند و جدا کردن آن‌ها از فرش استفاده می‌شود و  این قیچی ها به‌گونه‌ای می‌باشد که نوک آن زیاد تیز نبوده و باعث آسیب به سایر الیاف فرش نشود.

۲.سوزن

سوزن‌ ها با توجه به تراکم فرش انواع مختلفی دارد و باید به اندازه‌ای باشد که به‌راحتی از فرش عبور کنند و برای به کار بردن الیاف در فرش از آن استفاده می‌شود.

۳.انگشتانه

کار کردن با سوزن، آن‌هم برای فرش‌هایی که دارای مقاومت می‌باشند، امکان دارد باعث شود که سوزن در انگشت شما فرو رود و انگشتانه یک ابزاری می‌باشد که  مانع از فرورفتن سوزن در انگشت می‌شود.

۴.قلاب

 الیافی که برای ترمیم فرش استفاده می‌شود، باید به‌ خوبی در محل خود جایگزین شود و با بقیه بافت فرش یکسان باشد می‌توان از قلاب برای این کار استفاده کنید.

رفوگری فرش سوخته

اگر سوختگی فرش در حد سطحی بوده،  تنها می‌توانید با کوتاه کردن الیاف به ترمیم آن بپردازیم و هیچ مشکلی برای فرش به وجود نمی‌آید. اما درصورتی‌که میزان سوختگی زیاد بوده و به عمق فرش نفوذ کرده باشد، کار ترمیم مشکل‌ تر می‌شود و باید الیاف سوخته‌ شده از فرش جدا شوند و با  الیاف جدید جایگزین شود. این کار نیاز به‌ دقت و ظرافت بالایی دارد و باید به‌خوبی الیاف فرش جدا شوند؛ تا اثری از سوختگی در فرش نمایان نباشد و سپس با استفاده از الیافی که هم‌ رنگ بافت اصلی فرش می‌باشد و همچنین جنس خامه استفاده‌ شده با بقیه الیاف فرش هم‌جنس باشد. انجام این روش ترمیم سوختگی نیاز به‌ مهارت بالایی دارد و اگر در این زمینه هیچ‌گونه مهارتی ندارید، بهتر است که خودتان در منزل این کار را انجام ندهید.

رفوگری فرش سوخته
بدین‌صورت که الیاف سوخته را با قیچی کوتاه می‌کنید و سپس شامپو فرش را طبق دستورالعملی که بر روی آن نوشته تهیه کرده و با شانه مخصوص بر روی فرش می‌کشید و الیاف کوتاه شده را شانه می‌کنیم. این کار باعث می‌شود که قسمت‌های سوخته فرش که مقداری از سایر الیاف فرش کوتاه‌تر شده‌اند، در اثر شانه کردن کشیده شوند وبا سایربافت فرش یکسان شود. اما بعد از این‌که شانه زدن فرش تمام‌شد، باید توسط دستمال مرطوب تمامی شامپو فرش از سطح فرش پاک شود تا آسیب بیشتری به فرش وارد نشود.

روشی دیگر برای رفوی فرش سوخته

امکان دارد سوختگی فرش در حدی زیاد باشد که کوتاه کردن الیاف نه‌ تنها باعث ترمیم آن نشود، بلکه باعث شود ظاهر فرش اصلاً مورد پسند واقع نشود و به‌صورت یک مکان توخالی در فرش نمایان شود و این روش، روش صحیحی برای ترمیم فرش نباشد. برای ترمیم این نوع سوختگی فرش، رفوگر ها این قسمت از فرش را جدا کنند و از فرش‌ های کهنه‌ای که  تقریباً هم‌ رنگ فرش هستند، استفاده کرده و قسمتی بزرگ‌تر از قسمت سوخته‌ شده برش داده و با چسب‌های مخصوص به نام چسب فیبر، تیکه‌ های فرش را به‌هم وصل می‌کنند.روشی دیگر برای رفوی فرش سوخته
قالی‌شویی‌های زیادی در زمینه رفوکردن فرش خدماتی را ارائه می‌دهند. که در این زمینه از افراد متخصص و حرفه‌ای استفاده می‌کنند. تا فرش شما بدون کوچک‌ترین مشکلی به شما تحویل داده شود و هزینه‌ای که برای رفوی فرش از شما دریافت می‌شود؛ با توجه به میزان آسیب‌دیدگی فرش و روش ترمیم آن و همچنین نوع فرشی که ترمیم بر روی آن صورت‌گرفته است، متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید با کمترین هزینه مجدد از فرش استفاده کرده و عمر آن را افزایش دهید.

تماس با ما